Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (820)
Teillä on hyviä ajatuksia siitä mitä Jumala haluaa ihmiselle ja ihmiseltä. Kuitenkin huomaan että ette ota riittävän vakavasti hyviä ajatuksianne, se surettaa sillä tiedätte oikeasti yllättävän paljon faktoja. Kun tiedämme mitä on normaali elämä, tiedämme paljon.
Pidät omia näkemyksiäsi parempana kuin selviä Jeesuksen sanoja.
Kummallinen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Minun ymmärrykseni mukaan Jumalan tahto ei ole ensisijaisesti lista suorituksia, vaan se että ihminen tulee Kristuksen yhteyteen, kasvaa Jumalan lapseudessa ja alkaa elää todeksi sitä, mitä armo jo on lahjoittanut. Siksi hengen hedelmät (rakkaus, ilo, rauha, jne.) eivät ole vaatimus, jolla ansaitaan hyväksyntä, vaan seuraus: ne ovat merkki siitä, että Jumalan elämä vaikuttaa ihmisessä.
Ihmiset ovat eri vaiheissa: toisella on takanaan pitkä matka ja paljon opetusta, toinen ottaa vasta ensiaskelia, kolmas on uupunut tai haavoittunut. Siksi en näe hedelmien mittaamista toisia vastaan terveenä. Fariseusmainen hengellisyys tekee helposti uskosta ulkoista näytelmää ja juuri tätä Jeesus kritisoi fariseuksissa ja lainopettajissa: ulkoa kaikki voi näyttää oikealta, mutta sisin voi olla tyhjä, kuin valkeaksi kalkittu hauta, joka on ulkoa kaunis mutta sisältä täynnä kuolleiden luita (Matt. 23). Evankeliumin ydin on siksi pysyminen Kristuksessa: lepäämine
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo miten pääsee Jumalan valtakuntaan :
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Niin. Mutta sinä et ymmärrä, mitä noissa kohdissa tarkoitetaan.
Et sinäkään ilman Jumalan henkeä. Aloita rukoilemalla viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanha testamentti on ihan erilaista sanaa kuin uusi testamentti. Älkääkä sanoko että se on juutalaisten laki. Jos se on Jumalan sanaa niin kovin julmia sanoja siinä sanotaan
Laki on kasvattaja tulevaan uuteen liittoon.
Uudessa liitossa ei olla enää lain vaatimusten alla.
Hengelliset asiat tutkitaan hengenmaailmassa. Materia on maallista aikaa.
Lain vaatimukset eivät ole kadonneet minnekään.
Raamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi.
Minä tiedän, mistä puhun. Sinä taas vaikutat olevan hyvin kujalla asioista.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Mitä luulet Jeesuksen tarkoittavan sanoessaan tulleensa lakia toteuttamaan/täyttämään?
Ennenkuin oli olemassa mitään, maata, vettä, taivasta tai metsien vehreyttä, oli ammottava tyhjyys nimeltä Ginnungagap. Tämä täydellisen hiljaisuuden ja pimeyden kaaos vallitsi elementaalisen tulen kodin, Muspelheimin, ja elementaalisen jään kodin, Niflheimin välissä.
Jäisen hyytävän kuuran ja polttavien liekkien välillä tyhjyys vallitsi. Liekkien nuollessa jäätä, syntyi pisaroita. Pisarat tippuivat Ginnungagapiin, ja niistä syntyi Luomisen ensimmäinen olento, jättiläinen nimeltä Ymir. Osa jumalista, ja kaikki jättiläiset ovat saaneet alkunsa Ymiristä, jättiläis-esi-isästä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Mitä luulet Jeesuksen tarkoittavan sanoessaan tulleensa lakia toteuttamaan/täyttämään?
Minä tiedän, mitä hän tarkoittaa. Hän tarkoittaa sitä, että uskomalla Jeesukseen eli Jeesusta ihmisellä on mahdollisuus pelastua, vaikkei hän täyttäisi lain vaatimuksia. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on hyviä ajatuksia siitä mitä Jumala haluaa ihmiselle ja ihmiseltä. Kuitenkin huomaan että ette ota riittävän vakavasti hyviä ajatuksianne, se surettaa sillä tiedätte oikeasti yllättävän paljon faktoja. Kun tiedämme mitä on normaali elämä, tiedämme paljon.
Tämä kommentti on edustava esimerkki muka-syvällisestä potaskasta.
Kiitos. Ei siis ihme kun kyselet edelleenkin samoja asioita ja painat muita vain alas.
Uskonoppineet ovat käyneet monia keskusteluita siitä, miten Ymir, jättiläis-esi-isä on saanut jälkikasvua. Keskiajalla elänyt Jumalten tutkija Snorri Sturluson kertoo, että Ymir oli hermafrodiitti. Kun hän nukkui pitkää unta, hänen jälkikasvunsa sikisi kainaloiden hikipisaroista, ja kasvoivat edelleen jättiläisiksi.
Jättiläisiä oli imettänyt lehmä nimeltä Audhumla. Se sai ravintonsa pimeyden suolasta, minkä murusista syntyi myös Aasojen ensimmäinen Jumala, Buri. Buri sai myöhemmin pojan, Borr:n, joka nai Ymirin tyttären Bestlan. Heidän liitostaan syntyi Odin, Aasojen päällikkö. Odin veljineen tuhosi Ymirin, ja he veistivät kosmoksen Ymirin raadosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi veikata, sanoisin, että raamattu on sienien sanaa.
Pieleen meni veikkaus, harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen antanut kaikki pois. Nyt olen onnellisempi.
Ei kannata ohittaa tärkeitä askeleita. Kymmenestä käskystä on hyvä aloittaa.
Miksi haluat olla noin ilkeä? Tiesitkö että Jumala ohjaa meitä aina ja kaikki on tarkoituksenmukaista elämässä. Minulle lisäksi puhutaan joten minulle on kerrottu miksi elämässäni asiat ovat menneet tavallaan omista haluistani ja työnteostani huolimatta. Olen tottunut elämässäni antamaan joten tämä oli vain loppuhuipennus.
Annoin vain ystävällisen neuvon.
Etkö ymmärrä lopettaa tuota ilkeää toimintaasi? Olet ihan sairas ihminen.
Oho. Kylläpä se eskaloitui äkkiä
Resilienssi ei ole loputon. Olisi älyvapaata jatkaa vain kuuntelemista. Kun kuuntelee aikansa, tulee stoppi. Ehkä nyt opit jotakin viimeinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, Jumalan tahtoa saa kyseenalaistaa. Hän ei siitä suutu. On myös tilanteita joissa on hyvä ja oikein kyseenalaistaa Jumalan tahto. Vääriä oppeja on jaettu paljon, kyllä saa rukoilla, ei siinä ole mitään pahaa tai väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi veikata, sanoisin, että raamattu on sienien sanaa.
Pieleen meni veikkaus, harmi.
Niin, Raamattu on kuitenkin kovin kuivalta alueelta, joten todennäköisemmin jonkun mehikasvin tai skorpionin sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin arvattu. Jeesus rukoili itse, kehotti ihmisiä menemään kammioonsa rukoilemaan Isää. Hän opetti seuraajilleen Isä Meidän rukouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanha testamentti on ihan erilaista sanaa kuin uusi testamentti. Älkääkä sanoko että se on juutalaisten laki. Jos se on Jumalan sanaa niin kovin julmia sanoja siinä sanotaan
Laki on kasvattaja tulevaan uuteen liittoon.
Uudessa liitossa ei olla enää lain vaatimusten alla.
Hengelliset asiat tutkitaan hengenmaailmassa. Materia on maallista aikaa.
Se entinen laki on Jumalan sanaa. Miksi hän oli julma ennen?
Syö sitten mitä tahansa tai on syömättä, luoja yksin päättää kuinka ihminen inspiroituu tai mitä hänelle tapahtuu.