Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (4714)

Vierailija
4381/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei voikkaan . Jokaisen joka tulee Jumalan luo täytyy uskoa että Jumala on ja palkitsee ne jotka häneen uskovat."

Eli siis pelastus on kiinni lopulta uskosta joka taas ei ole asia joka olisi ihmisen valittavissa oleva asia. Tämä taas on iso moraalinen ongelma jos pelastus on kiinni siitä kuka ihminen sattuu vakuuttumaan Jumalan olemassaolosta niin paljon että alkaa uskoa ja kuka taas sitten ei. Uskomista kun ei voi itse päättää.

Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. Itseasiassa kaikki olemme tässä tilanteessa lähtökohtaisesti.

Moni on pyytänyt eikä Herraa ole näkynyt. Kuulemma pitää pyytää oikealla tavalla, mutta mikä se tapa lienee, sitä ei kerrota. 

Kyllä se kerrotaan tietysti." Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu. "Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."

Tämä on siis Raamatun /kristinuskon oppi.

"Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu."

Tämän kohdan mukaan uskoa ei siis vaadita, vaan riittää kun huutaa "HERRA JEESUS AUTA!"

"Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."

Tästä ei ainakaan ole mitään apua niille, jotka tahtoisivat uskoa mutta uskoa ei näy eikä kuulu.

Uskon kohde ratkaisee. Jeesus. 

Vierailija
4382/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kun nimenomaan korostin että pelastava usko on Jumalan antama usko, se ei ole omaa uskoa."

Mutta jos sitä ei näy eikä kuulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4383/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu."

Tämän kohdan mukaan uskoa ei siis vaadita, vaan riittää kun huutaa "HERRA JEESUS AUTA!"

Kyllä vaaditaan , uskoa että Jumala on. Se on alkupiste. Uudestisyntyminen tapahtuu kun Jumala antaa oman henkensä ihmisen sisinpään.

Vierailija
4384/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatunsana on  yksinkertaista."

Hyvin monimutkaiselta ja moniselitteiseltä se minusta kyllä vaikutti. Ja siksi juuri ihmiset eivät koskaan ole olleet yksimielisiä siitä kuka pelastuu ja millä ehdoilla.

Pelastusrukous
Kirjoittaja JanneM 
Voit vastaanottaa Jeesuksen elämääsi, kun rukoilet Jumalaa tämän seuraavan rukouksen tavoin. 

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”

Miksi otit tuollaisen epäraamatullisen tavan esiin? Raamatussa ei kehoteta ketään rukoilemaan pelastusrukousta eikä kerrota yhdestäkään ihmisestä, joka olisi rukoillut pelastusrukouksen. 

Mitä mielastasi pitää tehtä kun Jeesus käskee tehdä parannuksen ja uskoa Jumalaan?

Mikä on ero uskovalla ja ei-uskovalla?

Vierailija
4385/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin uskoon tuleminen vaatii enemmän työtä kuin toisilla. Jos haluaa tulla uskoon, kannattaa aloittaa lukemalla Raamattua ja rukoilemalla. Voi pyytää rukouksessa yhteyden löytämistä Jeesukseen, mutta sen pyynnön pitää tulla sydämestä. Sananhelinä ei riitä. Se ei myöskään välttämättä tapahdu heti vaan voi olla, että joudut rukoilemaan pitkiäkin jaksoja samalla kun tutustut Raamatun sanomaan. 

Sitä en osaa sanoa, miksi toisille uskoon tuleminen on helpompaa kuin toisille. 

Vierailija
4386/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin uskoon tuleminen vaatii enemmän työtä kuin toisilla. Jos haluaa tulla uskoon, kannattaa aloittaa lukemalla Raamattua ja rukoilemalla. Voi pyytää rukouksessa yhteyden löytämistä Jeesukseen, mutta sen pyynnön pitää tulla sydämestä. Sananhelinä ei riitä. Se ei myöskään välttämättä tapahdu heti vaan voi olla, että joudut rukoilemaan pitkiäkin jaksoja samalla kun tutustut Raamatun sanomaan. 

Mutta jos en usko, niin miten pyyntö voi tulla sydämestä olematta sanahelinää? Pystyisitkö itse täysin vilpittömästi uskoen pyytää Vishnua antamaan sinulle uskon Häneen? 

Vierailija
4387/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos en usko, niin miten pyyntö voi tulla sydämestä olematta sanahelinää? Pystyisitkö itse täysin vilpittömästi uskoen pyytää Vishnua antamaan sinulle uskon Häneen? 

Jos pyyntösi ja halusi tulla uskoon on vilpitön, niin silloinhan se tulee sydämestä. Jos et usko ja haluat vain testailla mahdollista yhteyttä, niin silloinhan se ei ole vilpitön. 

Vierailija
4388/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se edellyttää pelastusrukouksen lausumisen."

Mihin Raamatun kohtaan tämä käsitys perustuu?

Joh 3 , joka täällä on juuri kopioitu mm.

Muutkin lauseet ovat uudestatestamentista.

Johanneksen evankeliumin 3. luvussa ei sanota sanaakaan mistään rukouksista. Asia on helppo tarkastaa täältä: https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh…

Voisitko nyt kertoa, mihin Raamatun kohtaan se pelastusrukous oikeati perustuu? Vai onko se täysin Raamatun ulkopuolista keksintöä? 

3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Matteuksen evankeliumi:
3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,  Apost.teot.

Vierailija
4389/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"

Mitä mielestäsi evenkeliumiin uskominen edellyttää?

Vierailija
4390/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apostolien teot:
3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

1.Timoteuksen kirje:
4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Apostolien teot:
17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Galatalaiskirje:
1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!

Vierailija
4391/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumin sanoma on että Jumala tarjoaa johdatusta,suojelua,neuvoja  taivaan isän lapsena ja perillisenä suuressa perheessä.

Vierailija
4392/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatunsana on  yksinkertaista."

Hyvin monimutkaiselta ja moniselitteiseltä se minusta kyllä vaikutti. Ja siksi juuri ihmiset eivät koskaan ole olleet yksimielisiä siitä kuka pelastuu ja millä ehdoilla.

Pelastusrukous
Kirjoittaja JanneM 
Voit vastaanottaa Jeesuksen elämääsi, kun rukoilet Jumalaa tämän seuraavan rukouksen tavoin. 

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”

Miksi otit tuollaisen epäraamatullisen tavan esiin? Raamatussa ei kehoteta ketään rukoilemaan pelastusrukousta eikä kerrota yhdestäkään ihmisestä, joka olisi rukoillut pelastusrukouksen. 

Mitä mielastasi pitää tehtä kun Jeesus käskee tehdä parannuksen ja uskoa Jumalaan?

Mikä on ero uskovalla ja ei-uskovalla?

Olen eri kristitty. Joskus näin kuvan, jossa oli ihmissydän. Luonnontilassa sydämen valtaistuimella oli hlö itse. Toisessa kuvassa sydämen valtaistuimelle oli noussut Jeesus. Hlö oli pyytänyt. Valta oli vaihtunut. Hän oli nyt kristitty. 

Vierailija
4393/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monia tapoja. Joku sanoi, se oli prosessi. Toiselle yht' äkkinen. Itse tulin uskoon lapsena. 

En tiedä onko työtä, vai tahtoa. Jokaisella ihmisellä on kaipuu Jumalan puoleen. Mutta sen kaipauksen voi tumpata. 

Vierailija
4394/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä sit ole paljoa ollut asiaa 2000v sit tapahtuneiden juttujen jälkeen.

Raamatussa on paljon asiaa. Siinä on testamentti.

Lisäksi Pyhähenki on lähetetty opettamaan kaikessa opetuslapsia ja enkelit suojelemaan .

Keitä ne enkelit mahtaa suojella? Jos katsoo uutisia vaikka kuolemaan johtaneista lasten tapaturmista, niin ei paljoa ole enkeleitä näkynyt.

Niin?

Vierailija
4395/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Te taikauskoiset hölmöt.

Vierailija
4396/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostetaan vielä että Jumalan antama usko on eri kuin ihmisen omat ajatukset.

Jumala on kaiken ulkopuolella, erillään luomakunnastaan.

Vierailija
4397/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hokkus pokkus vaan.

Vierailija
4398/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä sit ole paljoa ollut asiaa 2000v sit tapahtuneiden juttujen jälkeen.

Raamatussa on paljon asiaa. Siinä on testamentti.

Lisäksi Pyhähenki on lähetetty opettamaan kaikessa opetuslapsia ja enkelit suojelemaan .

Keitä ne enkelit mahtaa suojella? Jos katsoo uutisia vaikka kuolemaan johtaneista lasten tapaturmista, niin ei paljoa ole enkeleitä näkynyt.

Niin?

Ei täältä köyhät keskuudestamme lopu, eikä onnettomuudet.

Suojelua se ei poista suureltaosalta.

Vierailija
4399/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hokkus pokkus vaan.

Kun puhumme Raamatun Jumalasta ,löydämme tämän selityksen. Informatiivista.

Voit keksiä oman ja sen olet tehnytkin. 

Vierailija
4400/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"

Mitä mielestäsi evenkeliumiin uskominen edellyttää?

Ainakin voi olla paljon tekemisissä evankeliumin kanssa. 

"Usko syntyy kuulemisesta, 

kuuleminen Kristuksen sanan kautta".