Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin enkä pystynyt kertomaan miehelle

Vierailija
13.02.2026 |

Pakko kirjoittaa jonnekin kun sydäntä puristaa niin kamalasti. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kahdeksan vuotta ja pari vuotta sitten meillä oli huonompi jakso käynnissä. Olin oikeastaan aika varma jossain vaiheessa, että eroaisimme. 

Minulle tuli viikon työmatka toiseen maahan, ja työskentelin tiiviisti kohdemaassa olevan miehen kanssa firmamme projektin parissa. Meillä klikkasi heti huumori ja kaikki muukin, ja kuten arvata saattaa niin viikon loppuun mennessä olin ehtinyt ihastua häneen ja hän vastaavasti minuun. Tämä johti siihen, että viimeisenä iltana menimme sänkyyn, emme harrastaneet yhdyntää (koska kondomeja ei ollut - näin jälkikäteen ajatellen jumalan kiitos), mutta kaikkea muuta teimme kylläkin. 

Palasin kotiin ja vielä vaihdoimme jotain viestejä miehen kanssa, mutta aika pian kotiympäristössä aloin havahtua siihen, että olen mokannut todella pahasti ja katkaisin kaiken yhteydenpidon. Alkoikin melkoinen henkilökohtainen kriisi ja en vain pystynyt kertomaan omalle miehelleni tästä, koska tiedän, että hän ei tätä olisi pystynyt anteeksi antamaan. Aikaa on kulunut pian kolme vuotta tapahtuneesta ja olen kantanut tätä möykkyä sisälläni niin että se on välillä enemmän ja välillä vähemmän läsnä. Me selvisimme lopulta vaikeasta ajasta mieheni kanssa ja minulle oikeastaan vain kirkastui tämän jälkeen, että todella haluan olla hänen kanssaan.

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja ihanan uutisen myötä tämä pettäminen on noussut pintaan ihan hirveänä syyllisyytenä. Aikaa on kulunut niin paljon, että ei ole mitään järkeä kertoa asiasta ja sillä vaan siirtää oma paha oloni mieheeni. En vain tiedä miten kantaisin tätä salaisuutta kun tuntuu, että puristun sen alle.

En kaipaa nyt mitään moraalisaarnaa, tiedän toimineeni väärin ja kannan siitä ihan hirveää syyllisyyttä ja ahdistavaa tunnetta mukanani. Miten pystyisin antamaan anteeksi itselleni?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakaan se miehen kannalta pahin ei tapahtunut, joten eiköhän se siitä.

Vierailija
82/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli sun toiveunia. Ei sinusta ole romaanin kirjoittajaksi.

Luitko oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,99% pettämisistä tapahtuu kännissä. Raitis vaimo on kultainen lahja aviomiehelle. Kannattaa siis olla itsekin raitis aviomies ja käyttää mieluummin vaikka kannabista.

Vierailija
84/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli sun toiveunia. Ei sinusta ole romaanin kirjoittajaksi.

Luitko oikeasti?

Nieletkö?

Vierailija
85/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty antamaan itsellesi anteeksi, mutta Jeesus voi. Tunnusta hänelle kaikki, mikä vaivaa mieltäsi ja pyydä anteeksi. Rukoile perheesi puolesta. Etsi uskovaisia, joista voit saada hyviä ystäviä. Lue Raamattua. Kun tunnustat Jeesukselle, hän antaa kaiken anteeksi. Nauti elämästä ja lapsesta iloisella mielellä. Olet aloittanut uuden elämän.

Vierailija
86/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari mikä h*ora olet, kolme vuotta pystynyt valehtelemaan pettämisestä. Ei kyllä osoita minkäännäköistä luottamusta, lapsikin vielä tulossa. Kerro miehelle teostasi, että ymmärtää jättää sinut ja löytää jonkun uskollisen kumppanin.

Vierailija
87/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99,99% pettämisistä tapahtuu kännissä. Raitis vaimo on kultainen lahja aviomiehelle. Kannattaa siis olla itsekin raitis aviomies ja käyttää mieluummin vaikka kannabista.

Huumeita käyttävä ei ole mikään raitis :D

Vierailija
88/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on petetty. Jos oli se yksi kerta ja jokunen viesti, älä kerro. Erityisesti jos yhteydenpito katkesi sinun aloitteesta.

Jos on pidempi suhde, se kulkee pariskunnan sivussa ja siitä täytyy aina kertoa. Ei yksittäisistä haksahduksista.

Peitettynä tajusin, että sillä kolmannella ei oo mitään väliä tai merkitystä. Vain sillä, miten pettäjä on toiminut ja toimii. Nyt AP on toiminut hyvin ja ok. Jopa tuntenut ja kantanut syyllisyyttä ihan omaehtoisesti.

Annan täältä petetyn synninpäästön. Älä tee toiste. Pidä siitä ajatuksesta kiinni kuin hukkuva köydestä niin ei ole mitään hätää.

"Peitettynä tajusin, että sillä kolmannella ei oo mitään väliä tai merkitystä. Vain sillä, miten pettäjä on toiminut ja toimii"

Kuulostaa nyt kyllä aika ristiriitaiselta. Ensin sanot että pettämisellä ei ole mitään väliä tai merkitystä, sitten taas että on väliä miten pettäjä on toiminut ja toimii. No se pettäjähän juuri toimi niin että petti, se oli hänen toimintansa.

Vierailija
89/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla kertomatta noista sala suhteista. Kun puoliso ei tiedä, niin ei hän sellaista osaa edes ajatella. Kun kerrot puolisolle, se sinun taakkasi on nyt myös puolison taakka, jota hän ei unohda. Ja nyt se painaa molempien mieltä ja puoliso varmasti sen myös muistaa.

No aika typerä puoliso on jos ei tajua jättää pettämisuutisen jälkeen.

Lisäksi, tuo pettäminen tulee takuulla selville enemmin tai myöhemmin tavalla tai toisella, silloin se on vielä pahempi kun selviää vaikka vasta 10 vuoden päästä jotain muuta kautta.

Vierailija
90/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jo olla. Ihan turha homma. Tod.näk. mieskin on käynyt joskus jossain.

Vierailija
91/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunnusta miehellesi tehneesi huorin , tulee se vielä kostautumaan sinulle tavalla tai toisella.

Vierailija
92/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

So on omatuntosi ääni.

Elä sen kanssa.

Törkeä.

Vierailija
93/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei peenis koskettanut vaginaa niin mitään merkittävää ei tapahtunut.

Vierailija
94/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeita käyttävä ei ole mikään raitis :D

Käytän kannabista päivittäin enkä oikein jaksa pitää sitä minään huumeena.

Vierailija
95/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomia käyttämällä yhdyntääkään ei ole teknisesti tapahtunut.

Vierailija
96/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samassa tilanteessa, mutta minua petettiin. Selvisi paljon myöhemmin eron myötä, johon johti muut syyt. Ex puolisoni kertoi 4vuotta eron jälkeen pettämisestä, koska painoi vielä hänen omatuntoaan. Ja jälkikäteen mietittynä ex puolisoni käytös kun poti huonoa omatuntoa koko liittomme ajan pettämisestään, ajoi meidät eroon. Joten, jos luulet että omatuntosi häviää vauva arkeen ja muuhun pumpuliin niin se on harhaa. Tavalla tai toisella se tulee esille, siitä voit olla aivan varma. Kokemuksesta voin sanoa että tänä päivänä koen, että koko liitto, lasten kasvatus ja perhe-elämämme oli pelkkää suurta kusetusta. En ole koskaan tuntenut oloani näin petetyksi. 

Joten kerro. Olet mokannut ja kanna siitä vastuu, älä selittele tilannetta toisen hyväksi, kun loppupelissä siitä hyödyt vain sinä itse.. hetkellisesti. 

Vierailija
97/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomia käyttämällä yhdyntääkään ei ole teknisesti tapahtunut.

Ja jos kummatkin olisi suljetussa muovipussissa niin eivät ole olleet edes samassa tilassa.

Vierailija
98/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iso mies ottaa sen kuin mies, eikä ala turhia suremaan. Vai oletko nainut pojan, joka tosta menisi rikki?

Vierailija
99/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohdat koko jutun ja elät elämääsi ja tarjoat lapsellesi ehjän kodin. Ja muistat kuitenkin sen verran, ettei toiste kannata. 

Vierailija
100/108 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse samassa tilanteessa, mutta minua petettiin. Selvisi paljon myöhemmin eron myötä, johon johti muut syyt. Ex puolisoni kertoi 4vuotta eron jälkeen pettämisestä, koska painoi vielä hänen omatuntoaan. Ja jälkikäteen mietittynä ex puolisoni käytös kun poti huonoa omatuntoa koko liittomme ajan pettämisestään, ajoi meidät eroon. Joten, jos luulet että omatuntosi häviää vauva arkeen ja muuhun pumpuliin niin se on harhaa. Tavalla tai toisella se tulee esille, siitä voit olla aivan varma. Kokemuksesta voin sanoa että tänä päivänä koen, että koko liitto, lasten kasvatus ja perhe-elämämme oli pelkkää suurta kusetusta. En ole koskaan tuntenut oloani näin petetyksi. 

Joten kerro. Olet mokannut ja kanna siitä vastuu, älä selittele tilannetta toisen hyväksi, kun loppupelissä siitä hyödyt vain sinä itse.. hetkellisesti. 

Täyttä paskaa. Ei tule esille, jos et kerro. Ihan ihme sfääreihin nyt menee nää. Ei nyt ollut niin kovin kummoinen juttu kuitenkaan. Jos olis vuosien suhde ja toinen perhe jossain, olis vähän eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi