Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍
Kommentit (5902)
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko karman 12 lakia? Miten se näkyy elämässäsi?
Osaatko lukea otsikon ja ymmärtää lukemasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin joku kirjoittaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuteen voi olla monta syytä. Puhumalla, tutustumalla ja lähetymällä asiat selviää. Ellei sitten olw itse ollut niin tökerö ja ylittänyt rajat ilkeydellä.
Miehen hiljaisuuteen on aina jokin syy. Esim. se, että hän on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ihmisten ongelma nykypäivänä on se että me uskomme liikaa siihen mitä joku sanoo ja ajattelee somessa. Meiltä yhteiskunnassa katoaa auktoriteettiusko vanhempiin, kokeneempiin ja viisaampiin ja arvostus vanhempia kohtaan. Ihmisten käyttäytymismallit juurtuu luihin ja ytimiin tavanomaisiksi vailla järkeä ja ajatusta, vailla seurausta, vailla moraalia. Liika liberaalius jota naisvaltainen edustajisto mm vapaankasvatuksen kautta suosii, on väärä tie. Naiset ovat perfektionisteja ja laumasieluja jotka uupuvat itse sen taakan alle johon he naiivisti uskovat. On oltava rajat jotta ihmiset kokevat olonsa turvalliseksi, kasvavat ja kehittyvät niissä puitteissa jotka ovat vanheellisia toki mutta toimiviksi ja hyviksi havaittuja.
Hyviä ajatuksia sinulla, tässä olisi mietittävää kaikille.
Tuossa tekstissään on monta täysin ymmärrettävää huolta: sosiaalisen median vaikutus, auktoriteettien mureneminen, rajattomuus kasvatuksessa ja yhteiskunnallinen epäselvyys. Nämä ovat todellisia ilmiöitä, joista kannattaa keskustella. Mutta samalla tekstissään on kolme selkeää ongelmaa, jotka on hyvä tunnistaa, jotta keskustelu pysyy rakentavana. Kun hän sanoo:
“Naiset ovat perfektionisteja ja laumasieluja”
“Naisvaltainen edustajisto suosii liikaa liberaaliutta”
“Naiset uupuvat sen taakan alle johon he naiiviisti uskovat”
…hän ei kuvaa ilmiötä, vaan tuomitsee kokonaisen sukupuolen.
Tämä on klassinen muoto misogyniasta: ei välttämättä vihaa tunteena, vaan ajattelutapana, jossa naiset esitetään irrationaalisina, heikkoina ja yhteiskunnallisen ongelman aiheuttajina.
Tämän henkilön väitteet eivät näiltä osin ole totta, eivätkö ne auta ymmärtämään itse ongelmaa. Tekstissään näkyy ajatusmalli, jossa:
auktoriteetti = “vanhemmat, kokeneet, viisaat” (implisiittisesti miehet)
ongelma = “naisvaltainen päätöksenteko”
ratkaisu = paluu “vanhoihin hyviin rajoihin”
Tämä on patriarkaalisen kulttuurin perusasetelma:
miehet = järki ja kuri
naiset = tunne ja kaaos
Nämä väittensä eivät perustu tutkimukseen eikä todellisuuteen, vaan patriarkaaliseen kulttuuriseen perintöön.
Vaikka hän ei puhu tässä uskonnosta, tekstissään näkyy kristinuskon perinteinen rakenne:
hierarkia ylhäältä alas
ajatus, että liiallinen vapaus johtaa turmioon
ajatus, että rajat = moraali
ajatus, että “vanhat hyvät tavat” ovat oikea tie
Nämä ovat kristillisen kasvatuksen ja patriarkaalisen perhemallin äärimmilleen vietyä perintöä.
— ne ovat arvovalintoja, eivät faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mennään kävelylle?
Sitten kun kysyt jossain muualla, kuin täällä.
Huomenna menossa yhden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mennään kävelylle?
Sitten kun kysyt jossain muualla, kuin täällä.
Huomenna menossa yhden kanssa.
Good for you
Ihmisen ikä ei korreloi viisauden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuteen voi olla monta syytä. Puhumalla, tutustumalla ja lähetymällä asiat selviää. Ellei sitten olw itse ollut niin tökerö ja ylittänyt rajat ilkeydellä.
Miehen hiljaisuuteen on aina jokin syy. Esim. se, että hän on varattu.
Oliko sulla muita itsestään selviä kommentteja?
Näin taas unta sinusta. Toivottavasti siitä tulee tapa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole sanottavaa, voi olla hiljaa.
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloinkin voi valita olla hiljaa.
Haukut, lämpöiset tunteet ym. voi lähtettää myös viestillä suoraan tai sanoa kasvokkain. Kaipausketjussa haukkuminen on hieman erikoinen tapa toimia.
Itse kestän ne haukutkin kasvokkain. Olen sinut itseni kanssa ja tiedostan jokaisella olevan oma mielipiteensä.
Itse aiheeseen terkut kaivatulle😘 viimeeksi sua kuunnellessa ajattelin...enpä kerrokkaan mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ja syytän siitä sua😁
Vierailija kirjoitti:
Terveiset kaivatulleni:
Kristus nousi kuolleista. Iloista pääsiäistä!
Totisesti nousi!
Hyvää pääsiäistä, kuka lienetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ikä ei korreloi viisauden kanssa.
Ei vaikka niin olisi tarkoitus.
Anteeksi, että kaipasin sua. On tarkoitus lopettaa.
Olen yhä päästä sek, vain eri tavalla.
Määrittele viisaus.
Viisautta on monelaista ja kuka sitten minkälaista viisautta arvostaa.
Näin unta sinusta. Oltiin jossakin, josta lähdettäessä piti mennä käskettynä kyytiin, joka odotti pihassa. Minut toimitettiin sinun kyytiisi. Siinä oli muka seitsemän paikkaa, joten olin takapenkillä ja mukanani oli vauva. Keskipenkeillä ei istunut ketään, edessä sun vieressä joku. Lähdettiin matkaan ja mietit, että voisi käydä uimassa, mutta sanoit, että "sulla ei varmaan ole uimapukua". Jossakin vaiheessa tulit takapenkille ihan viereen ja mietin, että voisin silittää hiuksiasi.
Unissakin vain kyydissäsi.
En. Tunnen yhdennentoista käskyn.
11. Älä lässytä ohista kaipausketjussa