Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ns. S-marketin bonuskorttia, mutta ei tiliä?

Vierailija
13.02.2026 |

Eli saadaan alennuksia... hym, ainaki yli 10v.. Olemmeko plussan puolella, jos oikein avaamme tilin. ko. laitoksee?

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee molemmilla osa palkasta omille S-tileille, ja sieltä maksamme ostokset S-ryhmän toimipaikoissa. Viime kuussa kertyi pelkästään maksutapaetua reilu 7€, bonukset (~67€) siihen päälle. 

Oli AO-päivät, tarpeeseen ostettiin kodin hankintoja, vaatteita ja polttoainettakin kuluu. 

Meidän taloudessa on siis 3 eri pankkitiliä S-pankkiin: minun ja mieheni palkasta osa menee omille tileille. Lisäksi on yhteistili, johon kerrytämme bonuksia. 

En ymmärrä, miten ei muka voi olla kannattavaa hankkia kyseistä korttia. Nimenomaan bonuksista kertyy meidän perheen talouteen lisärahaa, joita on käytetty milloin mihinkin. Lisäksi pullopanttirahat talletetaan S-tilille. Nytkin tilillä on reilu 2K€. Ihan hyvä hätävara pahan päivän varalle :D

Vierailija
102/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan joku 30 vuotta vanha s-kortti. En ole varmaan koskaan saanut mitään bonuksia vaikka korttin magneettijuovan vetää laitteen läpi. S-pankkia ei taida olla Helsingin keskustassa, joten ei ole tullut selvitettyä asiaa. 

Et saa koska joku vuosi sitten piti kortit vaihtaa sirullisiksi. Ilmoittelujakson jälkeen vanhat kortit lakkasivat toimimasta 

Ei se laite herjaa, kun sitä vanhaa korttia vetää läpi. Voi toki olla, että se on turhaa vingutusta, se on mahdollista. Kortti on siis pelkkä bonuskortti, siinä ei ole pankkikorttiominaisuutta. Voi myöskin olla, että sirukorttiuudistus koski vain pankkikortteja.  

Vierailija
104/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko ketään muuta jolla on todella vanha kpo-bonuskortti , sanotaan jotain lähes 20v vanha kortti ? Kysyisin, että mistä tunnistaa onko kyseessä rinnakkaiskortti, vai pääomistajan kortti ? Lukeeko rinnakkaiskortissa sen kortin haltijan nimi, vai jokin muu tunnistetieto ? Voiko bonuskortin pää-tai rinnakkais statuksen selvittää ihan s-marketin kassalla ? vai pitääkö mennä/varata aika jostain Prisman s-pankista selvitystä varten ? Ite en prismaan pääse ennen kesää, kun matkaa kertyy sellasen 100km + (autoton jne)

Kirjaudu palveluun:

https://tunnistus.s-ryhma.fi/entry/login-next

Tai soita  aspaan

Yritin kirjautua sovellukseen, mutta se ei onnistu ilman fyysistä paikanpäällä käymistä. Olen vanhan magneettijuovakortin omistaja ja en ole koskaan ollut aktiivinen S-Pankin asiakas. Jäi kirjautuminen tekemättä, kun en koe asiaa niin tärkeäksi, että jaksaisin mennä johonkin S-Pankkiin jonottamaan ja selvittämään asiaa. 

Vierailija
105/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin bonukset menisi jos ei ole tiliä?

Sillon ei saa bonuksia ollenkaan, bonuksia varten täytyy olla tili...

Onpa ovelaa. Ehkä pitäisi muuttaa systeemiä. Eihän k-kaupoillakaan ole mitään tiliä mihin bonukset menee. Tai Lidlillä. 

Koolla tai Lidlillä ei ole KAUPPAPANKKIA kuten S-ryhmällä.

Vierailija
106/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee molemmilla osa palkasta omille S-tileille, ja sieltä maksamme ostokset S-ryhmän toimipaikoissa. Viime kuussa kertyi pelkästään maksutapaetua reilu 7€, bonukset (~67€) siihen päälle. 

Oli AO-päivät, tarpeeseen ostettiin kodin hankintoja, vaatteita ja polttoainettakin kuluu. 

Meidän taloudessa on siis 3 eri pankkitiliä S-pankkiin: minun ja mieheni palkasta osa menee omille tileille. Lisäksi on yhteistili, johon kerrytämme bonuksia. 

En ymmärrä, miten ei muka voi olla kannattavaa hankkia kyseistä korttia. Nimenomaan bonuksista kertyy meidän perheen talouteen lisärahaa, joita on käytetty milloin mihinkin. Lisäksi pullopanttirahat talletetaan S-tilille. Nytkin tilillä on reilu 2K€. Ihan hyvä hätävara pahan päivän varalle :D

Käy halvemmassa kaupassa ja osta tarjouksia niin säästät joka kerta muutaman euron mikä tekee vuodessa esim 1500 euroa.. niillä voit sitten ostaa jotain kivaa.

Vierailija
107/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko ketään muuta jolla on todella vanha kpo-bonuskortti , sanotaan jotain lähes 20v vanha kortti ? Kysyisin, että mistä tunnistaa onko kyseessä rinnakkaiskortti, vai pääomistajan kortti ? Lukeeko rinnakkaiskortissa sen kortin haltijan nimi, vai jokin muu tunnistetieto ? Voiko bonuskortin pää-tai rinnakkais statuksen selvittää ihan s-marketin kassalla ? vai pitääkö mennä/varata aika jostain Prisman s-pankista selvitystä varten ? Ite en prismaan pääse ennen kesää, kun matkaa kertyy sellasen 100km + (autoton jne)

Kirjaudu palveluun:

Tai soita  aspaan

Yritin kirjautua sovellukseen, mutta se ei onnistu ilman fyysistä paikanpäällä käymistä. Olen vanhan magneettijuovakortin omistaja ja en ole koskaan ollut aktiivinen S-Pankin asiakas. Jäi kirjautuminen tekemättä, kun en koe asiaa niin tärkeäksi, että jaksaisin mennä johonkin S-Pankkiin jonottamaan ja selvittämään asiaa. 

Onnistuu toisen pankin tunnuksilla. Sain tilattua verkkopankkitunnukset ja kortinkin bonustilille käymättä paikan päällä pankissa. 

Vierailija
108/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tili on kaikilla bonuskortin pääkortin haltijoilla Nyt vain lataatte s - mobiilin ja kirjaudutte sinne verkkopankkitunnuksilla. Kortin ja verkkopankkitunnukset tilille voi tilata kotiin, jos haluaa siirrellä rahoja käyttötilille sieltä. 

Helpommin sanottu kuin tehty. Yritin ja homma vaatii käyntiä S-Pankissa. Jäi ottamatta käyttöön. 

Vierailija
109/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus tilanne että oli bonuskortti ja bonustili mutta niitä bonuksia ei voinut käyttää koska bonuskortilla ei voinut maksaa ostoksia. Muutama vuosi meni näin. Selityksiä kiitos? 

Ne bonusrahat sai haettua asiakaspalvelusta tms, sitten tuli S-pankki!

Nyt bonukset voi saada suoraan s-pankkikortille ja maksaa sillai.

JOS haluaa.

Mulla ei ole maksukorttia vain etukortti, haen rahat kerran vuodessa S-pankista.

Yhden ihmisen huushollissa tulee jotain vitonen kuukaudessa niin ei viitsi hakea joka kk.  :D

Vierailija
110/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kauppojen bonussysteemi ehdottomasti Suomen helppokäyttöisin ja paras! Please älkää ikinä muuttako sitä!!!

Tuottaa vaan kaikista vähiten etua ja Plussa-tarjouksetkin ovat huonontuneet kuin pyy maailmanlopun edellä. Ruokaostoksissa plussatarjoukset olivat alkuun jopa 20 - 30 prossaa normihinnoista, nykyään harva tuote on edes 20 prossan alennuksella, alennusprossa pyörii kympin seutuvilla.

Vierailija
111/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ovelaa. Ehkä pitäisi muuttaa systeemiä. Eihän k-kaupoillakaan ole mitään tiliä mihin bonukset menee. Tai Lidlillä. 

Koolla tai Lidlillä ei ole KAUPPAPANKKIA kuten S-ryhmällä.

Se onkin ihan turha menoerä asiakkaille.

Vierailija
112/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tosiaan saat kiittää lainsäätäjiä, jotka ei antaneet osuuskauppojen enää ylläpitää säästökassoja. Siksi S-ryhmä päätyi perustamaan oman pankin (mulla on käsitys, että yhteistyökuvioitakin tutkittiin, mutta voin olla väärässä). Kun S-ryhmällä on se pankki, niin miksi ne ylläpitäisi muutamaa dinosaurusta varten yllä paperista käteisjärjestelmää siinä sivussa? Luulisin, että suurimmalla osalla asiakasomistajista tuli bonukset tilirahana jo ennen pankkia joka tapauksessa.

Vierailija
113/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sen verran palkkatuloja, ettei tarvi juosta tarjousten perässä, vaan voin asioida Prismassa, joka on myös maantieteellisesti lähin kauppa :D

Vierailija
114/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kauppojen bonussysteemi ehdottomasti Suomen helppokäyttöisin ja paras! Please älkää ikinä muuttako sitä!!!

Mä en tiedä, millainen tää systeemi oikeasti on, kun en juurikaan K-kauppoja käytä. Mut siis käytän mobiiliplussakorttia plussa-alennusten saamiseen (pisteitähän kertyy ostoksista huomattavasti vähemmän kuin S-bonusta vastaavilla ostoksilla, plussakortin etu on "aina" ollut nuo tatjoukset), mutta sillä en voi paria kertynyttä piste-euroani käyttää, eli kun en tiedä, missä mun kortti on, saamatta jää nekin rahat ennen kuin vanhenevat. S-bonusrahpja hallinnoin kätevästi mobiiliappin kautta.

Joo tää on puute K-Plussassa, että plussarahat voi käyttää vain silloin, kun käytät fyysistä plussakorttia. K-Ruokamobiilin plussakortilla ei voi muuta kuin kerryttää plussia.

Onneks mä olen lisännyt mun tavalliseen pankkikorttiin sen K-plussan, niin se kulkee mulla aina mukana. Vaikka siis molempien ryhmien kortit löytyy myös mobiilisti puhelimesta (ja S-pankin kortti myös fyysisesti lompakosta)

Vierailija
115/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö bussi kulkee pikkupaikkakunnilla? Vai mennänkö s pankin ongelmissa kaupan kassalle kyselemään.

Vierailija
116/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

Oletko tarkoituksella tyhmä?

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?

Vierailija
117/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu palveluun:

Tai soita  aspaan

Onnistuu toisen pankin tunnuksilla. Sain tilattua verkkopankkitunnukset ja kortinkin bonustilille käymättä paikan päällä pankissa. 

No kun ei aina onnistu. Yritin monta kertaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella, mutta se ei vaan onnistunut. Sovelluksen käyttöönotto vaatii kohdallani käyntiä fyysisesti pankissa. Tämä voi liittyä siihen, että minulla ei koskaan ole ollut aktiivista tiliä S-Pankissa. Olin FIMin rahastoasiakas ennen S-Pankin aikaa, mutta mielestäni olin jo myynyt FIM sijoitukset pois, mutta sitä kautta voi olla joku asiakkuus vanhan magneettijuovaisen bonuskortin lisäksi. 

Vierailija
118/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy halvemmassa kaupassa ja osta tarjouksia niin säästät joka kerta muutaman euron mikä tekee vuodessa esim 1500 euroa.. niillä voit sitten ostaa jotain kivaa.

Mä tykkään ostaa yhdestä kaupasta edullisesti sen, mitä haluan ostaa, enkä sitä, mitä kauppias minulle haluaa (tarjouksin) myydä. Siksi käyn S-ryhmän kaupoissa.

Vierailija
119/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu palveluun:

Tai soita  aspaan

Höyläätkö sä bonukset siis jollekulle muulle? Ethän sä silloin ole S-pankin asiakas ollenkaan, vaan se varsinainen asiakasomistaja, joka sun bonukset saa, on. Ja jos et höylää rinnakkaiskortilla bonuksia jollekulle muulle, niin... mihin ne menee? Miksi höyläät korttia, josta sulle ei ole mitään hyötyä (kun et kerran käteistä bonuksia)?

Vierailija
120/283 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu palveluun:

Tai soita  aspaan

Höyläätkö sä bonukset siis jollekulle muulle? Ethän sä silloin ole S-pankin asiakas ollenkaan, vaan se varsinainen asiakasomistaja, joka sun bonukset saa, on. Ja jos et höylää rinnakkaiskortilla bonuksia jollekulle muulle, niin... mihin ne menee? Miksi höyläät korttia, josta sulle ei ole mitään hyötyä (kun et kerran käteistä bonuksia)?

Varmuuden vuoksi sanon vielä, että ne bonukset tosiaan menee sinne pankin tilille (joka oli säästökassan tili aiemmin), ja ne siis saa nostettua sieltä henkkarilla asiakaspalvelupisteissä. Varaamalla ajan pankkiin tai kertajonotuksella saa käyttöönsä verkkopankin ja maksukortin, jolla tiliä voi hallinnoida ja rahaa käyttää ihan niin kuin minkä tahansa pankin välineillä. Verkkopankkiakaan ei ole pakko käyttää, jokaisessa toimipisteessä on sellainen saldopääte, jolla voi tarkistaa tilin saldon.

Mä jouduin kerran jonottamaan S-Pankin palvelupisteelle ulkomailta muuton yhteydessä. Jonotin itse asiassa kahdesti ja soitin välissä viranomaiselle, jonka toiminnasta ongelma juontui, ja silti olin hoitanut asiani parissa tunnissa. Jos S-etukorttia käyttää niin, että bonukset tulee itselle, luulisi melkein 20 vuoden bonuksilla pääsevän ihan tuntipalkoille tuon jonotukse. suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi