Vaimo ei innosta
Avioseksi on tylsää pakkopullaa. Ollaan oltu naimisissa 9 vuotta, ja ainoa lapsi on esikoulussa. Raskauden aikana seksi loppui ja olin pari vuotta ilman. Sen jälkeen olen yrittänyt aloittaa seksielämää uudelleen, mutta huonoin tuloksin.
Seksi ei kovasti tunnu vaimoa kiinnostavan, itseäni kyllä. Ne halut eivät vaan enää kohdistu häneen. Sama kun yrittäisi jotain siskoa tai miespuolista työkaveria rakastella.
Hän teki pari aloitetta lähiaikoina ja totesin, ettei kiinnosta. Nyt on kovin loukkaantunut, vaikka itse aikoinaan torjui aloitteen ainakin 100 kertaa.
Onko kenelläkään vuosien jälkeen seksittömyys/frigidi suhde toipunut, vai pitääkö todeta että tämä oli tässä, alkaa pakata kamoja ja etsimään uutta seuraa. Ikää vasta 34, en ole valmis selibaattiin. Tuntuu, että viriilit vuodet valuvat hukkaan tällaisessa suhteessa.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
"If your spouse is having sex with others, you are no longer in a monogamous relationship. If your spouse unilaterally decides to stop having sex, you are likewise no longer in a monogamous relationship, but a celibate one"
"A sexless marriage can be a partnership, or a friendship, or a family relationship, but it does not usually feel to either partner to be a romantic relationship....leads to a deep sense of shame in the man for a basic human drive and impacts his self image and self worth. And finally, the man starts to feel like a workhorse, who is required for work, money, and family obligations, but is expected to have no needs at all"
---
"Melko huonoja pointteja, eivätkä liity ap:n liittoon. Hänen vaimonsa ei ole päättänyt lopettaa seksiä. Hänen vaimonsa on tehnyt aloitteita, mutta ne eivät ap:lle kelpaa."
---
Hänen vaimonsa päätti lopettaa seksin vuosiksi ja sen jälkeen teki kaksi aloitetta. AP:lla ei enää haluja ollut, koska oli
No sitten kannattaa erota. Se onnistuu nopeiten niin, että ap näyttää tämän ketjun vaimolleen.
Hän kieltäytyi seksistä ja läheisyydestä vuosikausiksi. Hän ei järjestänyt kahdenkeskistä aikaa, ja usein tuhlasi mahdollisuudet siihen tuijottamalla ruutua. Minä järjestin lapsenvahteja ja viikonloppulomia, hän ei. Minä varasin pöydän ravintolaan tai ostin leffaliput, hän ei. Minä ehdotin seksiä, ja tein aloitteita, joista sain pakit.
Mitä on jäänyt? Arki. Ajattelin, että ehkä se riittää parisuhteen perustaksi, mutta eihän meillä ole kuin kämppäkaveruus ja kumppanuusvanhemmus jäljellä.
Hän on nyt tehnyt kaksi aloitetta. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mikä voisi tähän olla syynä, muu kuin se että astii että olen tekemässä lähtöä. Koskaan aikaisemmin avioliiton aikana hän ei ole tehnyt aloitetta seksiin, vaan säännönmukaisesti kieltäytynyt siitä.
Mitä muuta tässä voi olettaa kuin sitä, että hän on syystä x irtisanoutunut parisuhteesta?
Voit olettaa tuon perusteella ihan mitä vaan. Se on olettamisen huono puoli. Selvitä mitä se vaimosi miettii, niin tiedät. Hän ei ole kuitenkaan eronnut sinusta, eli ei ole "irtisanoutunut".
Vierailija kirjoitti:
Hän kieltäytyi seksistä ja läheisyydestä vuosikausiksi. Hän ei järjestänyt kahdenkeskistä aikaa, ja usein tuhlasi mahdollisuudet siihen tuijottamalla ruutua. Minä järjestin lapsenvahteja ja viikonloppulomia, hän ei. Minä varasin pöydän ravintolaan tai ostin leffaliput, hän ei. Minä ehdotin seksiä, ja tein aloitteita, joista sain pakit.
Mitä on jäänyt? Arki. Ajattelin, että ehkä se riittää parisuhteen perustaksi, mutta eihän meillä ole kuin kämppäkaveruus ja kumppanuusvanhemmus jäljellä.
Hän on nyt tehnyt kaksi aloitetta. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mikä voisi tähän olla syynä, muu kuin se että astii että olen tekemässä lähtöä. Koskaan aikaisemmin avioliiton aikana hän ei ole tehnyt aloitetta seksiin, vaan säännönmukaisesti kieltäytynyt siitä.
Mitä muuta tässä voi olettaa kuin sitä, että hän on syystä x irtisanoutunut parisuhteesta?
Voit olettaa tuo
Ap on jo käynyt keskustelun tästä vaimon kanssa. Hän ei tainnut kuunnella vaimon vastausta ja näkemyksiä lainkaan, vaan on näköjään yksipuolisesti, itsekseen päättänyt, mitä vaimo ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko nyt yhtäkkiä niin, että minulla ei ole oikeutta tunteisiin tai tarpeisiin suhteessa, koska olen mies?
Voi v*un urpo ap. Etkö tajua, että tämä "miksi miehet eivät puhu tunteistaan" on kollektiivinen shit-test? Tunteista puhuminen on sen NAISEN tunteista puhumista. Jos puhut omista tunteistasi, erityisesti jos ne ovat jollain tavalla ällöjä tai eivät palvele naisen tarkoitusperiä, sinut häpäistään. "Ole nyt MIES äläkä tuollainen vässykkä" "Ole MIES ja tee x, y ja z", riippumatta siitä, miltä sinusta tuntuu. Kuulostaako tutulta?
Kaikki naiset eivät onneksi ole tuollaisia, vaan arvostavat myös miehen tunteita, toivovat heiltä tunneilmaisua ja pitävät esim herkkyyttä ihanana, kiinnostustaherättävänä piirteenä.
Vaikuttaako ap sinusta herkällä mieheltä? Vai herkkänahkaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittä se, että huomenna pitää mennä töihin niin lemmiskelyt jää siihen. Sitten kun on viikonloppu niin venytetään sänkyyn menemistä niin kauan, että on jo "väsy"... sitten on kuukautiset... keskimäärin 2-3 kertaa kuukaudessa on seksiä. Olen pikku hiljaa jo tottunut ajatukseen... vielä toistaiseksi lasten takia roikun avioliitossa.
Kannattaa tehdä asialle jotain. Itse en ajoissa reagoinut muutoksiin, ja oletin että tämä nyt on vaan biologiaa. Ei ollut, ja nyt harmittaa. Seksin poisjäänti on oikeasti iso red flag parisuhteessa, pl. tietyt sairaudet, imetys, ja muutama muu syy.
Kyllä! Kannattaa ehdottomasti selvittää miksi naisen halu on lopahtanut. Jos ei tätä liittoa, niin seuraavaa suhdetta varten. Ettei käy samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet luultavasti ollut naisellesi lopulta vain lapsenteon väline ja perheautomaatti, et niinkään arvostettava kumppani jota haluta ja rakastaa aikuisella tavalla ihan omana itsenään ja ihan itsensä vuoksi. Seksi on tainnut kelvata oikeastaan vain silloin kun on pyritty täyttämään naisesi unelmaelämää ja haavetta lapsesta?
Minulle paljastui eron aikaan, että vaimo vain suoritti äityttä ja perhe-elämää, koska koki että niin nyt vaan pitää tehdä. Ei siis oikeasti halunnut elää sellaista elämää. Epäselväksi jäi oliko minutkin vain valittu tuohon näytelmään isän rooliin sopivana miehenä vai rakasti minua joskus ihan oikeasti.
No olitko sinä sitten isyydessäsi täysin ajopuu vai oliko isyys sinun tavoitteesi? Kuulostaa siltä kuin teillä lapset olisivat joku naisen projekti eikä yhteinen. Ei ihme jos nainen siinä uupui.
Se mitä tunnet vaimoasi kohtaan on velvollisuuden tunne. Se näkyy mm. halussasi haluta. Et halua häntä, mutta koet velvollisuudeksi haluta ja siten kyetä pelastamaan liittonne. Mikä liiton hajoamisessa pelottaa niin ettet suostu toimimaan realismin pohjalta? Luuletko ettet löydä enää ketään? Pelkäätkö naisen reaktioita eroon? Onko sinulle opetettu avioeron olevan epäonnistuminen tai väärin? Opetettu että täytyy vaan kestää kun se tunteettomuus ja tuollaiset ongelmat vaan jotenkin kuuluu pidempiin suhteisiin? Vinkkinä: ei kuulu.
Pelkkä velvollisuuden kokeminen ei ole mikään hyvän parisuhteen saati onnellisen seksielämän perusta. Yrität nyt vain pitkittää väistämättömän myöntämistä ja toteuttamista. Et halua häntä ja haluat vain erota. Se on inhimillistä, normaalia ja ok. Luonnollinen ja oikeastaan ainoa järkeen perustuva halu tuossa kohtaa. Monet alkavat suhteisiin joissa ei koskaan ole sitä mikä saa ne kestämään aikaa ja kulutusta. Elämä on vittumainen ja siksi sen parisuhteen liimankin täytyy olla aika erityisen vahva tunne. Juuri mikään muu kuin rakkaus ei elämää oikein kestäkään.
Vaikuttaako ap sinusta herkällä mieheltä? Vai herkkänahkaiselta?
Mieheltä, joka yrittää liikaakin taistella sitä vastaan ettei tulisi eroa, vaikka ulkopuolinen näkee ettei noista lähtökohdista kannata enää pakolla vääntää ja kääntää. Hän saattaa hyvinkin olla herkkä mies, jota vaimo ei kuuntele tai haluakaan kuulla ja "nähdä" kuin ehkä näön vuoksi.
Ei se enää muuksi muutu.Keskusteluyhteys jos on kadonnut.
Itse olen nainen ja elän avioliitossa selibaatissa.Miestä ei kiinnosta.
Minua kiinnostaisi.
Jatka matkaa jos puhuminen ei auta.
Itse kannata hukata elämää.
Itse hukkasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hänen kotileikkiään, joka ei olisi täydellinen ilman aviomiestä, joka mieluiten vielä palvoisi häntä vaatimatta itse mitään tunnetason tai fyysisen tason tyydytystä. Jonka olemassaolon tehtävä olisi mieluiten täyttää vaimon näkemystä elämästä, ei olla jotakin omaansa ja itsenäistä, jolla on omia haluja"
Nyt osui ja upposi.
T. Ap
Naisia vihaavan miehen harhakäsitys naisista uppoaa tietenkin toisiin naisia vihaaviin miehiin. Se ei tee harhakäsityksestä totta.
Minä naisena en tunne ketään naista, joka haluaisi kotileikkiä ja palvovan miehen. Mutta mitäs naiset mitään muista naisista tietäisivät...
Teidän miesten kannattaa ilman muuta pesiytyä jonnekin red pill-sivustoille, kyllä sieltä saa pönkitystä kaikille pimeimmille harhoilleen toisilta miehiltä. Siellä ap on kommenteistaan päätellen jo viettänytkin aikaa.
Ikävä rikkoa harhasi, mutta olen kyllä nainen. Kumpaankin sukupuoleen mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Tuo ajatus ensimmäisenä nousi mieleen siitä miksi ap kirjoittaa kuten kirjoittaa ja miksi heillä on suhde päätynyt tuohon jamaan.
Vierailija kirjoitti:
MInä äitinä ymmärrän tuon hyvin.Tosin meillä aikoinaan olikin niin, että minulla oli hirveät himot aina. Ja ajattelin jälleen, että olen epäkelpo ja outo, näinhän naisen pitä suurinpiirtein aina ajatella. Mies haluaa, nainen ei. Ja kun et ole sellainen , olet outo.
Anoppikin sanoi aikoinaan, että "mulla oli menneisyys" , eli enpä ollut neitsyt, kun oli asunut vuodet toisen miehen kanssa.
Naisena joutuu kokemaan vaikka mitä luuloja. Ikävää.
Hyvin sanottu. Se Esther Perel, josta aiemmin mainitsin, sanoi että naiset ovat historian saatossa toteuttaneet seksuaalisuuttaan ei halun mukaan, vaan sen mukaan mikä pitää heidät turvassa. Jos on ollut liian "lutkamainen" tai ei ole sopinut siveellisen naisen muottiin, on voinut olla kylmää kyytiä joskus 1700-luvulla. Historian haamut kummittelevat vieläkin.
Itsellänikin on jokin yläraja bodycountille, mutta haluaisin mieluummin kokeneen kuin kokemattoman naisen. Ensimmäisen kohdalla nainen todennäköisesti pitää seksistä, kun on mennyt sitä harrastamaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti jo että oli keskustellut vaimon kanssa ja päättäneet mennä terapiaan yhdessä, vai oliko se joku muu. Mikä tilanne on nyt, miten keskustelu meni, mitä vaimo sanoi, kuuntelitko ja muistatko?
Sanoin, että suhde on enää kämppäkaverisuhde. Nyt on pari pv mököttänyt ja murjottanut. Pariterapiaan on varattu aika, mutta menee maaliskuun loppuun. Ei niitä heti saa.
Vastasi muistaakseni että "kiva tietää, että ajattelet noin".
Tuossako kaikki, mitä vaimo sanoi?
Kävitte tuon ison, eroa enteilevän keskustelun, eikä vaimo sanonut muuta? En usko. Mitä kaikkea hännsanoi, ja miten kuvasi omaa näkemystään sinusta ja kokemustaan suhteestanne? Kuuntelitko, tiedätkö edes, mitä hän sanoi?
Ei välttämättä todellakaan sano tuon enempää. Heittää mököttelyt ja mykkäkoulut pyrkien vaikuttamaan ja katsoo tehoavatko ne ennen kuin itse nostaa elefanttia pöydälle omalta osaltaan, koska muutoin suhde voikin oikeasti päätyä eroon mitä vaimo ei missään nimessä taida haluta. Katsoo jos aloittaja peruisikin puheensa kun tarpeeksi hiljaiseksi ja keskustelemattomaksi ryhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hänen kotileikkiään, joka ei olisi täydellinen ilman aviomiestä, joka mieluiten vielä palvoisi häntä vaatimatta itse mitään tunnetason tai fyysisen tason tyydytystä. Jonka olemassaolon tehtävä olisi mieluiten täyttää vaimon näkemystä elämästä, ei olla jotakin omaansa ja itsenäistä, jolla on omia haluja"
Nyt osui ja upposi.
T. Ap
Naisia vihaavan miehen harhakäsitys naisista uppoaa tietenkin toisiin naisia vihaaviin miehiin. Se ei tee harhakäsityksestä totta.
Minä naisena en tunne ketään naista, joka haluaisi kotileikkiä ja palvovan miehen. Mutta mitäs naiset mitään muista naisista tietäisivät...
Teidän miesten kannattaa ilman muuta pesiytyä jonnekin red pill-sivustoille, kyllä sieltä saa pönkitystä kaikille pimeimmille harhoilleen toisilta miehiltä. Siellä ap on kommenteistaan päätellen jo viettänytkin aikaa.
No jos naispuoliset pariterapeutit, psykologit ja reddit ovat joitain redpill-sivuja, olkoon sitten niin.
Ja jos parisuhteen toimimattomuus on jokin pimeä harha, voit kyllä perustella. On paljon naisia, jotka lapsen saatuaan jättävät miehen henkisellä tasolla, ja suorittavat äitiyttä ja kotielämää. Ei tämä ole mikään redpill-harha, kuten ei sekään, että moni mies ei osallistu kodin ja lastenhoitoon tarpeeksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aluksi toivoin, että saisitte pelastettua parisuhteenne.
Mitä enemmän luen ap:n kirjoituksia, sitä enemmän alan olla sillä kannalla,,että vaimolle olisi parempi, jos eroaisitte.
Ap näytä tämä ketju vaimollesi, niin hän saa tietää, mitä hänestä todella ajattelet ja miten ruma olet sisältä päin. Eroatte jo hiihtolomaksi ja kumpikin voi lähteä vuorollaan radalle. Jaatte tietysti huoltajuuden 50/50, paitsi jos lapsi ja perhe on ollut sinulle vain kulissi, josta et aidosti välitä yhtään.
Tee se. Näytä tämä ketju rehellisesti vaimollesi. Hän ansaitsee totuuden sinusta.
No siis jotenkin maalaisjärki ja itsesuojeluvaisto sanoo, että ei välttämättä kannata ottaa neuvoja vastaan ihmiseltä joka ensin sanoo että olen säälittävä raukka jos lähden, ja sitten sanoo että pitäisi erota lopullisesti jo ensi viikolla, koska olen sisältä niin ruma...
Mutta kiitti vinkistä (roskiin) ja hyvää hiihtolomaa!
T. Ap
"Kyllä! Kannattaa ehdottomasti selvittää miksi naisen halu on lopahtanut. Jos ei tätä liittoa, niin seuraavaa suhdetta varten. Ettei käy samoin"
Kuulostaa järkevältä. Kiva kun tulee lisää asiallisia viestejä. Porvoon jengi ei tykkää, mutta eiväthän ne tykkää mistään/kenestäkään. Kunhan saavat solvata muita anonyymina netissä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää muuksi muutu.Keskusteluyhteys jos on kadonnut.
Itse olen nainen ja elän avioliitossa selibaatissa.Miestä ei kiinnosta.
Minua kiinnostaisi.
Jatka matkaa jos puhuminen ei auta.
Itse kannata hukata elämää.
Itse hukkasin
En hukkaa enää!
Kuinkahan vanha olet itse?
Tähän mennessä olen ollut:
-Sisältä ruma
-Narsisti
-Seksiorjuuttaja
-Pillun raiskaaja
-Mahdollisuus ainoastaan prostituoituihin
-Herkkänahkainen
-Itsekeskeinen
-Täysin empatiakyvytön
-Homo, jonka pitäisi alkaa miehen kanssa suhteeseen
-Idiootti
-Avionrikkoja
-Joudun helvetin tuleen
...
Noilla seteillähän se olisi kyssin eikä avioeron paikka. Voisivatko arvon provoilijat nyt ihan suoraan sitten ehdottaa sitä Makarovia takaraivoon tai mennä vaikka pilaamaan jonkun toisen ketjun. Tai tehkää ajan säästämiseksi jokin kollaboraatio, jossa keräätte syntini (kyllästyminen kuolleeseen suhteeseen), ja päätätte yksissä tuumin, kuinka tämä 110% johtuu siitäkin kuinka kelvoton olen.
Laittakaa siihen samaan viestiin sopivat parisuhteen ratkaisut (kidutuskeinot) seivästyksestä helvetin tuleen. Olen kyllästynyt lukemaan tuota samaa paskaa tipoittain, tod näk saman henkilön näppikseltä.
T. Ap
Ala paineen sitä äläkä kysele
Munaa vaan sisään kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä olen ollut:
-Sisältä ruma
-Narsisti
-Seksiorjuuttaja
-Pillun raiskaaja
-Mahdollisuus ainoastaan prostituoituihin
-Herkkänahkainen
-Itsekeskeinen
-Täysin empatiakyvytön
-Homo, jonka pitäisi alkaa miehen kanssa suhteeseen
-Idiootti
-Avionrikkoja
-Joudun helvetin tuleen
...
Noilla seteillähän se olisi kyssin eikä avioeron paikka. Voisivatko arvon provoilijat nyt ihan suoraan sitten ehdottaa sitä Makarovia takaraivoon tai mennä vaikka pilaamaan jonkun toisen ketjun. Tai tehkää ajan säästämiseksi jokin kollaboraatio, jossa keräätte syntini (kyllästyminen kuolleeseen suhteeseen), ja päätätte yksissä tuumin, kuinka tämä 110% johtuu siitäkin kuinka kelvoton olen.
Laittakaa siihen samaan viestiin sopivat parisuhteen ratkaisut (kidutuskeinot) seivästyksestä helvetin tuleen. Olen kyllästynyt lukemaan tuota samaa paskaa tipoittain, tod näk
Oho, onko nuo kaikki mainittu? Ei kai?
Vähän surkeaa kyllä, että et suostu kuuntelemaan muita kuin täysin samanmielisiä kommentteja. Mutta hei, sinun on elämäsi. Hyvää jatkoa!
Ehkä vaimosi olisi halunnut viettää iloista ja menevää elämää ja hankki lapset ja perheen vain sinua miellyttääkseen.