Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2307)

Vierailija
1701/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En minä tiedä, miksi Raamattu on sellainen kuin se on. "

En kysynyt että tiedätkö miksi vaan että näetkö sen olevan aika iso ongelma sen suhteen että se karkottaa monia uskomasta?

Jumala jostain syystä haluaa tämän olevan ihmisille vaikeaa. En koe sen olevan ongelma, koska ajattelen, etten voi ymmärtää Jumalan motiiveja. 

Vierailija
1702/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä."

No se oli ainakin rehellinen vastaus. Entä onko sinusta ongelma että Jumalaa samaan aikaan kuvataan hyväksi, armolliseksi ja moraaliseksi ja silti hän vaatii asioita jotka eivät vaikuta sellaisilta?

Ei minulle ole ongelma se, että ihmiset muodostavat mielipiteitä ja kertovat niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa ei ole olemassa. Raamattu on pelkkä pronssikautinen Lähi-Idän kansojen satukirja.

Minä tiedän, että on.

Vierailija
1704/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala jostain syystä haluaa tämän olevan ihmisille vaikeaa. En koe sen olevan ongelma, koska ajattelen, etten voi ymmärtää Jumalan motiiveja. "

Voimme silti arvioida erilaisia tekoja sekä niiden rakastavuutta ja moraalisuutta vaikka emme ymmärräkään niiden motiiveja. Julma teko ei muutu hyväksi vaikka sen motiivi olisi miten hyvä tahansa. Varsinkin jos teon tekijä on kaikkivoipa olento jonka olisi mahdollisuus saavuttaa tavoitteensa käytännössä millä keinoilla tahansa. Hän siis ei ole rajoitettu käyttämään vain julmilta tuntuvia keinoja saavutaakseen tavoitteensa. Hän voisi saavuttaa kaiken myös ilman turhaa kärsimystä jos haluaisi.

Vierailija
1705/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa ei ole olemassa. Raamattu on pelkkä pronssikautinen Lähi-Idän kansojen satukirja.

Minä tiedän, että on.

Se on ihan sama vaikka olisi. Sillä tiedolla ei vielä pitkälle pötkitä. Kaikki muu on ratkaisematta 

Vierailija
1706/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulle ole ongelma se, että ihmiset muodostavat mielipiteitä ja kertovat niitä. "

Mutta sinulle on näköjään hankalaa vasta suoraan sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Kysyn uudestaan: onko sinusta ongelma että Jumalaa samaan aikaan kuvataan hyväksi, armolliseksi ja moraaliseksi ja silti hän vaatii asioita jotka eivät vaikuta sellaisilta?

Vierailija
1707/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän, että on.

Se on ihan sama vaikka olisi. Sillä tiedolla ei vielä pitkälle pötkitä. Kaikki muu on ratkaisematta 

Mitä aiot tehdä? Se on se olennainen kysymys. 

Vierailija
1708/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulle ole ongelma se, että ihmiset muodostavat mielipiteitä ja kertovat niitä. "

Mutta sinulle on näköjään hankalaa vasta suoraan sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Kysyn uudestaan: onko sinusta ongelma että Jumalaa samaan aikaan kuvataan hyväksi, armolliseksi ja moraaliseksi ja silti hän vaatii asioita jotka eivät vaikuta sellaisilta?

Se ei ole minulle ongelma. Miksi se olisi minulle ongelma? 

Vierailija
1709/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se ei ole minulle ongelma. Miksi se olisi minulle ongelma? "

Koska hyväksyt ilman ongelmia keskenään ristiriitaisia asioita. Se on älyllisesti epärehellistä. Sellaisiin uskominen on myös yksi mahdollinen merkki että ihminen uskoo kulttiin eikä normaaliin uskoon. Kulteissa asioita ei edes edellytetä loogisuuttaa vaan asiat ovat aina niin kuin siinä tilanteessa uskoon parhaiten sopii.

Vierailija
1710/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyväksyt ilman ongelmia keskenään ristiriitaisia asioita. Se on älyllisesti epärehellistä. Sellaisiin uskominen on myös yksi mahdollinen merkki että ihminen uskoo kulttiin eikä normaaliin uskoon. Kulteissa asioita ei edes edellytetä loogisuuttaa vaan asiat ovat aina niin kuin siinä tilanteessa uskoon parhaiten sopii.

Älä harhauttaja sössötä, mene lukemaan evankeliumia. Aloita vaikka Vuorisaarnasta.

Vierailija
1711/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä harhauttaja sössötä, mene lukemaan evankeliumia. Aloita vaikka Vuorisaarnasta."

On varmaan epämukavaa kun joku paljastaa ajattelussasi isoja puutteita mutta voisit silti yrittää olla ystävällinen lähimmäisellesi.

Vierailija
1712/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä harhauttaja sössötä, mene lukemaan evankeliumia. Aloita vaikka Vuorisaarnasta."

On varmaan epämukavaa kun joku paljastaa ajattelussasi isoja puutteita mutta voisit silti yrittää olla ystävällinen lähimmäisellesi.

Olen eri, ystävällisen ohjeen ja kehotuksen tarjosin. Siunattua päivää Sinulle!

Vierailija
1713/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, ystävällisen ohjeen ja kehotuksen tarjosin. Siunattua päivää Sinulle!"

Näköjään sinunkin on hankalaa ymmärtää ihan peruskäsiteitä. Toisen kutsuminen "harjauttavaksi sössöttäjäksi" ei ole ystävällisyyttä. Teidän porukoissanne näyttää olevan suuria ongelmia ymmärtää mitä hyvyys, ystävällisyys tai moraali tarkoittavat ihan käytännössä.

Vierailija
1714/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannu, että raamatusta otetut lainaukset tarkoittavat toiselle uskovaiselle yhtä ja toiselle toista asiaa. Raamattua käytetään aina tilanteeseen sopivalla tavalla.

Vierailija
1715/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala on todellakin hyvä."

Sano tämä syöpään kuolevan pikkulapsen vanhemmille.

Jumala myös vaatii ihmisiltä paljon.

Se kolmen kuukauden ikäinen vauva oli varmasti ansainnut kivuliaan kuoleman. Näillä sanoilla voit lohduttaa vanhempia hautajaisissa.

Se kertoo paljon sinusta, että yllytät toista ihmistä sanomaan tuollaista tuollaisessa tilanteessa. 

Itse sanoin Jumalan olevan todellakin hyvä. Jos Jumala on hyvä niin varmasti hänen tekonsa tälle vauvalle täytyi myös olla hyvä. 

Vierailija
1716/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän, että on.

Mitä siinä isossa kirjassa sanotaan valehtelemisesta? Hyi sinua!

Vierailija
1717/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kolmen kuukauden ikäinen vauva oli varmasti ansainnut kivuliaan kuoleman. Näillä sanoilla voit lohduttaa vanhempia hautajaisissa.

Se kertoo paljon sinusta, että yllytät toista ihmistä sanomaan tuollaista tuollaisessa tilanteessa. 

Itse sanoin Jumalan olevan todellakin hyvä. Jos Jumala on hyvä niin varmasti hänen tekonsa tälle vauvalle täytyi myös olla hyvä. 

Jumalan teko? Saatanan teko. Jumala kyllä sallii väärydenkin tapahtua, jotta kaikki tulisi näkyviin. Pelastuksen, Jeesuksen, Hän on lähettänyt niille, jotka sen haluavat ottaa vastaan.

Vierailija
1718/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän, että on.

Oletko älyllisesti tyhmä vai epärehellinen? Et sinä oikeasti tiedä. Uskominen on uskomista ja tietäminen on todellisiin perusteluihin nojaavaa.

Vierailija
1719/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannu, että raamatusta otetut lainaukset tarkoittavat toiselle uskovaiselle yhtä ja toiselle toista asiaa. Raamattua käytetään aina tilanteeseen sopivalla tavalla.

Raamatulla voidaan perustella ihan mitä tahansa. Historiassa sillä on perusteltu niin noitavainot, ristiretket kuin orjakauppa.

Vierailija
1720/2307 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan teko? Saatanan teko. Jumala kyllä sallii väärydenkin tapah

Jumala on luonut Saatanan. Jumala ei halua estää Saatanaa tekemästä vääryyttä. Joten loogisesti täytyy päätyä johtopäätökseen, että tämä on Jumalan tahdon mukaista.

Vai sanotko, ettei Jumala kykene vastustamaan paholaisen mahtia? Sehän tarkoittaa, ettei Jumala voi olla kaikkivoipainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan