Onko positiivinen asia, jos henkilöllä on lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa? (Älä avaa ketjua, jos pelkkä otsikko ärsyttää sinua)
Mä olen miettinyt, että jos henkilöllä on lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa vakituisessa parisuhteessa ollessa, niin onko se positiivinen merkki? Sehän kertoo siitä, että tämä henkilö on niin suosittu ja
upea, kun useampi kuin yksi henkilö on halunnut saada lapsen hänen kanssaan. Eli se tavallaan nostaa henkilön statusta: hän on sitä parempi kumppanina, mitä useamman henkilön kanssa hän on lisääntynyt. Esimerkiksi jos on vaikka nainen, jolla on kolme lasta ja kaikilla eri isät, niin se kertoo siitä, että kolme miestä on valinnut hänet lapsensa äidiksi, joten siinä naisessa on pakko olla jotain erityisen upeaa.
Kommentit (249)
Hahhah. Mitä upeaa on akassa jos porsinut kolmelle eri ukolle kakaroita?? Tuollaista mainetta en arvosta!!!!
Pelkästä elämänhallinnan puutteesta kertoo. Jotkut naiset vain ei osaa ohittaa miestä, alkamatta poikia tämän kanssa.
Likainen lunttu.
Tuskin ne miehet mitään lasta haluaa sellaisen kanssa, mutta jotkut nyt uittavat munaansa hullussa, ja sillä on joskus ikävät seuraukset=lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei, vaan se on negatiivinen asia. Vastaan kun kysyttiin.
Miksi se on negatiivinen asia? Tuleeko yllätyksenä, että oikeasti vain pieni osa ihmisistä on suosittuja "deittimarkkinoilla". Usein näillä suosituimmilla sinkuilla on lapsia jo 1-2 kumppanin kanssa, sillä heillä ei ole ollut vaikeuksia löytää tasokasta seuraa
Voi piru kun naurattaa, oikeinko "TASOKASTA"?!
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos on lapsia kahdelle ja molemmat jättänyt lopulta? Eihän se tarkota että itsessä olisi jotain vikaa, kun jätät itse etkä jää väkisin huonoon suhteeseen.
No on sussa sitä vikaa, että et osaa edes lapsen isään tutustua sen vertaa, että tietäisit onko siinä miehessä vikaa.
Hirveä kiire vaan saada siemenet sisään. Etkö muuta osaa?
En ole ihminen joka ajattelee vain rahaa, mutta oikeaeti eikö olisi hieman hankalaa, jos toinen lapsi saa elareita 500€ ja toinen 200 €?
Minulla on laosi miehen kuolemaan päättyneestä suhteesta ja toinen suhteesta, joja päättyi eroon miehen alkoholisoiduttua. Avioliitoista. En pidä näitä virheinäni.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei todellakaan ole positiivinen asia. Yh äidit on muutenkin deittimarkkinoiden alinta kastia. Mies joka ottaa toisen miehen lapset huollettavakseen on aisankannattaja. Eli asia on negatiivinen
En minä ainakaan ole yh äitinä markkinoiden alinta kastia. Olen savuton, en juo alkoholia, teen terveellistä ruokaa lapsilleni, huolehdin säännöllisesti kodista, maksan laskut, tehnyt töitä ja maksanut veroni. Toisin kuin lapsen isä, jolla niitä elämänhallinta vaikeuksia oli, siksi hänestä ei ollut isäksi. Joten älkää levittäkö valheita ja lietsoko vihaa yh äitejä kohtaan. Saatat joutua aika noloon tilanteeseen sitten kun sinun valheesi eivät olletkaan totta, eikä se yh äiti ollutkaan mitään alinta kastia vaan ihan laatu nainen. Jos joku on niin yksinkertainen kuin sinä niin sulle täytyy yksinkertaistaa asioita, etkä siltikään välttämättä ymmärtäisi. Etkä sinä myöskään näe kenenkään yh:n kotiin ja voi perustaa väitteitäsi vain omaan mielikuvitukseen ja siihen, että vihaat ja kadehdit jotain yh äitiä kun hän laittoi rajat jollekkin miehellä, joka ei osannut edes laskujaan maksaa. Tyhmä saa olla joka levittää tuollaisia perättömiä juoruja ja vielä tyhmempi joka niitä uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsi kahden eri miehen kanssa. Sanoisin, että ei siinä ole mitään väärää tai pahaa jos tekee lapsen useamman ihmisen kanssa. Pohtisin enemmän sitä, että mihin omat voimavarat riittää, kuinka monta lasta jaksaa kunnialla kasvattaa ja kuinka monen isän/äidin kanssa jaksaa asioista sopia jos tuleekin ero. Mulla erot on tulleet miehistä johtuvista syistä. Toinen paljastuikin ihmiseksi, joka halusi olla se suhteen nainen ja häntä ei kiinostanutkaan suhteessa esim. petipuuhat juurikaan, ja toinen petti ja jätti. Ydin perhe olisi ollut kiva juttu, mutta ei osunut mun kohdalle hyvää miestä. Lapsia en kadu, mutta harmittaa se että joutuivat syntymään kiusaaja yhteiskuntaan.
Mitä tarkoitat tuolla, että ensimmäisen lapsen isä halusi olla "suhteen nainen"?
Hän siis mm. sanoi, että hän olisi halunnut olla se joka imettää ja ihan avoimesti sanoi, että on minulle kateellinen kun saan naisena olla se joka imettää.
Kerronpa salaisuuden. Ei mikään yksittäinen asia kerro ihmisestä mitään kovin aukottomasti.
Toki jos on lapsia tyyliin neljän tai viiden kanssa, herää isoja kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos on lapsia kahdelle ja molemmat jättänyt lopulta? Eihän se tarkota että itsessä olisi jotain vikaa, kun jätät itse etkä jää väkisin huonoon suhteeseen.
toisaalta, ei kukaan järjissään oleva tasokas ihminen hanki lasta huonon kumppanin kanssa. Sitä paitsi: kannattaa myös miettiä, että onko oikeasti parempi vaihtoehto olla yksinhuoltaja/vuoroviikkovanhempi kuin jatkaa elämistä ydinperheenä, vaikka parisuhde olisikin huono. Ja mitä se huono parisuhde edes tarkoittaa? Jos romanttinen "kipinä" on sammunut, ei se ole mikään syy erota jos on pieniä lapsia. Harvoin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella varsinkaan jos ei edes kastele omaa nurmikkoa.
Aika moni järjissään oleva kylläkin elää kulissi liitossa ja vertaa itseään jatkuvasti johonkuhun joka ei ole elänyt kuten hän. Minusta se, että sinä koet olevasi järjissäsi hyvän kumppanin kanssa, mutta silti se sun ego ja se teidän suhteen laatu perustuu vertailuun siitä, että onko joku tehnyt lapsen huonon kumppanin kanssa kertoo siitä, että se oma avioliitto tai parisuhde ei sitten kuitenkaan niin hyvä ole kun tarvii nälviä jonkun toisen epäonnea, vähätellä ja pönkittää sillä itseään, että joku toinen on päätynyt olemaan ns. huonon kumppanin kanssa. Kyllä minäkin järjissäni olin kun huonon kumppanin valitsin, mutta se kyllä täytyy sanoa, että minut oli kasvatettu siihen, että suurin osa ihmisistä on hyviä ihmisiä, maalaistaustaiset vanhempani olivat naiveja ja sinisilmäisiä sillätavalla. Mutta se, että olen tehnyt lapsen useamman miehen kanssa ei kyllä enää 2026 luvulla pitäisi olla mikään häpeän aihe. Eikä minua hävetä se yhtään, koska lapset on mainioita eikä Suomella olisi senkään vertaa lapsia jos ihmiset pelkällä järjellä lapsia tekisi. Jos pelkästään järjellä ajattelet niin et sinä silloin lapsia tee. Maailma on kuitenkin sen verran brutaali ja primitiivinen vieläkin, eikä sivistyneitä hyviä ihmisiä oikeasti ole niin paljon. Iso osa Suomalaisistakin on jotenkin riippuvaisia alkoholista, pelaamisesta yms. yms, ovat liian uskonnollisia, omaavat ihme päähänpinttymiä ja tapoja, monellakaan ei ole ollut edes tapakasvatusta jne. Mutta silti koetaan, että ollaan hirmu järkeviä. Mulla on kahden eri miehelle tehneenä naisena silti enemmän sivistystä ja käytöstapoja kuin monella muulla. En esim. juo alkoholia, enkä polta tupakkaa enkä riehu tai aiheuta mitään hämminkiä. Ei se minun arvosta kerro yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei todellakaan ole positiivinen asia. Yh äidit on muutenkin deittimarkkinoiden alinta kastia. Mies joka ottaa toisen miehen lapset huollettavakseen on aisankannattaja. Eli asia on negatiivinen
En minä ainakaan ole yh äitinä markkinoiden alinta kastia. Olen savuton, en juo alkoholia, teen terveellistä ruokaa lapsilleni, huolehdin säännöllisesti kodista, maksan laskut, tehnyt töitä ja maksanut veroni. Toisin kuin lapsen isä, jolla niitä elämänhallinta vaikeuksia oli, siksi hänestä ei ollut isäksi. Joten älkää levittäkö valheita ja lietsoko vihaa yh äitejä kohtaan. Saatat joutua aika noloon tilanteeseen sitten kun sinun valheesi eivät olletkaan totta, eikä se yh äiti ollutkaan mitään alinta kastia vaan ihan laatu nainen. Jos joku on niin yksinkertainen kuin sinä niin sulle täytyy yksinkertaistaa asioita, etkä siltikään välttämättä ymmärtäisi. Etkä sinä myöskään näe kenenkään yh:n kotiin ja voi perustaa väitteitäsi vain omaan mielikuvitukseen ja siihen, että vihaat ja kadehdit jotain yh äitiä kun hän laittoi rajat jollekkin miehellä, joka ei osannut edes laskujaan maksaa. Tyhmä saa olla joka levittää tuollaisia perättömiä juoruja ja vielä tyhmempi joka niitä uskoo.
No ohhoh. Osui ja upposi. Valitettavasti ainakin niin kauan kun lapsesi asuu kanssasi, tai ovat kouluikäisiä olet alin kasti deittimarkkinoilla. Itse valitsit lastenhankinnan miehen kanssa jonka elämänhallinta ei ole vakaalla pohjalla. Se nyt vaan on fakta että miehet ei kovin innokkaita ole seurusteluun yh äitien kanssa. Panoseurana ehkä mutta muuten ei. Vielä alin kasti on ne yh äidit, kenen lapsi tai lapset ovat väriltään tummia. Se on pahin rasti ja todennäköisyys parisuhteelle on aika nolla. Totuus sattuu. Sori siitä
Sinä et minun arvoani määritä. Et sinä sitä päätä mitä "kastia" olen. Vaikka kuinka vänkäisit, että yh äiti on alinta kastia niin en minä silti ihan ketä tahansa miestä kumppaniksi hyväksyisi. Ei myöskään osunut eikä uponnut, koska et ole ensimmäinen kiusaaja johon törmään. En myöskään valinnut miestä jolla on elämänhallinan haasteita, hän itse valitsi valehdella, että hänen asiansa ovat paremmin. Jos miehet eivät ole halukkaita seurustelmaan yh äitien kanssa niin mitä sitten? Seurustelkaa sitten mielummin vaikka niiden juoppojen naisten kanssa jos ei kerran alkoton, kunnollinen ihminen kelpaa. En minä tällä iällä ole enää niin riippuvainen miesten huomiosta, viihdyn hyvin sinkkunakin. Jotenkin en usko, että yh äidit alimpaan kastiin laittavat miehet mitenkään korkea tasoisia ovat, luultavasti äö ei yllä ikiovin korkealle. Ei minun itsetunto perustu siihen missä illuusioissa joku elää.
Älähän nyt pillastu. Ikävä kyllä se on totta että yh äidit menee vaan sinne alimpaan kastiin deittimarkkinoilla. Ehkä sitten vanhemmalla iällä voi jatkaa omanikäistensä deittailua kun lapset ovat aikuisia. Mutta kaikkea hyvää sinulle ja onnea tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Kyllähän moni mies elää tyytyväisenä uusperheessä. Ja jos mies itsekin tuo omat lapsensa siihen parisuhteeseen, niin kyllä minun mielestäni tuntuu reilulta, että myös nainen tuo omat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ihminen joka ajattelee vain rahaa, mutta oikeaeti eikö olisi hieman hankalaa, jos toinen lapsi saa elareita 500€ ja toinen 200 €?
heräisi epäilys, että se lähivanhempi käyttää ne varakkaamman exän rahat siihen toiseen lapseen myös. Eli toinen existä suoraan sanottuna elättää toisen ihmisen lasta.
"En minä ainakaan ole yh äitinä markkinoiden alinta kastia. Olen savuton, en juo alkoholia, teen terveellistä ruokaa lapsilleni, huolehdin säännöllisesti kodista, maksan laskut, tehnyt töitä ja maksanut veroni. Toisin kuin lapsen isä, jolla niitä elämänhallinta vaikeuksia oli, siksi hänestä ei ollut isäksi. Etkä sinä myöskään näe kenenkään yh:n kotiin ja voi perustaa väitteitäsi vain omaan mielikuvitukseen ja siihen, että vihaat ja kadehdit jotain yh äitiä kun hän laittoi rajat jollekkin miehellä, joka ei osannut edes laskujaan maksaa. "
Miksi hankit lapsen miehen kanssa, jolla oli elämänhallinnan vaikeuksia? jos kerta olet mielestäsi niin mielettömän upea ja tasokas nainen, jolla on runsaasti valinnanvaraa miehissä, niin miksi kaikista vaihtoehdoista valitsit lapsesi isäksi tuollaisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Älähän nyt pillastu. Ikävä kyllä se on totta että yh äidit menee vaan sinne alimpaan kastiin deittimarkkinoilla. Ehkä sitten vanhemmalla iällä voi jatkaa omanikäistensä deittailua kun lapset ovat aikuisia. Mutta kaikkea hyvää sinulle ja onnea tulevaisuudessa.
Vohan nämä yh-äidit seurustella toisten yh-/vuoroviikkoisien kanssa. Lika barn leka bäst.
Vierailija kirjoitti:
mihin kastiin yh-isät menevät?