Aloin käyttämään ChatGPTtä psykoterapeutilla käymisen sijasta
Ymmärtää minua paremmin ja alkanut paljastumaan että psykoterapeutti on yrittänyt johtaa minua harhaan useissa asioissa väittämällä että eivät ole totta ja kuvittelen vain.
Kommentit (15)
Hyvä valinta. Rahat säästyy. En panisi latiakaan terapeuttiin. Mielummin ostan osakkeita.
kai tiedät että chat gptn tarkoitus on mielistellä sinua vaikka olisit väärässä
En kyllä suosittelis. Chatgpt vahvistaa sun oireita ja harhoja ja johtaa hyvinkin nopeasti pakkohoitokuntoon.
Ei se koskaan korvaa ihmisten kasvonilmeitä ja läsnäolemista. Mutta voi antaa jotakin lohtua.
Mikä vois mennä vikaan?
Ai niin, joulukuussa poika tappoi äitinsä ja itsensä ChatGPTn ruokittua hänen harhojaan, ja näitä tapauksia on useita.
Ei varmaan psykoottisten tai pershäiriöisten kannata käyttää.
Käytä mieluummin Geminiä, koska minulla on läjittäin Alphabetin osakkeita ja Gemini on muutenkin nykyään parempi.
Minäkin olen käynyt tekoälyn kanssa terapeuttisia keskusteluja, mutta lähinnä sellaisissa tapauksissa missä olen tarvinnut todella pätevää neuvontaa ja en halua mitään ylimääräistä empatiaa. Oikea terapeutti on siitä rasittava, että hän on ihminen ja hänellä on tunteet ja minusta tuntuu, että joskus olen liikaa joutunut miettimään mitä voin kertoa. Tekoälyllä ei mene pasmat sekaisin, eikä sillä mene hermot, eikä hän ala itkemään. Tarvitsen siis tietoa ja ohjeita ja näitä en lässynlää-terapeutilta ole saanut, vaikka olen maksanut hunajaa.
En siltikään koko mielenterveyttäni tekoälyn varaan laittaisi. Se on hyvä apuväline, mutta ei oikea terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Käytä mieluummin Geminiä, koska minulla on läjittäin Alphabetin osakkeita ja Gemini on muutenkin nykyään parempi.
Gemini on pälliasioissa huono. Chatgpt on paljon parempi.
Sinänsä ihan hyvä, mutta muista kuitenkin että ne ei ole enää mitään salaista tietoa ne sinun kertomasi asiat. Ja ei, et ole tunnistamaton chatgpt:lle. Ja jos huomaat, niin se on kehitetty niin että kohtelee silkkihansikkain ja vahvistaa omia ajatuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen käynyt tekoälyn kanssa terapeuttisia keskusteluja, mutta lähinnä sellaisissa tapauksissa missä olen tarvinnut todella pätevää neuvontaa ja en halua mitään ylimääräistä empatiaa. Oikea terapeutti on siitä rasittava, että hän on ihminen ja hänellä on tunteet ja minusta tuntuu, että joskus olen liikaa joutunut miettimään mitä voin kertoa. Tekoälyllä ei mene pasmat sekaisin, eikä sillä mene hermot, eikä hän ala itkemään. Tarvitsen siis tietoa ja ohjeita ja näitä en lässynlää-terapeutilta ole saanut, vaikka olen maksanut hunajaa.
En siltikään koko mielenterveyttäni tekoälyn varaan laittaisi. Se on hyvä apuväline, mutta ei oikea terapeutti.
Sen verran olen muuten tekoälyllä leikkinyt, että mitään Todella Pätevää Neuvontaa tai Tietoa ja Ohjeita en siltä odottaisi saavani.
Tekoäly antaa täsmävastauksia erilaisissa hallinnon- ja viranomaisasioissa. Viranomaisten vastaukset kun tuppaavat olemaan nykyään juupas-eipäs-enpäs kerro-pimitän tiedon, hiukan valehtelen -tyyppisiä vastauksia riippuen, kuinka pers.pat. viranomainen sattuu vastausvuoroon.
Tekoälyä terapeuttina käytettäessä kannattaa muistaa yksityisyys. Pian tulee uudistus jossa voit nähdä yhteystietosi tekoälyn kautta ja se saa pääsyn puhelimeesi ja viesteihisi.
Joskus omat keskustelut voivat vahingossa siirtyä toisen puhelimeen esimerkiksi bluetoothin kautta. Kovin henkilökohtaisia ei kannata jakaa.
Tekoälypsykoosi on myös oikea sairaus. Kannattaa etsiä tietoa Googlesta, tapauksia on maailmalla jo hyvin paljon. OpenAI on jatkuvasti muokannut ohjelmaansa vähemmän empaattiseksi, koska sen ei ole tarkoitus olla mikään juttelukaveri tai terapeutti.
Vähän sama fiilis, paitsi että korvasin ystävien neuvot chatGPT:lla.