Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekaluala on kriisissä, eikä loppua näy, arvioivat asiantuntijat Konkursseja tulee lisää

Vierailija
18.02.2026 |

Huonekaluala on syvässä kriisissä, ja alan edustajien mukaan pudotuspeli jatkuu vielä vuoden tai kaksi.

Kysynnän romahdus ajoi Askon ja Sotkan omistaneen Indoor Groupin konkurssiin.

Alan liikevaihdosta on hävinnyt viidessä vuodessa 200 miljoonaa euroa. Taustalla on kysynnän lasku ja tuontihuonekalujen suosion kasvu.

https://yle.fi/a/74-20209617?origin=rss

Voihan vitalis.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ala on kohta ollut kriisissä viimeisen 30 vuoden ajan. Kun yksi ala on saatu tuhottua. Sitten on tuhottu seuraava ja seuraava. Kun kaikki on tuhottu. Mitäs sitten?

Vierailija
2/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihmiset muutti yhteen ja osti huonekaluja. Nykyään ei kukaan muuta mihinkään eikä ole varaa ostaa huonekaluja. pakko sinnitellä vanhoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on, kun ihmiset ei saa ostettua asuntoja (ja niihin sopivia huonekaluja) ja kesäkalusteitakin pihalle hankitaan vasta, kun niihinkin on varaa.

Lisäksi moni suosii nyt minimalistista sisustusta, mahdollisimman vähän huonekaluja.

Vierailija
4/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ikea ja Veke ainakin porskuttaa samalla, kun muilla menee huonosti. Jotain ne on sitten varmaan tehneet oikein.

Vierailija
5/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä useampi asuu yksin pienessä yksiössä. Ennen oli isoja perheitä ja omakotitaloja.

Vierailija
6/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosikausia hakenut ne muutamat huonekalut mitä olen tarvinnut, kierrätyskeskuksesta.

Vierailija
7/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan sisältä kerrotaan, että konkurssi ei ole ihme. Indoor group ei osannut elää ajassa. Samaan aikaan muut toimijat olivat vahvoja verkossa, kun nämä vanhat toimijat laski edelleen myymälöidensä varaan. Myyntiin nähden liikkeitä oli vain liikaa ja verkkosivut käyttökokemuksena heikot. 

Vierailija
8/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vuosikausia hakenut ne muutamat huonekalut mitä olen tarvinnut, kierrätyskeskuksesta.

niin noh nämäkin kohta kaatuu...

Vierailija
9/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mööpeleitä tarvitse ostaa kuin 10-50 vuoden välein.

Vierailija
10/10 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ala on kohta ollut kriisissä viimeisen 30 vuoden ajan. Kun yksi ala on saatu tuhottua. Sitten on tuhottu seuraava ja seuraava. Kun kaikki on tuhottu. Mitäs sitten?

No ostatte edelleen kaukoidän tuontitavaraa Ikeasta ja Baban Aleilta, Kunnes tajuatte, että tuliko tehtyä tyhmästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi