Kahvilayrittäjän ahdinko: ihmiset ovat liian säästäväisiä
Tehkääpä nyt isänmaallinen teko, ja käykääpä ainakin pari kertaa viikossa ostamassa syötävää ja juotavaa siltä oman paikkakuntanne pieneltä kahvilayrittäjältä, joka yrittää sinnitellä kasvavien kustannusten keskellä. Valitkaa välillä tai mieluummin useammin tällainen täysin yksityinen kahvila ketjukahvilan sijasta. Talous lähtee rullaamaan, kun uskallatte hyödyntää suomalaisia tuotteita ja palveluita. Näin yrittäjillä on itsellään varaa sitten temuttaa ja lennellä halpalentoyhtiöiden koneilla kaukomaille kuluttamaan.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Suomi alkaa olla maa, mihin on koottu kaikkien maiden huonoimmat asiat.
Esimerkkinä eilinen A-studio, missä Vartiainen on valmis leikkaamaan vaikka kaikki rahat pois köyhiltä Tanskan malliin, toinen keskustelija yritti sanoa, ettei täällä ole samanlaista systeemiä, mikä auttaa saamaan töitä!
Minulle sopii hyvin, ettei työtön saa rahaa, ellei mene töihin. Mutta valtion pitää tarjota töitä! Eikä mitään euron tuntipalkalla risusavottaa Vartiaisen kaverin metsäpalstalla, vaan työ mistä maksetaan normaali palkka. Kyllä minä työttömänä olisin valmis risusavottaan esim. min. 10e/h ja tunnit 40h/vko, ja toki lakisääteiset tauot, lomat kertyy jne. Mutta ketään ei tule orjan hommiin pakottaa!
Oletko kuullut ikinä että tuo torkkupeitoista kuuluisaksi tullut sillanaluspeikko olisi päästänyt mitään järkevää suustaan?
Onneksi tajusi lähteä demareista muiden liskoihmisten pariin.
Tuotteiden pitäisi olla tuoreita ja ensiluokkaisia. Onneksi olen löytänyt tällaisen paikan.
On varaa, mutta en juo kahvia ja muutkin jutut tykkään mieluummin syödä ja juoda rauhassa kotonani. En muutenkaan tee järjettömiä asioita-siksi mulla rahaa onkin. Miksi antaisin kerjäläisille ja ylihinnotelluille palveluille, lol.
En käy uhallakaan, koska näitä pitää sellaiset 35-70v. perkeleen demarimummot, jotka kurahaarat märkinä äänestävät demarisaatanoita ja itse haluavat tätä kommari- & sosiaalisyöpää jonka vuoksi hinnat ja verot 100% ja ostovoima 0%.
Saavat minun puolesta kiehua ja nauttia liemestään mitä äänestävät ja tänne haluavat. Luulisi että ei ole pienintäkään syytä tai tarvetta valittaa.
No sama homma kaikilla mulla yrittäjillä. Juuri se eräs luksuslaukkuja myyvä entinen missi/malli koitti somessa vedota ihmisiin, että ostakaa ostakaa. Mutta kun ei mulla jäisi varaa normaaleihin elinkustannuksiin, jos alkaisin hyväntekijäksi yrittäjille. En osta kun en tarvitse ja kahvit voin keittää kotona.
En käy missään kahviloissa. Nautin kahvini mielummin kotona omassa rauhassa.
Nämä joille hallitus antoi verohelpotuksia voivat käydä
Kannattaa varmaan perustaa vain naisille tarkoitettu kahvila, johon ei miehet pääse asiakkaiksi. Kuulemma voittamaton rahasampo.
Kyllä ihmiset maksaa jos rahalle saa vastinetta. Tuotteiden pitää vaan oikeasti olla hyviä ja ns. nykyaikaisia ja tilan viihtyisä. Lisäksi pitää panostaa markkinointiin, esim somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat hinnoitelleet itsensä ulos.
Mutta ei sitä oikein euron kahvilla maksa vuokria ja muita kuluja ja vielä elätä itseään.
Suomessa keskiluokka on aivan liian köyhiä, jotta palveluyhteiskunta toimisi. Ei ulkomaillakaan pienituloisilla palveluihin ole varaa, mutta Suomessa ei ole keskituloisillakaan - mutta ollaanpa tasa-arvoisia kun kellään ei ole varaa.
Se on just sitä saastaista demarisyöpää, mitä naiset aivan onnessaan äänestää. Toivottavasti nauttivat kun saavat mitä äänestävät. Tätä on haluttu, tätä on äänestetty, joten missä on ongelma?!
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaa. Minultakin täysin työkyvyttömältä ja sairaalta on leikattu +130e, joten väliin jää.
Jos niin sairas ja työkyvytön, ettei töihin pysty niin silloin ei tarvi kyllä lojua missään kahviloissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat hinnoitelleet itsensä ulos.
Mutta ei sitä oikein euron kahvilla maksa vuokria ja muita kuluja ja vielä elätä itseään.
Suomessa keskiluokka on aivan liian köyhiä, jotta palveluyhteiskunta toimisi. Ei ulkomaillakaan pienituloisilla palveluihin ole varaa, mutta Suomessa ei ole keskituloisillakaan - mutta ollaanpa tasa-arvoisia kun kellään ei ole varaa.
Se on just sitä saastaista demarisyöpää, mitä naiset aivan onnessaan äänestää. Toivottavasti nauttivat kun saavat mitä äänestävät. Tätä on haluttu, tätä on äänestetty, joten missä on ongelma?!
Voi vetää miten yksinkertainen ihminen voi olla:D naiset= kaikki naiset äänestäneet😅
Tuleeko sulle mieleen esim se vaihtoehto että jotkut naiset eivät tätä äänestäneet eikä halunneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaa. Minultakin täysin työkyvyttömältä ja sairaalta on leikattu +130e, joten väliin jää.
Jos niin sairas ja työkyvytön, ettei töihin pysty niin silloin ei tarvi kyllä lojua missään kahviloissakaan.
Sairas ei saa käydä missään???
Kaiken huipuksi kaikki kahvilat eivät suostu ottamaan käteistä vastaan. Turh valittaa, kun kyykyttävät maksavia asiakkaita. Onko seuraava vaatimus, että vain platinakorut kelpaa, pitäkää ylihintaiset ällöleivoksenne. Mun tehtävä ei ole kokoomusnilkkien bisneksiä tukea.
Ei Suomessa pärjää mitkään söpöt pikku kahvilat. Pitää olla joku iso Prisma, niin johan ihmisiä kiinnostaa. Sieltä sitten ostaa kahvin s-etukorttia vilauttamalla paistopisteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo varaa.
Olen toimeentulotuella ja silti minulla on varaa käydä pari kertaa viikossa kahvilassa ja ravintolassa syömässä, rahattomuus ei ole mikään tekosyy.
Eli sinulta voi siis leikata lisää...
-eri
Kun rahaa on rajallinen määrä käytössä, niin kahvilassa on se ongelma, ettei käytetylle rahalle saa riittävästi vastinetta. Kahvilakäynti on yleensä aika nopea, rahaa suhteessa käytettyyn aikaan kuluu Suomessa paljon.
Kahvi tai muu juoma on ehkä hyvää, mutta jos on kahvi/teeintoilija, niin kotona saisi parempaa, edullisemmin ja varsin pienellä vaivalla. Jos taas on ihan sama mitä juo, niin hinta tuntuu erityisen korkealta.
Makuasioista voi kiistellä, mutta syötävien suhteen ainakin itse harvoin saan kahvilassa mitään erityisen herkullista. Leivät ja leivonnaiset ovat niin isoja ja kalliiita, että yleensä tyydyn kahviin. En halua syödä lounaan verran kaloreita korvapuustin muodossa, tulee vaan huono olo.
Ajatuksena olisi ihana pysähtyä arjen keskellä hetkeksi yksin tai ystävien kanssa, mutta käytän mieluummin muutaman kahvilakäynnin verran rahaa ja syön ravintolassa ruuan ja sen kanssa lasin viiniä ja istuskelen rauhassa useamman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin köyhä ja säiltään karu maa ettei täällä mikään pikkukahvilatoiminta kannata kuin korkeintaan kesällä hyvällä paikalla, jos nyt silloinkaan. Etelämmässä voi istua mukavasti jossain aukionreunassa, kulttuuri on sosiaalista ja kävijöitä riittää.
Olen vuosia hämmästellyt muiden Euroopan maiden elintasoa. Eräässä brittisarjassakin sairaanhoitajat ja muut lähtivät töistä omalla hienonnäköisellä autolla ja usein taksilla. Syötäväksi tilattiin noutoruokaa, kun täällä meillä pienipalkkaiset valitsevat ruokakaupasta kaikkein halvimpia tuotteita. Joissakin jaksoissa oli sentään lääkäri, jolla oli hallitsemattomasti velkaa, mutta hänellä oli joku peliongelma.
Suomessa homman hoitaa multiverotus. Briteissä uusi auto hinnat alkaen 10 000e ja sama auto suomessa 30 000e.
Jotku kahvilat on nykyään nuorten etätyöpaikkoja tai koira/ kissa kahviloita, joihin allergiset ei voi mennä. Kyllä kahvilat ovat ihan itse ahdinkonsa tehneet näillä typerillä virityksiä, pitäkää tunkkinne, ei kiinnosta.
Lisään vielä, että kahvi jauhetaan pavuista justiin ennen valmistamista ja pavut on talon oma paahto tilattu pieneltä kotimaiselta perheyritys paahtimolta.