Taiteilijat tekevät tyhmästi kun rupeavat politikoimaan.
Menettävät helposti puolet yleisöstään.
Ja muutkin pellet.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Ap politikoi.
Ettäs kehtaakin, miksei pysy lestissään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en mäkään tykkää poliittisesta taiteesta. Taiteen pitää olla kaunista ja ylevää ja tuoda hyviä ajatuksia mieleen.
Elämä on muutenkin niin kurjaa ja raakaa, että en todellakaan tarvitse enää mitään kantaa ottavaa taidetta mieltäni masentamaan. Skippaan välittömästi kaikki sellaiset "taidetekeleet".
Poliittinen taide voi olla hyvin tehtyä, jolloin se viihdyttää ja kestää aikaa. Maamme ja Finlandia ovat poliittisia teoksia, samoin Eetu Iston Hyökkäys-taulu.
Ei Maamme laulu eikä Finlandia ole poliittisia. Tarvittiin musiikkia nuorelle itsenäiselle maalle ja nuo tehtiin mm. Mutta ei se minusta ole politiikkaa.
Oli silti. Se, että nuo teokset tehtiin nimenomaan nuorelle valtiolle, oli m
Ei minusta. Ei sillä tavalla miten poliittisen taiteen käsitän. Esimerkiksi Neuvostoliitossa taidekin pantiin palvelemaan näitä poliittisia arvoja. Kävin kerran katsomassa neuvostoliittolaisen kuvataiteen näyttelyn ja se oli tosiaan hyvin poliittista. Ei jäänyt epäselväksi millaista aatetta kannatettiin.
Tietenkin on mutta mikä niiden palvonnasta tekee hienompaa kuin kristinuskon Jumalasta? Kuka päätti alkaa työntämään tälläistä jälkiteollisiin länsimaihin? Ei varmasti kyselty keneltäkään meistä että halusimmeko. Tästäkään.
Kuka on väittänyt niiden palvonnan olevan mitenkään hienompaa? Jos joku haluaa mieluummin eläinjumalia kuin kristinuskoa, miten se on keneltäkään pois? Ei sellaista kukaan "työnnä", vaan taiteilijat ja uuspakanat yksinkertaisesti toteuttavat sekä ilmaisun- että uskonnonvapauttaan. Ei sitä tarvitse keneltäkään mitenkään kysyä, ei sinulta eikä minulta.
Muutenkin aika sakeaa alkaa valittaa eläinjumaluuksista taiteessa tai uususkonnoissa. Miten ne sinulta ovat pois?
Harmi että olet ChatGPT:n varassa. Itse osaan yhdyssanat ilmankin. Kannattaa sinunkin harjoitella ettei satu useimmin tällaista.
Kyllä minäkin yhdyssanat hallitsen. Miksi sanot tuota minulle, etkä sille keskustelijalle täällä, joka ei osaa yhdyssanoja vaan luottaa sokeasti tekoälyyn?
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki näyttelijät ovat kommunisteja, eivätkä edes salaa sitä ja tuputtavat aatettaan joka yhteydessä.
Voitko hieman valistaa, missä tuo sakea väitteesi muka oikeasti näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Harmi että olet ChatGPT:n varassa. Itse osaan yhdyssanat ilmankin. Kannattaa sinunkin harjoitella ettei satu useimmin tällaista.
Kyllä minäkin yhdyssanat hallitsen. Miksi sanot tuota minulle, etkä sille keskustelijalle täällä, joka ei osaa yhdyssanoja vaan luottaa sokeasti tekoälyyn?
Koska sinä kirjoitit yhdyssanan väärin ja aloit väittämään että sinä päätät miten se kirjoitetaan. Lisäksi sinä olet ainut kuka täällä on puhunut tekoälyyn luottamisesta. Mutta jatka toki kiemurteleva, me kaikki nautimme esityksestä.😅
Ei ole edes olemassa virallista käsitettä
raskaansarjan musiikki.
Käytän joskus termiä raskaan sarjan kulttuuri ( oikea määritelmä ) ja raskaan sarjan musiikki l.
abstrakti klassinen musiikki.
Määritelmä voisi olla esim
syvän päädyn musiikki, mutta en pidä henk.koht.
määritelmästä klassiseen musiikkiin liittyen.
Mutta määritelmä raskaansarjan musiikki ei ole edes olemassa.
No, se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Söpöä kun palstapersu jää yksinkertaisuudestaan kiinni yrittäessään esittää sivistynyttä😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes olemassa virallista käsitettä
raskaansarjan musiikki.
Käytän joskus termiä raskaan sarjan kulttuuri ( oikea määritelmä ) ja raskaan sarjan musiikki l.
abstrakti klassinen musiikki.
Määritelmä voisi olla esim
syvän päädyn musiikki, mutta en pidä henk.koht.
määritelmästä klassiseen musiikkiin liittyen.
Mutta määritelmä raskaansarjan musiikki ei ole edes olemassa.
No, se siitä.
Jatka toki kiemurteleva, me kaikki nautimme esityksestä.😅
Teatteri ,elokuvat ,oppeerat , festarit, taidenäyttelyt. ym. Ovat taidealoja. Ne pitää kieltää persuilta ja koomukselaisilta. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ei minusta. Ei sillä tavalla miten poliittisen taiteen käsitän. Esimerkiksi Neuvostoliitossa taidekin pantiin palvelemaan näitä poliittisia arvoja. Kävin kerran katsomassa neuvostoliittolaisen kuvataiteen näyttelyn ja se oli tosiaan hyvin poliittista. Ei jäänyt epäselväksi millaista aatetta kannatettiin.
On saman tekevää mitä se sinusta on. Se oli silti politiikkaa, koska Runeberg ja Sibelius tarkoittivat ne kannanotoiksi sen aikaiseen politiikkaan. Maamme-laulu oli osa aikansa nationalistista liikehdintää, Finlandia taas selkeä kannanotto nuorelle valtiolle ja sille mitä se pyrki olemaan. Se, että siinä puhutaan sorrosta ja taipumattomuudesta, on politiikkaa, koska se viittaa alistamiseen ja sitä vastaan taistelemiseen. Lisäksi Maamme ja Finlandia puhuvat Suomesta maana/kansakuntana, mikä oli jo itsessään politiikkaa, koska ensimmäisessä eletään kansallisromantiikan aikakautta, jälkimmäisen aikaan itsenäistyttiin.
Poliittinen taide ei ole aina ylhäältä ohjattua pakkovaltaa, vaan myös kannanottoja yhteiskuntaan.
Kertausta.
Ei ole olemassakaan käsitettä raskaansarjan musiikki.
Joskus on käytetty määritelmää vakava musiikki ihan virallisesti, mutta siitä luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä kirjoitit yhdyssanan väärin ja aloit väittämään että sinä päätät miten se kirjoitetaan. Lisäksi sinä olet ainut kuka täällä on puhunut tekoälyyn luottamisesta. Mutta jatka toki kiemurteleva, me kaikki nautimme esityksestä.😅
Mahdatko olla nyt houkan eksynyt siitä, kenelle puhut? Luulen, että tarkoitat nyt sitä tyyppiä, joka ei osaa kirjoittaa raskassarjalaista oikein, jauhoi raskaansarjan musiikista ja väitti AI:n antaneen ohjeet.
Tämä on anonyymin palstan huono puoli, kun menee sekaisin kuka puhuu kenelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söpöä kun palstapersu jää yksinkertaisuudestaan kiinni yrittäessään esittää sivistynyttä😂😂😂
Ooteko mahdollisesti nyt sekottaneet kohteet? Toi ei kyllä vaikuta siltä palstapersulta, joka kirjotti väärin vain koska AI ohjeisti niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooteko mahdollisesti nyt sekottaneet kohteet? Toi ei kyllä vaikuta siltä palstapersulta, joka kirjotti väärin vain koska AI ohjeisti niin.
Olet juuri se palstapersu joka kirjoitti väärin.
Operetti ei ole syvän päädyn klass. musiikkia.
Eikä ooppera. Paitsi ehkä Mozartin oopperat.
Ohjelmamusiikki ei useinkaan ole syvän päädyn klassista musiikkia, tosin siitäkin löytyy hyviä teoksia.
Nerojen säveltämää liediä ja lauluteoksia pidän syvän päädyn klassisena musiikkina.
Syvän päädyn klassisena musiikkina pidän nerokasta kirkkomusiikkia
Sitten on se syvän päädyn klassinen musiikki, mm. sinfoniat ja muu abstrakti musiikki.
Sitten on moderni musiikki, mutta ehkä paras määritelmä voisi nykyään olla uusi musiikki.
Moderni musiikki lakkaa jossain vaiheessa olemasta ns. modernia.
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kertausta.
Ei ole olemassakaan käsitettä raskaansarjan musiikki.
Joskus on käytetty määritelmää vakava musiikki ihan virallisesti, mutta siitä luovuttiin.
Jatka toki kiemurtelua, me kaikki nautimme esityksestä.😅
Riki Nieminen huono näyttelijä ja kom ukka.
Sinä joka jankutat yhdyssanoista, mene ensiksi lukemaan musiikinhistoriaa. Soita ei yhtä, vaan useampaa soitinta. Opiskele musiikinteoriaa. Sävellä ja sovita.
Sen jälkeen laita korviisi korkeatasoiset kuulokkeet.
Hae Youtubesta nyt sitä syvän päädyn musiikkia.
Kuuntele aluksi tämä päivä.
Sitten viikko.
Sitten vuosi.
Sitten 2 vuotta, 3 vuotta, 4 vuotta jne.
Opeta muita.
Vertaa eri tulkintoja samoista teoksista.
Aloitetaan siitä.
Tule sen jälkeen jankuttamaan yhdyssanoista.
Jos et ihan oikeasti muuta osaa.
Tutustu asiaan niin sulle saattaa valjeta määrättyjä asioita.
Silloin voit ehkä alkaa luoda omiakin määritelmiä
Aina sen on pitänyt ollakin. Myös kantaaottamatttomuus on kannanotto.