En laihdu koska kroppa menee heti säästöliekille : (
Syön ateriat kotiruokaa lautasmallin mukaan ja useita pieniä välipaloja noin 2 tunnin välein ja päivittäin 500 gr kasviksia ja hedelmiä.
Mut aina kun olen ollut dietillä pari päivää, kroppa tekee stopin. Olen ihan turvoksissa ja paino nousee, ei laske. Olen vuodessa lihonnut 2,5 kg. Olen ihan epätoivoinen, kun painoa on 115 kg ja pituus 162 cm enkä laihdu.
Mitä mä voisin tehdä kun yritän laihtua terveellisesti?
Kommentit (168)
Et mene säästöliekille jos harastat myös liikuntaa terveellisen ruokavalion lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla veren sokerit heittelee niin tulee huono olo jos en syö säännöllisesti. Ja eiks säännöllinen syöminen just laihduta?
Aamupala kotona klo 6.30 puuroa, reissaria juustoa tai leikkelettä ja tomaattia ja teetä, iso lasi maitoa.
Välipala töissä klo 9.00 reissarivoikkarit mitkä teen kotona valmiiksi samat päällyset kuin aamulla, hedelmä ja kahvia
Lounas työpaikkaruokalassa linjastolta: lämminruoka ja iso lautanen salaattibuffasta. Maitoa juomaksi. Joskus sorrun jälkkäriin, jos enempi hedelmäpainotteinen.
Kahvi kahvihuoneessa ja välipala klo 14 reissarileivät ja rahkaa.
Päivällinen kotona keitto esim sose, nakki tai jauhelihakeitto ja reissarit juustolla ja tomaattia. Maitoa iso lasi.
Klo 19 iltatee ja reissaria juustolla tai leikkeleellä.
iltapala rahkaa, hedelmää, pähkinöitä, tummaa suklaata mitä kaapissa sattuu olemaan.
Ap
Aika paljon hiilareita, toki niitäkin tarvii. Lounaslinjaston ruuat hyvin energiapitoisia, joten en itse söis. Jätin itse karkit ja suklaan ja pelkästään se laihdutti 10kg vuoden aikana. Kalorilaskurin avulla hain tasapainon syömisiin ja kokonaislaihtuminen 15kg. Vielä 5kg pitäisi saada pois. Tämä on mielestäni hankalin vaihe. Syön satunaisesti pullaa, piirakka, kotitekoisena. Ongelmana jäätelö, jota söisin joka päivä. Syön 5x päivässä. Mikäli poikkean, iskee makean himo ja työpäivän päätteeksi (iltavuoro) haen jäätelöä. Toivottavasti löydät tasapainon ruokailuun ja pääset tavoitteeseen.
1500 kcal päivässä, jossa on 120-140g proteiinia. Alkoholi ja herkut täysin pois. Lisäksi 3-4 salitreeniä viikossa ja 10k askelta viitenä päivänä viikossa. Noilla ohjeilla olet jossain 80 kilon alapuolella ensi vuoden kesänä. Ole hyvä.
Ap:n tarina on läskivihaajahullun keksintöä. Hohhoijaa taas, aina se aktivoituu sunnuntaisin. 0/5
En oikeassa elämässä tunne yhtään aikuista, joka söisi iltapalaa. Saati kahta sellaista. Eihän ap ehdi tekemään koko päivänä muuta kuin syömään. Toisekseen en tunne yhtään aikuista, joka litkisi maitoa tuollaisia määriä päivässä. Yleensä juovat maitonsa lähinnä kahvin kanssa.
Lähipiirissäni ei ole paria poikkeusta lukuunottamatta ylipainoisia.
Pitää syödä kunnolla proteiinia ja rasvaa ja jättää kaikki hiilihydraatit pois, kyllä laihtuu.
Miten minustakin tulisi tuollainen että laihtuminen on mahdotonta? Olisi iso säästö kun voisi elää syömättä. Mutta jos en syö mä aina laihdun :(
Antakaa vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
En oikeassa elämässä tunne yhtään aikuista, joka söisi iltapalaa. Saati kahta sellaista. Eihän ap ehdi tekemään koko päivänä muuta kuin syömään. Toisekseen en tunne yhtään aikuista, joka litkisi maitoa tuollaisia määriä päivässä. Yleensä juovat maitonsa lähinnä kahvin kanssa.
Ja sinä tulit tämän kertomaan ilmiselvään läskivihaketjuun ja typerään provoon.
Ja pakko sanoa, että ilmeisesti et kovin paljon liiku tai syöt aivan jäätäviä määriä kerralla. Niin kuin kaikki harvoin päivässä syöjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä liikunta? Et varmasti mene säästöliekille jos liikkuisit.
Liikunnan vaikutus on vähäinen koska lisääntyneen liikuntakulutuksen seurauksena lepokulutus laskee. Oikeasti lisäkulutus vuorokaudessa on vain 28 % siitä, mitä liikunta laskennallisesti kuluttaa. Sali auttaa aerobista paremmin, koska se nostaa lepokulutusta.
Liikunnan vaikutus on moniulotteisempi. Liikunta vaikuttaa nälän säätelyyn ja ruokahaluun laihdutusta tukevaksi. Liikunta vaikuttaa metaboliaan ja insuliiniresistensiin. Kysymys on paljon muustakin kuin siitä, paljonko menee kaloreita sisään ja paljonko ulos. Sali on erinomainen liikuntalaji lihasmassan ylläpitoon (lihasmassa kuluttaa), mutta aerobisella liikunnalla on enemmän vaikutusta insuliiniresistenssiin ja nälän säätelyyn. Molempia kannattaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Maito on aivan täysin turha tuossa. Maitoa ei tarvitse janojuomaksi vaan vettä. Pari viipaletta juustoa päivässä riittää takaamaan kalsiumin tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
1500 kcal päivässä, jossa on 120-140g proteiinia. Alkoholi ja herkut täysin pois. Lisäksi 3-4 salitreeniä viikossa ja 10k askelta viitenä päivänä viikossa. Noilla ohjeilla olet jossain 80 kilon alapuolella ensi vuoden kesänä. Ole hyvä.
Tosi koville päätit vetää kerralla. Herkuttelu on sallittua, pitää vain muistaa syödä se, minkä on päiväksi laskenu. Mitään ei saa jättää pois herkuttelun vuoksi. Näin sanoo nimenomaan personaltrainer. Kohtuus pitää opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Maito on aivan täysin turha tuossa. Maitoa ei tarvitse janojuomaksi vaan vettä. Pari viipaletta juustoa päivässä riittää takaamaan kalsiumin tarpeen.
Ei ihan, mutta melkein!
Omat syömiseni:
6:30 Ruispala, Oivariinia levitteenä, yksi ohuen ohut palvikinkkusiivu ja yksi juustosiivu ja kuppi kahvia, ei muki.
9:00 kuppi kahvia
12:00 1-2 karjalanpiirakkaa paistopisteeltä, ilman päällysteitä
14:00 kuppi kahvia
17:00 annos tavallista kotiruokaa, riisiä+kanaa, makaronilaatikkoa, perunaa ja jotain yms.
20:30 1-2 kuppia kahvia Ruispala Oivariini, kinkku ja juusto, ehkä pullasiivu toiselle kupille.
Ja paino nousee, nyt 115 kg ja 180 m mies. Ei ruumiillista työtä lumihommien lisäksi.
Aiemmin söin lounasravintolassa buffetlounaan joka päivä, lopetin sen ja painon nousu kiihtyi.
Em. on ma-pe ruokailurytmi, viikonloppuna vähän eri tahtiin, mutta määrät eivät hirveästi poikkea.
Alkoholia menee vain pe ja la yhteensä 3-4 dl kovaa viinaa+ 1 saunaolut 0,33.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans. Oon syöny tänään vaan suklaata, pullaa yms sen sellaista jota ei lasketa mut ei voi mitään kun säästöliekki iskee heti ni ei täs laihu.
Näinhän se menee 🤣😆🤣👏
115kg tarkoittaa sitä että olet omasta hyvinvoinnista ollu aika helvetin pitkään säästöliekillä.
Kuuluisa mustalaisen hevonen kun lopettaa syömisen tuloksena on kuolema ?!?!
Kukahan retardi tonkin on lanseerannut, et pitää syödä vähän välii?
Tai sen 2000kcal kulutuksen.
160 senttiset naiset syö ku metsätyömiehet, koska niille on iskostettu, et vasta 2000kcal jälkeen alkaa syömään lihottavasti, kun oikee kulutus on 1000kcal.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan retardi tonkin on lanseerannut, et pitää syödä vähän välii?
Tai sen 2000kcal kulutuksen.
160 senttiset naiset syö ku metsätyömiehet, koska niille on iskostettu, et vasta 2000kcal jälkeen alkaa syömään lihottavasti, kun oikee kulutus on 1000kcal.
Jos sitäkään 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä tulit tämän kertomaan ilmiselvään läskivihaketjuun ja typerään provoon.
Ja pakko sanoa, että ilmeisesti et kovin paljon liiku tai syöt aivan jäätäviä määriä kerralla. Niin kuin kaikki harvoin päivässä syöjät.
No, itseasiassa liikun. Askeleita 10-20 tuhatta päivässä. Olen juossut muutaman maratonin. Juoksen kolme kertaa viikossa ja käyn kerran viikossa salilla. Syön ihan normaalikokoisia annoksia. Aamulla pari leipää ja kahvia. Lounas lautasmallin mukaan. Välipalaksi esim. leipä tai vähän mysliä, että jaksaa lenkittää koiran ja juosta töiden jälkeen. 18-19 aikaan ruoka taas lautasmallin mukaan. En syö sokeriherkkuja, sipsejä tai roskaruokaa koskaan.
Osa ihmisistä on nykyisin niin lihavia ja pilanneet omat kylläisyyshormoninsa ja aineenvaihduntansa, että tällainen kuulostaa täysin mahdottomalta.
Ne "säästöliekille" menijät varmaan olisi pistäneet silmään nälänhättää kärsivissä maissa tai kes sitysleirillä?