Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ns. S-marketin bonuskorttia, mutta ei tiliä?

Vierailija
13.02.2026 |

Eli saadaan alennuksia... hym, ainaki yli 10v.. Olemmeko plussan puolella, jos oikein avaamme tilin. ko. laitoksee?

Kommentit (279)

Vierailija
141/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.

Vierailija
142/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kortti, mutta ei tiliä. En ymmärrä miksi s bonuksista on tehty niin paljon hankalampi kuin esim k miksi ihmeessä se ei voi olla niinkuin k että se on ihan pankkikortissa ja joka kerta sinne kertyy ostoksista rahaa, nopeasti siellä on esim 50€ ja kun maksaa ostoksia kysyy haluanko maksaa niillä plussan kautta kertyneillä rahoilla? S pitää olla erillisiä kortteja ja tilejä tai niitä rahoja ei näy missään. Miksi?

Se S tili avataan ihan kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Osoite on edelleen muuttamatta, ollut nyt jo 6 vuotta 😀

Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.

Siis mitä ihmettä. Miksi se "linkitetty kortti" pitäisi poistaa? Se on rinnakkaiskortti jonkun muun asiakaomistajuuteen, ei siitä tule käyttäjälleen omaa asiakaomistajuutta, vaikka sille tekisi mitä. Se asiakasomistaja hallinnoi rinnakkaiskorttinsa.

Jos sä haluat alkaa kerryttää itsellesi bonusta, sä hankit oman asiakasomistajuuden eli osuuden haluamastasi osuuskaupasta. Niin ne osuuskaupat toimii.

Voisin kuvitella, että jos olisi perustiedot asioista, elämä olisi paljon helpompaa. Toki ne olisi voineet siellä kaupassa neuvoa, mutta todennäköisesti eivät tajunneet, että et ymmärrä, mitä osuuskaupan jäsenyys tarkoittaa.

Onhan se vähän outoa että kun eroaa ei saa siitä kortista kuoletettua omaa osuutta pois. 

Vierailija
144/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.

Appi on kätevin.

Vierailija
145/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

Oletko tarkoituksella tyhmä?

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla. 

No, jos tän asian olisi hoitanut kuntoon silloin, kun pankkiin siirryttiin, ihan jokainen toimipiste oli pankin toimipiste. Jos nykyään liittyy asiaksomistajaksi, koko homma hoituu verkon kautta. Edelleen, hoitamalla tämän asian kerran saa käyttöönsä välineen, jolla homma hoituu kätevästi siellä pienessä S-kaupassa.

Vierailija
146/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kortti, mutta ei tiliä. En ymmärrä miksi s bonuksista on tehty niin paljon hankalampi kuin esim k miksi ihmeessä se ei voi olla niinkuin k että se on ihan pankkikortissa ja joka kerta sinne kertyy ostoksista rahaa, nopeasti siellä on esim 50€ ja kun maksaa ostoksia kysyy haluanko maksaa niillä plussan kautta kertyneillä rahoilla? S pitää olla erillisiä kortteja ja tilejä tai niitä rahoja ei näy missään. Miksi?

Ja ainakin kun kortti on vain se bonus jolla ei voi maksaa, ei ole mitään tietoa missä rahat ovat 

Vierailija
147/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appi on kätevin.

Kuka jaksaa ladata puhelimen täyteen jotain äppejä? Vihoviimeinen, on s, Lidl, k aivan joka paikkaan vi.tun sovellus 

Vierailija
148/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

S Bonuskortti=maksukortti jos on katetta.

Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.

Luulin että kaikki bonuskortit on tavallisia S pankin pankkikortteja.

Vierailija
149/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä on ihmisille näin hankala asia? :D

Vierailija
150/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se äppi aina helpompi kuin pankkitili, pankkikortti ja nettipankki ja avainlukulista, käyttäjätunnus ja salasana ja ehkä mobiilipankki pinneineen..

Vierailija
151/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin tiliäei avattu "kuten pankissa" avataan tili, se vaan 'aukesi' kun liittyi jäseneksi. Yhteishyvän kanssa tuli ns. bonustiedote (mikä lienee virallinen nimitys olikaan...) ja siinä luki esim. "tammikuu: kertyneet bonukset 3,50e".

Sittemmin kaikki muuttui sähköiseksi, ja 'bonustili' muuttui enemmän 'pankkitiliksi' (automaattisesti, asiakkaan ei tarvinnut tehdä itse muutosta) ja 'paperitiedotus' päättyi. 

Joka tapauksessa, bonuksia saattaa olla kertynyt paljon, esim. jos vaikka 10e/kk keskimäärin kertyy, se tekee 120e/vuosi, ja 1200e/10 vuotta jne.

Toki voi olla myös niin, että kortti on jonkun vanhan perheenjäsenen rinnakkaiskortti (oman vanhemman, ex-puolison) jolloin bonukset ja rahat menneet ko. hlö:n tilille.

2001 liittyessä piti kyllä allekirjoittaa pankkipaperit ja samalla sai pankkitunnukset nettipankkiin.

Vierailija
152/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maksukortti, jos on käytössä pelkkä käteiskortti. Sillä saa vain bonukset tilille, älykääpiö.

Vierailija
153/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on bonuskortti, mutta ei tiliä. Ala mitään satkua maksaa siitä, että saan bonuksia kerrytettyä muutama sata euroa viidessä vuodessa.

Ei voi olla noin. Tili tulee automaattisesti, kun on a-bonuskortti. Kortin saadakseen pitää liittyä omistajajäseneksi ja maksaa maksu. 

Ei tule, bonuskortti jäi miehelle, kun lopetin s-tilin. Mulla ei llut oikeutta saada mitään tietoa mun miehen bonuskortista nkä voinut sitä lopettaa. Ei haittaa, voidaan hyödyntää tarjouksia.

Sulla on siis ollut rinnakkaiskortti ja sun miehellä se varsinainen jäsenyys. Jos sun S-etukortti vielä kerää bonusta, kertyy se bonusraha sun eksälle.

Mitään muita kuin ravintolan alennuksia et suoraan S-etukortilla saa. Kaupan alennukset on mobiikikuponkeja S-mobiilissa. S-mobiili on S-pankin sovellus.

Minulla on mieheni kanssa bonuskortit.Hänellä se maksettu ja minulla rinnakkaiskortti.Molemmilla on sama tili ja siihen omat tunnusluvut joilla saa automaatista nostettua rahaa jos haluaa tai niillä voi maksaa kassalla jos on katetta.

Vierailija
154/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkoituksella tyhmä?

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla. 

Minullakin on Osuuspankin Visa jossa on tottakai k-plussa ja toimii automaattisesti joka ostoksesta. Miksi s-ei voisi olla samanlainen? Pankkikortissa ihan siinä käyttötilissä. Ilman että täytyy erikseen ostaa erillinen tili ja siihen laittaa aina rahaa että saa maksettua ostoksia. Hankala sanon minä.

Vierailija
155/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.

Se laite kyllä sanoo ihan joka kerta, että "bonus kirjattu" tms., ei tarvitse arpoa.

Itse en ole koskaan hoksannut laitteen sanovan mitään. Hyvin olen voinut 20 vuotta vilkutella korttia saamatta senttiäkään alennuksia. Sama on kun tankkaat auton. Ensin työnnetään se bonus kortti, sanoo että bonus luetaan lopuksi, sitten pankkikortti. Olisiko korttia pitänyt käyttää tankkauksen jälkeen vielä? Mistä sen tietää onko koskaan tullut sitä alennusta kun ei niitä rahoja näy missään.

Ne rahat on edelleenkin siellä sinun s-tilillä.

Vierailija
156/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ainakin kun kortti on vain se bonus jolla ei voi maksaa, ei ole mitään tietoa missä rahat ovat 

Kyllä ne siellä tallessa on, sillä sun tililläsi, jos niitä on kertynyt. Rohkeasti vaan henkilöllisyystodistuksen (ei ajokortti) kanssa asiakaspalvelupisteelle kyselemään.

Vierailija
157/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi verkkopankki.

Vierailija
158/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on bonuskortti, mutta ei tiliä. Ala mitään satkua maksaa siitä, että saan bonuksia kerrytettyä muutama sata euroa viidessä vuodessa.

Liittyessä saa ainakin täällä satkun lahjakortin. Ja jos samalla lataa sovelluksen, saa vielä kympin lisää.

Vierailija
159/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.

Siis mitä ihmettä. Miksi se "linkitetty kortti" pitäisi poistaa? Se on rinnakkaiskortti jonkun muun asiakaomistajuuteen, ei siitä tule käyttäjälleen omaa asiakaomistajuutta, vaikka sille tekisi mitä. Se asiakasomistaja hallinnoi rinnakkaiskorttinsa.

Jos sä haluat alkaa kerryttää itsellesi bonusta, sä hankit oman asiakasomistajuuden eli osuuden haluamastasi osuuskaupasta. Niin ne osuuskaupat toimii.

Voisin kuvitella, että jos olisi perustiedot asioista, elämä olisi paljon helpompaa. Toki ne olisi voineet siellä kaupassa neuvoa, mutta todennäköisesti eivät tajunneet, että et ymmärrä, mitä osuuskaupan jäsenyys tarkoittaa.

Onhan se vähän outoa että kun eroaa ei saa siitä kortista kuoletettua omaa osuutta pois. 

No hankkii oman asiakkuuden ja lopettaa sen toisen kortin käytön.

Vierailija
160/279 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia järjestyy oikein hyvin ja helposti avaamalla ihan uuden S-tilin omiin nimiinsä. Silloin saa henk.koht. kortin ja silloin saa myös omat bonukset omalle S-tilille. Mistä näitä vajaapäisiä ihmisiä oikein ilmaantuu vähän väliä?