Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2455)

Vierailija
1141/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voivat valita, haluavatko noudattaa Aku Ankan, Mustanaamion, Barbien, Jumalan tai Maon ooetuksia. Sitä taas ei voi valita, uskooko aidosti kyseisiä kirjallisuuden henkilöitä todeksi. Väittäisin, että aika harva valitsee elämänsä perustaksi sellaisia tarinoita, joita ei pidä totena. Jos ei kykene uskomaan Raamattuun, on sen asema auktoriteettina aivan yhtä perusteltu kuin Barbienkin. Uskomisen valinnasta taas sama sinisen yöauringon koe, jos tässä välissä on taas eksynyt kuvittelemaan uskomisia valinnoiksi.

Jos et kykene, niin sitten et kykene. Ei siitä ole haittaa kenellekään muulle kuin sinulle itsellesi. 

Vierailija
1142/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suunnitelma on loppuunviety sitten kun ilmestyskirja on toteutunut.Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on viimeisinä päivinä". 

Taas on ihmishybridejä ja samaa menoa.

Taas äkkiarvaamatta yllättää tuho, joka on vielä massivisempi kuin vedenpaisumuksen tapahtuma."

Jumalan suunnitelma siis edellyttää valtavia tuhoja ja viattomien kuolemia? On se melkoinen epeli.

Viattomien kuolemia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Jumala on auttanut kun ihmiset ovat polkeneet niin että jos kertoisin, minua alettaisiin vain syyttämään valehtelijaksi (pakanat lähinnä jotka sitä pahaa ovat tehneetkin) mutta Jumalan olen saanut huomata olevan olemassa, Raamatun totta ja Hänen kuulevan ainakin minun rukoukset. 

Noudatatko nyt Jumalan tahtoa vai ajatteletko, ettei sinun tarvitse?

Ehdottomasti noudatan, ei pyhää koirille ei helmiä sioille kuten Jeesus sanoi vaan sialle mitä sika ansaitsee.

Vierailija
1144/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala antaa sinulle mahdollisuuden. Päätät itse, tartutko siihen."

Kuten on jo moneen kertaan sanottu, ihminen ei voi itse päättää vain uskoa. Ihminen voi uskoa vain asioihin joita pitää uskottavina.

Toisekseen jos Jumala on kaikkitietävä, hänen pitäisi tietää jo ennalta tuleeko joku uskomaan vai ei. Siis riippumatta siitä onko se ihmisen oma valinta vai ei. Jos Jumala ei puutu asiaa nähdessään että uskoa ei tule syntymään, hän on itse osasyyllinene.

Vierailija
1145/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisillä on vapaa tahto ja he voivat tehdä, sanoa ja ajatella, mitä haluavat."

Jumala tuntuu välittävän aika vähän ihmisistä kun antaa itsestään tiedoksi opuksen jota iso määrä ihmisiä käyttää lähinnä toisiaan vastaan.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Ei Jumalan mielestä. Vääristä mielipiteistä joutuu Helvettiin. 

Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus valita mielipiteensä. Jokaisen täytyy sitten ottaa vastaan valintansa seuraukset. 

Vierailija
1146/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viattomien kuolemia?"

Niin. Millä tavalla vaikka 10 päivän ikäinen lapsi on syyllinen johonkin? 

Vierailija
1147/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän täydellä varmuudella, ettei Raamattu ole totta. Toisin kuin palstalla päivystävä harhaantunut, kykenen helposti osoittamaan, kuinka Raamatussa on päivänselvästi epätosia tarinoita, mikä riittää täydellisellä varmuudella todistamaan, ettei kyseessä ole erehtymätön jumalallinen ilmoitus. Tietysti kukaan älyllinen ja laajempaa ymmärrystä sekä tietoa omaava ei sitä edes yritä kiistää.

Ymmärrys on tarkoitus ylittää. Ei ole tarkoitus menettää järkeä, vaan on tarkoitus ylittää se.

En ole varma, kannattaako sinua ottaa vakavasti siten, että tuhlaisin aikaa kanssasi keskustelemiseen, mutta vastaan nyt tähän.

Ymmärryksen ylitys tapahtuu myös silloin, kun uskoo osaavansa lentää, kuun olevan juustoa tai Tarzanin olleen totta. Eli kyseessä on tila, jossa ei piitata havainnoista. Sinun tapauksessasi käytät ymmärryksen ylittämistä samalla tavalla abrakadbrana kuin kuka tahansa kylähullu lentotaidoistaan kertoessa silloin, kun halutaan todisteita väitteille.

Ymmärryksesi ylittämiseen kuuluu näköjään kyseenalaistaa fyysinen maailma ja sen jälkiä jättäneet tapahtumat sekä todettavissa olevat lainalaisuudet. Kun lisätään, että olemme tässä todellisuudessa sataprosenttisesti sisällä, olisi Jumalalta kerrassaan outoa yrittää saattaa ihmisiä uskoon väittämällä meidän maailmassamme tapahtuneen toisen todellisuuden asioita, jonka vuoksi merkkejä niistä ei ole. En nyt viitsi puhelimella näpyttelyyn kuluttaa aikaa pidemmälle, mutta perustason ymmärryksesi sinun pitäisi kyetä ylittämään reilusti, ennen kuin olisit sillä tasolla, jossa kanssasi saisi aikaan mielekästä keskustelua. Kuten lapsi voi selittää mitä tahansa uskomustaan, eikä kykene aikuisen kanssa asiasta oikeasti dialogiin.

Vierailija
1148/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun on tarkoitus ylittää ymmärryksesi."

Eli siis uskoa asioita jotka eivät ole mitenkään uskottavia?

No, tavallaan.

Vierailija
1149/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisen täytyy sitten ottaa vastaan valintansa seuraukset. "

Niitä seurauksia ei voi sanoa hyviksi ja moraalisiksi jos ne ovat täysin kohtuuttomia tekoihin nähden.

Vierailija
1150/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Uskon Jeesukseen on tarkoitus saada aikaan se, että ihmisellä on mahdollisuus pelastukseen."

Siitä ei ollut kyse vaan siitä saako Jumalan ainoa ilmoitus ihmisille, Raamattu, aikaan uskoa vai ei. Ja sanon että ei kyllä mitenkään kovin hyvin.

"Ihmiset voivat kuitenkin itse valita, haluavatko he sitä vai eivät."

Ihminen ei voi uskoa asiaan joka ei hänestä tunnu uskottavalta. Ja minun uskoni estää tehokkaasti se että Raamattu on niin epäuskottava. Onko tämä Jumalan tarkoitus? 

Kyllä on, Jumala arvostaa jokaisen ihmisen valintaa, myös siksi että uskolla ei ole mitään merkitystä elämässä tai kuoleman jälkeen. Ei kannata tapella uskon asioista, eivät ne siitä tappelemalla muutu eivätkä muutu totuudetkaan.

Eri

Jumala ei arvosta mitä tahansa valintoja.

Vierailija
1151/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, tavallaan."

Miksi sellainen on laitettu pelastuksen ehdoksi?

Vierailija
1152/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuleeko sitä selitystä miksi raamattua pitäisi pitää totena kun se sisältää vaikka kuin paljon ei tosia tapahtumia joita väitetään tapahtuneen...

Kaikki Raamatun esittämät tapahtumat on joko todistetaa tapahtuneiksi tai ei ole voitu todistaa, että niitä ei olisi tapahtunut. Yhtään tapahtumaa, henkilöä tai paikkaa ei ole todistettu epätodeksi.

Vierailija
1153/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "

Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.

Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. 

Sellaista tarjousta ei ole tullut vastaan. Vain uskovien mainoksia, mutta itse pelastajasta ei ole kuulunut. Mikä tietysti on erikoinen termi, sillä kyseessä on sama tyyppi kuin uhkaaja. Ei ole kummoinen teko "pelastaa" ihmisiä omalta väkivallalta. Ylistä minua, sillä pelastin juuri henkesi, kun en tullut tappamaan sinua.

Vierailija
1154/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viattomien kuolemia?"

Niin. Millä tavalla vaikka 10 päivän ikäinen lapsi on syyllinen johonkin? 

Perisynti on hänenkin pienillä harteillaan. 

Vierailija
1155/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki Raamatun esittämät tapahtumat on joko todistetaa tapahtuneiksi tai ei ole voitu todistaa, että niitä ei olisi tapahtunut. Yhtään tapahtumaa, henkilöä tai paikkaa ei ole todistettu epätodeksi."

Väärin. Vedenpaisumusta ei ole varmuudella tapahtunut, luomiskertomus sisältää suuria virheitä tieteellisen tiedon mukaan, Egyptin orjuudesta ei ole mitään merkkejä vaikka sen ajan Egypti piti kattavasti kirjaa jopa pienistä viljan myynneistä jne.

Vierailija
1156/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perisynti on hänenkin pienillä harteillaan. "

Perisynti jonka Jumala itse on sinne asettanut. Eli lapsi ei itse ole sitä aiheuttanut vaan se sama Jumala joka sitten päättää rangaista lasta omasta teostaan.

Vierailija
1157/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.

Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. Voit lukea Raamattua. Jos taas et halua uskoa, niin se on sitten sinun valintasi. 

Miksi ihmeessä haluaisin uskoa sellaiseen, mikä on mielestäni selkeästi satu? Haluatko uskoa Mustanaamioon ja rukoilla häneltä, että alkaisit uskoa? Erikoinen ajatus.

Ei tämä noin toimi. 

Vierailija
1158/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisillä on vapaa tahto ja he voivat tehdä, sanoa ja ajatella, mitä haluavat."

Jumala tuntuu välittävän aika vähän ihmisistä kun antaa itsestään tiedoksi opuksen jota iso määrä ihmisiä käyttää lähinnä toisiaan vastaan.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. 

Ei Jumalan mielestä. Vääristä mielipiteistä joutuu Helvettiin. 

Väärät mielipiteet ovat helvetti. Jumala ei luo helvettiä vaan ihminen itse.

Vierailija
1159/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet sitten ymmärtänyt väärin."

En ole vaan se sanotaan ihan selvästi. Pelastuminen yksin uskosta on kristinuskon ihan pääoppi.

Puhuinkin raamatusta enkä kristinuskosta. Raamattu on kaikille tulkittavissa.

Vierailija
1160/2455 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "

Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.

Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. 

Eikä välitä myöskään niistä ohjeista ja hyvyyden määritelmistä, joita vaatii absoluuttisina. On siis itsensä kanssa ristiriidassa ja syyllistyy moniin asioihin, jotka on itse määritellyt synniksi.

Jumala päättää, miten sinulle käy. 

Ei liity mitenkään kirjoitukseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä