Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2453)

Vierailija
1181/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jostain syystä Jumala haluaa, että se on vaikeaa. En tiedä, mistä se johtuu. "

Jos se yhdistyy siihen että epäuskosta rangaistaan julmalla tavalla niin onko se sinusta oikein tai moraalista?

Jeesuksen näkeminen uudelleen täyttää sydämen ilolla, jota kukaan ei voi riistää. Silloin julmuus ja tuska menettävät merkityksensä. 

Raamatusta:

21Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. 22Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. 23Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään.

Kyllä minä muistan sen kauhean synnytyskivun vaikka aikaa on kulunut jo yli 40 v.

Vierailija
1182/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. "

Jostain syystä oletat että ihmiset eivät vain ole tehneet tarpeeksi uskoakseen. Mutta todella moni on mutta vuosikymmentenkään jälkeen ei vain edelleenkään onnistu uskomaan. Mitä heidän pitäisi tehdä?

Kaikkensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen."

Läheskään kaikilla ei anna edes teoriassa. Vaikka lapselle joka syntyy jonnekin jossa kristinuskoa ei opeteta ja joka kuolee vaikka viisi vuotiaana? Missä oli se mahdollisuus?

Lisäksi Jumala leikkii tehokkaasti kaikkien kohdalla kuurupiiloa antamatta itsestään merkkejä ja sanelemalla teoksen joka on ristiriitainen ja epäuskottava.

Vierailija
1184/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkensa."

Mitä se käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
1185/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jumala antaa sinulle mahdollisuuden. Päätät itse, tartutko siihen."

Kuten on jo moneen kertaan sanottu, ihminen ei voi itse päättää vain uskoa. Ihminen voi uskoa vain asioihin joita pitää uskottavina.

Toisekseen jos Jumala on kaikkitietävä, hänen pitäisi tietää jo ennalta tuleeko joku uskomaan vai ei. Siis riippumatta siitä onko se ihmisen oma valinta vai ei. Jos Jumala ei puutu asiaa nähdessään että uskoa ei tule syntymään, hän on itse osasyyllinene.

Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. Voit päättää, että teet sen ja sitten tehdä sen. 

Vierailija
1186/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen."

Jos Jumala on kaikkitietävä niin hän tietää jokaisen kohdalla mikä saisi hänet varmasti uskomaan. Ja jos hän on kaikkivaltias, hän pystyy sen asian ihmiselle näyttämään. Kysymys kuuluu että miksi hän ei halua?

Vierailija
1187/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "

OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.

Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.

Morsian lepositeissä rääkyvänä alttarille kanssasi? Riittisikö?

Vierailija
1188/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. "

Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?

Vierailija
1189/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko vastuussa muiden ajatuksista?"

Olen jos olen luonut heidät juuri sellaisiksi kuin olen halunnut ja olen siis syy sille miksi he ovat sellaisia kuin ovat.

Eli olet syyllinen kaikkiin lastesi tekemiin ratkaisuihin ja päätöksiin?

Vierailija
1190/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän täydellä varmuudella, ettei Raamattu ole totta. Toisin kuin palstalla päivystävä harhaantunut, kykenen helposti osoittamaan, kuinka Raamatussa on päivänselvästi epätosia tarinoita, mikä riittää täydellisellä varmuudella todistamaan, ettei kyseessä ole erehtymätön jumalallinen ilmoitus. Tietysti kukaan älyllinen ja laajempaa ymmärrystä sekä tietoa omaava ei sitä edes yritä kiistää.

Ymmärrys on tarkoitus ylittää. Ei ole tarkoitus menettää järkeä, vaan on tarkoitus ylittää se.

En ole varma, kannattaako sinua ottaa vakavasti siten, että tuhlaisin aikaa kanssasi keskustelemiseen, mutta vastaan nyt tähän.

Ymmärryksen ylitys tapahtuu myös silloin, kun uskoo osaavansa lentää, kuun olevan juustoa tai Tarzanin olleen totta. Eli kyseessä on tila, jos

Kyse onkin siitä, mitä valitsee. Ymmärryksen ylittäminen ei ole helppoa. 

Vierailija
1191/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokaisen täytyy sitten ottaa vastaan valintansa seuraukset. "

Niitä seurauksia ei voi sanoa hyviksi ja moraalisiksi jos ne ovat täysin kohtuuttomia tekoihin nähden.

Selvä.

Vierailija
1192/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "

OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.

Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.

Aikuinen. Vastaan rimpuillen raahattaisiin taivaaseen, sitä ei Jumala halunnut. Hän on rakkaus. Jeesuskin kysyi: haluatteko tekin mennä pois? 

Morsian lepositeissä rääkyvänä alttarille kanssasi? 

Vierailija
1193/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on halal, se on.

Vierailija
1194/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellainen on laitettu pelastuksen ehdoksi?

En tiedä.

Vierailija
1195/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

21Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa. Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä, että ihminen on syntynyt maailmaan. 22Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää. 23Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään.

Kyllä minä muistan sen kauhean synnytyskivun vaikka aikaa on kulunut jo yli 40 v.

Raamatussa lukee myös että "en minä enää heidän syntejänsä muista", kun ihminen on niitä katunut ja tehnyt parannusta. Muistamisella voidaan tarkoittaa myös sitä, ettei enää muistella/märehditä tai katsella taaksepäin sitä kurjaa hetkeä vaan luodaan katse eteenpäin.

Vierailija
1196/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olet syyllinen kaikkiin lastesi tekemiin ratkaisuihin ja päätöksiin?"

En koska en ole mikään kaikkivaltias luoja joka voi päättää millaisia lapsistani tulee. Lapseni saavat ihan sattumanvaraisen sekoituksen minun ja puolisoni geenejä ilman mitään mahdollisuuksia meille vaikuttaa siihen mikä se lopputulos on. 

Jumala sen sijaan väittää luoneen ihmiset omaksi kuvakseen joten hän tiesi täsmälleen mitä oli tekemässä.

Vierailija
1197/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selvä."

Hienoa! Olemme siis samaa mieltä siitä että ainakaan Raamatun kuvaama Jumala ei ole hyvä ja moraalinen.

Vierailija
1198/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "

Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.

Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. 

Sellaista tarjousta ei ole tullut vastaan. Vain uskovien mainoksia, mutta itse pelastajasta ei ole kuulunut. Mikä tietysti on erikoinen termi, sillä kyseessä on sama tyyppi kuin uhkaaja. Ei ole kummoinen teko "pelastaa" ihmisiä omalta väkivallalta. Ylistä minua, sillä pelastin juuri henkesi, kun en tullut tappamaan sinua.

Jos olet niin ymmärtämätön, ettet huomaa, niin joudut ottamaan vastaan ymmärtämättömyytesi seuraukset.

Vierailija
1199/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet niin ymmärtämätön, ettet huomaa, niin joudut ottamaan vastaan ymmärtämättömyytesi seuraukset."

Kuten jo useita kertoja sanoin, jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mitä kelläkin vaatii että hän uskoo. Ja jos hän on hyvä, hän tarjoaa sellaisen tiedon tai merkin joka saa ihmisen uskomaan.

Mutta kumpikaan ei taida pitää paikkaansa, kaikkitietävyys eikä hyvyys.

Vierailija
1200/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viattomien kuolemia?"

Niin. Millä tavalla vaikka 10 päivän ikäinen lapsi on syyllinen johonkin? 

Perisynti on hänenkin pienillä harteillaan. 

Eri

Niin se on. Mutta meidän ihmisten ei pitäisi ajatella, että perisynti olisi jonkinlainen oikeutus välinpitämättömyydelle. Meidän olisi pyrittävä auttamaan kaikkia ihmisiä ja erityisesti niitä, jotka eniten tarvitsevat apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan