Onko kenelläkään ns. S-marketin bonuskorttia, mutta ei tiliä?
Eli saadaan alennuksia... hym, ainaki yli 10v.. Olemmeko plussan puolella, jos oikein avaamme tilin. ko. laitoksee?
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?
Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.
On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa.
S Bonuskortti=maksukortti jos on katetta.
Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.
Se laite kyllä sanoo ihan joka kerta, että "bonus kirjattu" tms., ei tarvitse arpoa.
Itse en ole koskaan hoksannut laitteen sanovan mitään. Hyvin olen voinut 20 vuotta vilkutella korttia saamatta senttiäkään alennuksia. Sama on kun tankkaat auton. Ensin työnnetään se bonus kortti, sanoo että bonus luetaan lopuksi, sitten pankkikortti. Olisiko korttia pitänyt käyttää tankkauksen jälkeen vielä? Mistä sen tietää onko koskaan tullut sitä alennusta kun ei niitä rahoja näy missään.
Ne rahat on edelleenkin siellä sinun s-tilillä.
Missähän se tili on? Mysteeri. Olenkohan rikas?
Onko teille inttäjille muidenkin pankkien käyttö ja toiminnan ymmärtäminen yhtä vaikeaa, kuin S-pankki on? Se on ihan normaali pankki.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut bonusten olla rauhassa "varatilinä". Nyt sain vihdoin aikaiseksi palautella mieleen tilin tunnukset ja kirjauduin tilille. Siellä oli yli 10 000 euroa! Olin varautunut aika paljon pienempään. Käytämme joka tapauksessa Prismaa, koska se on lähinnä, joten ihan hyvä palkka kortin vilauttelusta.
Kertyy hän niitä tosi paljon sama mitä käyttää. K kaupastakin kertyy helposti 50€ hyvin nopeasti aina. Pienet ostokset saa aina maksaa pelkästään vain plussaa rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on bonuskortti, mutta ei tiliä. Ala mitään satkua maksaa siitä, että saan bonuksia kerrytettyä muutama sata euroa viidessä vuodessa.
Ei voi olla noin. Tili tulee automaattisesti, kun on a-bonuskortti. Kortin saadakseen pitää liittyä omistajajäseneksi ja maksaa maksu.
Ei tule, bonuskortti jäi miehelle, kun lopetin s-tilin. Mulla ei llut oikeutta saada mitään tietoa mun miehen bonuskortista nkä voinut sitä lopettaa. Ei haittaa, voidaan hyödyntää tarjouksia.
Sulla on siis ollut rinnakkaiskortti ja sun miehellä se varsinainen jäsenyys. Jos sun S-etukortti vielä kerää bonusta, kertyy se bonusraha sun eksälle.
Mitään muita kuin ravintolan alennuksia et suoraan S-etukortilla saa. Kaupan alennukset on mobiikikuponkeja S-mobiilissa. S-mobiili on S-pankin sovellus.
Minulla on mieheni kanssa bonuskortit.Hänellä se maksettu ja minulla rinnakkaiskortti.Molemmilla on sama tili ja siihen omat tunnusluvut joilla saa automaatista nostettua rahaa jos haluaa tai niillä voi maksaa kassalla jos on katetta.
Miehesi on pitänyt antaa sinulle tilin käyttöoikeus. Minä olen antanut käyttöoikeuden hänelle, jolloin hän sai oman pankkikortin pelkän bonuksia kerryttävän käteiskortin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?
On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa.
S Bonuskortti=maksukortti jos on katetta.
Eivät kaikki ole. Esim meillä vaimon kortilla voi maksaa, omalla saa vain bonuksia. Miksi pitää olla niin hankala että sitä korttia varten pitää olla erillinen tili ja sille pitää siirrellä rahaa jotta voi käyttää. Muuten normaalisti tökit ensin s korttia ja sitten pankkikorttia miettien että tulikohan ne bonukset vai eivät.
Se laite kyllä sanoo ihan joka kerta, että "bonus kirjattu" tms., ei tarvitse arpoa.
Itse en ole koskaan hoksannut laitteen sanovan mitään. Hyvin olen voinut 20 vuotta vilkutella korttia saamatta senttiäkään alennuksia. Sama on kun tankkaat auton. Ensin työnnetään se bonus kortti, sanoo että bonus luetaan lopuksi, sitten pankkikortti. Olisiko korttia pitänyt käyttää tankkauksen jälkeen vielä? Mistä sen tietää onko koskaan tullut sitä alennusta kun ei niitä rahoja näy missään.
Ne rahat on edelleenkin siellä sinun s-tilillä.
Missähän se tili on? Mysteeri. Olenkohan rikas?
No siellä S-pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.
Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.
Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.
Osoite on edelleen muuttamatta, ollut nyt jo 6 vuotta 😀
Osoite menee automaattisesti väestörekisteristä eikä sitä pankista edes pysty muuttamaan.
Tuo automaattiosoitteenmuutos koskee vain vakituisia asuntoja. Jos on ottanut kakkosasunnon opiskelua tai työtä varten, kaikki osoitteenmuutokset pitää älytä hoitaa itse, myös osuuskaupan osoitteenmuutos. Kyllä se onnistuu osuuskaupallakin, eli taas kerran höliset aivan omia luulojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tarkoituksella tyhmä?
S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).
Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.
Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?
On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.
No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.
Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi.
P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)
Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla.
Minullakin on Osuuspankin Visa jossa on tottakai k-plussa ja toimii automaattisesti joka ostoksesta. Miksi s-ei voisi olla samanlainen? Pankkikortissa ihan siinä käyttötilissä. Ilman että täytyy erikseen ostaa erillinen tili ja siihen laittaa aina rahaa että saa maksettua ostoksia. Hankala sanon minä.
No sehän on just samanlainen, mutta sen ominaisuuden saa vain S-ryhmän pankkikorttiin. 😅
Voitko sä käyttää plussarahasi sillä pankkikortillasi missä tahansa? Ai vain K-ryhmän kaupoissa? Kamalan hankalaa, miksei voi olla niin kuin S-bonus, että se on oikeaa rahaa, mitä voi sillä pankkikortilla käyttää missä vaan?
Osuuskauppa ja K-ryhmä on toimintaperiaatteiltaan erilaiset. Osuuskaupan asiakasomistajuus ja sen kerrytämä bonus on eri asia kuin K-ryhmän kanta-asiakkuus ja sen kerryttämä etu. Järjestelmät toimivat eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.
Ihan normi verkkopankki.
Niin että millainen kun niitä on monenlaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.
Ihan normi verkkopankki.
Niin että millainen kun niitä on monenlaisia?
Siellä näkyy kaikki tilit ja tilin saldo. Taidat olla edunvalvonnan asiakas, kun raha-asiat on näin vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Onko teille inttäjille muidenkin pankkien käyttö ja toiminnan ymmärtäminen yhtä vaikeaa, kuin S-pankki on? Se on ihan normaali pankki.
Ei. Kun se esim k plussa ominaisuus on niin yksinkertainen että minulle tulee palkkaa Osuuspankin tilille, menen kauppaan käytän sitä Osuuspankin korttia, se lukee samalla plussa alennukset, näyttää paljonko niitä on kertynyt, niillä voi myös maksaa ostoksia. Ei tarvitse siirrellä rahaa kuin lapselle toiselle tilille ja olla sitä varten erillisiä kortteja että voi maksaa. Eikait kenelläkään ole pelkästään s korttia ja sille tilille menee esim palkka suoraan. Onko edes mahdollista? Eihän s kuitenkaan mikään pankki ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appi on kätevin.
Minun appi on ollut haudassa yli kuusi vuotta.. Jos tarkoitat sovellusta, ei se ole kätevin. Joskus on oikein mukava käydä kaupassa ilman puhelinta, vie vaan turhaa tilaa taskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on bonuskortti, mutta ei tiliä. Ala mitään satkua maksaa siitä, että saan bonuksia kerrytettyä muutama sata euroa viidessä vuodessa.
Ei voi olla noin. Tili tulee automaattisesti, kun on a-bonuskortti. Kortin saadakseen pitää liittyä omistajajäseneksi ja maksaa maksu.
Ei tule, bonuskortti jäi miehelle, kun lopetin s-tilin. Mulla ei llut oikeutta saada mitään tietoa mun miehen bonuskortista nkä voinut sitä lopettaa. Ei haittaa, voidaan hyödyntää tarjouksia.
Sulla on siis ollut rinnakkaiskortti ja sun miehellä se varsinainen jäsenyys. Jos sun S-etukortti vielä kerää bonusta, kertyy se bonusraha sun eksälle.
Mitään muita kuin ravintolan alennuksia et suoraan S-etukortilla saa. Kaupan alennukset on mobiikikuponkeja S-mobiilissa. S-mobiili on S-pankin sovellus.
Minulla on mieheni kanssa bonuskortit.Hänellä se maksettu ja minulla rinnakkaiskortti.Molemmilla on sama tili ja siihen omat tunnusluvut joilla saa automaatista nostettua rahaa jos haluaa tai niillä voi maksaa kassalla jos on katetta.
Miehesi on pitänyt antaa sinulle tilin käyttöoikeus. Minä olen antanut käyttöoikeuden hänelle, jolloin hän sai oman pankkikortin pelkän bonuksia kerryttävän käteiskortin sijaan.
Samassa asiakasomistajataloudessa voi olla myös ihmisillä ihan omat tilit ja niihin ihan omat pankkikortit ja niihin liitettynä rinnakkaiskorttius siihen päääjäsenyyteen (=asiakasomistajuuteen), jolloin bonus kertyy sen pääjäsenen tilille ihan niin kuin käteiskortillakin.
Suosittelen lämpimästi kaikkia asiaksomistajia tutustumaan siihen, mitä osuuskauppa on ja millaisia palveluita se tarjoaa myös pankin puolella.
S-pankki on ihan normaali pankki, jonne voi laittaa palkan tulemaan. Monella se on ainoa pankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kun se esim k plussa ominaisuus on niin yksinkertainen että minulle tulee palkkaa Osuuspankin tilille, menen kauppaan käytän sitä Osuuspankin korttia, se lukee samalla plussa alennukset, näyttää paljonko niitä on kertynyt, niillä voi myös maksaa ostoksia. Ei tarvitse siirrellä rahaa kuin lapselle toiselle tilille ja olla sitä varten erillisiä kortteja että voi maksaa. Eikait kenelläkään ole pelkästään s korttia ja sille tilille menee esim palkka suoraan. Onko edes mahdollista? Eihän s kuitenkaan mikään pankki ole.
Pliis sano että tuo viimeinen osa viestistäsi oli vitsi. Mikä se S-Pankki on jos ei pankki???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.
Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.
Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.
Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.
Siis mitä ihmettä. Miksi se "linkitetty kortti" pitäisi poistaa? Se on rinnakkaiskortti jonkun muun asiakaomistajuuteen, ei siitä tule käyttäjälleen omaa asiakaomistajuutta, vaikka sille tekisi mitä. Se asiakasomistaja hallinnoi rinnakkaiskorttinsa.
Jos sä haluat alkaa kerryttää itsellesi bonusta, sä hankit oman asiakasomistajuuden eli osuuden haluamastasi osuuskaupasta. Niin ne osuuskaupat toimii.
Voisin kuvitella, että jos olisi perustiedot asioista, elämä olisi paljon helpompaa. Toki ne olisi voineet siellä kaupassa neuvoa, mutta todennäköisesti eivät tajunneet, että et ymmärrä, mitä osuuskaupan jäsenyys tarkoittaa.
Onhan se vähän outoa että kun eroaa ei saa siitä kortista kuoletettua omaa osuutta pois.
No hankkii oman asiakkuuden ja lopettaa sen toisen kortin käytön.
Itse asiassa se toinen kortti mitätöityy automaattisesti, kun hankkii sen oman asiakkuuden. Olin mukana, kun kotoa pois muuttava lapsi liittyi Sokoksella asiakkaaksi. Sai väliaikaisen käteiskortin bonusten kerryttämiseksi ennen pankkikortin saapumista. Samalla hänelle todettiin, että se vanha perheen tiliin liitetty kortti lakkaa samalla toimimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, se on ihan oikea pankki. On ollut mun pääpankkini jo 20 vuotta.
Rahaa siirtelen kyllä tililtä toiselle koska mulla on lapsia ja säästän tiettyihin kohteisiin, mutta ihan sillä yhdellä kortilla kerrytän ässästä bonukset ja maksan kaikkialla maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta työkaveri puhui tuosta. Linkitettyä s etukorttia ei saa mitenkään poistettua. Ne bonukset menevät sinne exäsi tilille. Kaupasta oli sanottu että hoida asia pankista, pankista hoida asia kaupassa. Lopulta oli ollut pakko tyytyä olla käyttämättä koko korttia.
Asia järjestyy oikein hyvin ja helposti avaamalla ihan uuden S-tilin omiin nimiinsä. Silloin saa henk.koht. kortin ja silloin saa myös omat bonukset omalle S-tilille. Mistä näitä vajaapäisiä ihmisiä oikein ilmaantuu vähän väliä?
Jotkut on vajaapäisiä, sinä olet *****päinen. Tasapeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appi on kätevin.
Kuka jaksaa ladata puhelimen täyteen jotain äppejä? Vihoviimeinen, on s, Lidl, k aivan joka paikkaan vi.tun sovellus
Huvittavinta noissa sovellusalennuksissa on se, että monesti ne samat tuotteet ovat normialennuksissa vähän ajan päästä. Lisäksi ne ovat monesti juuri niitä tuotteita, joita ei oikeasti ihminen edes tarvitse elääkseen eli kahvia, limua, keksejä yms höttöä.
Muistakaa jos olette Kelan tuella, niin jos haluatte sanoa irtti S-korttin ja palutta nuo 10e, niin kun nuo rahat näkyy tseuraava tiliotessa jonka Kela haluaa nähdä kukausittain, niin heidän torvit alkaa huuttaa "TALLETUS" ja "OMAISUUS", eli Kela vedää poit toimentulotuesta pois nup 100e.
Olisi hyvä että S-firma ymmärttää kuinka vaikea se on monelle pitkäaikastyöttömyiä ja muita heikkoja joka on riippuvaisia Kelan tuista.
Olen antanut bonusten olla rauhassa "varatilinä". Nyt sain vihdoin aikaiseksi palautella mieleen tilin tunnukset ja kirjauduin tilille. Siellä oli yli 10 000 euroa! Olin varautunut aika paljon pienempään. Käytämme joka tapauksessa Prismaa, koska se on lähinnä, joten ihan hyvä palkka kortin vilauttelusta.