Onko positiivinen asia, jos henkilöllä on lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa? (Älä avaa ketjua, jos pelkkä otsikko ärsyttää sinua)
Mä olen miettinyt, että jos henkilöllä on lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa vakituisessa parisuhteessa ollessa, niin onko se positiivinen merkki? Sehän kertoo siitä, että tämä henkilö on niin suosittu ja
upea, kun useampi kuin yksi henkilö on halunnut saada lapsen hänen kanssaan. Eli se tavallaan nostaa henkilön statusta: hän on sitä parempi kumppanina, mitä useamman henkilön kanssa hän on lisääntynyt. Esimerkiksi jos on vaikka nainen, jolla on kolme lasta ja kaikilla eri isät, niin se kertoo siitä, että kolme miestä on valinnut hänet lapsensa äidiksi, joten siinä naisessa on pakko olla jotain erityisen upeaa.
Kommentit (283)
Neutraali asia. Tarina tilanteen takana voi olla millainen tahansa.
Itse olen kahden pienen lapsen yksinhuoltaja. Molemmilla eri isät. Omalla kohdallani ei kerro mistään tasokkuudesta, vaan ongelmallisesta seksuaalikäyttäytymisestä ja huonosta itsetunnosta. Luojan kiitos en enää edes haaveile parisuhteesta, sellaiseen en kykenisi. Lapset kuitenkin rakkaita ja elämä heidän kanssaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Roskanaisia tuollaiset. M32
Entäs miten kuvailisit vastaavia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Neutraali asia. Tarina tilanteen takana voi olla millainen tahansa.
Itse olen kahden pienen lapsen yksinhuoltaja. Molemmilla eri isät. Omalla kohdallani ei kerro mistään tasokkuudesta, vaan ongelmallisesta seksuaalikäyttäytymisestä ja huonosta itsetunnosta. Luojan kiitos en enää edes haaveile parisuhteesta, sellaiseen en kykenisi. Lapset kuitenkin rakkaita ja elämä heidän kanssaan hyvää.
Kuitenkin kaksi miestä valitsi SINUT lapsensa äidiksi. Et sä voi mitenkään olla huono kumppani/äiti.
Ei todellakaan ole positiivinen asia. Ei se mikään maailmanloppu ole, mutta ei missään nimessä hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lasten kannalta hyvä asia.
Miksi ei? Moni lapsi elää tyytyväisenä uusperheessä.
En tiedä ainoatakaan.
Ei kuulosta sitoutumis- tai ainakaan harkintakykyiseltä henkilöltä. Eli on varmaan plussaa siinä tapauksessa, että haluat hänen kanssaan nimenomaan lapsia ja lyhyen suhteen.
Mulla on 2 lasta, 1 lapsi per mies. Ikäeroa on 20v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lasten kannalta hyvä asia.
Miksi ei? Moni lapsi elää tyytyväisenä uusperheessä.
En tiedä ainoatakaan.
minkä ikäisiin lapsiin nyt viittaat? Miksi he eivät elä tyytyväisenä uusperheessä? Mikä heitä kyrsii siinä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2 lasta, 1 lapsi per mies. Ikäeroa on 20v.
oletko eronnut molempien lastesi isistä?
Sellainen alustuskirjoituksessa kuvailtu nainen, jolla on esim. kolme lasta ja kaikki eri miesten kanssa, on jäteainesta ja kaatopaikkatavaraa.
Ilotaloon sellainen portto kuuluisi töihin.
Oxennus.
Pastori Puhto
Juuh, ei. Jos on päätynyt hankkimaan lapsia useamman ihmisen kanssa, mutta eroamaan jokaisesta, niin lähinnä mietin, että ei osaa sitoutua. Onko hankkinut lapsia hetken mielijohteesta, eikö osaa ratkoa ongelmia, eikö kanna vastuutaan perhe-elämässä?
Miten se, että naisella on lapsia vain yhden miehen kanssa pois sulkee sen, etteikö useampi olisi hänet lapsensa äidiksi valinnut, jos olisivat saaneet tilaisuuden?
Minusta kertoo enemmänkin siitä, ettå täytyy olla jollain tapaa "parisuhteeseen sopimattomia" piirteitä, kun useampi suhde päättynyt eroon VAIKKA on niitä yhteisiä lapsiakin. Tämäkään ei toki koske kaikkia, joillakin on vain huonoa tuuria.
Mun mielestä riippuu siitäkin, että onko ero tapahtunut pikkulapsiaikana vai kun lapsi on jo iso koululainen. Tai jos joku on saanut lapsen vaikka 18-vuotiaana niin kaikki ymmärtävät, että hyvin harva teinisuhde kestää vuosia (ellei ole joku lestadiolainen).
Kenen mielestä voisi olla positiivinen seikka, että pitää jokaisen kanssa lisääntyä? Ehkä tietyissä piireissä sitten
Aloituksesi on syrjivä. Miksi siihen pitäisi vastata kun jokainen tietää että haluat muuta haukuttavan
Eri asia toki, jos lapsilla isokin ikäero, ja niitä on vaikka kahdessa suhteessa, mutta jos alkaa olla jo kolmelle miehelle lapsia kolmekymppisenä niin kyllä väistämättä salaa asiaa ihmettelen. Eipä tuo ainakaan ns tasokkuutta nosta millään tavalla.
Voihan se olla niiden isienkin syytä miks eronnut esim tehneet jtn ikävää
Minulla on lapsia kahden miehen kanssa, koska jäin leskeksi ensimmäisestä avioliitostani.
Huonoa onneahan se on, mutta toisaalta ei kyllä ollut millään tavalla vaikeaa löytää tätä uutta kumppania, kun päätin, että haluan vielä uuden suhteen ja lapsia.
Roskanaisia tuollaiset. M32