Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2297)

Vierailija
2021/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psalmit:
12:7 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

Meillä on Raamatussa selkeä tie jota seurata.

Vedot taas vanhaa liittoa ennen Jeesuksen syntymää tähän .  Olet siellä ryövärien luolassa vielä.  

VT on erittäin hyödyllistä  sanomaa sinullekkin.

Vierailija
2022/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt, että muut uskonnot olisivat erehtyneet. Ainakin suurimmat uskonnot tavoittavat totuutta, mutta erilaisia asioita siitä. Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Ei ole oikeaa tietoa. Miksi et ole lukenut mainostamastasi Jeesuksen opetuksesta että muuta tietä ei ole isän luo kun hän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole väittänyt, että muut uskonnot olisivat erehtyneet. Ainakin suurimmat uskonnot tavoittavat totuutta, mutta erilaisia asioita siitä. Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Minä sanoin, että suurimman osan kaikista maailman uskonnoista on pakko olla väärässä. Koska eri uskonnot esittää keskenään ristiriitaisia väittämiä ei ole mahdollista niiden kaikkien olla oikeassa. Jos jokin uskonto on oikeassa niin se väistämättä todistaa monen muun uskonnon olevan väärässä. Esimerkiksi kristinuskossa Jeesus on jumalan poika ja kolmiyhteyden mukaisesti itsekin yksi jumalan persoonista. Kun taas islam opettaa Jeesuksen olevan arvostettu profeetta, mutta täysin tavallinen ihminen. Molemmat eivät voi olla oikeassa olevia väittämiä. Joko Jeesus on jumalan persoona tai hän ei ole. Et voi mitenkään olla samaan aikaan kristitty ja muslimi. Koska näiden kahden uskonnon keskiset opit ovat ristiriidassa keskenään.

Vierailija
2024/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2025/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Sitkeästi toistat tätä papukaijan tavoin - samalla kieltäytyen ikinä kertomasta mistä olet tämän ehdottoman varmasti oikeassa olevan tietosi saanut.

Miten sinulla voi olla tämänlaista tietoa yliluonnollisesta olennosta?

Vierailija
2026/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa huomionhakijoiden kirjottamaa höyrypäistä lähi-idän miesten mielenmaisemaa. Kai mukaan on mahtunut joku hyväkin neuvo. mutta kaiketi ihan samaa teatraalista itsestäänselvien asioiden paasausta oudoin sanakääntein kuin nykyajan hyvinvointivalmentajien kyhämät elämäntapaoppaat markettien alelaareissa. 

Oikea jumala, se tämån kaiken luonnon luonut voima tai voimat, miksi sitä kutsuukin, ei olisi niin ihmiskeskeinen., vaikea ainakin ymmärtää miksi olisi, kun on niin paljon upeampaa elämää olemassa kuin ihminen, joka on iljettävä nahkainen tuholainen. 

Vierailija
2027/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt, että muut uskonnot olisivat erehtyneet. Ainakin suurimmat uskonnot tavoittavat totuutta, mutta erilaisia asioita siitä. Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Ei ole oikeaa tietoa. Miksi et ole lukenut mainostamastasi Jeesuksen opetuksesta että muuta tietä ei ole isän luo kun hän.

Tiedän sen.

Vierailija
2028/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole väittänyt, että muut uskonnot olisivat erehtyneet. Ainakin suurimmat uskonnot tavoittavat totuutta, mutta erilaisia asioita siitä. Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Minä sanoin, että suurimman osan kaikista maailman uskonnoista on pakko olla väärässä. Koska eri uskonnot esittää keskenään ristiriitaisia väittämiä ei ole mahdollista niiden kaikkien olla oikeassa. Jos jokin uskonto on oikeassa niin se väistämättä todistaa monen muun uskonnon olevan väärässä. Esimerkiksi kristinuskossa Jeesus on jumalan poika ja kolmiyhteyden mukaisesti itsekin yksi jumalan persoonista. Kun taas islam opettaa Jeesuksen olevan arvostettu profeetta, mutta täysin tavallinen ihminen. Molemmat eivät voi olla oikeassa olevia väittämiä. Joko Jeesus on jumalan persoona tai hän ei ole. Et voi mitenkään olla samaan aikaan kristitty ja muslimi. Koska näiden kahden uskonnon keskiset opit ovat ristiriidassa k

Eri uskonnoissa eri asiat ovat oikein. Siis jokin asia on oikein jossain uskonnossa, ja jokin toinen asia on oikein jossain toisessa uskonnossa.

Vierailija
2029/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla on isoja mielenterveys/päihde/muita ongelmia: varmaan olisi hedelmällistä jutella jonkun seurakunnan kokeneen paimenen kanssa ihan kasvokkain. Nettikeskustelussa moni asia jää hämärän peittoon. 

Meidän mieli vaikuttaa uskoon paljon. Jos mieli on rikki, se vaikuttaa hengellisyyteen tosi paljon. Anna itsellesi aikaa toipua. Elävät ihmiset, tavalliset kristityt ovat hyviä peilejä. 

Jos hengellisyys on rikki, se vaikuttaa mieleen tosi paljon.

T. Uskonnon uhri 

Vierailija
2030/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa."

Sitkeästi toistat tätä papukaijan tavoin - samalla kieltäytyen ikinä kertomasta mistä olet tämän ehdottoman varmasti oikeassa olevan tietosi saanut.

Tuo on erittäin hyvä kysymys.

Vierailija
2031/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eri uskonnoissa eri asiat ovat oikein. Siis jokin asia on oikein jossain uskonnossa, ja jokin toinen asia on oikein jossain toisessa uskonnossa."

Onko mitään keinoa tietää mikä asiat esimerkiksi kristinuskossa on oikein ja mitkä asiat pitää katsoa jonkun toisen uskonnon mukaan?

Vierailija
2032/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eri uskonnoissa eri asiat ovat oikein. Siis jokin asia on oikein jossain uskonnossa, ja jokin toinen asia on oikein jossain toisessa uskonnossa."

Onko mitään keinoa tietää mikä asiat esimerkiksi kristinuskossa on oikein ja mitkä asiat pitää katsoa jonkun toisen uskonnon mukaan?

Ei, mutta minä voin kertoa sinulle.

Vierailija
2033/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään keinoa tietää? Ja voit kertoa mitä?

Vierailija
2034/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään keinoa, miten voisit tietää. Minä voin kuitenkin kertoa asiasta. 

Vierailija
2035/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ei ole mitään keinoa tietää niin miksi olisin kiinnostunut sinun näkemyksestäsi? Sehän tarkoittaa sitä, että saan ihan yhtä hyviä vastauksia vetämällä arvalla hatusta lappuja joihin on kirjoittu erilaisia vastauksia. 

Vierailija
2036/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ei ole mitään keinoa tietää niin miksi olisin kiinnostunut sinun näkemyksestäsi? Sehän tarkoittaa sitä, että saan ihan yhtä hyviä vastauksia vetämällä arvalla hatusta lapp

Joudut toimimaan epävarmuudessa. Ei sinun tarvitse olla kiinnostunut minun näkemyksistäni. Voit tehdä, mitä haluat. 

Vierailija
2037/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joudut toimimaan epävarmuudessa. Ei sinun tarvitse olla kiinnostunut minun näkemyksistäni. Voit tehdä, mitä haluat. "

Kaikki joutuvat toimimaan epävarmuudessa. Kuten itse totesit: ei ole mitään keinoa tietää minkä uskonnon näkemykset ovat oikeassa.

Vierailija
2038/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joudut toimimaan epävarmuudessa. Ei sinun tarvitse olla kiinnostunut minun näkemyksistäni. Voit tehdä, mitä haluat. "

Kaikki joutuvat toimimaan epävarmuudessa. Kuten itse totesit: ei ole mitään keinoa tietää minkä uskonnon näkemykset ovat oikeassa.

Sinulle ei ole. Minä kuitenkin tiedän.

Vierailija
2039/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei ole. Minä kuitenkin tiedän.

Vierailija
2040/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmistään puu tunnetaan.