Mies kuoli magneettikuvauksessa: Yksityiskohdat selviävät
Kauheaa miten tuollaista voi tapahtua. Olisiko kannattanut jättää kuvaamatta. Ks, https://www.iltalehti.fi/
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anestesialääkäri "nukutti" potilaan.
Anestesialääkärin ehdottomasti tärkein tehtävä on kyetä nukuttamaan potilas niin että hän myös herään anestesiasta. Pelkkään nukutukseen kykenee lähiöbaarin kovanyrkkinen Leksakin.
Olikohan tuo miehen ensimmäinen anestesia? Mua ei oo koskaan nukutettu ja oon kuullut että ensimmäinen nukutus on riskialtein. Liekö totta. Olen yli 50v.
No periaatteessa näin voi sanoa koska mahdolliset ongelmalliset epätyypilliset reaktiot nukutukseen tulevat tietysti ilmi vasta kun nukutetaan. Jos joudutaan vielä joskus uudestaan nukuttamaan nämä reaktiot ovat sitten valmiiksi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
No, saipahan kuolla rauhallisesti kärsimättä. Enäähän ei ole lottovoitto syntyä Suomeen vaan lottovoitto on jos täällä ei kidu vielä eläessään.
Lieneekö ikinä ollut mikään lottovoitto syntyä Suomeen. Minun kohdallani ei ainakaan pidä paikkaansa. Tyhmä lentävä lause se vain on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä että miksi piti nukuttaa magneettikuvausta varten?
Olen ollut kaksi kertaa magneettikuvassa eikä mistään nukutuksesta ole koskaan puhuttu.
(Molemmilla kerroilla kuvattiin pää että olin tosiaan kokonaan putkessa?
Mulla on kuvattu pää lukemattomia kertoja ja edelleen kuvauksia jatketaan. En ole kuullutkaan nukutuksesta.
Ei kuulu tähän lainkaan, miksi mies halusi tutkimukseen sedaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puristuiko elävältä? Kuka hullu noihin putkiin uskaltaa mennä. Itselläni kerran kun kävin niin muna halkesi kahtia kun prinssi Albert pinkaisi putkeen sukukalleudesta. Sen jälkeen en ole mennyt noihin putkiin
Ei puristunut. Sai nukutuksen ja happimaski vaikeutti hengitystä. Eikä elintoimintoja valvovaa laitetta ollut että potilaan heikkenevä tila olisi havaittu ajoissa
Huh huh. On nuo valvovat laitteetkin yhtä kidutusta. Esim itteeni on kuristanut tommone happimaski , mahassa olevista napeista on palanut rintakarvat ja sormi sekä käsi menny kuolioon niistä puristusvälineistä. Nykyään kieltäydyn, jos semmosia alkavat laittaa. Ei onneks oo lääkäri hakenut. Kerran tuli ampulanssi pihaan nii lähin lähimettään piiloon. Eivät onneks jääneet kytikselle
Vierailija kirjoitti:
jutun mukaan nimenomaan röntgenhoitajat osasivat elvyttää, yksi huomasi ensimmäisenä elottomuuden, toinen alkoi paineluelvytyksen ja muut lähtivät hakemaan tarvittavia tarvikkeita.
"Tilannetta vaikeutti se, että anestesialääkäri vastasi hoidosta yksin. Paikalla olleet hoitajat olivat röntgenhoitajia, joilla ei ollut koulutusta nukutuspotilaiden hoitoon. Myös henkilökunnan ensiapukoulutus oli puutteellista."
Jos lukisit sen jutun ennen kuin tulet jankuttamaan tuota trollisontaasi. Eli selvästikin paikalla oli röntgenhoitajia jotka siis ei osanneet ensiapukoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaativa ylipainoinen potilas ja aivan liian höveli lääkäri. Lääkärin pitää osata sanoa ei, vaikka potilas kuinka vaatisi.
😆 No ei lääkärinä saa kyllä tietoisella huolimattomuudella t a p p a a ihmistä vaikka potilas käyttäytyisi miten ja olisi miten ylipainoinen tahansa. Ei ole mistään höveliydestä kyse vaan vakavasta työtehtävien laiminlyönnistä koska mitään kunnollista valvontaa ei ollut. Haluaisitko itse ettei vaikka leikkauksen aikana seurata elintoimintojasi ollenkaan? "Oho tuli varmaan sydänpysähdys, kuoli pois."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikö teillä iltalehdessä tosiaan ole muita uutislähteitä kuin vauvapalsta kun roikutte täällä aamusta iltaan raivoamassa saamastanne kritiikistä? Jo tuo todistaa lehtisenne surkeaa laatua :D"
Et sinä ole antanut mitään kritiikkiä, vaan mussuttanut että sinulle täyty jonkun kertoa uutisen sisältö, koska et voi ja/tai tai osaa sitä itse lukea.
Ihmettäkö sinä siinä sitten uhriudut ja kiukuttelet. Ja annoin kyllä kritiikkiä umpisurkean lehtesi kokonaislaadusta, mutta et tietenkään halunnut sitä ottaa vastaan. Ei ihme ettei laatu parane kun raivoat työaikasi pitkin somea haukkuen kaikki siitä ettei ne tykkää lehtesi surkeista klikkiotsikoista ja vielä aneemisemmasta journalismista.
:D :D
Olen töissä l
Tuskin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anestesialääkäri "nukutti" potilaan.
Anestesialääkärin ehdottomasti tärkein tehtävä on kyetä nukuttamaan potilas niin että hän myös herään anestesiasta. Pelkkään nukutukseen kykenee lähiöbaarin kovanyrkkinen Leksakin.
Olikohan tuo miehen ensimmäinen anestesia? Mua ei oo koskaan nukutettu ja oon kuullut että ensimmäinen nukutus on riskialtein. Liekö totta. Olen yli 50v.
No periaatteessa näin voi sanoa koska mahdolliset ongelmalliset epätyypilliset reaktiot nukutukseen tulevat tietysti ilmi vasta kun nukutetaan. Jos joudutaan vielä joskus uudestaan nukuttamaan nämä reaktiot ovat sitten valmiiksi tiedossa.
Jutussa kerrotaan lääkärillä olleen tiedossa, että anestesia on tälle miehelle riski. Eli oli nukutettu ennenkin.
Yksityinen terveyspalvelu on aina parempaa.
Otkes osoittaa, että olisi tapahtunut lääkärin ja lääkäriaseman tuottamuksesta, miksei ole tutkittu tahallisuuden mahdollisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen minäkin, miksi potilas oli nukutettu ? Olen itse aivokasvainpotilas, minua on kuvattu monet kerrat eikä koskaan ole nukuttettu. Ei tietenkään.
Oliko tuo ihminen jotenkin paniikkiin taipuvainen, siksi nukutettiin ? Sanonpa vain, että kyllä aikuinen normaali ihminen magneettikuvauksen kestää.
Toki lapsilla, dementikoilla, alhaisella ymmärryksellä varustetuilla ihmisillä voi olla vaikeuksia maata putkessa..
Onpa vähäksyvää suhtautumista fobioita kohtaan. Ihan kuin me kaikki, jotka sellaisista kärsimme, olisimme jotenkin vähä-älyisiä. Ei ole niin. Fobioita voi olla myös älykkäillä, kognitiivisesti erittäin kyvykkäillä henkilöillä. Ja paniikkiin taipuvaiset ja fobioista kärsivät ovat myös normaaleja ihmisiä.
No jos kerran olet itse niin älykäs ja fiksu, niin mikset osaa perustella itsellesi fobian järjettömyyttä ? Ei fobiasta tarvitse kärsiä, jos osaa asioita järjellä ymmärtää. Ei koko maapallo voi mukautua aikuisen itseään vieläpä älykkäänä pitämän ihmisen omituisiin vaatimuksiin.
Melko uskomatonta. Miten voi sössiä noin pahasti. Lääkärin pitäisi tietää onko tarpeeksi koulutusta tuollaiseen kkuvaukseen ja mitä pitää tehdä vaan potilas jätetiiin yksin lääkärin armoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi magneettikuvaus varten on nukutettu?? Eikö ole edes ollut laitteita joilla valvotaan potilaan tilaa. Näin yksityisellä Suomessa.
Siellä pitää olla täysin liikkumatta pitkän ajan (itsellä on ollut 15-30 minuutin aikoja), riippuen mitä kuvataan. Ihmisillä on eri tilanteita, joissa eivät välttämättä ymmärrä, muista, kykene tottelemaan ohjeita tämän asian osalta.
Tiedän, olin itsekin lapsena magneettikuvassa joka otettiin kaksi kertaa, kun ekalla kerralla liikahdin vahingossa vähän. Tässä uutisessa ei kuitenkaan sanottu että kyseessä ollut keski-ikäinen olisi ollut joku muistisairas tms joka ei pysty olemaan liikkumatta. Mutta ehkä hänellä jotain ongelmaa sitten oli jos nukuttaa piti.
Syy kerrotaan uutisen kolmannessa lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jutun mukaan nimenomaan röntgenhoitajat osasivat elvyttää, yksi huomasi ensimmäisenä elottomuuden, toinen alkoi paineluelvytyksen ja muut lähtivät hakemaan tarvittavia tarvikkeita.
"Tilannetta vaikeutti se, että anestesialääkäri vastasi hoidosta yksin. Paikalla olleet hoitajat olivat röntgenhoitajia, joilla ei ollut koulutusta nukutuspotilaiden hoitoon. Myös henkilökunnan ensiapukoulutus oli puutteellista."
Jos lukisit sen jutun ennen kuin tulet jankuttamaan tuota trollisontaasi. Eli selvästikin paikalla oli röntgenhoitajia jotka siis ei osanneet ensiapukoulutusta.
Se on sitten työnantajan virhe, jolleivat mitään elvytyskoulutusta henkilökunnalleen järjestä.
Minullakin on ollut aivokasvain ja kuvannettu ainakin 8krt eikä mitään ongelmia ollut muutakuin ensimmäisellä kertaa kun ei minua neuvottu toimimaan oikein, olin siis ilman korvakuulokkeita ja tilanne oli lähes sietämätön kun en itse ymmärtänyt toimia oikein ahtaassa paikassa. Myöhemmin olen saanut pyytämättäkin korvakuulokkeet ja pitänyt silmäni kiinni näin ei pääse ahtaan paikan kammoa syntymään laisinkaan.
Mitä mitä eikö yksityisellä pitänyt olla parhaat lääkärit ja laatuhoitoa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sedatoitu sellainen potilas yksityisellä, jolle toimenpide olis pitänyt tehdä julkisella, kunnon tarkkailulla ja hoitaja-lääkäri parina.
Mutta yksityinen on silti parempi. Eikä muuten ole mikään hoitovirhe, anestesiahoitajan tai jonkun muun hoitajan vika, vaikka olisi ollut lääkäri huseeraamassa.
Oletko joku konitohtori?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen minäkin, miksi potilas oli nukutettu ? Olen itse aivokasvainpotilas, minua on kuvattu monet kerrat eikä koskaan ole nukuttettu. Ei tietenkään.
Oliko tuo ihminen jotenkin paniikkiin taipuvainen, siksi nukutettiin ? Sanonpa vain, että kyllä aikuinen normaali ihminen magneettikuvauksen kestää.
Toki lapsilla, dementikoilla, alhaisella ymmärryksellä varustetuilla ihmisillä voi olla vaikeuksia maata putkessa..
Sinulla ei ole ainakaan empariakyky normaali. Ilmeisesti aivokasvaimesi sijaitsee tunnekeskuksien alueella.