Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu ei myöntänyt ehkäisevää tukea 400€ silmälaseihin. Voiko olla totta??

Vierailija
18.02.2026 |

Olen pienen eläkkeen varassa elävä. Kävin näön tarkastuksessa, ja tarvitsisin silmälääkärin mukaan monitehot. Nyt sossu torppasi uudet lasit. Kohta en näe mitään! Voiko sossu tehdä ihmiselle näin? :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi äidilleni. Äidin normi eläke katsottiin säästöiksi, vaikka ne ns.säästöt kuluvat joka kuukausi laskuihin. Äidin pitää nyt hommata lasit omilla säästöillään. Voisitko saada lasit osamaksulla? 

Vierailija
2/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers näkyy myyvän osamaksulla. En tiedä tarkistavatko miten ostajan tiedot.  Huomasin vaan siellä käydessä ja kun lasit piti maksaa tilattaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Specsavers näkyy myyvän osamaksulla. En tiedä tarkistavatko miten ostajan tiedot.  Huomasin vaan siellä käydessä ja kun lasit piti maksaa tilattaessa. 

Silmäasema myy myös osamaksulla.

Vierailija
4/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversin osamaksu on resurs bankilla. Luottotiedot tarkistetaan. Korko on ihan hirveä, itse en sitä tulisi käyttämään.

Vierailija
5/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se seuraava provo-jatko: 

onko se nyt Kelasossun vika, jos ajaa kolarin kun ei ilman uusia silmälaseja näe ajaa kunnolla yyyyyyyyy?

Vierailija
6/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit kaikilla mahdollisilla extrajutuilla ja sitten ihmettelet, että sossu tekee kielteisen päätöksen?

Enskerralla tee niin, että pyydät kirjallisen selityksen mitä tarvitset ja sitten viet sen sossuun. Sossu tekee sulle maksusitoomuksen halvimpiin monitehoihin, jotka on jotain 100e luokkaa

Vierailija
7/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten se seuraava provo-jatko: 

onko se nyt Kelasossun vika, jos ajaa kolarin kun ei ilman uusia silmälaseja näe ajaa kunnolla yyyyyyyyy?

Haista vttu

Vierailija
8/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun pieni eläke ja asumistuki on monta sataa euroa toimeentulotukirajan yläpuolella. Sulla on siis varaa ostaa itse silmälasisi.

Vierailija
9/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mitä puolisokea raakki enää silmälaseilka teet?

Vierailija
10/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi äidilleni. Äidin normi eläke katsottiin säästöiksi, vaikka ne ns.säästöt kuluvat joka kuukausi laskuihin. Äidin pitää nyt hommata lasit omilla säästöillään. Voisitko saada lasit osamaksulla? 

Sitä varten ne säästöt kai on, että niillä voi maksaa yllättäviä kuluja?

Vierailija
11/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Otit kaikilla mahdollisilla extrajutuilla ja sitten ihmettelet, että sossu tekee kielteisen päätöksen? Enskerralla tee niin, että pyydät kirjallisen selityksen mitä tarvitset ja sitten viet sen sossuun. Sossu tekee sulle maksusitoomuksen halvimpiin monitehoihin, jotka on jotain 100e luokkaa

Missä. Mulle sellaset.

Maksoin just halvimmista monitehoista 700 euroa! Kävin monia liikkeitä läpi, kun hirvitti tuo hinta. Pokatkin todella karmeet, mutta mentävä halvalla, kun ei enää tili riitä mihinkään. Tai maksoin Visalla.

työssäkäyvä keskiluokkainen perheenäiti

Vierailija
12/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ymmärtänyt tätä. Jos on säästöjä, niin tietenkin niillä hankitaan... mutta miten niin normieläke olisi katsottu säästöksi..

Olishan se aivan absurdia, että ihmiset pitäisi omalla rahallaan itsestään huolta.

Vierailija
13/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmälläkin pärjäät kun oot jo eläkkeellä

Vierailija
14/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaat tuhansia kuussa ja silti rahat eivät riitä?

Vierailija
15/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Otit kaikilla mahdollisilla extrajutuilla ja sitten ihmettelet, että sossu tekee kielteisen päätöksen? Enskerralla tee niin, että pyydät kirjallisen selityksen mitä tarvitset ja sitten viet sen sossuun. Sossu tekee sulle maksusitoomuksen halvimpiin monitehoihin, jotka on jotain 100e luokkaa

Missä. Mulle sellaset.

Maksoin just halvimmista monitehoista 700 euroa! Kävin monia liikkeitä läpi, kun hirvitti tuo hinta. Pokatkin todella karmeet, mutta mentävä halvalla, kun ei enää tili riitä mihinkään. Tai maksoin Visalla.

Nopealla googlailulla esim Lenswaylla: "Hyvä - Standard 90,00 €

Moniteholinssit yksinkertaisella muotoilulla. Hyvä näöntarkkuus kaikilla etäisyyksillä."

Vierailija
16/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä. Mulle sellaset.

Nopealla googlailulla esim Lenswaylla: "Hyvä - Standard 90,00 €

Moniteholinssit yksinkertaisella muotoilulla. Hyvä näöntarkkuus kaikilla etäisyyksillä."

Suht naivia ajatella, että kaikille sopii tuommoiset standardijutut, kun monitehokäyttäjä on.

Eikä silmälääkärin palvelutkaan ilmaisia ole.

ohis

Vierailija
17/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehoja saa alle satasella!!!! Specsaversilla alkaen 59 euroa linsseineen. Joten maksa ihan itse 

Vierailija
18/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä. Mulle sellaset.

700e tarkoittaa että otit kalliit kehykset ja kaikki extrajutut päälle.
Kyllä se siitä kuitista näkyy mitä kaikkea päätit ottaa lasien lisäksi.

Halvimmat maksaa satasen. Niihin ei tule mitään ohennuksia, halvimmilla sangoilla jne.

Vierailija
19/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä. Mulle sellaset.

Jos sun lasit on maksanut 700e, niin tuo tarkoittaa ensiksi sitä, että pelkästään ne silmälasit on maksanut jo jotain 200-300e välillä, eli olet ottanut kalliimmat lasit jo pohjalle. Niihin itse laseihin olet ihan satavarmasti ottanut heijastuksen estot, ohennukset, naarmunestot sekä myös sen, että ne tummenee kun aurinko paistaa niihin ja ties mitä muuta.

Äitini nimittäin otti kaikki ja hänen lasit maksoi jotain 600e. Kyllähän ne lasit saa maksamaan, kun sanoo "joo otan!" kaikkeen mitä siellä ehdotetaan

Vierailija
20/25 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kyseessä on etenevä silmäsairaus, niin nillä ei hyvin näe kuin max muutaman kuukauden. Itse käytin ennen leikkausta tokmannin laseja, sai kolmet kympillä. Ja riittivät hyvin lukemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan