Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (3735)
Vierailija kirjoitti:
”Eikö Jumala kieltänyt syömästä siitä puusta?”
Minäkin ole kieltänyt monia asioita ja niiden rikkomisesta on selvitty ihan puhumalla. Ei ole tarvittu mitää karkotuksia paratiisista eikä kadotuksia.
Eikö Jumalan Sana ole puhumista?
"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa."
Vierailija kirjoitti:
”Hän puuttui jo suurimmalla mahdollisella tavalla Kristuksen sovitustyössä”
Höpsistä. Toistelet vain lauseita joilla ei ole merkitystä asian suhteen.Ihan kuin joku ihminen sanoisi että minun ei tarvitse pelastaa tuota hukkuvaa lasta kun lahjoitin jo viime vuonna tuhat euroa hyväntekeväisyyteen. Se kuittaa sitten kaiken tästä eteenpäin.
Ei ole mahdollista puhua Raamatusta ja kristinuskosta ja ihmisen osasta ja sanoa, että sovitustyöllä ei ole merkitystä asian suhteen. Sillä nimenomaan on merkitys kaikkeen mikä koskee Jumalan ja ihmisen suhdetta. Apua, turvaa, puuttumista, ikuista elämää. Kaikkea.
Kaikki nuolet Raamatussa osoittavat kohti Kristusta, Messiasta.
Vierailija kirjoitti:
”Sanotaanko että sinä itse parhaiten löydät tien vastauksiin ja uskoonkin, jos niikseen on. Jauhat samaa asiaa ja se kiertää kehää”
Miksi sinun on niin vaikea myöntää että sinulta loppui vastaukset etkä itsekään aina ymmärrä mikä järki näissä olisi? Ei tietämystensä rajojen myöntämisessä ole mitään pahaa.
Vastasin jo useampaan kertaan. En voi mitään jos asia ei aukene vaan jankutat uudelleen samaa fraasia.
Vierailija kirjoitti:
”Enkelit saivat tehdä omat valintansa”
Niin koska heille annettiin valinta. Ei olisi tarvinnut antaa vaan olisi voinut vain poistaa moiset epäonnistuneet enkelit koko maailmasta. Ihan kuten vedenpaisumus upotti epäonnistuneet syntiset ihmiset.
Eihän se synti ja pahuus siihen loppunut.
”Olet kun fariseukset, joita Jeesus ripitti perinnäissäännöistään”
Ilmaisesti uskonnon ei tarvitse noudattaa mitään logiikkaa.
”Eihän se synti ja pahuus siihen loppunut”
Niiden ihmisten pahanteko loppui. Ihan kuten loppuisi vaikka jonkun murhaamiehen jos Jumala laittaisi salaman iskemään ennen kuin ehtisi murhata.
Mutta sitä ei sitten kuulemma voi tehdä koska vapaa tahto.
”Vastasin jo useampaan kertaan”
Vastasit tavoilla joissa ei ollut logiikkaa kuten osoitin.
”Ei ole mahdollista puhua Raamatusta ja kristinuskosta ja ihmisen osasta ja sanoa, että sovitustyöllä ei ole merkitystä asian suhteen. Sillä nimenomaan on merkitys”
Sovitustyö liittyy ihmisten yleisten syntien anteeksiantoon. Nyt olemme puhuneet ihan tietyistä pahoista teoista jotka Jumala voisi estää jos haluaisi.
”Eikö Jumalan Sana ole puhumista”
Puusta syömisestä oli kovat konkreettiset seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
”Eikö Jumalan Sana ole puhumista”
Puusta syömisestä oli kovat konkreettiset seuraukset.
Jota ennen annettiin ohjeet, seuraamukset tulevat perässä.
Vierailija kirjoitti:
”Vastasin jo useampaan kertaan”
Vastasit tavoilla joissa ei ollut logiikkaa kuten osoitin.
Ei niissä ole sitä logiikkaa mitä sinä haet ja olet asennoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Enkelit saivat tehdä omat valintansa”
Niin koska heille annettiin valinta. Ei olisi tarvinnut antaa vaan olisi voinut vain poistaa moiset epäonnistuneet enkelit koko maailmasta. Ihan kuten vedenpaisumus upotti epäonnistuneet syntiset ihmiset.Eihän se synti ja pahuus siihen loppunut.
Vedenpaisumus tapahtui, koska pahuus ja synti oli jatkuvaa ja sitä oli liikaa. Hän ei tehnyt sitä muuta kuin armosta, että ihmiset saisi uuden alun ja mahdollisuuden hyvään. Eikä hän pitänyt siitä että joutui tekemään niin, mikä kuvastaa hänen suurta suruaan.
”Jota ennen annettiin ohjeet, seuraamukset tulevat perässä”
Seuraamus voi olla kohtuullinen tai kohtuuton rikkomukseen ja tekijään nähden.
”Ei niissä ole sitä logiikkaa mitä sinä haet ja olet asennoitunut”
Ei ole olemassa monenlaista logiikkaa. Sitä joko on tai ei ole.
”Vedenpaisumus tapahtui, koska pahuus ja synti oli jatkuvaa ja sitä oli liikaa”
Eli puuttui ihmisten vapaaseen tahtoon tehdä syntiä.
Vierailija kirjoitti:
”Ei niissä ole sitä logiikkaa mitä sinä haet ja olet asennoitunut”
Ei ole olemassa monenlaista logiikkaa. Sitä joko on tai ei ole.
Itse asiassa on olemassa, Jumalan logiikka ja ihmisen logiikka. Siksihän Hän pyytää turvautumaan Häneen.
Vierailija kirjoitti:
”Vedenpaisumus tapahtui, koska pahuus ja synti oli jatkuvaa ja sitä oli liikaa”
Eli puuttui ihmisten vapaaseen tahtoon tehdä syntiä.
Ei edelleen poistanut vapaata tahtoa, se on aina ollut ja tulee olemaan.
”Itse asiassa on olemassa, Jumalan logiikka ja ihmisen logiikka”
Tuo ”Jumalan logiikka” tarkoittaa vain sokeaa uskoa siihen että kaiken pitää olla hyvää koska sen takana on joku jumala.
Sellaisella logiikalla tulee helposti tehtyä pahaa vaikka tarkoittaakin hyvää.
”Ei edelleen poistanut vapaata tahtoa”
Mikä poistaa tehokkaammin jonkun vapaan tahdon kuin hänen tapaamisensa?
”Sanotaanko että sinä itse parhaiten löydät tien vastauksiin ja uskoonkin, jos niikseen on. Jauhat samaa asiaa ja se kiertää kehää”
Miksi sinun on niin vaikea myöntää että sinulta loppui vastaukset etkä itsekään aina ymmärrä mikä järki näissä olisi? Ei tietämystensä rajojen myöntämisessä ole mitään pahaa.