Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (821)

Vierailija
581/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukirja ja satuja

Vierailija
582/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaisia tekstejä vertaamalla eroja löytyy enemmän kuin Raamatussa on sanoja.

Mikä on oikea?

Sinun on toimittava epävarmuudessa.

Uudestisyntynyt omistaa Jumalan täydellisen hengen. Jumalassa ei ole epävarmuutta.

Jeesuskin oli epävarma. 

Milloin?Anna raamatunjae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaakobin näkemykset eivät valitettavasti perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. "

Mitkä kirjat uudestatestamentista, UT, kelpaa sinulle  Jumalan sanana?

Olen lukenut vain evankeliumit ja Ilmestyskirjan kokonaisuudessaan, ja ne ovat kokonaisuudessaan totta. Muista en osaa sanoa. 

Osaat sanoa kuitenkin että Paavali ja Jaakob  eivät ole ymmärrykseltä kehittyneitä.

Kyllä.

Vierailija
584/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaakobin näkemykset eivät valitettavasti perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. "

Olen lukenut vain evankeliumit ja Ilmestyskirjan kokonaisuudessaan, ja ne ovat kokonaisuudessaan totta. Muista en osaa sanoa. 

Osaat sanoa kuitenkin että Paavali ja Jaakob  eivät ole ymmärrykseltä kehittyneitä.

Kyllä.

Lukematta? Mistä olet saannut tiedon?

Vierailija
585/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Ne kaikki ovat, paitsi 1992 suomennos. Pitää muistaa, ettei Raamattu ole vain maallinen kirja, vaan Pyhä Henki avaa sitä oikealla tavalla. 

Eri

Kaikki, paitsi 1992 suomennos? Aika omaperäinen näkemys. 

Oletko lukenut sekä 1992 käännöstä ja vaikka 1933/-38 suomennosta? 92 on aivan sysipska. 

Vierailija
586/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Sinun on toimittava epävarmuudessa.

Uudestisyntynyt omistaa Jumalan täydellisen hengen. Jumalassa ei ole epävarmuutta.

Jeesuskin oli epävarma. 

Milloin?Anna raamatunjae.

Eri

Epävarmuus tai varmuus ei ole tässä olennaista, vaan Jumalan tahdon noudattaminen.

Raamatusta:

34Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

Vierailija
587/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

En ole lukenut niitä kokonaan, joten en osaa antaa asiasta kokonaisarviota. Niiden kohtien osalta, joihin olen törmännyt, voin päätellä, ettei niiden kirjoittajalla ole ollut kovin kehittynyt ymmärrys. 

Vierailija
588/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

En ole lukenut niitä kokonaan, joten en osaa antaa asiasta kokonaisarviota. Niiden ko

Jatkan tätä kommenttia vielä hieman. Kyse on tavallaan samasta asiasta kuin, että aikuinen huomaa helposti lapsen kirjoittaman tarinan olevan lapsen kirjoittama. Lapsen taas on vaikea erottaa, onko hänen lukemansa tarinan kirjoittanut aikuinen vai toinen lapsi. 

Vierailija
589/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pelastava usko ei ole sitä, että uskottelee itselleen jotain."

Miksi itse uskottelet itsellesi että ilman uudestisyntymistä Jumalan hengestä pääset Jumalan valtakuntaan?  

Ei tarvitse uskotella yhtään mitään. Uskottelun puute tarkoittaa, että ei uskottele mitään. Jumaluskon puute nimenomaan ei tarkoita jumalattomuuteen uskomista tai väitettä siitä, ettei jumalaa ole.  

Sinulle voi tulla yllätyksenä, että monille ihmiselle ei uudestisyntyminen, Jumalan henki tai Jumalan valtakunta 

merkitse mitään. Niitä ilman voi hyvin elää.

Vierailija
590/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tätä kommenttia vielä hieman. Kyse on tavallaan samasta asiasta kuin, että aikuinen huomaa helposti lapsen kirjoittaman tarinan olevan lapsen kirjoittama. Lapsen taas on vaikea erottaa, onko hänen lukemansa tarinan kirjoittanut aikuinen vai toinen lapsi. 

Sinun kirjoituksista huomaa heti että on lapsen kirjoittamaa. Sinulta puuttuu mm. johdonmukaisuus sekä Jumalan hengen lahjoittama usko.

Vierailija
591/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus tai varmuus ei ole tässä olennaista, vaan Jumalan tahdon noudattaminen.

Raamatusta:

34Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

Älä tee perusteettomia väitteitä.

Vierailija
592/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kirjoituksista huomaa heti että on lapsen kirjoittamaa. Sinulta puuttuu mm. johdonmukaisuus sekä Jumalan hengen lahjoittama usko.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Tiedoksi kuitenkin, että olen aikuinen.

Vierailija
593/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Onko väite siitä, ettei epävarmuus tai varmuus ole olennaista Jumalan tahdon noudattamisessa, sinusta perusteeton? Jos on, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
594/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa tarkoitetaan  Paavalin sanoin :tulee hylätä se mikä on lapsen ja kasvaa uskossa aikuisuuteen. Tuttipullo vaihdetaan vahvaan ruokaan. 

Vierailija
595/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi tulla yllätyksenä, että monille ihmiselle ei uudestisyntyminen, Jumalan henki tai Jumalan valtakunta merkitse mitään. Niitä ilman voi hyvin elää.

Ei kenellekään vähänkin aikaa uskossa olleella todellakaan tule yllätyksenä tuollainen. Juuri eräässä toisessa keskustelussa Instan puolella todettiin kuinka uskoville ei tule monikaan ilmiö ja asia mitenkää yllätyksenä. Sen sijaan niille muille, jotka eivät ota hengellistä todellisuutta huomioon hyvinkin moni asia tulee yllätyksenä, aivan puun takaa.

Tätä maallista elämää voi elää ilman Jumalaa, ilman uudestisyntymistä tai ilman Jumalan valtakuntaa, mutta siihen se sitten päättyykin. Kuoleman rajan takana odottaa iankaikkisuus kaikille. Joko Jumalan valtakunnassa tai sen ulkopuolella.

Vierailija
596/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa tarkoitetaan  Paavalin sanoin :tulee hylätä se mikä on lapsen ja kasvaa uskossa aikuisuuteen. Tuttipullo vaihdetaan vahvaan ruokaan. 

Jeesus taas sanoi näin:

"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

Vierailija
597/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Onko väite siitä, ettei epävarmuus tai varmuus ole olennaista Jumalan tahdon noudattamisessa, sinusta perusteeton? Jos on, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Sinä käsitit väärin . Kommentoin siihen että väitit Jeesuksen olleen epävarma mutta et osaa kertoa milloin. Joten : älä tee perustelemattomia oletuksia.

Vierailija
598/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Sinä käsitit väärin . Kommentoin siihen että väitit Jeesuksen olleen epävarma mutta et osaa kertoa milloin. Joten : älä tee perustelemattomia oletuksia.

Sen kommentin kirjoitti joku toinen henkilö. Minä kommentoin, ettei epävarmuus tai varmuus ole olennaista. 

Vierailija
599/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus taas sanoi näin:

"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

Mitään ristiriitaa ei ole Jeesuksen  ja Paavalin sanoilla.

Ensin tulet lastenkaltaisena  Jumalan valtakuntaan. Sen jälkeen alat kasvaa uskossa tuttipullo vaippavaiheesta aikuiseksi. 

Vierailija
600/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus taas sanoi näin:

Mitään ristiriitaa ei ole Jeesuksen  ja Paavalin sanoilla.

Ensin tulet lastenkaltaisena  Jumalan valtakuntaan. Sen jälkeen alat kasvaa uskossa tuttipullo vaippavaiheesta aikuiseksi. 

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän