Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mielestä olen liian ronkeli, kun en suostu edes treffeille äitien tai isien kanssa. Mp?

Vierailija
18.02.2026 |

Mielestäni ihan terve preferenssi, koska 

1) en halua muiden lapsia kotiini

2) en halua hoitaa muiden lapsia, etenkään palkatta

3) en halua kasvattaa muiden lapsia

4) en halua elättää muiden lapsia (isompi yhteinen asunto, ruoat, matkat, lahjat, pyykkihuolto, harrastukset...)

5) en halua kumppanini käyttävän resurssejaan muihin lapsiin

6) haluan toistaiseksi olla kumppanilleni se ykkönen

7) en halua ihmissuhdedraamaa, eli siis toisen exiä mukaan elämääni

8) haluan kumppanin, joka on elämässään osoittanut harkitsevaisuutta, itsetuntemusta ja vastuunkantoa - ei ole hankkinut lapsia harkitsematta ja kenen tahansa kanssa

9) haluan kumppanin, joka sitoutuu perheeseensä

10) haluan perinteisen ydinperheen, elämäni loppuun saakka.

Kaverini mielestä olen liian nirso, omasta mielestäni en. 

Olen ok senkin asian kanssa, että voin näin joutua elämään loppuelämäni sinkkuna ja lapsettomana. Mieluummin valitsen sen, kuin kumppanin jolla on jo lapsia taakkanaan.

Olen 30v, ihan soiva peli.

Mp?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sama, nyt olen naimisissa, mutta kolme aiempaa suhdetta päättyi tuohon samaan. "En mä ajatellut ettet oikeasti halua lapsia koskaan."

Joo, mä olen syntynyt 1964 eli asian kanssa on ollut vielä vaikeampaa elää silloin kasarilla-ysärillä kun niitä lapsia "olis pitänyt alkaa tekemään". Aika paljon kuraa niskaan oon saanut esim. tuon ekan miehen vanhemmilta, ja myöhemmin ihan random tyypeiltä jotka katsoo mun lisääntymisen tai lisääntymättömyyden jotenkin kuuluvan heille. 

Vierailija
42/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sama, nyt olen naimisissa, mutta kolme aiempaa suhdetta päättyi tuohon samaan. "En mä ajatellut ettet oikeasti halua lapsia koskaan."

Joo, mä olen syntynyt 1964 eli asian kanssa on ollut vielä vaikeampaa elää silloin kasarilla-ysärillä kun niitä lapsia "olis pitänyt alkaa tekemään". Aika paljon kuraa niskaan oon saanut esim. tuon ekan miehen vanhemmilta, ja myöhemmin ihan random tyypeiltä jotka katsoo mun lisääntymisen tai lisääntymättömyyden jotenkin kuuluvan heille. 

Tätä samaa olen ysärin lapsena saanut itsekin kuulla, joskin ilmapiiri alkaa jo pikkuhiljaa onneksi muuttua.

Jännä muuten miten se lapsettomuuspäätös on aina naisen "vika", vaikka mieskin sanoisi ettei halua lapsia. Painostus kohdistuu aina naiseen.

Vierailija
44/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörä?

Mp-piireistä löytyy vielä kunnollisia miehiä, voisi siis olla ratkaisu. 

Vierailija
45/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, ettet tuhlaa äiten ja isien aikaa. Et ole sopiva heidän kanssaan seurustelemaan. 

Äityleillä ja isukeilla hiukan suuret luulot itsestään, tietenkään ei lapsettoman tartte kelpuuttaa tai alkaa hoitajaksi toisen ihmisen lapsille, täysin normaalia ja järkevääkin.

Vierailija
46/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos deittailet myös palstamammoja sä oot siis lesbo. Hyi

Vierailija
47/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halunnut miestä, jolla olisi lapsia, kun etsin uutta parisuhdetta eron jälkeen lapsettomana 30-vuotiaana. Syynä oli se, että halusin perustaa oman ydinperheen (erosin edellisestä, pitkästä parisuhteesta juuri sen takia, ettei mies halunnutkaan lapsia vaikka oli nuorempana niin sanonut) ja halusin, että yhteinen lapsi olisi molemmille ensimmäinen. Saataisiin kokea kaikki yhdessä ensimmäistä kertaa, eikä miehelläkään olisi edellisen perheen juttuja rasitteena.

Jos olisin ollut tilanteessa, että mulla olisi jo itselläkin lapsia ja etsisin eronneena äitinä uutta suhdetta, niin silloin olisi voinut käydäkin toinen eronnut vanhempi. Silloin kun ei kuitenkaan enää sitä "aloitetaan lapsijuttu ihan alusta yhdessä"-aspektia saa.

Toisin sanoen ymmärrän siis hyvin, jos haluaa olla tulevan puolison kanssa ns. samalla viivalla lasten suhteen.

Vierailija
48/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ryhmää joiden on vaikein löytää parisuhde: äidit ja vela-naiset. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Ei auta että olen kaunis, hoikka ja urheilullinen, lääkäri. Ikää on jo tietysti 37. Moni mies katsoo oman äitinsä naamaa joka tajuaa että nyt ei ole tulossa lapsenlapsia ja siksi en ole unelmaminiä. Minäkään en deittaile isiä, haluan elää lapsivapaata arkea, tätihommat sitten erikseen.

Totta. Kertookohan tämä karua tarinaa miehistä...

-Toinen vela

on se karua että miehet haluaa perustaa perheen lapsettoman naisen kanssa.

Vierailija
49/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ryhmää joiden on vaikein löytää parisuhde: äidit ja vela-naiset. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Ei auta että olen kaunis, hoikka ja urheilullinen, lääkäri. Ikää on jo tietysti 37. Moni mies katsoo oman äitinsä naamaa joka tajuaa että nyt ei ole tulossa lapsenlapsia ja siksi en ole unelmaminiä. Minäkään en deittaile isiä, haluan elää lapsivapaata arkea, tätihommat sitten erikseen.

Totta. Kertookohan tämä karua tarinaa miehistä...

-Toinen vela

on se karua että miehet haluaa perustaa perheen lapsettoman naisen kanssa.

Kaikki miehet? Eikö tällä palstalla aina hoeta etteivät miehet halua lapsia ollenkaan?

Vierailija
50/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tuntuu olevan halu sekä lisääntyä että elää vapaata elämää. Eli nainen hoitaa lapset suurimmaksi osaksi, olivatpa vanhemmat yhdessä tai ei. Jos nainen käyttäyisi samoin hän olisi kauhein otus maan päällä, mies vaan mies. Toki nainen on myös kauhein otus maan päällä jos on vela. Hankala voittaa naisena.

Vierailija
51/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tapailla kaltaisiaan, lapsettomat lapsettomia ja sama lapsen saaneilla.

Säilyy suhteessa tasapaino, kun joudutaan esim ottamaan molempien edelliset lapset ja eksät huomioon arjessa, eikä vain toisen.

Vierailija
52/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesken voisin kelpuuttaa?

Toivottavasti EI. Itse olen lesken lapsi, ja aivan hirveää oli varttua ns. uusperheessä. 

Vierailija
53/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien ja isien? Aika laaja kattaus.

Vierailija
54/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien ja isien? Aika laaja kattaus.

Oletko kuullut bi-seksuaaleista?

55/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kolmekymppisen kannata ottaa perheellistä. Kolmekymppisenä on helppo löytää oman ikäinen lapseton kumppani ja perustaa oma perhe. 
Neli-viisikymppisenä on jo ehkä pakko joustaa, koska useimmilla on lapsia. Mutta siinä iässä tuskin onkaan enää tarkoituskaan perustaa omaa perhettä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
56/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla melko haluttu parisuhde markkinoilla. Minä minä minä 

Tietysti uhrautuva kynnysmatto on käytännöllisempi esim. perheelliselle parin etsijälle. Vaatimukset: suostuu jakamaan kaikki vastuuni tasapuolisesti; plussaa, jos on paljon rahaa, jonka auliisti käyttää minun ja perheeni hyväksi.

Vierailija
57/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tapailla kaltaisiaan, lapsettomat lapsettomia ja sama lapsen saaneilla.

Säilyy suhteessa tasapaino, kun joudutaan esim ottamaan molempien edelliset lapset ja eksät huomioon arjessa, eikä vain toisen.

Aivan hirveä skenaario : minun, sinun, meidän lapsi, ja siihen vielä mummit ja kummit ynnä muut.

Vierailija
58/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveä skenaario : minun, sinun, meidän lapsi, ja siihen vielä mummit ja kummit ynnä muut.

Ainakin se on sitten hirveää molemmille, eikä vain toiselle.

Vierailija
59/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluan kumppanin, joka on elämässään osoittanut harkitsevaisuutta, itsetuntemusta ja vastuunkantoa - ei ole hankkinut lapsia harkitsematta ja kenen tahansa kanssa

Että mua sitten tympii tuollainen ajattelutapa. Se, että on eronnut lapsensa vanhemmasta ei tarkoita automaattisesti sitä, että on tehnyt lapsen harkitsematta ja kenen tahansa kanssa! Elämässä nyt vain tapahtuu asioita eikä tuo sun ajattelu kyllä susta parempaa ihmistä tee.

On niitäkin, jotka eivät harkitse ja niitä, jotka harkitsee. 

Jokaisella on valinnanvapaus varsinkin vakavaksi aiotus kumppanuuden suhteen. 

Vierailija
60/133 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluan kumppanin, joka on elämässään osoittanut harkitsevaisuutta, itsetuntemusta ja vastuunkantoa - ei ole hankkinut lapsia harkitsematta ja kenen tahansa kanssa

Että mua sitten tympii tuollainen ajattelutapa. Se, että on eronnut lapsensa vanhemmasta ei tarkoita automaattisesti sitä, että on tehnyt lapsen harkitsematta ja kenen tahansa kanssa! Elämässä nyt vain tapahtuu asioita eikä tuo sun ajattelu kyllä susta parempaa ihmistä tee.

Esim. millaisia asioita elämässä tapahtuu? Siis niin isoja, että niiden vuoksi kannattaa rikkoa perhe ja lasten lapsuus.

No sanotaanko nyt vaikka nätisti, että toinen vanhemmista sairastuu mieleltään ja tai muuttuu väkivaltaiseksi. Menettää elämänsä hallinnan. Merkkejä siitä voi olla vaikea nähdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan