Autojätti romutti sähköautostrategian, dieselit tulee takaisin. Sähköautot kannattamattomia
Jälleen uusi pettymys tunkea ihmisille vihreää siirtymää pakolla, Stellantis on maailman suurimpia autoklustreita:
IL:Autojätin täyskäännös: Diesel tuodaan takaisin Keskitymme siihen, mille on kysyntää
Esimerkiksi pienistä pakettiautoista, kuten Opel Combosta, Peugeot Rifteristä ja Citroën Berlingosta, elvytetään dieselversiot, kertoo uutistoimisto Reuters.
Reuters selittää sitä sähköautojen odotettua heikommalla kysynnällä ja kiinalaisten sähköautovalmistajien kovalla kilpailulla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/991a58d9-7bc8-4cac-a29f-6c96beb3…
Kommentit (466)
Kiitos vihreät Euroopan autoteollisuuden tuhoamisesta. 2040-luvulla kaikki ajelee kiinalaisilla autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se voisi ostaa sähköauton, kunhan vain akulla pääsee yhdellä latauksella n.1000km, akku takuu 10-15v akun vaihto uuteen 0-5000tonnin välillä niin voin jo harkita.
Kunhan keksivät ensin järkevän standardi akkuteknologian.
Noihin ei nimittäin vaihdella akkuja 10v jälkeen, koska mallikohtaisia akkuja ei enää valmisteta kuin yksittäiskappaleina ja käsityönä.
EU:n pitäisi pakoittaa kaikkiin samanlainen liitäntä ja akku, jonka voi vaihtaa lennosta liikkeessä tai itse. Ei luulisi olevan vaikea homma. Onhan suurissa ammattipuolen akkujärjestelmissä, mitkä pitävät virtaa yllä järjestelmille lennosta vaihdettavat akut ja voi itse vaihtaa.
Korkeajännitejärjestelmiä ei sorkita ilman lupaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TM:n talviautotestissä sähköautojen mitatut ranget 100% ladatuilla akuilla oli alle 200km. Onko ne oikeasti niin surkeita? Minun toimisto on 146km päässä, käyn siellä pari kertaa viikossa, ei vissiin siitä reissusta selviä ilman latausta?
Sähkötön toimisto ja käyt siellä säännöllisesti 30 asteen pakkasella?
Kelissä kuin kelissä, mutta ladata siellä ei voi. Prisman pihalla 1,5km päässä olis laturit, mutta on vähän kaukana kävellä. Tulishab sieltä tietysti bussi toimistolle.
Näytä mulle Prisma jossa ei 1,5 säteellä ole ainuttakaan hidaslaturia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin tonnin Toyotalla ajavien ei kannattaisi osallistua keskusteluun ollenkaan. Nyt puhutaan ihan oikeista aikuisten autoista. Täysin älyvapaata sanoa uuden sähköauton olevan huono kun jollain parin tonnin ruostekasalla voi liikkua tien päällä.
Onhan se täysin älyvapaata ostaa sähköauto ku jollain parin tonnin ruostekasalla voi liikkua tien päällä. On se. Täysin oikeassa olet.
Kummallakin pääsee samalla tavalla, mitä väliä
No ei takuulla pääse!
Mulla on kakkosautona vanha rav4.
Teppo alkoi nähdä harhoja RAV4sta.
Ajetaanko kilpaa hirvipassiin ryvöt
Työnnä se hirvi peräreikääsi ja lopeta jahtihomoilu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se voisi ostaa sähköauton, kunhan vain akulla pääsee yhdellä latauksella n.1000km, akku takuu 10-15v akun vaihto uuteen 0-5000tonnin välillä niin voin jo harkita.
Kunhan keksivät ensin järkevän standardi akkuteknologian.
Noihin ei nimittäin vaihdella akkuja 10v jälkeen, koska mallikohtaisia akkuja ei enää valmisteta kuin yksittäiskappaleina ja käsityönä.
EU:n pitäisi pakoittaa kaikkiin samanlainen liitäntä ja akku, jonka voi vaihtaa lennosta liikkeessä tai itse. Ei luulisi olevan vaikea homma. Onhan suurissa ammattipuolen akkujärjestelmissä, mitkä pitävät virtaa yllä järjestelmille lennosta vaihdettavat akut ja voi itse vaihtaa.
Korkeajännitejärjestelmiä ei sorkita ilman lupaa!
Ei siinä sorkitakkaan, jos akku olisi kelkassa ja ulos vedettävissä, uusi tilalle niin ei mitään ongelmia. Tämähän on vain suunnittelua, mutta jos asiat tehdään yksinkertaisesti, ei autoja myytäisi ja raha kun puhuu ja uutta pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Pysy siellä paskalähiössäsi ettei kolahda koteloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy siellä paskalähiössäsi ettei kolahda koteloon.
Oho jahtihinttari rupesi isottelemaan, kylläpä nyt pelottaa
lue pt lehti ja tuskin kukaan noita kötöstyksiä ilman takuita ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TM:n talviautotestissä sähköautojen mitatut ranget 100% ladatuilla akuilla oli alle 200km. Onko ne oikeasti niin surkeita? Minun toimisto on 146km päässä, käyn siellä pari kertaa viikossa, ei vissiin siitä reissusta selviä ilman latausta?
Miksi valehtelet, CLA veteli 280km.
Se olikin paras mutta tuokin range on 100% ladatulla akulla eikä se minulle päivän reissuun riittäisi. 5/8 jäi alle 200km. Toi Mersukin maksaa 60k€, pieni auto ja pelkkä takaveto. Aika paljon mokomasta.
Vierailija kirjoitti:
lue pt lehti ja tuskin kukaan noita kötöstyksiä ilman takuita ostaa
Lopeta äitisi nussiminen, Teppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin paras mutta tuokin range on 100% ladatulla akulla eikä se minulle päivän reissuun riittäisi. 5/8 jäi alle 200km. Toi Mersukin maksaa 60k€, pieni auto ja pelkkä takaveto. Aika paljon mokomasta.
Onnea yritykseen löytää vastaavalla varustelutasolla sedania halvemmalla. Ja oletko niitä jotka ei osaa ajaa ilman nelivetoa? TM testiin oli valikoitu takavetoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakullako sinne toimistolle pitäisi päästä? Osta sitten PV5 ja homoile siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kiinalaiset valtaa alaa. Tuossahan se perimmäinen syy.
Sähköautot tulevat jyräämään polttikset joka tapauksessa. Nyt on kyse siitä että haluammeko että eurooppalaiset valmistavat ne vai annammeko bisneksen kiinalaisille.Tosta itärajasta itään on 3 mijardia ihmistä, joilla ei ole pienintäkään aikomusta luopua ölpän plttamisesta.
EU on oma satukuplansa, joka poksahtaa omaan turhuuteensa.
No kiinalaiset ainakim ostavat sähköautoja.
https://www.autoweek.com/news/a69644249/china-auto-market-nevs-top-50-p…
Teppohinttari on hienosti nähnyt harhoja RAV4sta, hirvimetsällä homoilusta ja toimistoista kaukana. Mitä vielä keksiikään ennen iltalääkkeiden vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelissä kuin kelissä, mutta ladata siellä ei voi. Prisman pihalla 1,5km päässä olis laturit, mutta on vähän kaukana kävellä. Tulishab sieltä tietysti bussi toimistolle.
En tiedä sinun säteistä, mutta meidän toimiston ja Prisman välillä ei ole latauspaikkoja. Prisman toisella puolella kyllä olisi, mutta sieltä olisi vielä pidempi matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinun säteistä, mutta meidän toimiston ja Prisman välillä
Kerroppa mikä Prisma niin katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet mersut järjestään ihan hirveitä ja laaduttomia. Täytyy olla todella tyhmä jos ostaa uuden sähköauton, ja aivan erityislaatuisen tyhmä jos ostaa uuden sähkömersun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea yritykseen löytää vastaavalla varustelutasolla sedania halvemmalla. Ja oletko niitä jotka ei osaa ajaa ilman nelivetoa? TM testiin oli valikoitu takavetoiset.
Ei tuon CLA:n varustelu kovin häävi ole. Minä lupaan tiputtaa sinut vaikka Ruuhimäessä millä vetotavalla tahansa. Oletko käynyt kokeilemassa, kypärä päässä ja numerot ovissa? Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet mersut järjestään ihan hirveitä ja laaduttomia. Täytyy olla todella tyhmä jos ostaa uuden sähköauton, ja aivan erityislaatuisen tyhmä jos ostaa uuden sähkömersun.
Nyt ei hinttarimetsästäjätoimistohomolle kelpaa enää edes MB. Vanha corolla se vaan pitää olla.