Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍

Vierailija
19.02.2026 |

Kaipaus kukoistakoon!

Kommentit (5353)

Vierailija
5161/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se universumi nyt johdattaa sua sallimaan viestittelyn mun kanssa…

Vierailija
5162/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta jo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5163/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla selauksella huomasin, et oli taas muutama sellane viesti, joka olisi voinut olla minun näppäimistöltäni, mutta ei ole.

Vierailija
5164/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon ydinajatus on, että koska ihminen on Jumalan luoma, silloin ihmisen luonnollinen tahto on sama kuin Jumalalla. Tämä vaan aukeaa hyvin huonosti ihmisille. Kyse ei ole siis pakosta vaan totuuden avautumisesta.

Tämä on teologisesti kauniisti kuorrutettu totuus, mutta todellisuudessa se on ongelmallinen, koska:

Jos ihminen lopulta haluaa vain Jumalan tahtoa, ja Jumalan tahto on ainoa todellinen hyvä, niin onko ihmisen vapaus lopulta vain illuusio? Tämä on se kohta, jossa kristinusko alkaa muistuttaa ohjailevaa järjestelmää. Kristinusko sanoo:

Jumala loi sinut tiettyä tarkoitusta varten

Jumalan tahto on todellinen hyvä

sinun syvin tahtosi on sama kuin Jumalan tahto. Mutta jos et näe sitä, olet harhassa koska todellinen vapaus on valita Jumalan tahto. Tämä on ohjailevaa puhetta, vaikka sitä kutsutaan “rakkaudeksi” tai “totuuden avautumiseksi”. Se ei ole kristinuskon mukaan pakkoa, mutta se ei ole myöskään neutraalia vapautta. Siksi kristinuskon väite “ihmisen todellinen tahto = Jumalan tahto” tekee kristinuskosta ohjailevan järjestelmän, vaikka se puhuu vapaudesta.

Näin ei ole karmassa, koska karma ei määritä: mitään

yhtä oikeaa tahtoa

yhtä oikeaa hyvää

yhtä oikeaa päämäärää

Kristinusko määrittää.

Vierailija
5165/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on jo ollut aivan järjetöntä ni eikö oo hyvä tekosyy vetää loppuun asti unohtumattomalla sekopäisyydellä

Tulee mieleen vain joku hullu seksihurjastelu

Vierailija
5166/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mululle putu 😘

Vierailija
5167/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalat menee veteläksi kun nään sinut. 

Tämä! 💓

Korvissa humisee, syke nousee, keskittymiskyky liihottelee jonnekin, huh 💗

Niin totta, mulle kävi just noin maanantaina 💓

Sama. Maanantai on tainnut olla useammalle kohokohta. 💘

Vierailija
5168/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kait voi jättää tätä näin ikuisesti? Luulisi sun olevan edes sen verran utelias että selvittäisit mitä kerrottavaa mulla oli. Sen puhelun aikana olis selvinnyt aika paljon...

Kun tiedän sen että kenelle soitit ennen mua, niin en luultavasti saa rehellistä vastausta. Otetaan iisisti silti.

Kyllä mä sen ajattelin jättää tähän, ettei toi kuuppa oikeasti sano sopimusta irti. Oon oikeasti melkoisen rikki. Hymyillään silti tavatessa, mutta ehkä vähän eri tavalla.

K

Vierailija
5169/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot liian pelottava 🥺

😊

Vierailija
5170/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalat menee veteläksi kun nään sinut. 

Tämä! 💓

Korvissa humisee, syke nousee, keskittymiskyky liihottelee jonnekin, huh 💗

Niin totta, mulle kävi just noin maanantaina 💓

Sama. Maanantai on tainnut olla useammalle kohokohta. 💘

Mahdollisuuksien maanantai 💓

Vierailija
5171/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa siellä sormet sauhuta uskiksilla,kun aika on lopussa.

Vierailija
5172/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon ydinajatus on, että koska ihminen on Jumalan luoma, silloin ihmisen luonnollinen tahto on sama kuin Jumalalla. Tämä vaan aukeaa hyvin huonosti ihmisille. Kyse ei ole siis pakosta vaan totuuden avautumisesta.

Tämä on teologisesti kauniisti kuorrutettu totuus, mutta todellisuudessa se on ongelmallinen, koska:

Jos ihminen lopulta haluaa vain Jumalan tahtoa, ja Jumalan tahto on ainoa todellinen hyvä, niin onko ihmisen vapaus lopulta vain illuusio? Tämä on se kohta, jossa kristinusko alkaa muistuttaa ohjailevaa järjestelmää. Kristinusko sanoo:

Jumala loi sinut tiettyä tarkoitusta varten

Jumalan tahto on todellinen hyvä

sinun syvin tahtosi on sama kuin Jumalan tahto. Mutta jos et näe sitä, olet harhassa koska todellinen vapaus on valita Jumalan tahto. Tämä on ohjailevaa puhetta, vaikka sitä kutsutaan “rakkaudeksi” tai “totuuden avautumiseksi”. Se ei ole kristinuskon mukaan pakkoa, mutta se ei ole myöskään neutraalia vapautta. Siksi kristinuskon väite “ihmisen todellinen tahto = Jumalan tahto” tekee kristinuskosta ohjailevan järjestelmän, vaikka se puhuu vapaudesta.

Näin ei ole karmassa, koska karma ei määritä: mitään

yhtä oikeaa tahtoa

yhtä oikeaa hyvää

yhtä oikeaa päämäärää

Kristinusko määrittää.

Käyköön jokaiselle uskonsa mukaan. Karmassa ei ole armoa, Jumalassa se on ääretön.

Vierailija
5173/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian helppoa. Käyttäkää luovuutta

-Universumi

Vierailija
5174/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on jo ollut aivan järjetöntä ni eikö oo hyvä tekosyy vetää loppuun asti unohtumattomalla sekopäisyydellä

Teidän jälkeenne.

Vierailija
5175/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla kirjoittaa tänne mitään kun sotkeutuu muihin. e

Hei kaima. x

Vierailija
5176/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänen tulisi sanoa ihan vaikka etunimeni, että uskaltaisin edes ajatella asiaa. Nn

Vierailija
5177/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kait voi jättää tätä näin ikuisesti? Luulisi sun olevan edes sen verran utelias että selvittäisit mitä kerrottavaa mulla oli. Sen puhelun aikana olis selvinnyt aika paljon...

Kun tiedän sen että kenelle soitit ennen mua, niin en luultavasti saa rehellistä vastausta. Otetaan iisisti silti.

Kyllä mä sen ajattelin jättää tähän, ettei toi kuuppa oikeasti sano sopimusta irti. Oon oikeasti melkoisen rikki. Hymyillään silti tavatessa, mutta ehkä vähän eri tavalla.

K

Ei ollut kenellekään K:lle 

Vierailija
5178/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oisit täällä, tarjoisin kaakaon ja hiukopalan illaksi. Hyvää pääsiäistä naiselle sinne jonnekin, lounaaseen.

Jk, toivottavasti siulla oli kiva päivä. Omain meni nukkuissa, kävellessä ja ens viikon tupatarkastusta jännittäessä. Pääsisinpä muuttamaan pois täältä. Myönteinen yllätys oli ulos lähtiessäin havaita rappuuni tapahtuvasta muutosta, oikeita suomalaisia vaihteeksi. Rapussa 6 kerrosta,joissa kussakin 4 asuntoa, vain kolmessa suomalainen tai ruotsalainen nimi. Kännölle ois töitä. 

Hyvää yötä ja kauniita unia.

Vierailija
5179/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universumista ei ole johdattamaan ketään. Kannattaa siirtää ajatus siihen, kuka sen universumin loi. 

5180/5353 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku hyvin rakas. Kova ikävä on. Suukko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä