Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ns. S-marketin bonuskorttia, mutta ei tiliä?

Vierailija
13.02.2026 |

Eli saadaan alennuksia... hym, ainaki yli 10v.. Olemmeko plussan puolella, jos oikein avaamme tilin. ko. laitoksee?

Kommentit (283)

Vierailija
121/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

Oletko tarkoituksella tyhmä?

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

Vierailija
122/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee molemmilla osa palkasta omille S-tileille, ja sieltä maksamme ostokset S-ryhmän toimipaikoissa. Viime kuussa kertyi pelkästään maksutapaetua reilu 7€, bonukset (~67€) siihen päälle. 

Oli AO-päivät, tarpeeseen ostettiin kodin hankintoja, vaatteita ja polttoainettakin kuluu. 

Meidän taloudessa on siis 3 eri pankkitiliä S-pankkiin: minun ja mieheni palkasta osa menee omille tileille. Lisäksi on yhteistili, johon kerrytämme bonuksia. 

En ymmärrä, miten ei muka voi olla kannattavaa hankkia kyseistä korttia. Nimenomaan bonuksista kertyy meidän perheen talouteen lisärahaa, joita on käytetty milloin mihinkin. Lisäksi pullopanttirahat talletetaan S-tilille. Nytkin tilillä on reilu 2K€. Ihan hyvä hätävara pahan päivän varalle :D

Käy halvemmassa kaupassa ja osta tarjouksia niin säästät joka kerta muutaman euron mikä tekee vuodessa esim 1500 euroa.. niillä voit sitten ostaa jotain kivaa.

Mä tykkään ostaa yhdestä kaupasta edullisesti sen, mitä haluan ostaa, enkä sitä, mitä kauppias minulle haluaa (tarjouksin) myydä. Siksi käyn S-ryhmän kaupoissa.

K-kaupan tarjoukset määräytyy osin oman ostohistoriasi perusteella. Se on kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

S Bonuskortti=maksukortti jos on katetta.

Vierailija
124/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kortti, mutta ei tiliä. En ymmärrä miksi s bonuksista on tehty niin paljon hankalampi kuin esim k miksi ihmeessä se ei voi olla niinkuin k että se on ihan pankkikortissa ja joka kerta sinne kertyy ostoksista rahaa, nopeasti siellä on esim 50€ ja kun maksaa ostoksia kysyy haluanko maksaa niillä plussan kautta kertyneillä rahoilla? S pitää olla erillisiä kortteja ja tilejä tai niitä rahoja ei näy missään. Miksi?

Vierailija
125/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa erikseen käteiskortti ja maksukortti (Visa), jälkimmäisen saa debitinä tai debit/credit -korttina.

https://s-etukortti.fi/tuki/s-etukortit

Vierailija
126/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Vierailija
127/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko ketään muuta jolla on todella vanha kpo-bonuskortti , sanotaan jotain lähes 20v vanha kortti ? Kysyisin, että mistä tunnistaa onko kyseessä rinnakkaiskortti, vai pääomistajan kortti ? Lukeeko rinnakkaiskortissa sen kortin haltijan nimi, vai jokin muu tunnistetieto ? Voiko bonuskortin pää-tai rinnakkais statuksen selvittää ihan s-marketin kassalla ? vai pitääkö mennä/varata aika jostain Prisman s-pankista selvitystä varten ? Ite en prismaan pääse ennen kesää, kun matkaa kertyy sellasen 100km + (autoton jne)

Kirjaudu palveluun:

https://tunnistus.s-ryhma.fi/entry/login-next

Tai soita  aspaan

Yritin kirjautua sovellukseen, mutta se ei onnistu ilman fyysistä paikanpäällä käymistä. Olen vanhan magneettijuovakortin omistaja ja en ole koskaan ollut aktiivinen S-Pankin asiakas. Jäi kirjautuminen tekemättä, kun en koe asiaa niin tärkeäksi, että jaksaisin mennä johonkin S-Pankkiin jonottamaan ja selvittämään asiaa. 

Henkilökorttikin sinne pitäisi olla voimassa olevana.

Vierailija
128/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Osoite on edelleen muuttamatta, ollut nyt jo 6 vuotta 😀

Vierailija
129/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.

Vierailija
130/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kortti, mutta ei tiliä. En ymmärrä miksi s bonuksista on tehty niin paljon hankalampi kuin esim k miksi ihmeessä se ei voi olla niinkuin k että se on ihan pankkikortissa ja joka kerta sinne kertyy ostoksista rahaa, nopeasti siellä on esim 50€ ja kun maksaa ostoksia kysyy haluanko maksaa niillä plussan kautta kertyneillä rahoilla? S pitää olla erillisiä kortteja ja tilejä tai niitä rahoja ei näy missään. Miksi?

No ei se K-plussakaan sun pankkikortille kerry ilman, että olet sen Plussa-ominaisuuden siihen ihan itse järjestänyt. Samalla lailla, kun kerran järjestät itsellesi sen S-pankin Visa Debit -kortin, sitä näyttämällä kertyy bonusta, ja sitä käyttämällä voit käyttää sitä bonusta missä vaan. Ero on siinä, että K-ryhmä tekee yhteistyötä pankkien kanssa, S-ryhmällä on oma pankki.

Vierailija
131/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Eli sulla on rinnakkaiskortti miehen tiliin, mutta ei omaa tiliä. Sun höyläämät bonukset menee miehen S-tilille.

Vierailija
132/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.

Se laite kyllä sanoo ihan joka kerta, että "bonus kirjattu" tms., ei tarvitse arpoa.

Vierailija
133/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Etukortin saa liittymällä osuuskaupan asiakasomistajaksi. Voit liittyä helposti verkossa S-Etukortin verkkosivuilla, S-mobiili-sovelluksessa tai missä tahansa S-ryhmän asiakasomistajapalvelupisteessä. 

Liittymisen yhteydessä maksetaan 100 euron osuusmaksu, joka on sijoitus osuuskauppaan – sen saa takaisin, mikäli joskus luopuu jäsenyydestä. 

S-Etukortti

Voit hankkia S-Etukortin seuraavilla tavoilla:

S-Etukortti Käteiskortti: Pelkkä bonuskortti, jolla keräät Bonusta ostoistasi, mutta jossa ei ole maksuominaisuutta.

S-Etukortti Visa / Debit: Maksukortti, johon kuuluu S-Pankin pankki- tai luottokorttiominaisuus.

Mobiili-S-Etukortti: Fyysisen kortin saapumista odotellessa tai vaihtoehtona voit käyttää S-Etukorttia digitaalisena suoraan puhelimellasi S-mobiilissa. 

Jos kuulut samaan talouteen jo asiakasomistajuuden lunastaneen henkilön kanssa, voit saada rinnakkaiskortin maksutta ilman erillistä osuusmaksua.

Vierailija
134/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.

Vierailija
135/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoite menee automaattisesti väestörekisteristä eikä sitä pankista edes pysty muuttamaan.

Vierailija
136/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortille on yhdistetty tili. Varaa aika S-Pankkiin, tilille on varmasti kertynyt mukavasti kesärahaa 10 vuoden ajalta 🙂

Mulla on myös todella vanha kortti, ja oli aika yllätys kun tajusin että toki on tili ja siellä kivasti rahaa.

Vierailija
137/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla. 

Vierailija
138/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko ketään muuta jolla on todella vanha kpo-bonuskortti , sanotaan jotain lähes 20v vanha kortti ? Kysyisin, että mistä tunnistaa onko kyseessä rinnakkaiskortti, vai pääomistajan kortti ? Lukeeko rinnakkaiskortissa sen kortin haltijan nimi, vai jokin muu tunnistetieto ? Voiko bonuskortin pää-tai rinnakkais statuksen selvittää ihan s-marketin kassalla ? vai pitääkö mennä/varata aika jostain Prisman s-pankista selvitystä varten ? Ite en prismaan pääse ennen kesää, kun matkaa kertyy sellasen 100km + (autoton jne)

Kirjaudu palveluun:

https://tunnistus.s-ryhma.fi/entry/login-next

Tai soita  aspaan

Yritin kirjautua sovellukseen, mutta se ei onnistu ilman fyysistä paikanpäällä käymistä. Olen vanhan magneettijuovakortin omistaja ja en ole koskaan ollut aktiivinen S-Pankin asiakas. Jäi kirjautuminen tekemättä, kun en koe asiaa niin tärkeäksi, että jaksaisin mennä johonkin S-Pankkiin jonottamaan ja selvittämään asiaa. 

Onnistuu toisen pankin tunnuksilla. Sain tilattua verkkopankkitunnukset ja kortinkin bonustilille käymättä paikan päällä pankissa. 

Sain Smobiilin käyttöön OP tunnuksilla,luulin jo ettei onnistu kun pankilta puuttui puhelinnumero jota oli vaikea saada sinne.

Vierailija
139/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.

Siis mitä ihmettä. Miksi se "linkitetty kortti" pitäisi poistaa? Se on rinnakkaiskortti jonkun muun asiakaomistajuuteen, ei siitä tule käyttäjälleen omaa asiakaomistajuutta, vaikka sille tekisi mitä. Se asiakasomistaja hallinnoi rinnakkaiskorttinsa.

Jos sä haluat alkaa kerryttää itsellesi bonusta, sä hankit oman asiakasomistajuuden eli osuuden haluamastasi osuuskaupasta. Niin ne osuuskaupat toimii.

Voisin kuvitella, että jos olisi perustiedot asioista, elämä olisi paljon helpompaa. Toki ne olisi voineet siellä kaupassa neuvoa, mutta todennäköisesti eivät tajunneet, että et ymmärrä, mitä osuuskaupan jäsenyys tarkoittaa.

Vierailija
140/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laite kyllä sanoo ihan joka kerta, että "bonus kirjattu" tms., ei tarvitse arpoa.

Itse en ole koskaan hoksannut laitteen sanovan mitään. Hyvin olen voinut 20 vuotta vilkutella korttia saamatta senttiäkään alennuksia. Sama on kun tankkaat auton. Ensin työnnetään se bonus kortti, sanoo että bonus luetaan lopuksi, sitten pankkikortti. Olisiko korttia pitänyt käyttää tankkauksen jälkeen vielä? Mistä sen tietää onko koskaan tullut sitä alennusta kun ei niitä rahoja näy missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän