Minulle ei myonnetty pelkosektiota 21-vuotiaana, joten tein abortin. Nyt sitten 31-vuotiaana vihdoin uskoivat ja sain tahtoni lapi.
Siinä syy omaan myöhäiseen lapsentekoikääni.
Sen lisäksi, että olen katkera yhteiskunnalle, jolla on valta määrätä synnytystavastani, kannan lopunikääni harteillani taakkaa esikoisestani, jonka murhautin, vain siksi, että minut ajettiin nurkkaan pelkoni kanssa.
Kommentit (81)
Vierailija:
Ei kyse ole asenteesta!! Kyse on siitä, että tuo mitä minulle tapahtui sektiossa, ei ollut ollenkaan ' normaalia' , jos nyt noin voi sanoa.
Kaksi lasta olen synnyttänyt alakautta ja toivottavasti ei tarvitse sektioo kokea enää ikinä!
Luuletko tosiaan, että joku ei lähde sektioon sen takia, mitä SINULLE on tapahtunut? Itserakkaus huipussaan.
Vierailija:
Luuletko tosiaan, että joku ei lähde sektioon sen takia, mitä SINULLE on tapahtunut? Itserakkaus huipussaan.
Vierailija:
Olen synnyttänyt alakautta neljä lasta, ihan " kivat" synnytykset!
Kuopus ei alkanut syntyä, vaikka lapsivedet menneet.
Yritettiin käynnistystä geelillä kunnes huomattiin että olen astmaatikko eikä käy!
Pienellä tippamäärällä yritettiin käynnistystä kun kuume jo yli 39 - kamala horkka! En antanut lisätä tippaa ja lopulta leikattiin!
olen yhtä hyvä äiti iltatähdelleni saadessani hänet 40v, leikkauksella!
Vierailija:
En todellakaan luule. Mutta tiedän, että moni haluaa siihen koska se on muka helppo tapa saada vauva maailmaan. Etkö tajua pointtia??
Luuletko todellakin, että ihmiset ovat niin yksinkertaisia?
Vierailija:
Luuletko todellakin, että ihmiset ovat niin yksinkertaisia?
Ensinnäkin: noin henkilökohtainen asia ei kuulu muille kuin asianomaiselle, eivätkä sitä saisi ulkopuoliset besserwisserit mennä ronkkimaan. Millä lihaksilla te muitten ratkaisuihin puututte?
Toiseksi: paljon " turhempiakin" ja kalliimpia operaatioita tehdään ihmisille. Miksi juuri pahasta synnytyspelosta kärsivät ovat niitä, joilta apu kielletään? Tässä on mielestäni selvä naisviha kyseessä. Näin siitäkin huolimatta, että pahimpia haukkujia ovat toiset naiset. Outoa kyllä...Ehkä se on joku tapa päteä ja kerätä irtopisteitä, kun asetutaan toisten yläpuolelle.
Jos sosiaaliset syyt ovat riittävä peruste abortille, en ymmärrä, miksei synnytyskauhukin voisi sitä olla.
Mielestäni ap:n tapaus opettaa sen, että pelkosektioita ei pitäisi torjua periaatesyistä. Tällaisesta politiikasta on vain huonoja seurauksia. Luonnollisesti pelkotapauksia on syytä valmentaa, ja moni onkin päässyt irti peloistaan tällä tavalla - hyvä niin. Mutta jos se ei onnistu, en näe mitään järjellistä syytä, miksi sektiota ei saisi olla tarjolla.
Terv. Imukuppisynnyttäjä
Hän oli aivan ihmeissään siitä millaista tekstiä täällä asiasta kirjoitellaan.
Ensiksikin hän ei käsitä sitä että miksi tämä asia liikuttaa niin paljon muita naisia (siis tuntemattoman naisen abortti) ja toisekseen hän ei voi ymmärtää että miksei jokainen saa synnyttää haluamallaan tavalla. Hänen mielestään on ihan yksi lysti miten se lapsi saadaan sieltä pihalle. Ja tässä nimenomaan hän ihmetteli naisten tuomitsevaa asennetta synnytystapoihin.
Tosin hetken mietittyään sanoi ymmärtävänsä niitä naisia jotka pelkäävät että värkki menee pilalle. Sanoi että kyllä se käy miehenkin mielessä, mutta siitä ei vaan uskalleta puhua ääneen.
Ja mikä parasta, sain aivan spontaanin kiitoksen häneltä siitä etten ole sellainen " karmea haahkanretale " millaisena hän piti näitä tuomitsevia naisia tässä keskustelussa.
Että kannatti näyttää miehelle :-)
Vierailija:
Monet ovat.
Kyllä ihmiset osaavat tehdä päätöksensä ilman sinun hysteeristä vouhkaamistakin.
helpottavana pikku toimenpiteenä....
nukutuksessakin on aina riskinsä.
yksityislääkärille, joka on myös Naistenklinikalla julkisella puolella töissä. Hän tekee pelkosynnyttäjä-diagnoosin ja leikkaa sovittuna päivänä Naistenklinikalla. Kulut n. 1000e. Pieni hinta kuitenkin siitä, ettei tarvitse anella, itkeä tai odotella päätöstä leikkauksesta. Että voi olla satavarma, että leikkauksen saa.
Vierailija:
yksityislääkärille, joka on myös Naistenklinikalla julkisella puolella töissä. Hän tekee pelkosynnyttäjä-diagnoosin ja leikkaa sovittuna päivänä Naistenklinikalla. Kulut n. 1000e. Pieni hinta kuitenkin siitä, ettei tarvitse anella, itkeä tai odotella päätöstä leikkauksesta. Että voi olla satavarma, että leikkauksen saa.
joten tällainen käytäntö vain harvenee ajan myötä.
Vierailija:
Kyllä ihmiset osaavat tehdä päätöksensä ilman sinun hysteeristä vouhkaamistakin.
Mulla oli samoja fiiliksiä vaikean raskauden vuoksi, mutta aborttia en tehnyt. En saanut oikeaa hoitoa, vaikka kävin peloistani keskustelemassa " pelkopolilla" . Sektion olisin saanut milloin vaan, mutta en hoitoa. Että vituttaa vieläkin, kyllä mun ongelmista olisi voinut päästä yli. En sitten pyytänyt pelkosektiota ja synnytys alkoi. Tuli vaan kusipäinen lääkäri, joka vaati mua synnyttämään luomuna ilman kipulääkkeitä, vaikka suunnitelmassa luki kaikki mahdolliset lääkkeet ja puudutteet heti ja myös pelkosektio päivystyksessä. Tuli sitten todellinen pelkosektio päivystyksessä.
että sinun näkemyksesi asioista on tämä. Sinua olisi pitänyt kuunnella ja auttaa pelkosi kanssa.
Vierailija:
Kuka täällä vouhkaa... Mitä se sinun p*** kaivelee mitä joku on sektiossa kokenut?
Hyvin harva synnytys, alateitse tai sektiolla, epäonnistuu!! Ja vaikka tällä henkilöllä olisi sektio epäonnistunut, niin se EI tarkoita sitä, että muilla epäonnistuisi. Huonoa tuuria vain!
No, ei kaivelisi muuten, mutta kun pitää omaa epäonnistunutta sektiotaan täällä toitottaa!
Henkilökohtaisesti en koskaan halunnut yhtäkään lasta, koska pelkäsin synnytystä niin paljon.
" Onneksi" tulin vahingossa raskaaksi ja huomasin raskauden niin myöhäisessä vaiheessa, ettei abortti enää ollut vaihtoehto.
...joka tapauksessa synnytys oli juuri niin kamalaa, kun pelkäsinkin sen olevan, enkä aio enää joutua kokemaan samaa.
Vierailija:
Joku on kertonut vain oman kokemuksensa. Itse olet asiaa ruvennut vatkaamaan.
Kaksi lasta olen synnyttänyt alakautta ja toivottavasti ei tarvitse sektioo kokea enää ikinä!
77