Miten jakaa tässä tilanteessa asumiskulut?
Asutaan minun velattomassa talossani, johon tehtiin isohko remontti. Nyt viime vuosien aikana mies on maksanut remonttia varten otettua asuntolainaa ja minä olen maksanut kaikki asumiskulut. Näin oli helpointa.
Nyt laina alkaa olla maksettu ja mies jo miettii miten sitten laskut jaetaan. Ei tarvitsisi miettiä, minä voin ne maksaa jatkossakin, mutta hän ei suostu. Tienaa enemmän.
Keskenäänhän nämä sovitaan, mutta kyselen silti miten muut on tehneet? Kriteerinä meillä on, ettei mitään laskuja ja kuluja aleta puolittaa.
Kommentit (112)
Ei kellään ole tollasta järjestelyä tai huolia.
Vierailija kirjoitti:
On mietitty asiat siitä eteenpäinkin, yhdessä lasten kanssa. Siltä varalta, että minä yhtäkkiä kuolla kupsahdan. Se nyt vaan ei kuulu tähän keskusteluun ollenkaan. Ap
Tottakai kuuluu! Oletko koskaan miettinyt miksi teidän täytyy puhua siitä kuka maksaa ja mitä? Siksi, että miehesi on maksanut sinun omaisuutesi kuluja saamatta itse mitään. Onko ihme että hän kyseenalaistaa motiivisi haluun maksaa kaiken? Suullisilla sopimuksilla lasten kanssa keskustellen saa pyyhkiä takamuksensa tilanteessa, jossa yhteinen omaisuus on vain toisen nimissä ja toinen vain maksumiehenä lainassa.
Lakkaa mesoamasta. Mies itse halusi maksaa remontin. Se laina loppui, siksi hän halusi sopia miten kulut nyt jaetaan. Ettei hän tässä ilmaiseksi aio asua. Siksi piti puhua.
Ei hän mitään kyseenalaista, enkä minäkään. Yhdessä on eletty kauan ja eletään edelleen, meillä on oikein hyvä suhde, asioista puhutaan ja tämä talo on ihan sovitusti edelleen minun nimissäni. Ihan kuten hänen omaisuutensa on edelleen hänen nimissään.
Pystyisitköhän jo rauhoittumaan 😊 Ap
Järjestäkää miten teille kummallekkin parhaiten sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mietitty asiat siitä eteenpäinkin, yhdessä lasten kanssa. Siltä varalta, että minä yhtäkkiä kuolla kupsahdan. Se nyt vaan ei kuulu tähän keskusteluun ollenkaan. Ap
Tottakai kuuluu! Oletko koskaan miettinyt miksi teidän täytyy puhua siitä kuka maksaa ja mitä? Siksi, että miehesi on maksanut sinun omaisuutesi kuluja saamatta itse mitään. Onko ihme että hän kyseenalaistaa motiivisi haluun maksaa kaiken? Suullisilla sopimuksilla lasten kanssa keskustellen saa pyyhkiä takamuksensa tilanteessa, jossa yhteinen omaisuus on vain toisen nimissä ja toinen vain maksumiehenä lainassa.Lakkaa mesoamasta. Mies itse halusi maksaa remontin. Se laina loppui, siksi hän halusi sopia miten kulut nyt jaetaan. Ettei hän tässä ilmaiseksi aio asua. Siksi piti puhua.
Ei hän mitään kyseenalaista, enkä minäkään. Yhdessä on eletty kauan ja eletään edelleen, meillä on oikei
Älä kysy, jos vastaukset ei miellytä. Teillä kun on niin hyvä suhde, saatte varmasti sovittua, että mitä hän sinun kuluistasi ja omaisuudestasi maksaa. Vuokrasopimukseltahan tuo enemmän kuulostaa, mutta kukin tavallaan.
Mikä ongelma siis on? Miehesi haluaa maksaa kuluja sinun asunnostasi, mutta sinä et sitä halua. Ok, sano hänelle että sijoittaa rahansa. Jos teillä on erilliset rahat, kannattaa tehdä avioehto tai sopimus ositusta varten, niin ei kaadu teidän keittämä soppa lasten niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kuuluu! Oletko koskaan miettinyt miksi teidän täytyy puhua siitä kuka maksaa ja mitä? Siksi, että miehesi on maksanut sinun omaisuutesi kuluja saamatta itse mitään. Onko ihme että hän kyseenalaistaa motiivisi haluun maksaa kaiken? Suullisilla sopimuksilla lasten kanssa keskustellen saa pyyhkiä takamuksensa tilanteessa, jossa yhteinen omaisuus on vain toisen nimissä ja toinen vain maksumiehenä lainassa.Lakkaa mesoamasta. Mies itse halusi maksaa remontin. Se laina loppui, siksi hän halusi sopia miten kulut nyt jaetaan. Ettei hän tässä ilmaiseksi aio asua. Siksi piti puhua.
Ei hän mitään kyseenalaista, enkä minäkään. Yhdessä on eletty kauan ja eletään edelleen, meillä on oikei
Puhut miehestäsi. Ei aio ilmaiseksi asua (luonasi). Ei kuulosta kovin vakaalta. Mitä hän omistaa? Maksatko sinä hänen omaisuudestaan kuluja?
Jäkäjäkä. Edelleen, tästä tuli jo ratkaisu, kun jotkut ihanat ihan vastasivat kysymykseen, eivätkä vaan aukoneet päätään 😂 ap
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos omistaisin vaikka 500k€ asunnon ja vastike 600€, niin kumppani ei todellakaan asuisi siellä 300€:lla + sähkö ja vesi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos omistaisin vaikka 500k€ asunnon ja vastike 600€, niin kumppani ei todellakaan asuisi siellä 300€:lla + sähkö ja vesi.
Milläs sitten? Kumppani ei meillä ole yhtäkuin vuokralainen.
Typerä mies, kun on maksanut lainaa sinun omaisuuteesi. Tästähän naisiakin täällä sina varoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Typerä mies, kun on maksanut lainaa sinun omaisuuteesi. Tästähän naisiakin täällä sina varoitetaan.
Apn passiivis-aggressiivisesta tyylistä päätellen tämä oli provo. Hän kysyy ei mitään ja suurtuu jokaisesta järkevästä vastauksesta.
Kukaan ole noin tyhmä, että järjestelee asiansa päin per*että ja sitten kyselee neuvoja satasen jakamiseen.
Ei voi olla noin vaikeaa. Molemmat maksaa omat kulunsa, jos kerran mitään yhteistä ei ole.