Annan vähän ruusuja Riikka Purralle (en ole persu)
Näin hallituskauden päätteeksi täytyy sanoa, että olen positiivisesti ja aika isostikin yllättynyt Riikka Purrasta. (Hallituskauden aikana olen lukenut myös kaksi elämäkertaa Halla-ahosta ja kuvani hänestä myös on muuttunut paljon positiivisemmaksi.) Riikka Purra on selvinnyt tehtävästä todella hyvin! Hän on kuitenkin varsin kokematon, ei oikeastaan minkäänlaista työhistoriaakaan hänellä, ministeriön virkamiehet eivät ole valittaneet ja asiaosaaminen vaikuttaa vahvalta. Hän ei ole myöskään ottanut noloja irtopisteitä, vaan vienyt reippaasti asioita maaliin asti ja vielä handlannut julkisuudenkin kaikki paineet. Hyvä Riikka!
Riikka Purra on eduskunnan upeimpia pukeutujia myös. Pisteitä kohotti myös hänen rescue-koiransa ja kasvissyöntinsä vihermehuineen, koska olen molemmissa asioissa samoilla linjoilla. Myös Halla-aho on ollut pitkään kasvissyöjä ja aidosti eläinten ystävä. Noista jutuista minulta saa pisteitä tosin jopa itse Aatu... :)
Yst. terv. Porvarirouva
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Riikan toiminnassa yllättynyt positiivisesti siinä, miten tehokkaasti on saanut persujen kannatusta laskettua. Ruusuja siitä!
Mä taas luulen, että persut ovat vain piilossa vihervasemmiston populistisen vihapuheen vuoksi, niin äärimmäistä se taivopuhe on. Vaaleissa he nousevat kuopistaan ja yllättävät. Eihän näinä päivinä voi sanoa olevansa persu, sillä siitä seuraa roviolla poltto ja katolta pudotus. Elämme vasemmistofasismissa., joka on alust lähtien tähdännyt hallituksen kaatamiseen. Jo ennen kuin hallitus aloitti työnsä, kaivettiin kymmenien vuosien takaiset someälähdykset esiin ja aloitettiin Suuri Rassismijahti. Siitä vedettiin vesiperä, kuten kaikista muista myöhemmistäkin. Täytyy sanoa, että odotan popkornit valmiina, että Antti Lindtman astuu remmiin ja - - .
Väitätkö, ettei persuissa ole rassemeininkiä? Että kaikki on median salajuonta? En väitä että jokainen persu on rasse, mutta sillehän puolue on rakentanut kannatuksensa eli nukkuvat nousivat koloistaan äänestämään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääksen tämä biisi on osoitettu äidille (tai äitihahmolle). Poika ymmärtää tilansa ja pyytää anteeksi. Vexi Salmi oli tosi mielenkiintoinen kundi ja hänellä oli loistava taidemaku. Ihan samanlainen kuin itselläni. Kävin katsomassa hänen kokoelmastaan koottua näyttelyä Hämeenlinnan taidemuseossa tms. joitakin vuosia sitten. En tiedä onko hänestä elämäkertaa, mutta jos sattuu silmään, luen varmasti. Ap
"Niin käy joka lupauksenkin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos persut eivät ole mukana seuraavassa hallituksessa niin kokkarit ovat. Näyttää vahvasti siltä, että seuraava valtiovarainministeri on kokkari. Eli kylmää kyytiä luvassa aika monelle.
Luulenpa, että demarien kannattajat tulevat pettymään karvaasti ensi hallituskaudella. Edessä on valtavat säästöt ja demaritkin ovat sopeuttamiseen sitoutuneita. Ap
Ei taida olla tarjolla uutta vappusatasta eikä päivässä erikoislääkärille lupauksia,vaan Lindtman levittelee käsiään. No sellasta se on,Demarilla
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin keskustella politiikasta asiallisesti. Olen täällä avannut aivan äskettäin keskustelun myös Tytti Tuppuraisesta, mutta se poistettiin heti, koska kehuin häntä. Aika söpösti aina puhkuu intoa demariaatteeseen ja eduskunnan tyylikkäimpiä pukeutujia hänkin. En usko sekuntiakaan, että hän on ketään nöyryyttänyt, se on demareiden omaa loiskiehuntaa. Ap
Keskustele ex ukon kanssa,niin voit hämmästyä mikä piru on
Minä vien Purralle keräämäni risut. Terveisin, työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääksen tämä biisi on osoitettu äidille (tai äitihahmolle). Poika ymmärtää tilansa ja pyytää anteeksi. Vexi Salmi oli tosi mielenkiintoinen kundi ja hänellä oli loistava taidemaku. Ihan samanlainen kuin itselläni. Kävin katsomassa hänen kokoelmastaan koottua näyttelyä Hämeenlinnan taidemuseossa tms. joitakin vuosia sitten. En tiedä onko hänestä elämäkertaa, mutta jos sattuu silmään, luen varmasti. Ap
"Niin käy joka lupauksenkin."
Mihin persujen vaalilupaukseen olet pettynyt? Älä anna anteeksi, jos politiikka ei vastaa arvojasi, vaan tee ensi vaaleissa taustatyö huolellisemmin. Ap
"Ei taida olla tarjolla uutta vappusatasta eikä päivässä erikoislääkärille lupauksia,vaan Lindtman levittelee käsiään. No sellasta se on,Demarilla"
Sieltä tulee joku "reiluuttaminen" tai "reilu meiniki" -slogan ja rillumarei. Sano minun sanoneen, nämä on nähty :) Ja vassarit voivat luvata vaikka kuun taivaalta, heitä ei hallitukseen oteta, kun eivät ole sitoutuneet velkajarruun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin keskustella politiikasta asiallisesti. Olen täällä avannut aivan äskettäin keskustelun myös Tytti Tuppuraisesta, mutta se poistettiin heti, koska kehuin häntä. Aika söpösti aina puhkuu intoa demariaatteeseen ja eduskunnan tyylikkäimpiä pukeutujia hänkin. En usko sekuntiakaan, että hän on ketään nöyryyttänyt, se on demareiden omaa loiskiehuntaa. Ap
Keskustele ex ukon kanssa,niin voit hämmästyä mikä piru on
Höpsistä. Tytti on varmasti kiva tyyppi. Eikä puolensa pitäminen mikään pahe ole, sikstoisekseen eduskuntaryhmän puheenjohtajan pitää ollakin särmä mimmi, jos vähänkin politiikasta tiedät. Se on kuin kanalauma ja osa kanoista on sokeita. Jos olet liian pehmeä, sinusta tulee ns. ajokana, jota kaikki nokkivat ja vaikket olisikaan pehmeä, myös sitä käytetään sinua vastaan kuten Tytille kävi. Ap
Purra on kova täti. Hän todella on valmis kantamaan vastuuta ja seisoo myrskyssä järkähtämättä, vaikka Orpo lymyilee selän takana ja hallituskumppani RKP puukottaa selkään. Eikö siinä ole todella kova tyyppi? Sellaisia Suomi tarvitsee. Se, että onko kaikki politiikka oikeaa, on tietysti mielipidekysymys. Mielestäni hänellä päälinjat on kunnossa, mutta yhtä kaikki hän on tosi vahva tyyppi ja ei yritä mielistellä ketään. Sellaisia päättäjiä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää sarkasmia ;) Sain hyvät aamunaurut, kiitos.
Mikäli joku olisi niin vesipääpsykopaatti, että kirjoittelisi tosissaan samanlaista idioottipaskaa niin suosittelisin joko mielisairaalan suljettua tai hirttäytymistä tms.
Olepa hyvä :) Politiikassa olen tosi vanha konkari mikä vaikuttaa näkemyksiin aika paljon. Ap"
Minä olen pian kasikymppinen ja seurannut koko ikäni politiikkaa, mutta en muista koskaan Suomen hostoriassa näin toimintakyvytöntä ja heikkoa hallitusta, sillä mitään hyvää, joka olisi lisännyt kansalaisten hyvinvointia ei ole ollut, vai tuleeko jollekin mieleen?
Luoneet vain epäsopua, kansalaisten vastakkain asettelua, riitelyä ja epäsopua, vihaa ympärille
Ei ollut edes Sipilän hallitus, vaikka Persut, mutta sen pelasti Timo Soini.
Eikä edes Esko Ahon tai Jyrki Kataisen hallitus, vaikka saivat paljon arvostelia, mutta silloinkin ei jaettu kansalaisia tai luotu epäsopua, naisvihaa,.vihaa heikompiin jne. niin kuin nykyään, vihaa, väkivaltaa ja riitelyä kaikkialla. Jopa puhemiehen (ääripikeisto) mielestä on ok. naisia ja tämä tyyppi istuu vielä eduskunnassa.
"Pidä varasi sen polkypyörän kanssa näin pakkasille ja muutenkin, jos olet mies. Tiedät varmaan mistä nimitys munamankeli tulee."
Tätä omaa viestiäni haluan vähän tarkentaa. Fillarointi on oikeasti vaarallista, kaksi tuttavaani on siihen menehtynyt eli auto on ajanut päälle. Ja ahkeran miesfillaristin kannatta huomioida myös nämä riskit:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-maastopyoraily-vahingoitta…
Noiden lisäksi pyöräily voi aiheuttaa myös kiveskiertymän, vaikka se onkin harvinaisempaa. Tuolloin tarvitaan päivystysleikkaus kiireellisenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Purra on kova täti. Hän todella on valmis kantamaan vastuuta ja seisoo myrskyssä järkähtämättä, vaikka Orpo lymyilee selän takana ja hallituskumppani RKP puukottaa selkään. Eikö siinä ole todella kova tyyppi? Sellaisia Suomi tarvitsee. Se, että onko kaikki politiikka oikeaa, on tietysti mielipidekysymys. Mielestäni hänellä päälinjat on kunnossa, mutta yhtä kaikki hän on tosi vahva tyyppi ja ei yritä mielistellä ketään. Sellaisia päättäjiä tarvitaan.
No joo, on tuossa perää. Persut mielestäni kertoivat ennen vaaleja suht selvästi, että kylmää kyytiä on luvassa. Mutta äänestäjä ei välttämättä kuullut sitä, jos tahtoi tarttua vain johonkin yksittäiseen rassetäkyyn tms. Puolue kiistatta muuttui, kun soinilaiset lähtivät. Se ei ole mikään post-SMP, joka puolustaa köyhän asiaa eikä ennen vaaleja niin väittänytkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää sarkasmia ;) Sain hyvät aamunaurut, kiitos.
Mikäli joku olisi niin vesipääpsykopaatti, että kirjoittelisi tosissaan samanlaista idioottipaskaa niin suosittelisin joko mielisairaalan suljettua tai hirttäytymistä tms.
Olepa hyvä :) Politiikassa olen tosi vanha konkari mikä vaikuttaa näkemyksiin aika paljon. Ap"
Minä olen pian kasikymppinen ja seurannut koko ikäni politiikkaa, mutta en muista koskaan Suomen hostoriassa näin toimintakyvytöntä ja heikkoa hallitusta, sillä mitään hyvää, joka olisi lisännyt kansalaisten hyvinvointia ei ole ollut, vai tuleeko jollekin mieleen?
Luoneet vain epäsopua, kansalaisten vastakkain asettelua, riitelyä ja epäsopua, vihaa ympärille
Ei ollut edes Sipilän hallitus, vaikka Persu
Aika on sellainen, pelottava, populistit molemmin puolin lietsovat vihaa. Se näkyy palstalla ja tässä ketjussakin, jossa on sadistinen viesti ja väkivaltaan vihjaava viesti. Persut käyttävät tällaisia matalampia tunteita hyväkseen politiikassa. Mutta muuta keinoa saada kannatus laskuun ei ole kuin ottaa nämä puolueet hallitukseen sulamaan. Saksassa ei olla tehty niin ja näemme lopputuloksen, venäjämielinen, BfV:n tarkkailussa oleva puolue kasvaa kasvamistaan, koska he eivät koskaan joudu lupauksistaan tilille. Suomen linja on oikea. Mutta Suomessa ei pitäisi hyväksyä rasismia missään muodossa. Olemme jo saaneet lommoja brändiimme persujen takia, mutta seuraavassa hallituksessa he eivät ole. Kukaan ei ota heitä sinne eivätkä he varmaan itse sinne haluakaan.
Sipilän hallitus oli Suomen historian parhaita. Ap
"Se ei ole mikään post-SMP, joka puolustaa köyhän asiaa"
Ja tämä ei sitten ollut mikään Timo Soinin puolustus. Telkkarin voi panna kiinni, jos Soinin naama näkyy, kun ei enää tarvitse kuunnella vaalikeskusteluissa ja vastaavissa. Olen saanut hänen "hauskoista sutkauksistaan" yliannoksen niin ettei toivottavasti tarvitse kuunnella enää yhtäkään. Ap
Rakenteellisesti asiallista ja korrektia tekstiä, mutta ihmisen vastenmielistä ja luotaantyöntävää luonnetta se ei näköjään peitä. Huh huh, hyh hyh.
Mä taas luulen, että persut ovat vain piilossa vihervasemmiston populistisen vihapuheen vuoksi, niin äärimmäistä se taivopuhe on. Vaaleissa he nousevat kuopistaan ja yllättävät. Eihän näinä päivinä voi sanoa olevansa persu, sillä siitä seuraa roviolla poltto ja katolta pudotus. Elämme vasemmistofasismissa., joka on alust lähtien tähdännyt hallituksen kaatamiseen. Jo ennen kuin hallitus aloitti työnsä, kaivettiin kymmenien vuosien takaiset someälähdykset esiin ja aloitettiin Suuri Rassismijahti. Siitä vedettiin vesiperä, kuten kaikista muista myöhemmistäkin. Täytyy sanoa, että odotan popkornit valmiina, että Antti Lindtman astuu remmiin ja - - .
Miten tämä viesti oli poistettu, vaikka oikeat asiattomuudet ja väkivaltajututkin ovat yhä ketjussa? Olisiko tuo liian lähellä totuutta?
Juttuhan menee niin, että vaalien välillä persujen kannatus aina laskee. Itse uskon, että se johtuu mediasta. Persuista ja heidän tavoitteistaan kirjoitetaan tosi negatiivisesti, välillä ihan harhaanjohtavastikin. Sitten vaalien alla persut itse pääsevät esille vaaliväittelyissä ja -koneissa ja kannatus alkaa nousta. Eduskuntavaaleissa tulos on aina yllättävän hyvä vuoden takaisiin gallupeihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Rakenteellisesti asiallista ja korrektia tekstiä, mutta ihmisen vastenmielistä ja luotaantyöntävää luonnetta se ei näköjään peitä. Huh huh, hyh hyh.
No mikäs minussa niin vastenmielistä ja luotaantyöntävää oli? Eikö politiikasta voi keskustella asia edellä haukkumatta muita ihmisiä? Vai loppuvatko asia-argumentit kesken siihen asiasisältöön mitä olen kirjoittanut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä viesti oli poistettu, vaikka oikeat asiattomuudet ja väkivaltajututkin ovat yhä ketjussa? Olisiko tuo liian lähellä totuutta?
Juttuhan menee niin, että vaalien välillä persujen kannatus aina laskee. Itse uskon, että se johtuu mediasta. Persuista ja heidän
Sepä jännä, jos on poistettu. Itselläni ei ole havaintoa tuosta ilmiöstä, mutta jonkun jytkyn kohdalla, kun Soini vielä oli kuvioissa, eivät gallupit pitäneet kutiaan alkuunkaan. Se mitä kerrot vaaliväittelyistä vaihtelee myös, sen mukaan miten vaaliväittely on mennyt eli samalla tavalla kuin muillakin puolueilla. Toki median esiinnostamilla asioilla on merkitystä myös, ei vain persuille.
Itse olen vähän tympääntynyt tuohon persujen uhriutumiseen median suhteen. Mediapelia, mediapeliä, ei se yhtään fikummalta kuulosta kuin Väyrysenkään suusta... Se on vastaus joka asiaan kuten nyt tässä Juusonkin keississä Mäkelä yritti esittää. Ap
Hah! Olin oikeassa, juuri tulleen tiedon mukaan soteministeri on Rydman. Näinhän minä kirjoitin aiemmin päivällä, että se olisi fiksu ratkaisu. Ap
Ei enää tällä iällä. Ap