Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2457)
"Teet kummallisia oletuksia. "
No hyvä, keskustellaan sitten moraalista.
Onko Jumalan moraali sinusta ylivertainen ihmiseen nähden? Ja jos on niin miten perustelet sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka uskoo Jumalaan niin pitää uskoa raamattuun. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä! Jos olet eri mieltä niin koita selittää vääräksi
Raamattu itse sanoo, että jumalia on monia.
Eri
Tuollaiset asiat ovat merkityksettömiä, jos ei pysty kulkemaan kohti Jumalaa. Ihmisen kokemusmaailma on sellainen, että kannattaa uskoa yhteen Jumalaan. Mitä väliä sillä olisi, vaikka jumalia olisi miljoona, jos et pysty tavoittamaan yhtäkään? Voit miettiä tuollaista, jos haluat, mutta se ei vie kohti pelastusta. Pelastusta kohti vie usko yhteen Jumalaan.
Eri, mutta kai nyt totuus on henkilökohtaista pelastusta tärkeämpää?
Et voi tietää totuutta, joten on ajanhukkaa yrittää tietää totuus. Ihminen ei voi tietää. Ihminen voi vain uskoa ja valita, mitä uskoo. Ihmisen kannattaa hyväksyä tilanteensa.
Minä tiedän täydellä varmuudella, ettei Raamattu ole totta. Toisin kuin palstalla päivystävä harhaantunut, kykenen helposti osoittamaan, kuinka Raamatussa on päivänselvästi epätosia tarinoita, mikä riittää täydellisellä varmuudella todistamaan, ettei kyseessä ole erehtymätön jumalallinen ilmoitus. Tietysti kukaan älyllinen ja laajempaa ymmärrystä sekä tietoa omaava ei sitä edes yritä kiistää.
"Kyse oli siitä että ihmis.suku oli turmeltunut kahden eri siemenen sekoituksilla."
Edelleen, jos Jumala on todella kaikkitietävä niin hän olisi nähnyt sen jo ennalta ja jos kaikkivaltias niin olisi puuttunut siihen ennen kuin se edellytti ihmiskunnan ja eläinkunnan massamurhaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "
Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.
Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä jos sanottaisiin että, kaikkien ihmisten ajatukset ja teot olivat kaiken aikaa pahoja, lukuunottamatta Nooaa ja perhekuntaa?"
Kysyisin että miten kaikkitietävä ja kaikkivaltias Jumala päästi asiat siihen pisteeseen jo niin pian? Eikö hän tajunnut mitä oli luonut vai mistä oli kyse?
Kyse oli siitä että ihmis.suku oli turmeltunut kahden eri siemenen sekoituksilla. Näiden jälkeläset olivat mm. jättiläisiä. Toinen siemen on se josta Jeesus sanoi : "Te olette isästä perkeleestä". Ainoastaan 8 henkilöä oli Jumala todennut vanhurskaiksi, joista voi jatkaa suunnitelman toteuttamista. Jumala ei ollut koskaan tarkoittanut hyprideiden syntyvän maailmaan. Siitä voit lukea Raamatusta.
Eli Jumala ei olekaan kaikkivoipa ja kaikkitietävä? Vaan maailmassa tapahtuukin asioita, joita Jumala ei osannut ennakoida ja joille Jumala ei mahda mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Raamattu on vain ihmisten tekemä kirja.
Minä tiedän, että on.
Miten selität raamatussa kuvatut tapahtumat joita ei ole tapahtunut?
Asiaa ei voi selittää. Sinun olisi tarkoitus ylittää ymmärryksesi.
"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "
Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.
Vierailija kirjoitti:
"Ne Kymmenen Käskyä ovat hyvä ohjenuora meille kaikille maallisessa elämässä. Uskonnosta riippumatta."
Ne ovat kyllä aika erikoinen kokoelma joksikin ainoaksi moraaliseksi ohjenuoraksi. Siinä kielletään tappaminen ilman mitään poikkeuksia ja silti ihminen ei ole poikennut juuri mistään tärkeästä niin paljon kuin siitä. Toisaalta siinä unohdetaan kieltää vaikkapa orjuus, kidutus, lapsiavioliitot, naisten syrjiminen, lasten fyysinen kuritus jne.
Ei tietenkään ole jotain lapsiavioliittoja tai orjuutta kielletty kun ne on ollut ihan normijuttuja tuhansia vuosia.
"Asiaa ei voi selittää."
Kerrankin rehellinen vastaus.
Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.
Kyllä on. Jumala on auttanut kun ihmiset ovat polkeneet niin että jos kertoisin, minua alettaisiin vain syyttämään valehtelijaksi (pakanat lähinnä jotka sitä pahaa ovat tehneetkin) mutta Jumalan olen saanut huomata olevan olemassa, Raamatun totta ja Hänen kuulevan ainakin minun rukoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Raamattu on vain ihmisten tekemä kirja.
Minä tiedän, että on.
Miten selität raamatussa kuvatut tapahtumat joita ei ole tapahtunut?
Asiaa ei voi selittää. Sinun olisi tarkoitus ylittää ymmärryksesi.
🤣
"Ei tietenkään ole jotain lapsiavioliittoja tai orjuutta kielletty kun ne on ollut ihan normijuttuja tuhansia vuosia. "
Jumala ei siis ole tajunnut kieltää ihmisille todella haitallisia asioita siksi kun ne olivat aikanaan niin normijuttuja? Eikö sen Jumalan pitänyt olla nimenonaan paljon viisaampi kuin ihminen eikä yhtä tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "
Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.
Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla.
Eikä välitä myöskään niistä ohjeista ja hyvyyden määritelmistä, joita vaatii absoluuttisina. On siis itsensä kanssa ristiriidassa ja syyllistyy moniin asioihin, jotka on itse määritellyt synniksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisillä on vapaa tahto ja he voivat tehdä, sanoa ja ajatella, mitä haluavat."
Eikä uskon ja uskonnon siis ollut tarkoitus saada aikaan hyvää?
Uskon Jeesukseen on tarkoitus saada aikaan se, että ihmisellä on mahdollisuus pelastukseen. Pelastus edellyttää sitä, että ihminen uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Ihmiset voivat kuitenkin itse valita, haluavatko he sitä vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Jumala on auttanut kun ihmiset ovat polkeneet niin että jos kertoisin, minua alettaisiin vain syyttämään valehtelijaksi (pakanat lähinnä jotka sitä pahaa ovat tehneetkin) mutta Jumalan olen saanut huomata olevan olemassa, Raamatun totta ja Hänen kuulevan ainakin minun rukoukset.
Mites toi Nooa ja vedenpaisumus?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun Jumala on sinua auttanut, niin ehtisikö hän hetkeksi kääntyä auttamaan Ugandalaisia pikkutyttöjä, joita näiden kristityiksi itseään kutsuvat sukulaiset polkevat päästäkseen eroon hivistä? Vai onko Pietarsaaressa joku täti-ihminen, joka on kokenut vääryyttä ja tarvitsee apua enemmän?
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisillä on vapaa tahto ja he voivat tehdä, sanoa ja ajatella, mitä haluavat."
Jumala tuntuu välittävän aika vähän ihmisistä kun antaa itsestään tiedoksi opuksen jota iso määrä ihmisiä käyttää lähinnä toisiaan vastaan.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.