Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

67000 sai kuntoutuspsykoterapiaa. Arvatkaapa kuinka monta prosenttia oli naisia?

Vierailija
12.02.2026 |

Aika hämmentvä tilasto. Jo määrä herättää ihmetystä, mutta enemmän pöyristyttää naisten määrä. Lopuista kahdesta kymmenestäkin osa on miehen ja naisen väliltä. Mikä Suomen naisia oikein vaivaa?

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset hulluja, valittavat kaikesta ja raskaana niiden kuuluisi olla.

Korkki kiinni.

Sillä on korkki ja per*e auki, siksi se on niin katkera. 

Vierailija
142/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kiltti ei välttämättä tule edes katkeraksi vaan ei yksinkertaisesti jaksa enää, kun hän on se, joka aina joustaa hankalien ihmisten kanssa. 

Totta

-nimimerkki "Kuinka kauan vielä jaksaa?"

Hävitä ne elämästäsi. Et oikeasti tarvitse heitä, etkä voi pitää heitä, jos haluat voida paremmin. Joku harva jää sen jälkeen, kun rajat on aseteltu uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapia on uususkonto. Sekä vanhat että uudet uskonnot ovat olleet hyvin naisvaltaisia. Kyse on siis samasta ilmiöstä. Siksi psykoterapiaan hakeutuvista on naisia 80 - 90 %. Tavallisille miehille se on herkkäuskoinen iljetys.

Kelan myöntamien tukien määrää kiintoisampi olisi HAKIJOIDEN sukupuolijakauma.

Ei terapia ole mitään magiaa. 

Älä nyt pilaa faktoilla sitä, kun toinen yrittää päteä. Se on niin hassua seurattavaa.

Vierailija
144/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin aina ihmetellyt, etten ole elämäni aikana nähnyt vielä yhtään hullua ukkoa. Naisia olleet kaikki. Aika pelottavaa!

Niiden hullujen ukkojen takia naiset joutuu hakeutuun terapiaan. Ongelma on se että ne hullut ukot ei hakeudu, eikä pidä itseään hulluina.

Vierailija
145/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kuntoutuspsykoterapiassa väkivaltaisen liiton takia. Olen työssäkäyvä enkä ole ollut pitkillä sairaslomilla.

Miesten pitäisi käydä terapiassa. Olisi säästänyt minultakin loppuelämän pilalle menemisen. Uhrithan ne siellä terapiassa käy, ei tekijät. 

Loppuelämäsi ei ole pilalla, ellet anna sen olla. 

Vierailija
146/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehiä kiinnosta hoito, joka pitää maksaa itse siinä mielessä, että tuettuunkin terapiaan menee helposti lähemmäs kymppitonni. Lisäksi terapeutti pitää etsiä itse ja siihen voi mennä vuosi tai pari helpostikin. 

Ja terapiassa pitää olla valmis kohtaamaan oma itsensä. 

Tämä.

Vierailija
147/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heistä neljä viidesosaa oli naisia. 

Ja varmuudella pääosa vasemmiston ja vihreiden äänestäjiä,näin tämä menee.

Voin ammattilaisena vahvistaa tämän. Mt-kroonikot voivat olla sitten mitä vaan. Ja heidän kanssaan onkin ihana työskennellä.

Vierailija
148/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin juuri Kela-korvattavan terapian. Olen ollut Kokoomuksen jäsen vuodesta 2003. Käymällä terapiassa tuen suomalaista yrittäjyyttä. 

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
149/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heistä neljä viidesosaa oli naisia. 

Ja varmuudella pääosa vasemmiston ja vihreiden äänestäjiä,näin tämä menee.

Voin ammattilaisena vahvistaa tämän. Mt-kroonikot voivat olla sitten mitä vaan. Ja heidän kanssaan onkin ihana työskennellä.

Paskat mikään ammattilainen olet. Ammattilainen ei ole niin typerä, että keskittyy asiakkaan puoluekantoihin. Tai sitten olet vaan ääliö ja väärällä alalla.

Vierailija
150/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokoomuslainen terapiassa kävijä. Se on rakenteellinen vika yhteiskunnassa, ettei vasemmisto hörhöillä ole siihen varaa. Eikä työtä vieroksuvan työkykyä varten ole kuntoutuspsykoterapia. Ehkä joku ilmainen vaativa lääkinnällinen kuntoutus. 

Vierailija
151/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karua, naisten päät ei kestä somea eikä töissä käymistä, kotiin hoitamaan lapsia kuuluisivat

Paikka on nyrkin ja hellan välissä.T.Ahmed joka toi tapansa.

Vierailija
152/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus ja nämä idioottimaisimmat kommentit tulee juuri niiltä, joiden takia joku entinen kumppani tai muu läheinen joutuu nyt käymään terapiassa. Alhainen ÄO yhdistettynä epäempaattisuuteen ja henkisen kypsyyden puutteeseen on vastenmielisintä mitä tiedän. Onneksi voi valita, ettei päästä tällaisia elämäänsä. Mutta valitettavasti verovaroilla näitä elätetään sankoin joukoin. 

Vierailija
153/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun im tilastoista katsoo miesten osuutta niin on selvää että miehet tarttis rutkasti enemmän mielenterveysapua, mutta ei kehtaa hakeutua avun piiriin kun se on akkamaista tai jotain. Näin heidän kasvatettiin uskomaan, ja miehet ennen heitä jne.

Terapeuteista ja psyk sairaanhoitajista valtaosa on naisia, joilla se ns osaaminen sopii ahdistuneeseen naishenkilöön. Joka pirauttaa itkut. Seurasin kun mieheni haki terapiaa: neljäs terapeutti oli jollakin tapaa hyödyllinen. Väkisin yritettiin tyrkyttää uhriasemaa, vaikka mies pyrki ottamaan vastuun omasta käytöksestään. Ei sillä, myös  kovin moni mieskin varmaan haluaa "parantaa" pahan olonsa identifioitumalla uhriksi.

Vierailija
154/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen , se vähemmän älykäs sukupuoli. Horoskooppi tunne sekopäät!

Vierailija
155/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kertoo siitä, että suomalaisilla naisilla ei todellakaan ole aitoa yhteyttä toisiinsa, eivätkä voi keskustella keskenään oikeista asioista. Tämä ei kylläkään yllätä ollenkaan, sillä naisena näen valtaosan suomalaisista naisista juuri sellaisina, ettei heidän kanssa voi keskustella syvällisesti mistään. Ovat hyvin käytännönläheisiä, ja keskustelu pyörii arkisissa asioissa ja/tai tyyliin politiikassa. 

Ja joo, jotkut terapian tarpeisista naisista ovat aidosti sen tarpeessa, mutta tiedän omastakin tuttavapiiristä useita Kelan terapiassa käyviä, ja he kaikki ovat hyväosaisia milleniaaleja. Eli käyvät terapiassa jaappastelemassa itseään ja elämäänsä koskevat syvällisemmät kysymykset. Kavereiden kanssa sitten sitä arkista ja käytännönläheistä "keskustelua".

Osa myös turhan ihastuneita itseensä, siis ääri-individualismin seuraus. Elelevät liikaa omassa peräsuolessaan, omia pierujaan haistellen.

Vierailija
156/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se terapia toimi monelle naisellekaan. Minulle käynyt suht samoin kuin miehellesi. Olen nainen. 

Terapia sopii kevytongelmiin. Ikävä avioero, läheisen menetys kuormittavassa tilanteessa jne. Tai jos on ajatusvääristymiä.

Jos puhutaan oikeista traumoista, ei juuri yksikään Ja eka-terapeutti pysty toimimaan niiden kanssa, etenkään, jos potilas ei ole hädissään tai surullinen vaan jåsennelty ja rauhallinen, ehkä hetkittäin vihainen (syystä, tekijöitä kohtaan - yleensä  vanhemmat). 

Vierailija
157/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se terapia toimi monelle naisellekaan. Minulle käynyt suht samoin kuin miehellesi. Olen nainen. 

Terapia sopii kevytongelmiin. Ikävä avioero, läheisen menetys kuormittavassa tilanteessa jne. Tai jos on ajatusvääristymiä.

Jos puhutaan oikeista traumoista, ei juuri yksikään Ja eka-terapeutti pysty toimimaan niiden kanssa, etenkään, jos potilas ei ole hädissään tai surullinen vaan jåsennelty ja rauhallinen, ehkä hetkittäin vihainen (syystä, tekijöitä kohtaan - yleensä  vanhemmat). 

Ja juuri noista ns. kevytongelmista pitäisi pystyä puhumaan läheisten kanssa. Surkeaa on, että tuollaisia normaaleja elämään kuuluvia asioita joutuu puimaan terapeutilla. 

Yhteydettömät ihmiset.

Vierailija
158/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kuntoutuspsykoterapiassa väkivaltaisen liiton takia. Olen työssäkäyvä enkä ole ollut pitkillä sairaslomilla.

Miesten pitäisi käydä terapiassa. Olisi säästänyt minultakin loppuelämän pilalle menemisen. Uhrithan ne siellä terapiassa käy, ei tekijät. 

Eli tuntemusta uhrina (puoliso tai äiti käy, ehkä molemmat) olemisesta vahvistetaan? Mites se vastuun ottaminen omista aikuisista valinnoistaan?

Vierailija
159/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille helpompaa päästä tuen piiriin?

Paljon helpompaa

Ei ole. Väittäisin, että päinvastoin. Tässäkin ketjussa näkee, kuinka naisten ongelmia vähätellään. Pidetään herkkinä ja liian herkästi hoitoon juoksevina luulosairaina,  kärjistetysti sanottuna. 

Perheessä yksi on vaativassa asiantuntijatyössä. Pääsi terapiaan, tosin ryöpaikan maksamaan, heti uran aluksi. Lähinnä ennaltaehkäisemään odotettavissa olevia vaikeuksia. Oli hyödyllinen. On miespuolinen.

Vierailija
160/186 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan ei sitten saa vain kävelemällä kelaan ja pyytämällä kuntoutustukilappua. Niinkuin ei mitään muutakaan kelan tukemaa kuntoutusta.

Ei saa ei. Kun on saanut lähetteen terapiaan, pitää käydä itse tutustumassa eri terapiamuotoihin. Ja ne pitää maksaa itse. Vasta tämän jälkeen alkaa kelatuki juosta. Tämän takia monilta jää koko terapia välistä, kun ei ole varaa edes aloittaa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän