En laihdu koska kroppa menee heti säästöliekille : (
Syön ateriat kotiruokaa lautasmallin mukaan ja useita pieniä välipaloja noin 2 tunnin välein ja päivittäin 500 gr kasviksia ja hedelmiä.
Mut aina kun olen ollut dietillä pari päivää, kroppa tekee stopin. Olen ihan turvoksissa ja paino nousee, ei laske. Olen vuodessa lihonnut 2,5 kg. Olen ihan epätoivoinen, kun painoa on 115 kg ja pituus 162 cm enkä laihdu.
Mitä mä voisin tehdä kun yritän laihtua terveellisesti?
Kommentit (168)
Kokeile pätkäpaastoa. Itse sain n. 10 kg pois niin, että söin kahdeksan tunnin aikana ja paastosin 16 h. Esim. ruoka 10-18. N. kuuden jälkeen syömisellä kaikki kuulemma varastoituu rasvaksi. Siis iltasyöminen ei ole hyvä juttu. Aluksi voi olla hankalaa, mutta siihen tottuu.
Ja tuon kahdeksan tunnin aikana voi periaatteessa syödä mitä haluaa, mutta onhan se terveellisesti syöminen järkevämpää. Kun sallii itselleen myös herkkuja, vaikka kerran viikossa tms., on helpompi noudattaa pätkäpaastoa.
Lisään vielä (162), että tuo 10kg on lähtenyt pysyvästi. Toki katson vieläkin milloin syön, mutta on vapaampaa jo, ja muutama kilo on helppo taas pudottaa, kun ottaa paaston taas käyttöön, jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pätkäpaastoa. Itse sain n. 10 kg pois niin, että söin kahdeksan tunnin aikana ja paastosin 16 h. Esim. ruoka 10-18. N. kuuden jälkeen syömisellä kaikki kuulemma varastoituu rasvaksi. Siis iltasyöminen ei ole hyvä juttu. Aluksi voi olla hankalaa, mutta siihen tottuu.
Ja tuon kahdeksan tunnin aikana voi periaatteessa syödä mitä haluaa, mutta onhan se terveellisesti syöminen järkevämpää. Kun sallii itselleen myös herkkuja, vaikka kerran viikossa tms., on helpompi noudattaa pätkäpaastoa.
Tuota klo 18 sääntöä on vaikea uskoa koska varmaan suurin osa maailmasta syö iltaruuan 19-21.
Itsekin laihdun kun syön 07, 13 ja 19
Okei, olet siis vuoden ajan nyt syönyt 500g kasviksia päivässä ja pieniä aterioita. Oletko laskenut kuluneen vuoden ajalta päivittäin kalorit? Mikä on keskimääräinen kalorimäärä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla veren sokerit heittelee niin tulee huono olo jos en syö säännöllisesti. Ja eiks säännöllinen syöminen just laihduta?
Aamupala kotona klo 6.30 puuroa, reissaria juustoa tai leikkelettä ja tomaattia ja teetä, iso lasi maitoa.
Välipala töissä klo 9.00 reissarivoikkarit mitkä teen kotona valmiiksi samat päällyset kuin aamulla, hedelmä ja kahvia
Lounas työpaikkaruokalassa linjastolta: lämminruoka ja iso lautanen salaattibuffasta. Maitoa juomaksi. Joskus sorrun jälkkäriin, jos enempi hedelmäpainotteinen.
Kahvi kahvihuoneessa ja välipala klo 14 reissarileivät ja rahkaa.
Päivällinen kotona keitto esim sose, nakki tai jauhelihakeitto ja reissarit juustolla ja tomaattia. Maitoa iso lasi.
Klo 19 iltatee ja reissaria juustolla tai leikkeleellä.
iltapala rahkaa, hedelmää, pähkinöitä, tummaa suklaata mitä kaapissa sattuu olemaan.
Ap
Herranjestas mitkä määrät ruokaa!! Kyllä tuolla paino nousisi kohisten
- mies 191cm
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto ei sovi, jos on raudanpuute ja tai kilpirauhasen vajaatoiminta.
Itselleni meni keho vielä enemmän vajaatoiminnalle, kun söin noin. Ihan verikokeista todettiin. Kilpirauhasen vajaatoiminta johtuu mulla raudanpuutteesta siis. Ja paastoilu pahensi kilpirauhasarvoja entisestään.
Jätä ne reissarit nyt eka pois. Vaikka paistettua kananmunaa tilalle.
AP ON HASSU LIHAVA ÄM-MÄ XD