Miksei kukaan auta vanhusta lumitöissä?
Minä olen yksin asuva ja eläkkeellä, rivitalossamme naapurit ei voi edes sen verran auttaa että harjaisivat oven edestä minun ulkorapun että pääsen turvallisesti ulos ovesta. Itsekkäitä ihmisiä on niin paljon.
Kommentit (242)
Mä en ap valitettavasti saa mistään mitään ylimääräistä palkkaa sun eläkkeidesi ja tukiesi kustantamisesta.
joka syksyinen ongelma forssan seudulla mummelit ostavat halvinman kt, rt asunnon kuvittelevat että muut ovat VAAN ALEMMAN KASTIN VUOKRALAISIA kinuavat palveluksia heille kun vihdoin selviää että muu ovatkin heitä rikkaanpia maailma murtuu.
kunnatkin rakentaneet näitä kyyläys rivareita. hattulan parolasta puretaan 5 rivaria ja tilalle tulee 20 asunnon kerros talo.
kerroppa miksi naapureiden pitäisi harjata sinun polkusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen sinusta huoli-ilmoituksen kuntaan. Jos ei rappusten lakaisu onnistu niin vanhainkotiin.
Tämä. Aloittaja ei selvästikään ole enää kotikuntoinen.
Nykyään ei vanhainkotiin pääse, vaan olet kotina vielä silloinkin, kun et enää vuoteesta yksin pääse ylös.
Jos kuvittelet, että ihminen joka ei pysty rappusia lakaisemaan pääsee muka hoitokotiin niin haha haha. Sinne ei pääse edes ne jotka kotona nostetaan ruokapöydän ääreen odottamaan ruokapalvelua ja jonka sitten iltahoitajat käy nostamassa sänkyyn illalla. Täysin liikuntakyvyttömiä asuu kotonaan pilvin pimein.
Saattaa olla, ettet ole kovin ihmisystävällinen, jos kukaan ei tarjoa apua.
Vierailija kirjoitti:
Kunnasta löytyy kai joku ihminen joka tekee sen käsin tai aurakoppiauto. Tai maksulla. Naapuri ei ehkä ole se.
Eipä ole kunnalla työntekijöitä, jotka tekisivät lumityöt ihmisten pihasta. Huoltoyhtiö tekee lumityöt maksusta..
Jos minä olisin niin köyhä, että joutuisin asumaan rivitalossa ja tietäisin, että naapurissa asuu huonokuntoinen vanhus, niin aivan varmasti tekisin lumityöt hänen asuntonsa edustalta.
MIKSI PITÄISI AUTAA V. MUMMELIA SAA MITÄ TILAAA
Vierailija kirjoitti:
Teen sinusta huoli-ilmoituksen kuntaan. Jos ei rappusten lakaisu onnistu niin vanhainkotiin.
Menen viivana kunhan kerrot miten se ihme tehdään .
Suomalaisten valkoisten vanhusten auttaminen on kunnia-asia.
Vierailija kirjoitti:
Kunnasta löytyy kai joku ihminen joka tekee sen käsin tai aurakoppiauto. Tai maksulla. Naapuri ei ehkä ole se.
Mikä on aurakoppiauto?
HEI HALLO miksi sinua pitäisi palvella korvauksetta
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes kysynyt apua lumitöissä?
Tää on aika olennainen tieto. En minä ainakaan luvatta mene toisten pihoille hääräämään.
Hoidetaan miehen kanssa anopin lumityöt. Ja naapurin mummon lumityöt.
Naapurin mummo kiittelee aina kovin ja kiitokseksi kutoo meille sukkia ja leipoo välillä leipää.
Kiva auttaa kun se on vastavuoroista ja toinen on iloinen ja ystävällinen
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää, täällä ollaan taas heti tarjoamassa hoitolaitosta. Jos vanhus on muutoin kykenevä hoitamaan itsensä niin ei todellakaan laitokseen edes oteta. Kyseessä voi olla liikuntarajoite tai vastaava jolloin vanhus todellakin pärjää vielä yksin. Ei ole paljon pyydetty jos naapuri käyttäisi minuutin aikaansa harjaamalla toisen oven edustan?
Joo, eiköhän tuossa esim. henkilökohtainen avustaja olisi oikeampi vaihtoehto. Vaikka parin tunnin käynti muutaman kerran viikossa, pystyisi hoitamaan sellaisia tavallisia arkisia asioita, joihin ei itse enää ainakaan yksin pysty.
Vierailija kirjoitti:
No heitä parikymppiä niin harjataan.
Toivottavasti sulla on heittää pari kymppiä jokaisesta avusta, jonka saat, kun ite oot vanha.
Itsekäs olet.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikki päivät töissä...
Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen. Ei siinä ehdi katteleen naapurin porraspieltä kun on vielä hämärääkin aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
joka syksyinen ongelma forssan seudulla mummelit ostavat halvinman kt, rt asunnon kuvittelevat että muut ovat VAAN ALEMMAN KASTIN VUOKRALAISIA kinuavat palveluksia heille kun vihdoin selviää että muu ovatkin heitä rikkaanpia maailma murtuu.
Mikä ongelma on ohi mennessään putsata lumet naapurinkin rappusilta tai ovenpielestä?
Mutta tämä minä-minä-vain minä ja mulle kaikki-iläluokka on juuri näitä, jos ei saa rahaa, niin ei voi pienintäkään apua antaa.
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011794786.html