Minulle ei myonnetty pelkosektiota 21-vuotiaana, joten tein abortin. Nyt sitten 31-vuotiaana vihdoin uskoivat ja sain tahtoni lapi.
Siinä syy omaan myöhäiseen lapsentekoikääni.
Sen lisäksi, että olen katkera yhteiskunnalle, jolla on valta määrätä synnytystavastani, kannan lopunikääni harteillani taakkaa esikoisestani, jonka murhautin, vain siksi, että minut ajettiin nurkkaan pelkoni kanssa.
Kommentit (81)
Vierailija:
Oliko 10 vuotta sitten tilanne näin? Tuskin monessakaan kunnassa.
Tiedän tapauksen, missä naisella oli synnytyspelko. Hän joutui synnyttämään alakautta. Synnytys venyi ja venyi, koska äiti oli aivan paniikissa. Vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja kärsi hapenpuutteesta. Lapselle jäi cp-vamma.
Näin kunnassamme 10 vuotta sitten.
tarvitset todella mielenterveyteesi apua. vai yhteiskunta syyllinen sinun fobioillesi?
totta puhut. Ja pahin tuomitsja on yleensä se täydellinen nainen, kenellä ei ole ollut elämässä ongelmia vaan HÄN osaa kaiken ja HÄNELLÄ kaikki on ollut helppoa.
Nainen on naiselle susi. Joillekin naisille on iskostunut kamala kateellisuus siitä, että joku ehkä pääsisi helpommalla, vaikka saisi keisarinleikkauksen kun hän on joutunut kärsimään.
Vierailija:
tarvitset todella mielenterveyteesi apua. vai yhteiskunta syyllinen sinun fobioillesi?
eivät halunneet ymmärtää vakavaa synnytyspelkoa ja nuori nainen teki paniikkiratkaisun.
Kyse on siitä, että pahasti mielenvikainen nainen on saamassa lapsen. Pelottaa syntyvän lapsen puolesta. Ap on todellinen murhaaja.
Vierailija:
eivät halunneet ymmärtää vakavaa synnytyspelkoa ja nuori nainen teki paniikkiratkaisun.
Sitä sanaa ei sano, mitä ei edestään löydä.
Toivottavasti et joudu katumaan tuomitsevuuttasi.
pedofiilin uhri kun on mennyt noin paniikkiin.
Syitä voi olla monia ja me emme tiedä, mikä ajoi nuoren, hädissään olevan naisen tähän rakaisuun.
On niin helppo tuomita ja syyttää.
Toivotan onnea ja rauhaa tässä uudessa äitiydessäsi.
Pelkään itsekin alatiesynnytystä enkä halua alkaa taistella valitsemani synnytystavan puolesta. Siksi menenkin Kuopioon yksityiseen sairaalaan, Lasarettiin, teettämään sektion. Siellä ei yritetty kääntää päätä ja pelotella sektiolla, vaan asiallisesti kävin lääkärillä ja sovittiin leikkausaika.
Ihanaa äitiyttä sinullekin!
leikkauskivut todellakin ovat pahemmat, kuin synnytyskivut. olen esikoisen synnyttänyt alakautta. synnytyksen kesto 28 tuntia, joten tiedän mistä puhun. sektion jälkeiset kivut ovat karseat, kun ilmaa kertyy vatsaan ja sitä ei voi piereskellä pois. tuntuu kuin räjähtäis, sen saman totesi huonekaverinikin.
tosin synnytyslääkäri aivan samaa mieltä kanssani siitä kumpi on kivuliaampi, mutta se ei kuulemma mene naisten kaaliin. monet kuvittelee tietävänsä mitä sektio on. tosin kokemusta ei löydy.
tosin jokainen kokee synnytyksen yksilöllisesti, mutta tämä ainakin oli myös kokeneen synnytyslääkärin mielipide, johon myös minä yhdyn. itse valitsisin ehdottomasti alatie synnytyksen.
Vierailija:
Pelkään itsekin alatiesynnytystä enkä halua alkaa taistella valitsemani synnytystavan puolesta.
Vierailija:
Toivottavasti olet tietoinen siitä, että myös sektiossa saattaa sattua jotain? Ei se ole vastaus nopeaan ja helppoon synnytykseen.
Molempien synnytystapojen edut ja riskit käytiin läpi.
Vierailija:
leikkauskivut todellakin ovat pahemmat, kuin synnytyskivut. olen esikoisen synnyttänyt alakautta. synnytyksen kesto 28 tuntia, joten tiedän mistä puhun. sektion jälkeiset kivut ovat karseat, kun ilmaa kertyy vatsaan ja sitä ei voi piereskellä pois. tuntuu kuin räjähtäis, sen saman totesi huonekaverinikin.
tosin synnytyslääkäri aivan samaa mieltä kanssani siitä kumpi on kivuliaampi, mutta se ei kuulemma mene naisten kaaliin. monet kuvittelee tietävänsä mitä sektio on. tosin kokemusta ei löydy.
tosin jokainen kokee synnytyksen yksilöllisesti, mutta tämä ainakin oli myös kokeneen synnytyslääkärin mielipide, johon myös minä yhdyn. itse valitsisin ehdottomasti alatie synnytyksen.
Vierailija:
Molempien synnytystapojen edut ja riskit käytiin läpi.
Vierailija:
Kyse on siitä, että pahasti mielenvikainen nainen on saamassa lapsen. Pelottaa syntyvän lapsen puolesta. Ap on todellinen murhaaja.
kyllä täällä helposti parjataan ihmisiä ties miksikä, ollenkaan taustoja sen tarkemmin tietämättä.
Ei todellakaan sellainen tapahtuma, että sen takia abortti kannattaisi tehdä!
Vierailija:
Silti voi sattua sellaista, johon lääkärikään ei ole varautunut. Kuten allekirjoittaneelle kävi.
AINA voi sattua jotain sellaista, mihin ei ole varautunut. Lähdet aamulla töihin ja iltapäivällä olet teho-osastolla neliraajahalvautuneena. Ei se silti tarkoita sitä, että pitäisi jättäytyä kotiin!
Ja itselleni on tehty vatsan alueen leikkaus, joten enköhän tiedä niistä kivuista ihan tarpeeksi. Sitä paitsi gynekologin mukaan sektion jälkeen kivut tuntuvat lievemmiltä verrattuina muihin vatsan alueen leikkauksiin, johtuen äidin hormoneista.
miesten seksuaalisuudesta huolehditaan hautaan saakka viagroin sun muin, mutta nainen ei saisi missään tilanteessa olla kiinnnostunut seksuaalisesta kunnostaan, eikä edes pidätyskyvystään!
elämmme yli-seksualisoituneessa yhteiskunnassa, jossa pikkutytötkin opetetaan vain huolehtimaan ulkonäöstään ja kun opit ovat sitten menneet perille, niin yhtäkkiä raskaana ollessa alkaakin syyllistäminen.
nainen tuntuu olevan koko ihmiskunnan sylkykuppi. taipua pitäisi suuntaan ja toiseen tuosta vaan.