*Heinämammat-06 Toukokuun kuulumisia ja turinoita*
No niin, mukavaa toukokuun ensimmäistä päivää kaikille :-) vappuherkkuja ollaan herkuteltu ja tänään käytiin vappukävelyllä, pitihän se valkolakkikin kaivaa esiin :-) aina silloin tulee mieleen että on sitä joskus aikanaan tullut ahkeroituakin ihan kunnolla, vaikkakin kyllä tämä työstä käy kotiäitinä olo, kun tuntuu että päivät menee aina siivillä.
Onneksi ilmat suosi kuitenkin vapun viettoa ja tänään oltiinkin sitten paljon pihalla sekä nautittiin oma vappubrunssi terassilla. pikku herra teki omia tutkimusretkiä terassilla ja suuhun kyllä löytyi vaikka mitä mielenkiintoista laitettavaa...
mutta nyt iltamaidon lämmitykseen ja pikku herra unten maille, sitten saunaan :-)
t:tupuhupuna
Kommentit (56)
minäkin yritin eilen antaa jauhelihakastiketta neidille. jauheliha ei uppoa vieläkkän meidän neitiin. sylki kaikki muruset pois suustaan ja lopetti sitten syömisen kokonaan...rontti. muu liha kyllä uppoaa vähän isompanakin eli jatkan niiden antamista. onneksi yhdestä esim kananfileestä riittää moneen annokseen. :)
Mea on nyt keksinyt että ruokaa on tosi mukavaa pursuttaa suusta ulos käsille ja pöydälle ja parempi vielä jos osuu vaatteillekkin. ja sitten levittämään sitä joka paikkaan... kyllä taas koetalleen äidin pinnaa. toinen " uusi haarastus" on pöydän alta murujen syönti. sinne mennään heti kun vaan silmä välttää ja kaikki mitä sieltä löytyy, menee suuhun salamana. saa siis olla tarkkana ettei sieltä löydy neidille sopimatonta missään vaiheessa.sitten kun neitiä sieltä huhuilee pois niin virnistelee ja pyörittää tomerasti päätään ja jos hakee typykkää sieltä pois niin " pinkaisee" kävellen karkuun. pitää siis tuoleista kiinni, ei kävele vielä ilman tukea ;)
laskeskelin tuossa että meidän Mea nukkuu vuorokauden aikana 10-12 tuntia. melko vähän mielestäni. ehkä tälle typsylle riittää sitten tuo määrä kun on kuitenkin niin iloinen ja reipas jatkuvasti. viime yönä nukkui taivaalliset 9 tuntia ja kahdesti laitoin tutin suuhun. hampaita tytölle puskee kaksi yhtäaikaa. en ole ihan varma onko toinen jo läpi kun Mea ei anna katsoa suuhun nyt yhtään.
kaupoilla käytiin aamupäivällä tyttöjen kanssa ja kunhan Mea herää niin yritetään päästä ulos kun ei kerrankin sada. eilenhän niitä rakeita tuli niin että ropina kävi. nyt ajattelin lukaista päivän lehden kaikessa rauhassa (toiveajattelua, luulisin). torstain jatkoa ja viikonlopun odottelua!
Hellurei!!!
joku siella kyseli milla maustaisi bataattia, itse olen kayttanyt kanelia. Kuulostaa oudolta mutta toimii! Kaneli antaa siihen sopivasti makeutta etta menee hyvin krantummallekin syojalle.
Piti tänään olla esikoisella esikouluun tutustuminen ja jalkapallokoulu. Ensiviikolla jumpan kevätnäytös. Nyt, siis 20min ennen tutustumista huomasin pojalla kropassa vesirokko näppylöitä. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Ja seuraavaksi on tietenkin kakkonen ja kolmonen vuorossa. Siinähän tämä toukokuu menee karanteenissa. Kaikki kerhojen, yms. juhlat, kaikki pilalla. Itku! Positiivista on se että esikoinen on oma normaali itsensä, ehkä hieman lämpöä. Saas nähdä kuinka juniori tautiin reagoi. Kun se sit 10 - 20 pvän kuluttua iskee. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Huoh!
Siis tämä meni nyt puhtaasti valitusosastolle ;)
meille iski taas lenssupöpö :/ . molemmat tytöt alkoivat illalla niiskuttaa ja nenät alkoivat valua... Mea parka on aivan tukossa ja Millakin kohtuullisen tukossa. ja kun Mealle vielä ne kaksi hammasta puskee niin on naama koko ajan kuolassa ja räässä. raasu. yllättävän hyvin neiti sai kuitenkin nukuttua :) muutaman kerran piti tuttia laittaa ja pimu kaatui takaisin nukkumaan. Milla nyt nukkuu vaikka mikä tauti olisi. siinä tullut täysin isäänsä :)
ruuan maustamisesta: vai kanelia. täytyy kokeilla. kerran laitoin kanelia kanapastaan ja siitä tuli suht tulista... tosin laitoin sitä reilusti ja täysin vaihingossa :D ehkäpä laitan bataattiin sitä hiukan helläkätisemmin:).
ja kukista: mietin että mitä istuttaisin haudalle. ajattelin jotain punaista... gerberoita meillä oli hautavihkossa mutta kestäisivätköhän ne istutettuna?
Mea yrittää nyt nukkua pihalla vaunuissa. saa kärppänä vahtia kun neiti on keksinyt että siellähän voi kääntyä ja kontata... eli jää vaununukkumiset meidän neidiltä kohta. harmi ettei pimu enää oikein mahdu sitteriin. siinä olisi hyvä yöllä nukkua kun pääsee loikomaan niin koholle että pysyy nenä auki.
hertsimanleijaa! täällähän pilkistelee aurinko pilvien välistä :-o jos lenkille tänään pääsisi... :)
ÄKSYlle allergiasta: meillä B-tytöllä punoittuu suun ympärys, eivät niinkään posket. En ole oikein tajunnut, mikä punoituksen aiheuttaa, ja voi tietysti olla, että kauhea kuolamääräkin ärsyttää herkkää ihoa...
C_V:lle tsemppiä vesirokon kanssa, kurjaa että sen piti just kevätjuhla-aikaan tulla :o(. Meillä ei kukaan ole sairastanut vesirokkoa, joten jos se tulee, saatamme päästä koko perheen voimin potemaan... Joku muu yhteinen juttu olisi tietysti kivempi ;o)!
A-tyttö oppi eilen taputtamaan käsiään yhteen, ja istahtaa nyt kaiken muun touhuilun välissä silloin tällöin läpyttelemään innoissaan. B-tyttökin yleensä tästä riemastuu ja taputtelee vatsaansa ja kikattaa... A nousi eilen ensimmäistä kertaa seisomaan olohuoneen pöytää vasten, kauheasti hän ei ehtinyt kyllä itse tajuamaan, kun jouduin koppaamaan hänet pois ennenkuin poydälle unohtuneet perunalastut osuivat suuhun... Polviseisontaa tyttö on jo harjoitellut samaista pöytää vasten, ja alastullessaan (avustani kieltäydyttyään...) sai ensimmäiset mustelmansa otsaan ja poskeen pöydänjalasta... Pöytä on vähän liian matala seisontatueksi, joten täytyy harkita, pitäisikö se ottaa kokonaan pois ettei isoja vahinkoja satu.
Tytöillä on ollut viikon verran nuhaa, mutta se ei ole paljon tahtia haitannut. En tiedä luulevatko tytöt kellertävän räkänsä olevan kovinkin arvokasta, ainakaan sitä ei saisi missään nimessä pois pyyhkiä... Niistintä käytettäessä kirkuna on sitä luokkaa, että odotan naapureiden soittavan lastensuojeluun hetkenä minä hyvänsä. Ja molemmat pistävät tietenkin hanttiin niin, ettei niistimestä ole edes hirveästi hyötyä.
Tytöt ovat nyt muutamassa päivässä alkaneet leikkiä yhdessä; kikattelevat keskenään ja koskettelevat toisiaan. Ojentelevat toisilleen myös leluja, ja jopa päästävät silloin tällöin niistä irtikin... B-tyttö tarttuu usein A:ta jalasta kiinni, kun tämä laskeutuu ryömimään, ettei sisko vaan karkaa :o). Hän ei itse tunnu oikein muistavan, kuinka istualtaan laskeudutaan mahalleen; yleensä hän laskeutuu jalat tikkusuorina sivuilta kiepauttaen (spagaatin kautta siis), joskus yrittää toista jalkaa taivuttamalla, mutta se jää usein jumiin käsien väliin. Olen yrittänyt näyttää miten jalkoja taivutetaan, mutta tyttö ei millään anna koukistaa polviaan... Jäykkäkinttuinen, mutta notkea tyttö tuntuu olevan :o).
Jaahas, kutsu kuuluu taas.
Hyvää viikonloppua!
Oi-kukka & typykät
Ihanasti nämä meidän vauvat kasvavat kohti taaperoikää. Meillä on seuraava neuvola 10kk:n iässä, joka on harkinnanvarainen, mutta itse toivoin, että voisimme käydä mitat otattamassa, kun jossain vaiheessa sitä kasvuakin seurattiin tiiviimmin.
Täytyisi tässä varmaan itsekin pian alkaa miettimään 1-v. synttäreitä. Meillä ne ovatkin ihan melkein peräkkäin, kun isosiskon ja Monan ikäero on tarkalleen ottaen kymmenen päivää vajaa 2-v. :D
Vappu kului rattoisasti lumi/räntäsateessa sairastellessa ;D Ei olekaan kuin kuudes/seitsemäs kerta tänä talvena. Ensin sairastuu isompi ja pienempi perässä heti. Univelkaa tuntuu olevan niin älyttömästi, että olisin valmis vaikka maksamaan siitä, että saisin vähän nukutuksi :D Kaiken kukkuraksi lapset sairastuivat miehen ollessa reissussa, itsellenikin nousi 39,5 kuumetta ja kamala räkätauti kaikissa + silmätulehdus. Miehen palattua kotiin, olin niin puhki, että riitelimme vielä kaiken muun lisäksi jälleen kerran...*huokaus*
Tänään tytöillä ei ole enää ollut kuumetta ja Mona nukkui aamulla poikkeuksellisesti 8.30 saakka, viime yö oli jo kaiken sen yskimisen,tukkoisuuden jälkeen varsinaista luksusta meille molemmille parilla heräämisellä..Joten ehkäpä aurinko paistaisi jo tänne risukasaankin ;)
Viime yönä itse valveuduin tunniksi miettimään tätä parisuhdettamme ja mietin asioita, jotka mieltäni vaivaavat. Sain sellaisia asioita mm. kun keskinäinen kunnioituksen puute, ymmärtämättömyys toista kohtaan,kommunikaatio-ongelmat,väsymys, itsekkyys(miehelläni koulun lisäksi esim. edellisellä viikolla joka ilta " omia menoja" , valittaa ja naukuu jatkuvasti arkeen liittyvistä asioista ym.) Kaipaisin itsekin rakkautta, huomioimista naisena...
Minä olen juuri se elokuvista tuttu kamala nalkuttava akka höystettynä karjalaisella temperamentillani ja ehkäpä joskus syyllistyn jotenkin ylidramatisoimaan asioita, jolloin ne paisuvat entisestään. Mies puolestaan on sosiaalinen, äkkipikainen ja eläväinen ruotsalainen. Tällaista farssia kaikki tyynni päivästä toiseen. Sääli lapsiamme, mitähän heistäkin vielä tulee tällaisessa " taiteilija-avioliitossa " :D Tosin terapeutti oli sitä mieltä, että väliaikaisesta tilanteesta lapset eivät vielä kärsi, mutta sitten tietenkin jos tilanne jatkuu vuodesta toiseen, kun ei meillä kuitenkaan perheväkivaltaa tms. traumatisoivaa.
Erilaisuuden hyväksyminen on tärkeää, kuten joku siitä osuvasti kirjoittikin. Ja kuten OI-KUKKA kirjoitit, valitettavasti sangen tutulta kuulosti tuo teidänkin riitojenne tematiikka. ;)
Olen nyt ajatellut, että päivä kerrallaan. Tässä me nyt opimme paljon toisistamme ja lapsetkin kasvavat. He ovat ihania tyttöjä ja itse koen, että lasten syntyminen on ollut parasta mitä elämässäni on tapahtunut ja tämä äitiys on ollut todella kasvattavaa ja haasteellista. Päivittäiset yhteiset leikit, naurut, hymyt ja isosiskon hassut tarinan sepitykset ja mielikuvitusleikit tuovat iloa elämään ja jaksamista tähän arkiseen aherrukseen.
Ajattelin lähteä lasten kanssa viikonlopuksi vanhemmilleni, saisin vähän levätyksi ja mietityksi tätä elämää. He asuvat kaupungin ulkopuolella ja siellä on lapsillekin tilaa temmeltää hieman eri tavalla, kuin tässä kerrostalokolmiossamme :D Kaipaan jo itsekin raitista maalaisilmaa ja ehkä tämä muutaman päivän ero toisistamme hieman palauttaa ajatuksia raiteilleen. Mene ja tiedä, tai sitten pitäisi järjestää nimenomaan sitä kahdenkeskistä aikaa enemmän. ;D
Kiitokset jälleen kerran myötäelämisestä näissä parisuhdeasioissa ja kiitokset ihanista elämänmakuisista ja mukavista kirjoituksistanne, joita on aina yhtä ilo lukea! ;D Ja oikein hyvää viikonloppua ja MILLA-MEALLE ja perheellenne parempaa vointia ja jaksamista sairauden taltuttamiseksi!
t. Saraida, joka tuntee olevansa Justiina ;D ja tytöt 2v9kk ja 9,5kk
Ensinnäkin tsemppiä Saraidalle, kyllä se aurinko sinne risukasaankin vielä paistaa :-) tiedän kokemuksesta ja varmaan tuo sinun pieni lomasi vanhempien luona tekee hyvää. Itse teen vieläkin niin että otan lapset (va välttämättä ei ole mitään murheita sillä hetkellä) ja lähden vanhempieni luokse muutamaksi, niin sitten taas jaksaa tätä elämää :-)
Milla-mealle taas voimia flunssan taltuttamiseksi! minulla itselläni on nyt pientä nuhaa, toivottavasti menee ohi pian...ja meidän mikko on varsinainen kuolaaja nyt taas vaihteeksi, tänään katsoin sen suuhun niin taitaa olla useampi hammas puhkeamassa yhtaikaa...yläosan vaatteita saapi olla koko ajan vaihtamassa kun kuolaa tulee ja paljon :-)
Minun pitäisi mennä ulos ja laittaa kukkien siemeniä ja multaa ruukkuihin, ajattelin hiukan sisällä ensin esikasvattaa ja sitten viedä suoraan ulos kasvamaan. Milla-meako se kyseli että mitä kukkia haudalle...mielestäni gerberakin viihtyy haudalla ruukkuversiona,
ainakin appiukon haudalla se kesti hyvin viime vuonna.
mutta nyt sormet multaan :-) kun lapset leikkii isin kanssa.
tupuhupuna
juu minä kyselin ja ajattelin sellaisen kunnon punaisen gerberan sinne haudalle viedä. toivottavasti kestää koko kesän :)
meillä jumittaa astianpesukone... :/ ei huuhtele, ei ota vettä tarpeeksi, ei poista vettä kunnolla.... mokomakin rakkine.
suunnittelin jääpäivikkiä ja mehitähtiä laittavani isoihin ruukkuihin tuohon pihalle. saisikohan jääpäivikkiä mistään valmiina? täytyy etsiskellä. siemeniä ainakin saa. :) mitenköhän ne pitäisi säilyttää talven yli että kestäisivät ensivuoteen...? no, onpahan minulla sitten selviteltävää kunhan nyt ensin saan ne kukat/siemenet hankittua :)
nuha jatkuu kovana. minäkin aivastelin tuossa aamutuimaan mutta nyt vähän rauhoittui. ulos on tänään päästävä! ainakin nyt aurinko paistaa täysillä. vielä vaan ei päästä mihinkään kun Mea nukkuu ja Milla tahtoo katsoa lastenohjelmia.
SARAIDA: koitahan taas jaksella ja muista että hengessä ollaan mukana ja tukena :)
no niin sunnuntaita kaikille! tänään on ollutkin energinen päivä, aamupäivällä siivosin varastoa ja otettiin pikku-miehelle isompien poikien sänky käyttöön eili jatkettava sänky, kun kaikki meitin lapset on siirtyneet alle vuoden iässä isompaan sänkyyn ja ilman ongelmia ollaan tähän asti päässyt. nyt mulla on kaikki petivaatteet ulkona tuulettumassa :-) jos vielä imuroisi ja luuttuaisi lattiat, niin sitten voisi " rauhoittua" sunnuntain viettoon...
tosin iltapäivällä lupasin mennä päiväkahville ja hakea samalla meidän mikolle isompia pojan vaatteita, kun ei ne hirveästi ehdi kulumaan yhdellä lapsukaisella.
mutta nyt jatkamaan touhuamista :-)
terkuin; tupuhupuna ja lapsukaiset 01,03,06
ulkoiltu on ja tuuli meinasi viedä nuo pienet mukanaan :) Millaa nauratti kun tuuli työnsi neitiä pyörällä kovaa vauhtia eteenpäin. Mea haukkoi henkeään kun kovasti nassuun tuuli. haudoilla oli tarkotus käydä tänään mutta eihän tuolla kynttilät pysyisi edes pystyssä eli siirretään se homma toiseen päivään. muuten nyt vaan ollaan ja touhuillaan. :)
tytöt nukkuu vielä niin ajattelin muutaman rivin tänne tyrkätä :)
flunssa tuntuisi olevan jo parempi tyttöjen osalta että ehkä tästä ei ihan kahden viikon sairastelua sitten tulekkaan. :)
Mea nukkuu yöt tosi hienosti nykyään (toivottavasti ei mikään ohi menevä vaihe...) ja ajateltiin että viikonloppuna yritettäisiin siirtää Mea Millan huoneeseen. " isojen tyttöjen sänkyyn" en uskalla vielä neitiä siirtää kun Mea pyörähtelee öisin niin että pinnasängynlaidat ryskyvät. kasvakoon vielä hetken. isompia vaatteita pitäisi kaivaa. typykällä on käytössä vielä paljon 68cm vaatteita ja ne alkavat nyt käydä pieniksi. jospa tuossa iltapäivällä saisin ne kaivettua ja pestyä :)
päivälle ei ole mitään suunnitelmia. ulos tulee varmasti lähdettyä kun tänään pitäisi taas olla melko mukava ilma. ja josko iltasella saataisiin haettua ne uudet parvekekalusteet... en tiedä onko mun ukossa joku vika kun kaikissa tuollaisissa hommissa vierähtää tovi ennenkuin homman saa hoidettua. ;)
Ja milla-mealle ensinnäkin, että ei siun ukossa taida mitään vikaa olla :-) meinaan miun mies on ihan samanlainen tietyissä asioissa :-) :-) pihalaattoja pyysin jo muutama viikko sitten, niin ei vielä ole tuonut...sanoinkin että kunhan ennen ensi talvea tulisi niin hyvä on! ja voi että teidän neiti käyttää vielä 68 vaatteita...meillä mennään jo herralla 80 senttisiin vaatteisiin, tuntuu miten nopeasti tuo herra kasvaa ja minä olen itse sitä mieltä että ei nuo pikkuisten vaatteet saa niitä puristaa kun kuitenkin touhuavat koko ajan.
Minä olenkin pikku-herran kanssa nyt yksin kotosalla, kun isommat lapset on hoidossa, nyt ollaankin vaan oltu mitään järkevää ei olla vielä tehty :-) jospa laittaisi pyykit koneeseen ja veisi ulos kuivumaan. ajattelin sitten jos kävelisi herran kanssa kahville paikalliseen leipomo-kahvilaan ja jospa herkuttelisi hiukan...
mutta nyt pyykit koneeseen ja jos tekisi ruuan jo valmiiksi niin olisi sekin homma pois mielestä.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Tupuhupuna
mutta pukataan nyt ylöspäin :)
Mea meni jo nukkumaan :-o ja Millakin on hampaidenpesua vaille valmis.
ulkona ollaan oltu pariinkin otteeseen: aamupäivällä käytiin haudoilla ja käveltiin hautausmaalla reilu tunti kauniita kukkia ihaillen ja linnunlaulua kuunnellen. tosi mukava lasten ulkoilupaikka ;). Milla etsi oraviston (tirs!) pesiä ja oravia. muutama seuraili meitä herkkujen toivossa. illalla oltiin myös ulkona kun Milla ruuan jälkeen ilmoitti että haluaa opetella ajamaan ilman apupyöriä. kerrankin tuli " meijän iskään" vauhtia kun apparit irrotti. aiemmin ollaan vaan puhuttu että tänä kesänä voisi sen taidon opetella mutta Millalla ei ole ollut mitään kiinnostusta asiaan. tästä se siis lähtee. hyvin neiti jo konkelilla sotki menemään :) mutkassa Milla huusi isälleen että " nyt tulee kääntymys" :D
Mea otti tänään yhden askeleen ilman tukea :) näytti neitiä jännittävän tuo suuri harppaus. Mea urotekonsa jälkeen roikkui lahkeessani pari minuuttia ihan hiljaa. :)
perjantaina on Mean 10kk neuvola. ajattelin pyytää pääsyä ravitsemusterapeutille että saisin varmuuden Mean ruokavalion toimivuudesta. ja olisi muutamia kysymyksiäkin esitettävänä. saa nähdä miten th siihen suhtautuu kun on muutenkin niin " nihkeä" joka asiassa...
nyt hetkeksi sohvalle lehteä lukemaan ja sitten nukkumaan itsekkin :)
ja tiistaita kaikille! olipas pino tippunut alas....ajattelin nyt kirjoitella muutaman rivin kun isommat lapset leikkii terassilla ja mikko on unilla. Hyvin pääsen kirjoittamaan nyt koneella, kun sain vihdoinkin kannettavan tietokoneen itselleni, kun entinen kone toimi muutenkin huonosti, on tämä kätevää kun pystyy liikkumaan paikasta toiseen, samalla pystyy vahtimaan lapsukaisia :-)
pitäisi kohta soittaa päivystykseen aika, kun meidän neiti on ilmeisemmin jollekin allerginen, ilmeisemmin siitepölyille, kun eilen meni silmät melkein umpeen, sitten ne punoitti, samoin posket joita sitten neiti olisi ollut innokas raapimaan. ajattelin mennä suoraan käymään lääkärin luona niin saa kunnolliset lääkkeet kun ikää neitillä vasta reilu 3 vuotta.
tänään oltiin aamupäivällä perhekerhossa ja ihan mukavaa oli :-) lapset oli niin salaperäisiä kun tekivät äitienpäiväjuttuja, pikkuisen hymyilytti kun tultiin kotia niin piilottivat omat juttunsa, odotan kyllä innolla sunnuntaita että mitä nuo kullanmurut on tehneet.
nyt laittamaan pyykit kuivumaan ja lapsille keksiä jotain syömistä.
aurinkoista päivää toivottaen tupuhupuna
lääkärikäynti on tehty ja neiti sai nestemäisenä xyzal-nimistä lääkettä ja huomenna pitää varata aika allergiakokeisiin, että tiedetään mikä aiheuttaa kaikki oireet, onneksi hyvin suostui ottamaan tuon aineen, huomenna pitää taas mennä lääkäriin kun on vanhimman pojan astmakontrolli, joten nyt tulee lääkärissä juostua...
mutta nyt saunaan...
tupuhupuna
TUPUHUPUNA:vai sai teidän neiti lääkityksen. sehän on hyvä ja toivottavasti auttaa ja että toivottavasti pääsette nopeasti allergiakokeisiin
eiliesestä tuli meille niin vauhtipäivä etten sitten ehtinytkään kirjoittaa tänne :) jos nyt ehtisin muutaman rivin kun tytöt nukkuu...
kaikki menee tällä hetkellä hienosti. tytöt syö hyvin, nukkuu hyvin, milla jopa joskus käyttäytyy hyvin ;), kasvaa hyvin (Mean neuvola perjantaina) ja ukon kanssakin menee hyvin :D vauvan syntymisen aiheuttama " epätasapaino" on siis nyt saatu tasapainoksi asetettua :)
kaikkea sitä huomaakin aamutuimaan :DD
Jep, kyllä tuo lääke on auttanut jo, että ihan hyvä juttu :-)
Milla-mea :-) sehän on mukavaa ja hienoa kun hoksaa tuollaisia asioita heti aamutuimaan :-) ....minun kyllä pitää itse saada heti aamutuimaan kupillinen kahvia niin voi hoksatakin tuollaisia asioita...mutta nyt kun mietin eipä tässä tilanteessa onnellisempi voisi olla kuin nyt, lapset on ihania, mieskin on ihana ja muutenkin elämä mallillaan, välillä on huonoja päivä mutta niitä pitää olla... mies osti minulle ensi viikolle risteilyn äitienpäivälahjaksi jotta kuulema saan rentoutua hetken yksinään, oli ihana yllätys :-)
mutta nyt pitää mennä pelastamaan äitin kukka herran käsistä....
tupuhupuna
En ole kirjoitellut kuukausiin tänne, lukemassa olen kuitenkin aina välillä käynyt. Syynä ollut neidin jo neljäs korvatulehdus ja siitä johtuvat rikkinäiset yöt ja äidin väsymys. Nyt pitää vaan toivoa että tulisi lämpimät ilmat jolloin kuuleman mukaan korvatulehdusvaara on pienempi. Jos kierre jatkuu syksyllä pitää korvat sitten putkittaa. Oliko täällä jollekin vauvalle laitettu putket, jos oli niin onko korvatulehduksia tullut sen jälkeen?
Meillä myös tuo parisuhde on miehen kanssa pahasti miinuksella. Osasyynä on minun jatkuva väsymys ja kiukkuisuus miestä kohtaan. Vauvan kanssa olen jaksanut olla iloinen ja iloita neidin kanssa kaikista uusista asioista. Neiti on jo reilun kuukauden verran noussut itse tukea vasten ylös sekä kävellyt tukea vasten. Nyt vaan odotellaan milloin rohkeaa päästää irti ja lähteä valloittamaan maailmaa aivan itse :-)
no nyt tuo neiti vaatii minun jakamattoman huomion, joten hyvää toukokuuta ja jaksamista kaikille!
ja giinulille voimia jaksaa vauvan kanssa :-) toivottavasti tulehduskierre helpottaa, jotta saisit paremmin nukuttua yms..ja jospa ne parisuhde-asiatkin sitten paranisi.
minäkin sain kuulla että lapsien serkkupoika on reilu 2 vuotias, niin oli sairastunut myyräkuumeeseen...aika huonossa kunnossa on sairaalassa, toivoa pitää että paranisi.
nyt meidän herralla on sitten kaiken kaikkiaan jo 4 hammasta :-) testasi niitä tänään äitin nilkkaan, kun en heti huomioinut häntä...
jahas, vessasta kuuluu huutoa, pitää mennä neitin avuksi hampaan pesuun..illanjatkoja kaikille!
Tupuhupuna
Minä olen kyllä maustanut meidän herran ruokia jo jonkin aikaa ja olen huomannut sen että ruuat menee paljon paremmin alas :-) tosin onneksi ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa että ruuat ei olisi maistanut, kun katsoo tuota herraa niin on ollut ruoka-aikaan kotona :-) :-)
meillä nukutaan kans vielä kahdet päikkärit, joskus tosin mennää yhdillä päikkäreillä...ekat unet nukutaan 9.30-11.00 välillä, tuolloin nukutaan 1,5-3 tuntia, sitten ollaankin hereillä tuonne 16-18.00 asti, sitten ottaa tunnit unet, sitten iltapuuron aika on 20-20.30 välillä, nukkumaan käy tuossa viim. klo 22. ja nukkuu sitten aamuun asti, joskus pitää yhden kerran antaa tuttia, muuten nukutaan yöt läpeensä. tosin nyt kylläkin herran nousee yöllä sängyssä istumaan ja yrittää nousta seisomaan ylös, mutta tuon kaiken tekee melko unissaan, joten ei sekään ole unia haitannu.
mutta nyt pitää mennä pikku herralle muussaamaan perunaa ja antaa oma tekemää jauhelikastiketta...
tupuhupuna