Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
Muistakaa tuo, jos epätoivo iskee. Hyvä on Jumala.
Eri
Jumala on todellakin hyvä. Hän haluaa, että sinä nostat pääsi pystyyn ja teet hänen tahtonsa mukaisesti.Heh... Raamatun Jumala on orjanomistaja. Ja me olemme orjia. Nykykäännökset hävittävät tämän ajautksen.
Ne hävittävät myös sen alkuperäisen ajatuksen, että Jumala on israelilaisten jumala ja muilla kansoilla on muut jumalat. Nämä ovat ne kohdat Raamatussa, joita useimmat eivät oikein ymmärrä. Siksi jättävät huomioimatta.
Minusta lapsi-vanhempi-suhde kuvaa tilannetta paremmin kuin orja-orjanomistaja-suhde. Jumala on aina valmiina ottamaan sinut avosylin vastaan, jos käännyt hänen puoleensa (noudatat hänen tahtoaan). Hän voi antaa sinulle jotain paljon parempaa kuin mitä maailma voi tarjota. Jumalan tarkoitus ei ole käskyttää sinua mielivaltaisesti, vaan Jumalan toiminnan taustalla on sinun parhaasi. Jumala on kaikkien Jumala, mutta Israelilla on erityisasema. Kaikilla on kuitenkin mahdollisuus pelastua Jeesuksen opetuksia noudattamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
Eri
Jumala on todellakin hyvä. Hän haluaa, että sinä nostat pääsi pystyyn ja teet hänen tahtonsa mukaisesti.Ei ole. Tuossa kerrotaan hyvin suorasanaisesti vihaisesta Jumalasta, joka aikoo polttaa inhimillisestä toiminnasta kuoliaaksi. Ymmärrän, että olet varsin erikoinen tyyppi, mutta sanojen merkityksiä et päätä. Sanan hyvä sisälle ei mahdu lainattujen pätkien mukainen toiminta, joten väitteesi on valhe.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala on todellakin hyvä."
Sano tämä syöpään kuolevan pikkulapsen vanhemmille.
Jumala myös vaatii ihmisiltä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saatana ei anna mahdollisuutta pelastukseen."
Tämä ei mitenkään poista Raamatussa kuvattujen Jumalan tekojen täydellistä moraalittomuutta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On kuitenkin järjetöntä olla tavoittelematta pelastusta siksi, ettei ole täysin tyytyväinen Jumalaan. Tyytymättömyytesi ei haittaa Jumalaa, mutta kärsit siitä itse siten, ettet pelastu.Varalta kysyn, että onkohan sinulla mahdollisesti lukihäiriö? Auttaisi suhtautumisessa siihen, että et vaikuta kykeneväiseltä ymmärtämään, mitä ihmiset kirjoittavat.
Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.
Suomessa yleisin jumala on aasialaisen paimentolaisheimon juutalaisten keksintö "jhvh" eli jahve.
Vierailija kirjoitti:
"Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On kuitenkin järjetöntä olla tavoittelematta pelastusta siksi, ettei ole täysin tyytyväinen Jumalaan."
Kukaan ei voi vain päättää uskoa. Jumalan Raamatussa kuvatun kaltainen Jumala tekee paljon vaikeammaksi vakuuttua siitä että hän olisi todellinen. Ja silloin ei synny uskoakaan.
Etkö näe ongelmaksi että tämä kuva vähentää huomattavasti ihmisten kykyä uskoa?
En minä tiedä, miksi Raamattu on sellainen kuin se on. Mutta minä tiedän, että Raamatun Jumala on olemassa.
Kun hyväksyt ettei Jumalaa ole, saat rauhan. Kaikki perusteettomat pelot katoavat. Alat ajatella, että vain sanotut sanat ja tehdyt teot merkitsevät. Voit olla rehellinen itsellesi ja muille.
En voi tehdä sitä, koska minä tiedän, että Jumala on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala vaatii todella paljon ihmiseltä. Jokainen ihminen oikeastaan on hyvin vaikeassa tilanteessa. Ihminen elää kärsimyksessä ja epävarmuudessa ilman tietoa siitä, miksi niin on tai että voiko hän parantaa tilannettaan. "
Miksi kukaan hyvä ja moraalinen Jumala laittaisi ihmisen tällaiseen tilanteeseen?
En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Jumala on todellakin hyvä. Hän haluaa, että sinä nostat pääsi pystyyn ja teet hänen tahtonsa mukaisesti.Ei ole. Tuossa kerrotaan hyvin suorasanaisesti vihaisesta Jumalasta, joka aikoo polttaa inhimillisestä toiminnasta kuoliaaksi. Ymmärrän, että olet varsin erikoinen tyyppi, mutta sanojen merkityksiä et päätä. Sanan hyvä sisälle ei mahdu lainattujen pätkien mukainen toiminta, joten väitteesi on valhe.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Kyseessä ei ole mielipide. Sanoilla on määritelty merkitys, eikä niihin mielipiteet vaikuta. Vaikka omaasi koetat tyrkyttää Jumalasi pelossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saatana ei anna mahdollisuutta pelastukseen."
Tämä ei mitenkään poista Raamatussa kuvattujen Jumalan tekojen täydellistä moraalittomuutta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On kuitenkin järjetöntä olla tavoittelematta pelastusta siksi, ettei ole täysin tyytyväinen Jumalaan. Tyytymättömyytesi ei haittaa Jumalaa, mutta kärsit siitä itse siten, ettet pelastu.Varalta kysyn, että onkohan sinulla mahdollisesti lukihäiriö? Auttaisi suhtautumisessa siihen, että et vaikuta kykeneväiseltä ymmärtämään, mitä ihmiset kirjoittavat.
Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.
Ei ole vastauksia näkynyt. Se, että kirjoitat kysymyksen alle jotakin ohi menevää, ei ole vastaus. Teet sitä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala myös vaatii ihmisiltä paljon.
Se kolmen kuukauden ikäinen vauva oli varmasti ansainnut kivuliaan kuoleman. Näillä sanoilla voit lohduttaa vanhempia hautajaisissa.
"Minusta lapsi-vanhempi-suhde kuvaa tilannetta paremmin kuin orja-orjanomistaja-suhde. "
No ei todellakaan. Kukaan normaali vanhempi ei tuomitsisi omaa lastaan ikuiseen kidutukseen vain koska lapsi on hänen kanssaan eri mieltä.
"En minä tiedä, miksi Raamattu on sellainen kuin se on. "
En kysynyt että tiedätkö miksi vaan että näetkö sen olevan aika iso ongelma sen suhteen että se karkottaa monia uskomasta?
"En tiedä."
No se oli ainakin rehellinen vastaus. Entä onko sinusta ongelma että Jumalaa samaan aikaan kuvataan hyväksi, armolliseksi ja moraaliseksi ja silti hän vaatii asioita jotka eivät vaikuta sellaisilta?
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on 💯 % Jumalan Sanaa.
Se on ihmisten keksintöä. Eihän niitä tekstejä ole alunperin edes luettu sillä ajatuksella. On ollut kilpailevia tarinoita ja niitä tekstejä on muokattu ym.
"Sinun on itse pelastettava itsesi. Jumala antaa siihen ohjeet Raamatun evankeliumeissa ja"
No näinpä juuri. Ilman pelkoa ja helvetin uhkaa moni vähät välittäisi jostain aavikkokansan tarinoista.
Jumalaa ei ole olemassa. Raamattu on pelkkä pronssikautinen Lähi-Idän kansojen satukirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.Kyseessä ei o
Kyseessä on sinun tulkintasi sanan merkityksestä. Minä en yritä tyrkyttää. Annan vain ystävällisiä neuvoja ja korjaan väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala myös vaatii ihmisiltä paljon.Se kolmen kuukauden ikäinen vauva oli varmasti ansainnut kivuliaan kuoleman. Näillä sanoilla voit lohduttaa vanhempia hautajaisissa.
Se kertoo paljon sinusta, että yllytät toista ihmistä sanomaan tuollaista tuollaisessa tilanteessa.
Sinun on itse pelastettava itsesi. Jumala antaa siihen ohjeet Raamatun evankeliumeissa ja auttaa sinua pyrkimyksessäsi. Minä voin käsitellä mitä tahansa asiaa hengellisyyteen liittyen ilman, että se saisi oloni epämukavaksi. Minä tiedän, mistä puhun.