Nimi Annikka kahdella koolla. Olen aina ihmetellyt sitä. Tunnetko ketään?
Luulisi, että on hankalaa, kun kaikki luulevat kirjoitusvirheeksi ja sanovat Annika, vaikka heille sanoo Annikka.
Kommentit (20)
Google-haulla löytyy esim. "Annikka Korhonen" -nimisiä.
En tunne mutta itse Annikana ruotsalaiset ääntävät nimeni aina Annikka. Oisko yleisempi siellä noin vai mikä juttu 😄
Jokseenkin asiaa sivuten, mutta itse en oo "päässyt yli' siitä Kariantti nimestä. Oli siis joku juttu siitä iltapäivälehdessä, ja vaikka kuinka kääntelen mielessäni, niin eikö tuon vaan jotenkin näytä nimeltä :'D
En tunne, mutta kuullut olen sen nimisistä. Maritta myös on outo, mutta sellaisen tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin asiaa sivuten, mutta itse en oo "päässyt yli' siitä Kariantti nimestä. Oli siis joku juttu siitä iltapäivälehdessä, ja vaikka kuinka kääntelen mielessäni, niin eikö tuon vaan jotenkin näytä nimeltä :'D
Mulla sama. En osa lausua sitä Kari_Antti, vaan lausun tyyliin variantti. Luulin sitä Karianttia joksikin titteliksi.
Vierailija kirjoitti:
En tunne mutta itse Annikana ruotsalaiset ääntävät nimeni aina Annikka. Oisko yleisempi siellä noin vai mikä juttu 😄
Luulen, että Ruotsissa on käytössä molemmat nimet (Annika, Annikka). Peppi Pitkätossun ystävähahmo on Annika yhdellä k:lla Ruotsissakin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on variantti.
Tosi ruma nimi kahdella koolla. Yksi koo riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
En tunne, mutta kuullut olen sen nimisistä. Maritta myös on outo, mutta sellaisen tiedän.
Maritta on nimipäiväkalenterissakin, . Tiedän minäkin yhden. Maritoja enemmän.
Digi- ja väestötietoviraston tiedon (helmikuu 2022) mukaan:
Maritta on ensimmäisenä etunimenä 2186 naisella. Muuna kuin ensimmäisenä etunimenä Maritta on 7970 naisella. Kaikkiaan etunimi Maritta on 10156 naisella.
Vierailija kirjoitti:
Minä jotenkin hyväksyn Maritta-nimen paremmin kuin Annikka-nimen. Annikka kuulostaa virheeltä.
En tunne, mutta huomaan joskus vahingossa sanovani Annikka Saarikko. Johtuu varmaan siitä, kun Saarikossa on 2 k-kirjainta.
Erikoinen nimi on myös Erikka.
Annikka Korhonen, K Annikka, heheh
Annette on toinen. Se kai kuitenkin lausutaan Anette?
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö se taivu Annikka, Annikan? Mikään ei erota sitä Annikasta.
Taipuu, ihan samalla tavalla kuin Riikka - Riikan. Ei siis ole sama kuin Riika.
Se yks piripää toimittelija, oliko Annikka Aro, tai jotain sinnepäin.
Ja eikö se taivu Annikka, Annikan? Mikään ei erota sitä Annikasta.