Petin enkä pystynyt kertomaan miehelle
Pakko kirjoittaa jonnekin kun sydäntä puristaa niin kamalasti. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kahdeksan vuotta ja pari vuotta sitten meillä oli huonompi jakso käynnissä. Olin oikeastaan aika varma jossain vaiheessa, että eroaisimme.
Minulle tuli viikon työmatka toiseen maahan, ja työskentelin tiiviisti kohdemaassa olevan miehen kanssa firmamme projektin parissa. Meillä klikkasi heti huumori ja kaikki muukin, ja kuten arvata saattaa niin viikon loppuun mennessä olin ehtinyt ihastua häneen ja hän vastaavasti minuun. Tämä johti siihen, että viimeisenä iltana menimme sänkyyn, emme harrastaneet yhdyntää (koska kondomeja ei ollut - näin jälkikäteen ajatellen jumalan kiitos), mutta kaikkea muuta teimme kylläkin.
Palasin kotiin ja vielä vaihdoimme jotain viestejä miehen kanssa, mutta aika pian kotiympäristössä aloin havahtua siihen, että olen mokannut todella pahasti ja katkaisin kaiken yhteydenpidon. Alkoikin melkoinen henkilökohtainen kriisi ja en vain pystynyt kertomaan omalle miehelleni tästä, koska tiedän, että hän ei tätä olisi pystynyt anteeksi antamaan. Aikaa on kulunut pian kolme vuotta tapahtuneesta ja olen kantanut tätä möykkyä sisälläni niin että se on välillä enemmän ja välillä vähemmän läsnä. Me selvisimme lopulta vaikeasta ajasta mieheni kanssa ja minulle oikeastaan vain kirkastui tämän jälkeen, että todella haluan olla hänen kanssaan.
Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja ihanan uutisen myötä tämä pettäminen on noussut pintaan ihan hirveänä syyllisyytenä. Aikaa on kulunut niin paljon, että ei ole mitään järkeä kertoa asiasta ja sillä vaan siirtää oma paha oloni mieheeni. En vain tiedä miten kantaisin tätä salaisuutta kun tuntuu, että puristun sen alle.
En kaipaa nyt mitään moraalisaarnaa, tiedän toimineeni väärin ja kannan siitä ihan hirveää syyllisyyttä ja ahdistavaa tunnetta mukanani. Miten pystyisin antamaan anteeksi itselleni?
Kommentit (108)
Niin. Kaikkea voi tapahtua. Parempi olla jäämättä jumiin tapahtuneeseen mutta ymmärrän että ei se niin helppoa ole. Itse olen pettänyt miestäni, naisen kanssa. Kerroin miehelleni heti mutta hän ei pitänyt sitä uhkana, koska ilmeisesti ei kokenut naisen olevan hänelle mikään uhka. Suhde tähän naiseen jatkui jonkin aikaa ja se oli todella intensiivinen, surin sen päättymistä kauan ja vaikka mies ei sitä jotenkin tajua niin kyllä se vaikutti parisuhteeseemme minun puoleltani.
Pointtini ehkä on, että et voi tietää miten miehesi suhtautuu, joten sinuna en ottaisi enää noinkin kauan aikaa sitten tapahtunutta enää puheeksi ellei sinulla ole edelleen jotain tunteita tuota toista miestä kohtaan. Jatka eteenpäin ja pidä muistosi.
Et tule ikinä saamaan rauhaa ellet kerro totuutta. Rehellisesti sanottuna vain Jeesus voi auttaa teitä. Siunausta ja voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,99% pettämisistä tapahtuu kännissä. Raitis vaimo on kultainen lahja aviomiehelle. Kannattaa siis olla itsekin raitis aviomies ja käyttää mieluummin vaikka kannabista.
Huumeita käyttävä ei ole mikään raitis :D
Käytän kannabista päivittäin enkä oikein jaksa pitää sitä minään huumeena.
No ei tietenkään huumeidenkäyttäjät enää pidä käyttämiään aineita minään kun ovat jo tottuneita niihin. Se että et pidä sitä huumeena ei tarkoita sitä etteikö se olisi huune.
AP, miten itse toivoisit miehesi tekevän tilanteestasi? haluaisitko tietää?
IMO, jos haluat pysyä yhdessä, ei kannata kertoa. Oli mikä oli ja meni. Annat itsellesi anteeksi.
Kuulostaa että ajattelet asiaa vain itsesi ja miehesi kannalta. Entäpä se toiseen maahan jäänyt mies? Sait hänet ihastumaan itseesi ja hän tyydytti sinut seksuaalisesti, sitten jätit kuin vanhat rukkaset. Eikä tämä ollenkaan mietitytä?
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi. Tuo tapaus teki varmaan sinut uskollisimmaksi puolisoksi ikinä. Et enää petä ja osaat olla vastedes varuillasi. Jättäisin tuon muiston siksi möykyksi kuin se nyt on. Olet kärsinyt rangaistuksesi ja kärsit aika ajoin vielä. Virheistä voi oppia. Onnellista odotusta sinulle!
Ei mitään onnea moiselle munahaukalle
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi. Tuo tapaus teki varmaan sinut uskollisimmaksi puolisoksi ikinä. Et enää petä ja osaat olla vastedes varuillasi. Jättäisin tuon muiston siksi möykyksi kuin se nyt on. Olet kärsinyt rangaistuksesi ja kärsit aika ajoin vielä. Virheistä voi oppia. Onnellista odotusta sinulle!
Näin on! Sinulla on upea perhetapahtuma tulossa! Olet oppinut raskaamman jälkeen yhden asian elämästä, ja tiedät seuraukset! Koska erittäin tärkeää nyt on keskittyä tulevaisuuteen, yritä jättää tuo mennyt taaksesi, olet jo läksysi oppinut! Menneisyyden haamuihin ei pidä enää luottaa, sanoi entinen presidenttikin!
Tyttö on aina uhri.