Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (821)

Vierailija
561/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tekee ristille ja armolle? Tuleeko pelastus armosta, vai vaihtuuko sanoma suorittamiseen, ylpeyteen tai manipulointiin?

Hän on fariseus, joka luulee omilla ansiolla pääsevänsä taivaaseen ,josta jälleensynnytään takaisin elämään.

Jos puhut minusta, niin olen pahoillani, mutta käsityksesi minusta ei ole kovin tarkkanäköinen. 

Uskotko että koko Raamattu  VT, UT on Jumalan sanaa?

Vierailija
562/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tekee ristille ja armolle? Tuleeko pelastus armosta, vai vaihtuuko sanoma suorittamiseen, ylpeyteen tai manipulointiin?

Hän on fariseus, joka luulee omilla ansiolla pääsevänsä taivaaseen ,josta jälleensynnytään takaisin elämään.

Jos puhut minusta, niin olen pahoillani, mutta käsityksesi minusta ei ole kovin tarkkanäköinen. 

Uskotko että koko Raamattu  VT, UT on Jumalan sanaa?

Minä en usko, vaan minä tiedän, miten asia on, mutta se asia on hyvin monimutkainen. Sinun olisi tarkoitus luottaa ja epäillä samaan aikaan. Mikään, mihin yrität luottaa, ei kanna. Et voi luottaa mihinkään. Jos taas epäilet kaikkea, etkä luota mihinkään, et pääse eteenpäin. 

The struggle is real.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksen evankeliumi:
9:19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä?

Luukkaan evankeliumi:
9:41 Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi, sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi; kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne ja kärsiä teitä? Tuo poikasi tänne."

Johanneksen evankeliumi:
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Hebrealaiskirje:
3:12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.

Jeesus nuhtelee epäuskoisia.

Vierailija
564/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Vierailija
565/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisia tekstejä vertaamalla eroja löytyy enemmän kuin Raamatussa on sanoja.

Mikä on oikea?

Vierailija
566/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, vaan minä tiedän, miten asia on, mutta se asia on hyvin monimutkainen. Sinun olisi tarkoitus luottaa ja epäillä samaan aikaan. Mikään, mihin yrität luottaa, ei kanna. Et voi luottaa mihinkään. Jos taas epäilet kaikkea, etkä luota mihinkään, et pääse eteenpäin.

Ilmestyskirja:
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Vierailija
567/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Sinun on toimittava epävarmuudessa.

Vierailija
568/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyskirja:
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Epäuskoisuus ei ole sama asia kuin epäileminen. 

Vierailija
569/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ilman epäilystä
Uskossa on ehtymätön voima, mutta epäily ajaa meidät pois Jumalasta. Meidän tulee uskoa, ilman epäilystä! "Jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille auliisti ja moittimatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa ja heittelee." Jaak. 1:5-8. Pieninkin epäilys saa meidät häilyviksi. Pimeys tunkeutuu elämäämme. Pimeydessä hallitsee pimeyden ruhtinas ja hän on kova alamaisiaan kohtaan. Olemme toki nähneet, mihin epäilys, epäusko, murehtiminen ja masennus voivat johtaa. Lopputulos on kaukana onnellisesta olotilasta. " kuka voi kestää, jos mieli on murtunut?" Snl. 18:14. "..mutta murtunut mieli kuivattaa luut." Snl. 17:22. Epäilyksen ja epäuskon kautta asetamme Jumalan ulkopuolelle ja otamme koko taakan itse kantaaksemme. Elämä käy yhä raskaammaksi ja pimeämmäksi. Pettävät tunteet ja ajatukset heittelevät meitä sinne tänne. Sellaisessa epäilevässä mielentilassa emme voi saada mitään Jumalalta. "Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." Hepr.

Vierailija
570/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyskirja:

Mikä on ero vai saivarteletko?

Vierailija
571/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko ilman epäilystä
Uskossa on ehtymätön voima, mutta epäily ajaa meidät pois Jumalasta. Meidän tulee uskoa, ilman epäilystä! "Jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille auliisti ja moittimatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa ja heittelee." Jaak. 1:5-8. Pieninkin epäilys saa meidät häilyviksi. Pimeys tunkeutuu elämäämme. Pimeydessä hallitsee pimeyden ruhtinas ja hän on kova alamaisiaan kohtaan. Olemme toki nähneet, mihin epäilys, epäusko, murehtiminen ja masennus voivat johtaa. Lopputulos on kaukana onnellisesta olotilasta. " kuka voi kestää, jos mieli on murtunut?" Snl. 18:14. "..mutta murtunut mieli kuivattaa luut." Snl. 17:22. Epäilyksen ja epäuskon kautta asetamme Jumalan ulkopuolelle ja otamme koko taakan itse kantaaksemme. Elämä käy yhä raskaammaksi ja pimeämmäksi. Pettävät tunteet ja ajatukset heittelevä

Jaakobin näkemykset eivät valitettavasti perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. Usko ilman epäilystä johtaa järjettömyyteen. Järjettömyys ei ole koskaan Jumalasta. Epäileminen ei ole vaarallista. Se on ihmisen oman ymmärryksen ja arviointikyvyn käyttämistä. Ihmisen ei ole tarkoitus luopua omasta järjestään, omasta tahdostaan, vaan yhdistää sitä hiljalleen Jumalan tahdon kanssa. Usko ei ole voimaa, eikä siinä ole voimaa. Voima on Jumalalla. Usko on mahdollisuus pelastukseen. Epäuskoisuus ja epäileminen ovat eri asioita. Niitä ei kannata sekoittaa. 

Vierailija
572/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyskirja:

Mikä on ero vai saivarteletko?

Epäuskoisuus tarkoittaa sitä, ettei lainkaan pyri Jumalan tahdon noudattamiseen, koska ei näe siihen mitään syytä. Epäileminen tarkoittaa sitä, että pyrkii jossain määrin Jumalan tahdon noudattamiseen, mutta ei täysin, koska epäilee.  

Vierailija
573/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaakobin näkemykset eivät valitettavasti perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. "

Mitkä kirjat uudestatestamentista, UT, kelpaa sinulle  Jumalan sanana?

Vierailija
574/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Uudestisyntynyt omistaa Jumalan täydellisen hengen. Jumalassa ei ole epävarmuutta.

Vierailija
575/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jaakobin näkemykset eivät valitettavasti perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen. "

Olen lukenut vain evankeliumit ja Ilmestyskirjan kokonaisuudessaan, ja ne ovat kokonaisuudessaan totta. Muista en osaa sanoa. 

Vierailija
576/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Ne kaikki ovat, paitsi 1992 suomennos. Pitää muistaa, ettei Raamattu ole vain maallinen kirja, vaan Pyhä Henki avaa sitä oikealla tavalla. 

Vierailija
577/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Uudestisyntynyt omistaa Jumalan täydellisen hengen. Jumalassa ei ole epävarmuutta.

Jeesuskin oli epävarma. 

Vierailija
578/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Onnea matkaan.

Vierailija
579/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut vain evankeliumit ja Ilmestyskirjan kokonaisuudessaan, ja ne ovat kokonaisuudessaan totta. Muista en osaa sanoa. 

Osaat sanoa kuitenkin että Paavali ja Jaakob  eivät ole ymmärrykseltä kehittyneitä.

Vierailija
580/821 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea?

Ne kaikki ovat, paitsi 1992 suomennos. Pitää muistaa, ettei Raamattu ole vain maallinen kirja, vaan Pyhä Henki avaa sitä oikealla tavalla. 

Eri

Kaikki, paitsi 1992 suomennos? Aika omaperäinen näkemys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi