Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2297)

Vierailija
2001/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus ei ole muuttunut, ainoastaan sinun tulkintasi todellisuudesta.

Miksi ajattelet nykyisen tulkintasi todellisuuden luonteesta olevan se oikea? Jos kerran hyvin ymmärrät, että tulkintasi todellisuuden luonteesta voi muuttua. Mistä voit tietää mikä näistä lukemattomista mahdollisista todellisuuden tulkinnoista on oikea? Ehkä aito pohjimmainen todellisuus on jotain mitä et ole vielä ymmärtänyt alkuunkaan?

Todellisuus on muuttunut minulle. Ei ole kyse siitä, että olisin tehnyt erilaisia tulkintoja tai valinnut jonkin erilaisista tulkinnoista. Olen ylittänyt ne tulkinnat, joista sinä puhut. Olen kulkenut juurikin kohti sitä pohjimmaista todellisuutta, etkä sinä voi ymmärtää, mitä se tarkoittaa. 

Oletko löytänyt seurakuntaa, jossa olla uskovien yhteydessä? 

Ei sellaista seurakuntaa löydykkään jossa olisi sekoitus kaikkia eri uskontoja.

Vierailija
2002/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nO KULLIT JA TISSITesille onko tä show.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On kuitenkin järjetöntä olla tavoittelematta pelastusta siksi, ettei ole täysin tyytyväinen Jumalaan."

Kukaan ei voi vain päättää uskoa. Jumalan Raamatussa kuvatun kaltainen Jumala tekee paljon vaikeammaksi vakuuttua siitä että hän olisi todellinen. Ja silloin ei synny uskoakaan.

Etkö näe ongelmaksi että tämä kuva vähentää huomattavasti ihmisten kykyä uskoa?

En minä tiedä, miksi Raamattu on sellainen kuin se on. Mutta minä tiedän, että Raamatun Jumala on olemassa. 

Ja pidät jumalan toimintaa reiluna?

Vierailija
2004/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On kuitenkin järjetöntä olla tavoittelematta pelastusta siksi, ettei ole täysin tyytyväinen Jumalaan."

Kukaan ei voi vain päättää uskoa. Jumalan Raamatussa kuvatun kaltainen Jumala tekee paljon vaikeammaksi vakuuttua siitä että hän olisi todellinen. Ja silloin ei synny uskoakaan.

Etkö näe ongelmaksi että tämä kuva vähentää huomattavasti ihmisten kykyä uskoa?

En minä tiedä, miksi Raamattu on sellainen kuin se on. Mutta minä tiedän, että Raamatun Jumala on olemassa. 

Ja pidät jumalan toimintaa reiluna?

Pidän Jumalan toimintaa reiluna. 

Vierailija
2005/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psalmit:
12:7 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

Meillä on Raamatussa selkeä tie jota seurata.

Vedot taas vanhaa liittoa ennen Jeesuksen syntymää tähän .  Olet siellä ryövärien luolassa vielä.  

Vierailija
2006/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaatte ihmisiä psalmeilla millä paholainen kiusasi Jeesusta myös.  Ne ajat ennen Jeesusta on mennyttä aikaa.   

Vierailija
2007/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

David on kuollut . Oikeasti.  Jeesus elää nousi kuolleista . Opettele edes ajantaju historiassa oikeat tapahtumat . Kumpaa nyt kumartelet täällä tänään . Ylösnoussutta vai kuollutta ? 

Vierailija
2008/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipäydät ja ryöväri en luola ei kuulu kristittyjen uskontoon . 

Vierailija
2009/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se on minulle todellisempaa kuin todellisuus. Tunnen ja tiedän sen joka hetki. Sinä et voi ymmärtää, mitä se tarkoittaa, etkä voi mitenkään varmistua siitä, etten vain kuvittele. "

En epäile uskosi vilpittömyyttä. Varmasti uskot oman näkemyksesi todellisuudesta olevan oikeassa. Maailmasta löytyy lukematon joukko uskovaisia jotka aivan vilpittömästi jakavat kanssasi saman näkemyksen.

Ihan samalla tavalla kuin harras muslimi uskoo maailmankuvansa olevan oikeassa. Harras hindu uskoo omaansa ja harras juutalainen omaansa.

Väistämättä huomataan, että jonkun on pakko olla väärässä. Pelkkä oma syvä usko ei riitä kertomaan totuutta.

Eri uskonnot tavoittavat erilaisia asioita totuudesta. Kyse ei ole siitä, että jokin niistä olisi oikeassa ja toinen väärässä. Minä tiedän, miten ne liittyvät toisiinsa.

Maailmassa on tuhansia eri uskontoja. Niiden esittämät väitteet on keskenään räikeästi ristiriidassa. Tästä väistämättömästi voidaan todeta, että suurimman osan niistä on pakko olla väärässä. Mahdollisesta on myös, että kaikki uskonnot ovat väärässä.

Kaikkien uskontojen edustajat hartaasti ja ihan aidosti uskovat oman uskontonsa olevan se ainoa oikea totuus. Kuten sinä kristittynä olet vakaasti vakuuttunut siitä, että sinun näkemyksesi on oikeassa ja kaikkien niiden tuhansien muiden uskontojen kannattajat on erehtyneet. Miksi ajattelet olevasi niin ylivertainen kaikkiin muihin nähden, että voit luottaa oman uskomuksesi olevan parempi kuin heidän? Kenelläkään teistä ei ole esittää mitään konkreettista todistetta miksi jokin tietty uskonto olisi enemmän oikeassa kuin jokin toinen. Kaikki niistä perustuu uskoon, eikä tietoon jumalasta.

Vierailija
2010/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta lapsi-vanhempi-suhde kuvaa tilannetta paremmin kuin orja-orjanomistaja-suhde. "

No ei todellakaan. Kukaan normaali vanhempi ei tuomitsisi omaa lastaan ikuiseen kidutukseen vain koska lapsi on hänen kanssaan eri mieltä.

Eikä myöskään piileskelisi niin, ettei lapsi kykene vakuuttumaan vanhemman olemassaolosta.

Vierailija
2011/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala on todellakin hyvä."

Sano tämä syöpään kuolevan pikkulapsen vanhemmille.

Jumala myös vaatii ihmisiltä paljon.

Se kolmen kuukauden ikäinen vauva oli varmasti ansainnut kivuliaan kuoleman. Näillä sanoilla voit lohduttaa vanhempia hautajaisissa.

Se kertoo paljon sinusta, että yllytät toista ihmistä sanomaan tuollaista tuollaisessa tilanteessa. 

Ja paljon sinusta, että kuitenkin ajattelet niin.

Vierailija
2012/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on tuhansia eri uskontoja. Niiden esittämät väitteet on keskenään räikeästi ristiriidassa. Tästä väistämättömästi voidaan todeta, että suurimman osan niistä on pakko olla väärässä. Mahdollisesta on myös, että kaikki uskonnot ovat väärässä.

Kaikkien uskontojen edustajat hartaasti ja ihan aidosti uskovat oman uskontonsa olevan se ainoa oikea totuus. Kuten sinä kristittynä olet vakaasti vakuuttunut siitä, että sinun näkemyksesi on oikeassa ja kaikkien niiden tuhansien muiden uskontojen kannattajat on erehtyneet. Miksi ajattelet olevasi niin ylivertainen kaikkiin muihin nähden, että voit luottaa oman uskomuksesi olevan parempi kuin heidän? Kenelläkään teistä ei ole esittää mitään konkreettista todistetta miksi jokin tietty uskonto olisi enemmän oikeassa kuin jokin toinen. Kaikki niistä perustuu uskoon, eikä tietoon jumalasta.

En ole väittänyt, että muut uskonnot olisivat erehtyneet. Ainakin suurimmat uskonnot tavoittavat totuutta, mutta erilaisia asioita siitä. Minun käsitykseni perustuu tietoon, eikä uskoon. Minulla on oikeaa tietoa. 

Vierailija
2013/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minusta lapsi-vanhempi-suhde kuvaa tilannetta paremmin kuin orja-orjanomistaja-suhde. "

No ei todellakaan. Kukaan normaali vanhempi ei tuomitsisi omaa lastaan ikuiseen kidutukseen vain koska lapsi on hänen kanssaan eri mieltä.

Eikä myöskään piileskelisi niin, ettei lapsi kykene vakuuttumaan vanhemman olemassaolosta.

Eri

Väitinkin, että lapsi-vanhempi-suhde kuvaa tilannetta paremmin. En väittänyt, että se vastaa täysin tilannetta. 

Vierailija
2014/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep maailmassa on tuhansia uskontoja. On myös paljon kaikenlaisia herroja ja jumalia. Antaa niiden olla vaan, mä seuraan Jeesusta.

Kun kerran Jeesuksen Isä oli niin voimakas että herätti Jeesuksen kuolleista ja Jeesuksen seuraajille luvataan samaa, niin siinäpä hyviä lupauksia. Ja vielä kun on ottanut selvää Jeesuksesta. Kuka muu Jumala tuli itse elämään ihmiselämän ja näyttämään totuuden ja tien Isän luo? Ei kukaan muu. Muut ovat kuolleet ja kuopattu. Ja paholainen yrittää kuiskia muuta ja jäljitellä Jeesusta, mutta epäonnistunut surkeasti.

Vierailija
2015/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä."

No se oli ainakin rehellinen vastaus. Entä onko sinusta ongelma että Jumalaa samaan aikaan kuvataan hyväksi, armolliseksi ja moraaliseksi ja silti hän vaatii asioita jotka eivät vaikuta sellaisilta?

Ei minulle ole ongelma se, että ihmiset muodostavat mielipiteitä ja kertovat niitä. 

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
2016/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei piileskele. Hän on ilmoittanut itsensä sanassaan. Hän tuli ihmiseksi Jeesuksessa. 

Joh.1: Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Vierailija
2017/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaatte ihmisiä psalmeilla millä paholainen kiusasi Jeesusta myös.  Ne ajat ennen Jeesusta on mennyttä aikaa.   

Kyllä VT on tärkeä lähde USA:n kristityille pääsääntöisesti.

Vierailija
2018/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tulee parhaillaan ihmiseksi jokaisessa ihmisessä jos ihminen näin haluaisi. Pitäisi edustaa Jumalaa. Olla Jumalan kaltainen.

Vierailija
2019/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala tulee parhaillaan ihmiseksi jokaisessa ihmisessä jos ihminen näin haluaisi. Pitäisi edustaa Jumalaa. Olla Jumalan kaltainen.

Korjaan, parhaimmillaan

Vierailija
2020/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka luottaa häneen on pelastettu täällä taikka sitten viimeisessä tuomiossa, valitse siis menetkö ylös vai alas, jokainen tietää laavamassa polttaa sinut sekunnin sadasosassa,.,,,sielläkö on helvetti no miksikä ei, eli pallonpäälle jäävät uskottomat syntiset pakanat  ja vielä pilkkaajat koittakaa keksiä joku trone....

Tyhjää puhetta. Mitään Jumalaa, helvettiä tai taivasta tuskin on edes olemassa.

Eri

Minä tiedän, että Jumala on olemassa.

Mitä voisit tehdä että että saisit Jumalan ymmärrettävämmäksi vai onko sillä sinulle merkitystä?

En yritä vakuuttaa ketään, mutta voin vastata asial

Miksi et sitten vastaa?