Te ketkä vastustatte leikkauksia niin mikä olisi teidän ehdotus sille että Suomen talous lähtisi taas nousuun?
Miten te siis korjaisitte Suomen velkaantumis ongelman ja sen että meillä on liian suuret menot tuloihin nähden.
Valtio saa tuloja joko ottamalla velkaa, korottamalla verotusta ja osinkotuloja valtio saa yrityksiltä koska valtio sijoittaa rahoja yrityksiin.
Valtio saa leikattuja menoja karsimalla rahan jakamista.
Mistä te siis raapisitte ne miljardien eurojen säästöt tai veronkorotukset?
Kommentit (428)
"Kymmenes suomalaisista on ulosotossa. Ja vielä pitäisi mennä ravintolaan uusissa vaatteissa?"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkailta on varaa leikata
Ettekö te pöllöt tajua että just rikkaita me tarvitaan Suomeen? Tällä hetkeillä ne ajetaan veroparatiiseihin. Mitä järkeä?
No ei ne kauaa rikkaita täällä ole.
Lopetetaan huippu-urheilun tukeminen, vähenettään päällekkäistä byrokratiaa, kansanedustajille samat ehdot niin kakkosasunnon kuin työttömäksi jäämisen suhteen samat ehdot kuin muillakin.
Sinänsä en vastusta leikkauksia suoraan, mutta pitää leikata kaikesta, ihan kaikesta. Myös yritystuista, lapsilisistä jne. Äitiyspakkauksenkin ehkä voisi lopettaa ja maksaa kaikille pienen vauvarahan, jonka olisi nykyistä rahaa ja äitiyspakkauksen arvoa pienempi. Itselläkin siinä oli tavaraa, mikä ei tullut koskaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhiltä ovat niin suuri menoerä valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset ajattele tolla tavalla. Ne haluaa vaan varmistaa lyhyellä aikavälillä tulonsiirrot omalle tilille. Tää on se mekanismi mihin demokratia aina kuolee: Kansa tajuaa voivansa äänestää rahaa valtion kassasta itselleen, minkä seurauksena ne poliitikot, jotka lupaa eniten, voittaa. Lopulta valtio kaatuu köyhään fiskaalipolitiikkaan, ja demokratia vaihtuu autoritääriseen hallintoon, koska suurin osa on riippuvaisia valtiosta.
Noinhan se on tainnut mennä muinaisessa maailmassa jossa on rahataloutta jo ollut.
Nykyään on yksi vahva linja ollut se että inflaatiolla on säästäjien varoilla rahoitettu alijäämät.
Vierailija kirjoitti:
"Olen koko aikuisikäni ollut nettoveronmaksaja. Nyt olen viimeistään kyllästynyt vasemmiston kannattajien jatkuvaan elättämiseen. Eivät tee itse mitään muuta kuin huutavat jatkuvasti lisää rahaa."
Lähes poikkeuksetta tuet menevät suoraan kulutukseen, joka taas lisää työllisyyttä ja yritysten kannattavuutta ja kilpailukykyä eli on osittain yritystukea.
Nykyinen hallitus on jättänyt pulaan pienet ja keskisuuret yritykset, joiden henkilömäärä alle sata ja konkurssi aalto on pyhkäissyt esim. viime vuonna yrityksiä meni konkurssiin kuin koskaan aikaisemmi.Suomen historiassa ja tällä hetkellä ennätystyöttömyys.
Eikä Suomeen yritys investointeja ole.
Se jolla pyhkii hyvin, on suuret pörssi- ja vientiyritykset, niille on riittänyt tältä hallitukselta yritystukea, jota on jaettu ennätysmäärä, kuin koskaan aikaisemmin.
Talous ei lähde enää nousuun. Ikuinen talouskasvu on kestämätön ja surkea ideologia.
Valitettavasti ei onnistuttu keksimään ajoissa mitään parempaa sen tilalle. Tervetuloa seuraamaan maailman tuhoa.
Kauppasuhteet Naapurin kanssa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te pöllöt tajua että just rikkaita me tarvitaan Suomeen? Tällä hetkeillä ne ajetaan veroparatiiseihin. Mitä järkeä?
No ei ne kauaa rikkaita täällä ole.
Suomi ajaa yhä enemmän ihmisiä ulkomaille. Tänne tulevat köyhät jne.
Perskokkareet ja heidän kultamunansa maasta ulos,vaikka pakolla.
Päällekkäisestä byrokratista hyvä esimerkki: Teimme erään vanhuksen hoitotuen hylkäämisestä valituksen. Sillä aikana hänen kuntonsa heikkeni ja hän alkoi tarvita kotihoitoa, joten hän alkoi saada myös alinta hoitotukea. Puolisen vuotta myöhemmin hänen kuntonsa sekä kotihoidon heikkeni lisää, teimme uuden hakemuksen ja hän alkoi saada keksimmäistä hoitotukea. Kun keskimmäinen hoitotuki oli jo myönnetty, valitus oli käsitelty ja hän sai vastauksen, että saa alinta hoitotukea. Eli tuo valitus käsiteltiin sen jälkeen, kun tuki oli jo myönnetty. Valtuutettuna asioiden hoitajana näin että se valitus pyörii siellä, itse en saanut sitä otettua pois ja juuri kun aioin pyytää että eikö se pitäisi poistaa sieltä, tuli tuo päätös. Eli valituksen käsittely tehtiin Kelalla täysin turhaan. Vanhus on synnynnäisesti vammainen ja saa aika pientä eläkettä koska on ollut vain renkinä ilman palkkaa kotitalossaan ja tehnyt vain satunnaisia osa-aikatöitä verokortilla kodin ulkopuolella - on ja minäkin olen vanhemmilleen katkera tästä. Palkkaa olisi kuulunut maksaa, asumisen lisäksi. Hoitotuki on tarpeen, se kattaa alle puolet kustannuksista, mitä hänelle sairauden vuoksi tulee. Maksukatto ei koske kotihoitoa eikä montaa muutakaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet ja heidän kultamunansa maasta ulos,vaikka pakolla.
Vois lähettää tonne rajan toiselle puolelle
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan siitä että karkotetaan purra, persut ja Orpo kavereineen Venäjälle.
Sen jälkeen alkaa olla yrittäjyysystävällinen ilmapiiri ja mahdollisuuksia.
Heh.
Olisiko sinulla jotakin muuuta?
Ei ollut vaihtoehtona mitkään leikkaukset vaan, että koettaa keksiä jotain rakentava.
Minun mielestäni sellainen talkoohenki. On jotenkin mennyt suuntaan sellainen paapominen.
Otetaan rahaa muilta ja annetaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aikuisikäni ollut nettoveronmaksaja. Nyt olen viimeistään kyllästynyt vasemmiston kannattajien jatkuvaan elättämiseen. Eivät tee itse mitään muuta kuin huutavat jatkuvasti lisää rahaa.
10 vuoden päästä lähes kaikki on näitä elättejä. Eikä siinä ole enää silloin mitään häpeällistä. Sitä varten sitä tekoälyä, robotteja ja automaatiota kehitetään, että ihmiset vähitellen vapautuisivat palkkatyön pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole rikkaita, miljonäärejä on 90 000, vain ja vain, Suomi on köyhä maa, jossa ollaan esim. kateellisia jo 5000 €/kk palkasta, vaikka kaikille on tarjolla ilmainen koulutus jne.
Niinpä. Jos kateuden voisi muuttaa rahaksi Suomi olisi maailman rikkain maa.
Tai jos verotus olisi suomen vientituote ja sitä himoittaisiin maailmalla !
Työttömyyskorvaus pois kokonaan niin työtön menee töihin tai alkaa yrittäjäksi mikäli meinaa pysyä hengissä. Rahan yletön jakaminen ei ole koskaan lisännyt työpaikkoja yhtään missään. Ei ihme että Suomea sanotaan maailman onnellisimmaksi maaksi kun täällä voi elää hyvää elämää yhteiskunnan rahoilla vaikka koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun keskiluokka ostaa osakkeita, veroja voi hiukan nostaa.
Niin kauan kun sossuelätit ei oikeasti kuole nälkään tai kylmään, on varaa leikata sosiaalituista ja alentaa työssäkäyvien verotusta.
Joo. Niin kauan, kun ei köyhät nälkään kuole, niin liian hyvin on asiat. Kyllä tänne kunnon holodomor pitää saada. Jotain ne kommarit kieltämättä osasi: laittaa laiskat porukat kuriin.
Matkustellessa ympäri Eurooppaa huomaa miten paljon on kodittomia kaduilla ihan Ranskassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa. Suomessa ei tällaista ilmiötä ole ollenkaan joten taitaa yhteiskunta tähdätä aivan liian korkealle sosiaalituen jaon suhteen. Kadulla asuminen ei välttämättä ole hyvä tavoite mutta onko järkeä kustantaa asunnon lisäksi aivan kaikki sellaisille jotka eivät viitsi mennä töihin. Tiukempi linja voisi ajaa sossutukia nostavia muualle ja se olisi hyvä asia.
Joo. Niin kauan, kun ei köyhät nälkään kuole, niin liian hyvin on asiat. Kyllä tänne kunnon holodomor pitää saada. Jotain ne kommarit kieltämättä osasi: laittaa laiskat porukat kuriin.