Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei väitetä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa. Miksi niin moni ajattelee sen olevan sitä?
Raamattu ei väitä mitään vaan on Jumalan Sana, koska Sana on Jumala.
Jos kerran Sana on Jumala, pidätkö Raamattua Jumalana? Palvotko kirjaa jumalanasi?
Vierailija kirjoitti:
Room. 3:10 niin kuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Informatiivista tuoda esille tällainen kohta, jossa Paavalin näkemys on ristiriidassa evankeliumin kanssa.
Ei se ole ristiriidassa kun lukee kontekstissaan. Paavalin kirjeet ovat kirjeitä uskoville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen tehnyt oikeita asioita. Hyvin oikeita ja hyvin paljon."
Ymmärrän tämän tarkoittavan, että olet päättänyt kieltäytyä jatkamasta keskustelua tämän pidemmälle. Et halua ajatella sinulle epämieluisia asioita. Työnnät pään pensaaseen ja välttelet vaikeaa totuutta.
En ole päättänyt kieltäytyä jatkamasta keskustelua. Oletuksesi eivät tavoita minun tilannettani.Samalla kieltäytyen kertomasta mistä olet ehdottoman varmasti oikeassa olevan tietosi saanut.
Miten sinulla voi olla tietoa yliluonnollisesta olennosta?
Vastaukseni ei kelpaa sinulle. Mitä oikein haluat?Et ole antanut ensimmäistäkään vastausta. Olet vain jaaritellut
Minulla on oikeaa tietoa, mutta en voi todistaa asiaa. Sinulla on vain minun sanani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei väitetä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa. Miksi niin moni ajattelee sen olevan sitä?
Jos Raamattu on niin tärkeä niin miksei Jeesus pitänyt tärkeänä sen kirjoittamista. Alkuseurakunta oli olemassa noin neljä vuosisataa ilman Raamattua.
Ajatteletko myös Raamatusta pois jätettyjen kirjojen olevan Jumalan Sana vai pelkästään ne jotka kirkolliskokouksessa otettiin Uuteen testamettiin?
"Minulla on oikeaa tietoa, mutta en voi todistaa asiaa. Sinulla on vain minun sanani."
Mistä olet saanut tietosi? Oletko lukenut sen jostain tai onko joku henkilö kertonut sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Room. 3:10 niin kuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Informatiivista tuoda esille tällainen kohta, jossa Paavalin näkemys on ristiriidassa evankeliumin kanssa.Ei se ole ristiriidassa kun lukee kontekstissaan. Paavalin kirjeet ovat kirjeitä uskoville.
Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on oikeaa tietoa, mutta en voi todistaa asiaa. Sinulla on vain minun sanani."
Mistä olet saanut tietosi? Oletko lukenut sen jostain tai onko joku henkilö kertonut sinulle?
En ole lukenut sitä mistään eikä kukaan ole kertonut sitä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut sitä mistään eikä kukaan ole kertonut sitä minulle.
Miksi haluat olla hankala? Kieltäydyt toistuvasti vastaamasta jopa yksinkertaisimpiin sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Raamattu on niin tärkeä niin miksei Jeesus pitänyt tärkeänä sen kirjoittamista. Alkuseurakunta oli olemassa noin neljä vuosisataa ilman Raamattua.
Ajatteletko myös Raamatusta pois jätettyjen kirjojen olevan Jumalan Sana vai pelkästään ne jotka kirkolliskokouksessa otettiin Uuteen testamettiin?
Kalevala, Harry Potterit ja melkein kaikki muutkin kirjat joita on koskaan kirjoitettu on jätetty pois Raamatusta.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Informatiivista tuoda esille tällainen kohta, jossa Paavalin näkemys on ristiriidassa evankeliumin kanssa.Ei se ole ristiriidassa kun lukee kontekstissaan. Paavalin kirjeet ovat kirjeitä uskoville.
Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.
Toistat itseäsi kuin rikkinäinen levy ja viet keskustelun pois Vuorisaarnasta ja Jeesuksesta. Mitä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut sitä mistään eikä kukaan ole kertonut sitä minulle.Miksi haluat olla hankala? Kieltäydyt toistuvasti vastaamasta jopa yksinkertaisimpiin sinulle esitettyihin kysymyksiin.
En tiedä, miten voisin selittää asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.Toistat itseäsi kuin rikkinäinen levy ja viet keskustelun pois Vuorisaarnasta ja Jeesuksesta. Mitä haluat?
Tuolla kommentilla halusin tuoda esille näkemykseni siitä, että Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut sitä mistään eikä kukaan ole kertonut sitä minulle.Miksi haluat olla hankala? Kieltäydyt toistuvasti vastaamasta jopa yksinkertaisimpiin sinulle esitettyihin kysymyksiin.
En tiedä, miten voisin selittää asian.
Mistä olet saanut tietosi? Tämä on äärimmäisen yksinkertainen kysymys johon vastaaminen ei voi olla noin vaikeaa.
Tuollaiselle ei tarvitse vastata muuta kuin samoin miten Jeesus vastasi kiusaajalle.
Jeesus luki aikanaan meidän tuntemamme Vanhan testamentin kirjoituksia ja totesi kerran luettuaan että "tänään tämä on käynyt toteen teidän silmienne nähden ja teidän korvienne kuulten." Vanha testamentin Jumala on sama muuttumaton Jumala. Jeesuksen alkoivat puhaltaa uudet tuulet ja uusi liitto oli astumassa voimaan.
"Mutta kun Pyhä Henki tulee, muistuttaa hän teille kaikesta ja opettaa teille kaikki."
Luukas haastatteli silminnäkijöitä ja tallensi asioita muistiin evankeliumiin ja Apostolien tekoihin.
Markuksen evankeliumin kerrotaan olevan Pietarin näkökulmaa, mutta Markuksen kirjoittamana.
Paavalin kirjoittaman kirjeet lähtivät heti seurakunnille jakoon.
Synagoogissa oli kääröjä luettavana. Kun Pyhä Henki avasi kirjoituksia ja näytti kuinka paljon Jeesuksesta oli kerrottu jo Vanhassa testamentissa ja miten siellä on niin paljon esikuvallista, josta osa on toteutunut Jeesuksessa ja osa toteutuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala, Harry Potterit ja melkein kaikki muutkin kirjat joita on koskaan kirjoitettu on jätetty pois Raamatusta.
Ohis
Luultavasti tässä tarkoitettiin niitä kirjoja joita kirkolliskokouksessa käsiteltiin ja äänestettiin mitkä otettiin osaksi Raamattua ja Uutta testamenttia ja mitkä jätettiin ulkopuolelle. Muuttuiko ne Jumalan Sanaksi vasta siinä vaiheessa kun kirkolliskokous oli tehnyt päätöksensä vai jo sitä ennen?
Mistä olet saanut tietosi? Tämä on äärimmäisen yksinkertainen kysymys johon vastaaminen ei voi olla noin vaikeaa.
Se on kuitenkin hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran Sana on Jumala, pidätkö Raamattua Jumalana? Palvotko kirjaa jumalanasi?
Ei tietenkään. Vaan Sana on Jumala. Kuolleet ihmiset eivät näe Sanaa vaan ainoastaan sitä kuvaavat symbolit. Sana on kuitenkin olemassa ilman symboleita. Kirjaimet ovat kuolleita, mutta Sana on elävä. Ihmiset tuijottavat kirjaimia, mutta eivät näe niiden "takana" olevaa Jumalaa.
Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikään kuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Jos käyttäytyy ylimielisesti muita kohtaan niin nettikeskusteluissa usein päätyy saamaan lokaa niskaansa.