Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2455)
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä se tavallaan on. Muistan että on opetettu ettei Jumala eriarvoista ihmisiä."
Raamatussa on useita kohtia joissa sanotaan selvästi että ilman uskoa ei pelastu. Ja että jos ei pelastu niin se tarkoittaa kamalaa kohtaloa.
Olet sitten ymmärtänyt väärin.
Miten se vaikuttaisi elämääsi, jos kristinusko ei olekaan ainoa oikea totuus?
Vierailija kirjoitti:
"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "
Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.
Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrys on tarkoitus ylittää. Ei ole tarkoitus menettää järkeä, vaan on tarkoitus ylittää se."
Pitäää siis ylitää se kynnys jossa vaatii vielä asioilta jotain logiikkaa ja uskottavuutta?
Eli seota päästään ilmeisesti.
"Olet sitten ymmärtänyt väärin."
En ole vaan se sanotaan ihan selvästi. Pelastuminen yksin uskosta on kristinuskon ihan pääoppi.
Vierailija kirjoitti:
"Kyse oli siitä että ihmis.suku oli turmeltunut kahden eri siemenen sekoituksilla."
Edelleen, jos Jumala on todella kaikkitietävä niin hän olisi nähnyt sen jo ennalta ja jos kaikkivaltias niin olisi puuttunut siihen ennen kuin se edellytti ihmiskunnan ja eläinkunnan massamurhaa.
Suunnitelma on loppuunviety sitten kun ilmestyskirja on toteutunut.
"Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on viimeisinä päivinä".
Taas on ihmishybridejä ja samaa menoa.
Taas äkkiarvaamatta yllättää tuho, joka on vielä massivisempi kuin vedenpaisumuksen tapahtuma.
Raamattu ei ole totta. Onko olemassa minkäänlaista jumalaa? En tiedä, ei ole minulle esittäytynyt.
Sienitripillä olen muutaman kerran keskustellut Elämäksi itseään kutsuvan olennon kanssa. Hän sanoo olevansa kaikkeus, koko universumi eli me olemme vain osa häntä. Elämä on kertonut, että hän ei ole kaikkivaltias, vaikka osaakin paljon. Avaruus on laaja ja hänen pyrkimyksensä on luoda sinne mahdollisimman paljon elämää. Hän ei tiedä, mistä on itse peräisin ja sanoo olevansa usein yksinäinen ja etsii, olisiko itsensä ulkopuolella olemassa ketään muuta. Helvettiä ei ole, ja suurin osa ihmisistä lakkaa vain olemasta. Osa, myös minä, pääsee seuraksi suunnittelemaan ja luomaan avaruuden uutta elämää.
Ihmisaivot voivat luoda melkoisia kokemuksia, kun välittäjäaineet ovat sekaisin. Psilosybiini sai keskustelun tuntumaan todella aidolta. Olen tripeillä keskustellut myös Jeesuksen kanssa, joka sanoo tulleensa todella pahasti väärinymmärretyksi.
"Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "
OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.
Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "
Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.
Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset.
Seuraukset, jotka hän on säätänyt, luonut ja rakentanut. Ja mikä tämä seuraus on? Ikuinen kidutus Tulisessa Järvessä, joka on varattu Paholaiselle ja hänen kätyreilleen, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys, eikä mato kuole.
Jumalan rakkautta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.
Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. Voit lukea Raamattua. Jos taas et halua uskoa, niin se on sitten sinun valintasi.
"Suunnitelma on loppuunviety sitten kun ilmestyskirja on toteutunut.Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on viimeisinä päivinä".
Taas äkkiarvaamatta yllättää tuho, joka on vielä massivisempi kuin vedenpaisumuksen tapahtuma."
Jumalan suunnitelma siis edellyttää valtavia tuhoja ja viattomien kuolemia? On se melkoinen epeli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Jumala on auttanut kun ihmiset ovat polkeneet niin että jos kertoisin, minua alettaisiin vain syyttämään valehtelijaksi (pakanat lähinnä jotka sitä pahaa ovat tehneetkin) mutta Jumalan olen saanut huomata olevan olemassa, Raamatun totta ja Hänen kuulevan ainakin minun rukoukset.
Noudatatko nyt Jumalan tahtoa vai ajatteletko, ettei sinun tarvitse?
""Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. ""
Jumala on ihan itse päättänyt ne seuraukset ja ne ovat ainakin Raamatun mukaan täydellisen kohtuuttomat siihen "rikokseen" nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyse oli siitä että ihmis.suku oli turmeltunut kahden eri siemenen sekoituksilla."
Edelleen, jos Jumala on todella kaikkitietävä niin hän olisi nähnyt sen jo ennalta ja jos kaikkivaltias niin olisi puuttunut siihen ennen kuin se edellytti ihmiskunnan ja eläinkunnan massamurhaa.
Suunnitelma on loppuunviety sitten kun ilmestyskirja on toteutunut.
"Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on viimeisinä päivinä".
Taas äkkiarvaamatta yllättää tuho, joka on vielä massivisempi kuin vedenpaisumuksen tapahtuma.
Jeesus kuoli ristillä ja ylösnousi. Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "
Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.
Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla.Eikä välitä myöskään niistä ohjeista ja hyvyyden määritelmistä, joita vaatii absoluuttisina. On siis itsensä kanssa ristiriidassa ja syyllistyy moniin asioihin, jotka on itse määritellyt synniksi.
Jumala päättää, miten sinulle käy.
"Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. "
Jostain syystä oletat että ihmiset eivät vain ole tehneet tarpeeksi uskoakseen. Mutta todella moni on mutta vuosikymmentenkään jälkeen ei vain edelleenkään onnistu uskomaan. Mitä heidän pitäisi tehdä?
Niin tuleeko sitä selitystä miksi raamattua pitäisi pitää totena kun se sisältää vaikka kuin paljon ei tosia tapahtumia joita väitetään tapahtuneen...
"Jumala päättää, miten sinulle käy. "
Siitä ei olekaan kyse vaan että onko se päätös hyvä, moraalinen ja rakastava vai ei.
Vierailija kirjoitti:
"Uskon Jeesukseen on tarkoitus saada aikaan se, että ihmisellä on mahdollisuus pelastukseen."
Siitä ei ollut kyse vaan siitä saako Jumalan ainoa ilmoitus ihmisille, Raamattu, aikaan uskoa vai ei. Ja sanon että ei kyllä mitenkään kovin hyvin.
"Ihmiset voivat kuitenkin itse valita, haluavatko he sitä vai eivät."
Ihminen ei voi uskoa asiaan joka ei hänestä tunnu uskottavalta. Ja minun uskoni estää tehokkaasti se että Raamattu on niin epäuskottava. Onko tämä Jumalan tarkoitus?
Jumala antaa sinulle mahdollisuuden. Päätät itse, tartutko siihen.
"Ymmärrys on tarkoitus ylittää. Ei ole tarkoitus menettää järkeä, vaan on tarkoitus ylittää se."
Pitäää siis ylitää se kynnys jossa vaatii vielä asioilta jotain logiikkaa ja uskottavuutta?