Kahvilayrittäjän ahdinko: ihmiset ovat liian säästäväisiä
Tehkääpä nyt isänmaallinen teko, ja käykääpä ainakin pari kertaa viikossa ostamassa syötävää ja juotavaa siltä oman paikkakuntanne pieneltä kahvilayrittäjältä, joka yrittää sinnitellä kasvavien kustannusten keskellä. Valitkaa välillä tai mieluummin useammin tällainen täysin yksityinen kahvila ketjukahvilan sijasta. Talous lähtee rullaamaan, kun uskallatte hyödyntää suomalaisia tuotteita ja palveluita. Näin yrittäjillä on itsellään varaa sitten temuttaa ja lennellä halpalentoyhtiöiden koneilla kaukomaille kuluttamaan.
Kommentit (243)
Vaikka on nettotulot yli 2 000, niin eipä ole varaa kuluttaa kahveihin.
Asuminen: 900e
Ruoka: 400e
Vaatteet ja hygienia: 100e
Kasvurahasto: 300e
Datamenot: 80e
Vakuutukset: 50e
Säästöön mm. lahjoihin, matkakassaan, kodinkoneet 170e
Tuo viimeinen toki vaihtelee, kun ei esim. vaatteita osteta tasaisesti eli ei aina,saa säästöön saman verran, mutta kyllä tässä tiukkaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole kuin ABC
Niitäkin lakkautetaan kiihtyvällä vauhdilla.
Mitä on se narina ettei kahviloissa käy porukkaa? Mitä peräkylän hikiää tarkoitat? Täällä on kahvilat melkein aina täynnä. Asun Oulussa. Ja ihan ostavia ovat, eikä maleksijoita.
Keitän itse kahvit kotona, ja ostan edellisenä päivänä ilta-alesta alepullaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun erikoiskahvi on yli 5 euroa, kynnys käydä kahvilla on aika suuri. Kun sen cappuccinon sai vielä 3,5-4 eurolla, kävin useammin ja ostin usein jotain syötävääkin. Nykyään käyn ehkä kerran kuussa ja otan pelkän juotavan. Lopputuloksena käytän vähemmän rahaa kahvitteluihin.
Tämä. Miksi helvetissä kaikki hinnoitellaan tavallisen kuluttajan ulottumattomiin, kun lopputulos on yrittäjänkin kannalta huonompi?
Tehdäänpä isänmaallinen teko ja raahataan kadulta tavattu demari päivässä poliisiasemalle. Ja kun ne kysyy miksi, niin rikoslain 12. luku eli maanpetosrikokset.
Ei voi olla vintillä matot suorassa jos perustaa suomessa kqhvilan ja luulee että sillä maksaa laskut!
Suurimmaksi osaksi teetarjonta on surkeaa ja kallista. Pahimmillaan vihreää teetä on yhtä lajia ja sekin jotain pussiteetä ("ota tosta") ja vesi keitetään 100 asteiseksi. Jälleen kerran kotona saa parempaa: laaja valikoima irtoteetä, ja vedenkeittimeen saa asetettua haluamansa lämpöasteen. Chai lattea tulee eniten tilattua, jos kahvilaan menen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo varaa.
Kokoomus ja persut varasti mun rahat niin nyt ei oo millä tukea pikku raukka kahvilayrittäjää. Mitäs äänesti etujani vastaan, eli luultavasti kokkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun erikoiskahvi on yli 5 euroa, kynnys käydä kahvilla on aika suuri. Kun sen cappuccinon sai vielä 3,5-4 eurolla, kävin useammin ja ostin usein jotain syötävääkin. Nykyään käyn ehkä kerran kuussa ja otan pelkän juotavan. Lopputuloksena käytän vähemmän rahaa kahvitteluihin.
Tämä. Miksi helvetissä kaikki hinnoitellaan tavallisen kuluttajan ulottumattomiin, kun lopputulos on yrittäjänkin kannalta huonompi?
Pikemminkin verotetaan kuluttajan ulottumattomiin. Mm tässä näemme jäljen nerokkaasta ALVin nostosta. Inflaatio taas rokotti perus raaka-aineita leivonnassa
Käyn mielelläni kahviloissa, mutten Suomessa. Verrattuna laatuun, hintataso Suomessa on todella kallis. Säästän rahani mieluummin ulkomaan matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpä isänmaallinen teko ja raahataan kadulta tavattu demari päivässä poliisiasemalle. Ja kun ne kysyy miksi, niin rikoslain 12. luku eli maanpetosrikokset.
Tee isänmaallinen teko: tee Vornaset kokoomuslaiselle.
Oikeistolaisten yrittäjien talousosaaminen on samaa tasoa mitä hallituksen, kun eivät ymmärrä, että "vassareiden" politiikka saa heidänkin kassansa kilkattamaan.
On niin traagista kun pitää maksaa työntekijälle palkkaa, eikä saa ilmaiseksi ketään orjuuttaa... Mutta hölmöt ei ymmärrä, ettei ne nollatuloiset orjat sitten kuluta mitään! Mitä isommat palkat ihmisillä on =sitä enemmän rahaa käytetään =sitä enemmän yrittäjillä on kassavirtaa.
Minä olen ostolakossa, jos jotain tarvitsen, tilaan Puolasta/Saksasta netin kautta. Hallitus on kurjistanut elämääni työntekijänä, tuntuu kuin olisin vieras omassa maassani. Saksin kulutukseni minimiin, se on protestini hallitusta vastaan.
Sama, säästäväisyys on elämäntapa ja sopii mulle, sorry siitä kahvilanpitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla vintillä matot suorassa jos perustaa suomessa kqhvilan ja luulee että sillä maksaa laskut!
Joo. Olen kirjanpitäjä ja ERITTÄIN usein näiden kahvila"yrittäjien" harrastuksen mahdollistaa hyvätuloinen puoliso ...
Ostin just kahvipaketin 1,28 euroa ja Fazerin laskiaispullat 50% alennuksella 1,99. Keitin kahvit kotona ja saimme syödä pullat rauhassa tv:tä tölläten. Kyllä oli hyvää! En keksi miksi olisin maksanut enemmän ja saanut vähemmän nautintoa.
En mene. Tässä tilanteessa olen mieluummin yksi Mystisistä Jarrumiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen kirjanpitäjä ja ERITTÄIN usein näiden kahvila"yrittäjien" harrastuksen mahdollistaa hyvätuloinen puoliso ...
En ole kirjanpitäjä mutta sivusta seurannut ja pakko sanoa että olet väärässä. Kyllä se on kuule niin että aina ovat sukulaiset tai poikaystävät mahdollistamassa noita pikkuputiikkeja joissa "ihania leivoksia" ja jotain hajukynttilöitä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa jopa Pariisin kaltaisessa turistiryssä saa cappuccinon 1 - 2€.
Missä EU, siellä ongelma ainakin Suomen kohdalla. Rahat, joita me tarvittaisiin täällä on kaadettu etelän porukoiden puuhasteluihin.
Vttu että suomalaiset on saapasta porukkaa.
Ne on ne staatanan kommunistisen pikku fingolin elättämisen kulut laitettava niihin hintoihin.