Te ketkä vastustatte leikkauksia niin mikä olisi teidän ehdotus sille että Suomen talous lähtisi taas nousuun?
Miten te siis korjaisitte Suomen velkaantumis ongelman ja sen että meillä on liian suuret menot tuloihin nähden.
Valtio saa tuloja joko ottamalla velkaa, korottamalla verotusta ja osinkotuloja valtio saa yrityksiltä koska valtio sijoittaa rahoja yrityksiin.
Valtio saa leikattuja menoja karsimalla rahan jakamista.
Mistä te siis raapisitte ne miljardien eurojen säästöt tai veronkorotukset?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä aikuiset ihmiset tyytyvät elämään valtion rahoista kuin lapset? Mihin katosi ajatus että itse pitäisi hankkia omat rahansa?
Se ajatus katosi jo monta vuosikymmentä sitten, kun Suomessa parannettiin palkansaajien asemaa ja tehtiin yrittäjyydestä erittäin riskialtista. Ihmiset odottavat mieluummin työpaikkaa kuin perustavat sellaisen itse. Moni meistä on syntynytkin tähän "palkansaaja-malliin" ja ysärin lama vei sitten monilta viimeisenkin uskalluksen ryhtyä yrittäjäksi. Jossain USAssa konkurssin tekeminen ei tarkoita loppuelämän velkavankeutta, Suomessa tarkoittaa.
Sanopa minkä alan yritys Suomeen muka kannattaisi perustaa joltain aivan uudelta pohjalta? Ravintoloita ja parturikampaamoita täällä varmasti jo riittävästi. Ede
Ei se kaikilta onnistukaan. Siksi tarvitaan koulutusta ja startup-ohjelmia, että saadaan se iso massa ideoita ja kokeiluja, josta on sitten mahdollista löytää niitä kannattavia yrityksiä ja jopa muutama isompi menestyjä.
Ei ole mitään reseptiä, jolla varmasti saadaan aikaiseksi kannattava yritys tyhjästä. Siksi tarvitaan innovaatioita ja uusia ideoita ja kannustava ilmapiiri ja mahdollisuuksia kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkailta on varaa leikata
Mutta kun ne rikkaat ei saa mitään. Valtio voi leikata vaan omista rahoistaan ja rikkaille ei anneta mitään. Leikkaisitko siis rikkaiden talosta katon vai autosta jarrut? Vai veisitkö lapselta lelut?Minä olen kasvanut Westendissä. Tiedän hyvin, että Suomessa on rikkaita ihmisiä, joilla olisi varaa maksaa paljon enemmän veroja.
Vielä kun tietäisit mitä kävi Neuvostoliitolle.
Vierailija kirjoitti:
Miten leikkaukset ja Suomen talouden nousu liittyvät toisiinsa? Kuvitteleeko joku muu kuin Orpo ja Purra, että leikkaamalla Suomen talous lähtee nousuun?
Leikkaukset kohdistuvat valtion talouteen, mutta talouden nousu tai lasku on enemmän yksityisen sektorin varassa. Miten Suomen talous voisi siis edes teoriassa lähteä nousuun leikkaamalla valtion taloutta?
Valtion talouden leikkaukset ovat ainakin kaukana keynesiläistä elvyttävästä talouspolitiikasta. Ilmeisesti se Orpon haaveilema tunninjuna Helsingin ja Turun välillä ei lisää merkittävästi työllisyyttä kovasta hinnasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Palstan avaus on kirjoitettu huonolla kielellä. Viittaa vähän koulutettuun ja ns. teiniin.
Muitakin vaihtoehtoja on.....
Olen koko aikuisikäni ollut nettoveronmaksaja. Nyt olen viimeistään kyllästynyt vasemmiston kannattajien jatkuvaan elättämiseen. Eivät tee itse mitään muuta kuin huutavat jatkuvasti lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi jonkun paljastaa, että mihin ne valtion rahat hupenevat? Sipilän hallituksen aikana, 7 vuotta sitten, valtion menoihin riitti 62 miljardia euroa ja oli varaa maksella tukia. Nyt tarvitaan 90 miljardia euroa. Kasvua on 50% muutamassa vuodessa. Vertailun vuoksi, kaksi kertaa Suomen kokoinen Ruotsi tulee toimeen 120 miljardilla, vaikka työttömyysaste on melkein sama kuin Suomessa.
Tuo kertoo selvästi kuinka ylimitoitettuja Suomen sosiaalituet ovat.
382:
Toki ennen kaikkea firman perustamiseen tarvitaan sitä kysyntää, joka nyt matelee ihan pohjamudissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole rikkaita, miljonäärejä on 90 000, vain ja vain, Suomi on köyhä maa, jossa ollaan esim. kateellisia jo 5000 €/kk palkasta, vaikka kaikille on tarjolla ilmainen koulutus jne.
Niinpä. Jos kateuden voisi muuttaa rahaksi Suomi olisi maailman rikkain maa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun keskiluokka ostaa osakkeita, veroja voi hiukan nostaa.
Niin kauan kun sossuelätit ei oikeasti kuole nälkään tai kylmään, on varaa leikata sosiaalituista ja alentaa työssäkäyvien verotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verojako? Samaa mieltä. Tukiahan he eivät saakaan.
Rikkaat meillä veroillaan elättävät muut. Liian korkea verotus vie vain työmotivaatiota ja liian suuret sosiaalituet tekevät saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi jonkun paljastaa, että mihin ne valtion rahat hupenevat? Sipilän hallituksen aikana, 7 vuotta sitten, valtion menoihin riitti 62 miljardia euroa ja oli varaa maksella tukia. Nyt tarvitaan 90 miljardia euroa. Kasvua on 50% muutamassa vuodessa. Vertailun vuoksi, kaksi kertaa Suomen kokoinen Ruotsi tulee toimeen 120 miljardilla, vaikka työttömyysaste on melkein sama kuin Suomessa.
Mitä tarkoitat sosiaalituilla? Työttömyystuet ovat edelleen sen n. 5 miljardia.
Työmarkkinatuki n. 2 mrd, ansiosidonnainen saman verran, toimeentulotuki vähän alle miljardin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi jokainen miettiä, että mikähän on ainoa asia mikä täällä on kasvussa.
Työttömyys. Euroopan korkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sosiaalituilla? Työttömyystuet ovat edelleen sen n. 5 miljardia.
Työmarkkinatuki n. 2 mrd, ansiosidonnainen saman verran, toimeentulotuki vähän alle miljardin.
Kelan etuuksista suurin osa menee hyvätuloisille. Perhevapaat, sairauspäivärahaa ym
Aikuisista tulee lapsia silloin kun on kyse omista eduista ja ilmaisesta rahasta. Muuten leikatkoot mutta minä olen juuri nyt se erikoistapaus, jonka kohdalla terve järki ja oikeudenmukaisuus estää säästöt. Erityisesti naisten ja vasureiden kohdalla tälläinen ajattelu on tavallista. Siksi tuo ikävä työ on jätettävä ministeriöille ja niiden ministereille. Minulle kelpaa mikä tahansa muu mutta turvallisuudesta ja puolustuksesta ei voi tinkiä.
Te jotka vastustatte veronkorotuksia. Kuinka te aioitte pelastaa Suomen talouden?
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aikuisikäni ollut nettoveronmaksaja. Nyt olen viimeistään kyllästynyt vasemmiston kannattajien jatkuvaan elättämiseen. Eivät tee itse mitään muuta kuin huutavat jatkuvasti lisää rahaa.
Etköhän sinä persujen kannattajia aika paljon enemmän elätä kuin vassareita. Ihan jos katsotaan eri puolueiden kannattajien työllisyysprosentteja.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastustatte veronkorotuksia. Kuinka te aioitte pelastaa Suomen talouden?
Suomen verotus on jo maailman kireintä ja on ollut sitä jo pitkään. Jos lisäverottaminen pelastaisi Suomen talouden, niin se olisi jo tapahtunut aikaa sitten. Nyt pitää karsia menoja.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te pöllöt tajua että just rikkaita me tarvitaan Suomeen? Tällä hetkeillä ne ajetaan veroparatiiseihin. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle ruroopan suurin julkinen hallinto,lähemmäs miljoona henkilöä puuhastelemassa kalliissa ja tehottomassa hallinnossa.
Niin kauan kun keskiluokka ostaa osakkeita, veroja voi hiukan nostaa.