Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (4714)

Vierailija
4361/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voikkaan . Jokaisen joka tulee Jumalan luo täytyy uskoa että Jumala on ja palkitsee ne jotka häneen uskovat."

Eli siis pelastus on kiinni lopulta uskosta joka taas ei ole asia joka olisi ihmisen valittavissa oleva asia. Tämä taas on iso moraalinen ongelma jos pelastus on kiinni siitä kuka ihminen sattuu vakuuttumaan Jumalan olemassaolosta niin paljon että alkaa uskoa ja kuka taas sitten ei. Uskomista kun ei voi itse päättää.

Vierailija
4362/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä sit ole paljoa ollut asiaa 2000v sit tapahtuneiden juttujen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamatunsana on  yksinkertaista."

Hyvin monimutkaiselta ja moniselitteiseltä se minusta kyllä vaikutti. Ja siksi juuri ihmiset eivät koskaan ole olleet yksimielisiä siitä kuka pelastuu ja millä ehdoilla.

Pelastusrukous
Kirjoittaja JanneM 
Voit vastaanottaa Jeesuksen elämääsi, kun rukoilet Jumalaa tämän seuraavan rukouksen tavoin. 

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”

Vierailija
4364/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelastusrukous"

Nyt oli tarkoitus keskustella uskosta ja uskonnoista älyllisesti ja loogisesti, ei rukoilla tai saarnata.

Vierailija
4365/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on paljon asiaa. Siinä on testamentti.

Lisäksi Pyhähenki on lähetetty opettamaan kaikessa opetuslapsia ja enkelit suojelemaan .

Vierailija
4366/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pelastusrukous"

Nyt oli tarkoitus keskustella uskosta ja uskonnoista älyllisesti ja loogisesti, ei rukoilla tai saarnata.

Aiemmin tänään joku kysyi miten konkreettisesti pelastus tapahtuu. 

Vierailija
4367/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aiemmin tänään joku kysyi miten konkreettisesti pelastus tapahtuu. "

Ja siihen joku antoi vastaukseksi oman rukouksensa. Joka ei siis vastaa kysymykseen ollenkaan.

Vierailija
4368/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei voikkaan . Jokaisen joka tulee Jumalan luo täytyy uskoa että Jumala on ja palkitsee ne jotka häneen uskovat."

Eli siis pelastus on kiinni lopulta uskosta joka taas ei ole asia joka olisi ihmisen valittavissa oleva asia. Tämä taas on iso moraalinen ongelma jos pelastus on kiinni siitä kuka ihminen sattuu vakuuttumaan Jumalan olemassaolosta niin paljon että alkaa uskoa ja kuka taas sitten ei. Uskomista kun ei voi itse päättää.

Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. Itseasiassa kaikki olemme tässä tilanteessa lähtökohtaisesti.

Vierailija
4369/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. Itseasiassa kaikki olemme tässä tilanteessa lähtökohtaisesti.

Moni on pyytänyt eikä Herraa ole näkynyt. Kuulemma pitää pyytää oikealla tavalla, mutta mikä se tapa lienee, sitä ei kerrota. 

Vierailija
4370/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aiemmin tänään joku kysyi miten konkreettisesti pelastus tapahtuu. "

Ja siihen joku antoi vastaukseksi oman rukouksensa. Joka ei siis vastaa kysymykseen ollenkaan.

Se nimenomaan vastaa kysymykseen.

Sinun täytyy uudestisyntyä hengestä.  Ihminen/lihasta syntynyt syntyy hengestä uudeksi ihmiseksi.

Se edellyttää pelastusrukouksen lausumisen.

Vierailija
4371/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatunsana on  yksinkertaista."

Hyvin monimutkaiselta ja moniselitteiseltä se minusta kyllä vaikutti. Ja siksi juuri ihmiset eivät koskaan ole olleet yksimielisiä siitä kuka pelastuu ja millä ehdoilla.

Pelastusrukous
Kirjoittaja JanneM 
Voit vastaanottaa Jeesuksen elämääsi, kun rukoilet Jumalaa tämän seuraavan rukouksen tavoin. 

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”

Miksi otit tuollaisen epäraamatullisen tavan esiin? Raamatussa ei kehoteta ketään rukoilemaan pelastusrukousta eikä kerrota yhdestäkään ihmisestä, joka olisi rukoillut pelastusrukouksen. 

Vierailija
4372/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. "

Sinulla on oletus että usko jotenkin automaattisesti tulisi ihmiseen jos hän sitä haluaa. Näin ei kuitenkaan ole vaan monikin ihminen on kovasti halunnut uskoa mutta ei ole pystynyt. Samoin moni on menettänyt uskonsa vaikka on kovasti rukoillut että se ei katoaisi.

Vierailija
4373/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se edellyttää pelastusrukouksen lausumisen."

Mihin Raamatun kohtaan tämä käsitys perustuu?

Vierailija
4374/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on pyytänyt eikä Herraa ole näkynyt. Kuulemma pitää pyytää oikealla tavalla, mutta mikä se tapa lienee, sitä ei kerrota. 

Kyllä se kerrotaan tietysti." Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu. "Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."

Tämä on siis Raamatun /kristinuskon oppi.

Vierailija
4375/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. Itseasiassa kaikki olemme tässä tilanteessa lähtökohtaisesti."

Entä jos mitään ei tapahdu vaikka kuinka pyytää? Mitäs sitten tehdään jos uskoa pitäisi pelastuakseen?

Vierailija
4376/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joh 3 , joka täällä on juuri kopioitu mm.

Muutkin lauseet ovat uudestatestamentista.

Vierailija
4377/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on paljon asiaa. Siinä on testamentti.

Lisäksi Pyhähenki on lähetetty opettamaan kaikessa opetuslapsia ja enkelit suojelemaan .

Keitä ne enkelit mahtaa suojella? Jos katsoo uutisia vaikka kuolemaan johtaneista lasten tapaturmista, niin ei paljoa ole enkeleitä näkynyt.

Vierailija
4378/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kerrotaan tietysti." Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu. "Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."

Tämä on siis Raamatun /kristinuskon oppi.

"Jokainen joka avuksi huutaa Herraa Jeesusta , se pelastuu."

Tämän kohdan mukaan uskoa ei siis vaadita, vaan riittää kun huutaa "HERRA JEESUS AUTA!"

"Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."

Tästä ei ainakaan ole mitään apua niille, jotka tahtoisivat uskoa mutta uskoa ei näy eikä kuulu.

Vierailija
4379/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet oikeassa että Jumala antaa oman uskonsa ja henkensä kautta tekee sen eläväksi. Voit kuitenkin alkaa siitä että pyydät Jumalaa ilmaisemaan itsensä sinulle kun et itse osaa tai pysty siihen. "

Sinulla on oletus että usko jotenkin automaattisesti tulisi ihmiseen jos hän sitä haluaa. Näin ei kuitenkaan ole vaan monikin ihminen on kovasti halunnut uskoa mutta ei ole pystynyt. Samoin moni on menettänyt uskonsa vaikka on kovasti rukoillut että se ei katoaisi.

Ei kun nimenomaan korostin että pelastava usko on Jumalan antama usko, se ei ole omaa uskoa.

Vierailija
4380/4714 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joh 3 , joka täällä on juuri kopioitu mm.

Muutkin lauseet ovat uudestatestamentista.

Johanneksen evankeliumin 3. luvussa ei sanota sanaakaan mistään rukouksista. Asia on helppo tarkastaa täältä: https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh…

Voisitko nyt kertoa, mihin Raamatun kohtaan se pelastusrukous oikeati perustuu? Vai onko se täysin Raamatun ulkopuolista keksintöä?