Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotka ja Asko konkurssiin! Sinne meni ihmisten rahat!

Vierailija
09.02.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/89356e29-f950-47b0-b54a-db952371e8d0

Kurja juttu jos ostit huonekalun joka meni tilaukseen ja maksoit kortilla tai käteisellä. Sinne jäi tavara ja rahat. Olet velkojana jonon hännillä. Aina kannattaa maksaa luottokortilla niin se on luottoyhtiön tappio 👍

Kommentit (330)

Vierailija
261/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko konkka tiedossa ja viimehetkillä vielä imettiin alennusmyynneillä ihmisiltä rahaa sisään? Näin oli Anttilan konkassa. 

Mitäs pahaa tässä on siinä tapauksessa, että tavaran saa heti? Anttilassahan sen tavaran sai heti mukaan. Näissä se ongelma, että tavarat on tilattu ja osalla tavara jopa varastoon tullut, mutta ei saa pois.  Silloin kun tavaraa voi myydä pois konkurssiloppuunmyynnissä, ihan sallittua se on. Sillä rahalla maksetaan kuitenkin pois rästissä olevia velkoja, mitä ei voi tehdä varastoon jääneellä tavaralla. Eli en näe mitään pahaa Anttilan loppuunmyynneissä.  

Vierailija
262/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa ja surettaa.

Nyt vaan ruotsalaista 💩tarjolla jyskistä ja ikeasta.

Jysk on tanskalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean myynti on pitkään paisunut.

Vierailija
264/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskukin varmaan pian samassa tilanteessa, miljoonia miinuksella...

2024 liiketappio -6 350 000 €

Sitä tässä jännitetään että kuka voittaa kun veikkattiin töissä miten käy ja milloin?

Vierailija
265/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean myynti on pitkään paisunut.

Ei ole. Kyllä yskii heilläkin.

Vierailija
266/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen konkurssi aiheuttaa minulle suunnattoman onnen tunteen.

Vierailija
267/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko konkka tiedossa ja viimehetkillä vielä imettiin alennusmyynneillä ihmisiltä rahaa sisään? Näin oli Anttilan konkassa. 

Mitäs pahaa tässä on siinä tapauksessa, että tavaran saa heti? Anttilassahan sen tavaran sai heti mukaan. Näissä se ongelma, että tavarat on tilattu ja osalla tavara jopa varastoon tullut, mutta ei saa pois.  Silloin kun tavaraa voi myydä pois konkurssiloppuunmyynnissä, ihan sallittua se on. Sillä rahalla maksetaan kuitenkin pois rästissä olevia velkoja, mitä ei voi tehdä varastoon jääneellä tavaralla. Eli en näe mitään pahaa Anttilan loppuunmyynneissä.  

Itsekin ostin Seppälän konkurssimyynnistä hyviä vaatteita edullisesti. Osa vieläkin käytössä.

Vierailija
268/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim huonekalujen ostossa ei todellakaan kannata maksaa kuin murto-osa huonekalujen hinnasta ennakkoon, koko summan maksamalla saattaapi käydä kuin kävi Askossa ja Sotkassa, eli rahat sekä huonekalut hävisivät konkurssiin. Ennakkoon maksamalla myös toimistus kestää kauemmin.

Vierailija
269/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hallitustakin voi syyttää, rakentamisen ahdinko  opiskelijoilta leikatut rahat vaikuttaa suoraan myös huonekalukauppaan. 

Esikoiselle ostimme 2022 opiskelijakämppään huonekaluja mm. Sotkasta, nuoremmalla ei ollut varaa muuttaa pois lapsuuskodista viime syksynä kun asumistukea leikattiin. 

Olen itse keski-ikäinen työtön mielenterveysongelmainen. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki. Joudun asumaan vanhan ja sairaan vanhempani luona, joka ei pärjää yksin ja tekemään kaiken. Meistä kumpikaan ei saa tarvitsemaansa apua. Turha siis valittaa, jos joku hädin tuskin parikymppinen joutuu asumaan vanhempansa kanssa.

Vierailija
270/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistohallituksen aikana työttömien ja konkurssien määrät räjähtävät käsiin. Hallitusohjelma toimii.

Vierailija
271/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallituksen aikana työttömien ja konkurssien määrät räjähtävät käsiin. Hallitusohjelma toimii.

Suomessa ei ole koskaan ollut oikeistohallitusta. Suomessa ei edes ole oikeistopuolueita.

Vierailija
272/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä.

Vierailija
273/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne vaan huutelemaan, että vaikka minun kokemukseni ei ole yhtään mitään isossa mittakaavassa, niin kerron tämän silti:

Asioin Lahdessa Askon liikkeessä viime vuoden puolella muutaman kerran. Kaikkina kertoina sain katsella sohvia ja mattoja rauhassa, myyjä ei tervehtinyt edes kun astuin liikkeeseen sisään, vaikka kassalla oli ja katsekontaktin otti. Olen aivan normaalin näköinen, tavallisen tyylikkäästi pukeutuva keski-ikäinen nainen. 

Viimeisellä kerralla sain pyöriä kolmen sohvan välillä itsekseni 15 minuuttia, kunnes totesin, että antaa olla. Olisin voinut hakea myyjän, totta kai. Mutta minun mielestäni se on on myyjä, joka tulee asiakkaan luo jos näkee tämän selvästi katselevan jotain. 

Ei varmasti vaikuta mihinkään ja taloustilanne Suomessa on mitä on. Mutta väkisin jäin miettimään, että sillä innolla tehdä kauppaa mitä Lahden liikkeen myyjät edusti, ei ainakaan taistella tulevaa konkurssia vastaan. 

Vierailija
274/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskukin varmaan pian samassa tilanteessa, miljoonia miinuksella...

2024 liiketappio -6 350 000 €

Huomasin tuon eilen mutta en uskaltanut laittaa tänne. 

Vierailija
275/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on avoimia työpaikkoja ja lisää tulee koko ajan, tänäkin vuonna tulee 150000 uutta työpaikkaa ja ennestään on avoimia paikkoja saman verran joten ei mitään hätää, töitä kyllä löytyy.

Vierailija
276/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä saan laadukkaat puutarhakalusteet. Pakko varmaan tyytyä tavallisiin kun en uskalla tilata noista tyyreistä kaupoista 3000 euron settiä. Pitäisi olla varma toimituksesta.

Veke, Ikea ja Jysk on ne mistä nyt pakko valita. En tykkää mutta noilta saan ainakin sen mitä tilaan/ostan.

Vierailija
277/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että suomen pitäisi ottaa velkaa jotta ihmiset menisi ja ostaisi kalliita huonekaluja velalla 

Vierailija
278/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tämäkin sotku maksaa ja kuka sen maksaa???!

Valtio tai kunta tai lopulta kansa maksaa? Työttömille maksetaan ansiosidonnaista ja työttömyysturvaa, joillekin toimeentulotukea. On pakko taas säästää lisää.

Vierailija
279/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen tänne vaan huutelemaan, että vaikka minun kokemukseni ei ole yhtään mitään isossa mittakaavassa, niin kerron tämän silti:

Asioin Lahdessa Askon liikkeessä viime vuoden puolella muutaman kerran. Kaikkina kertoina sain katsella sohvia ja mattoja rauhassa, myyjä ei tervehtinyt edes kun astuin liikkeeseen sisään, vaikka kassalla oli ja katsekontaktin otti. Olen aivan normaalin näköinen, tavallisen tyylikkäästi pukeutuva keski-ikäinen nainen. 

Viimeisellä kerralla sain pyöriä kolmen sohvan välillä itsekseni 15 minuuttia, kunnes totesin, että antaa olla. Olisin voinut hakea myyjän, totta kai. Mutta minun mielestäni se on on myyjä, joka tulee asiakkaan luo jos näkee tämän selvästi katselevan jotain. 

Ei varmasti vaikuta mihinkään ja taloustilanne Suomessa on mitä on. Mutta väkisin jäin miettimään, että sillä innolla tehdä kauppaa mitä Lahden liikkeen myyjät edusti, ei ainakaan

Minä kävin syksyllä Espoossa eräässä Askon myymälässä. Siellä oli myyjä, joka kertoi vasta aloittaneensa siellä ja oli innokas ja aktiivinen. Sääliksi käy häntä!

Olin etsimässä sänkyä ja patjoja, mutta ikävä kyllä mitään sopivaa ei olisi ollut varastossa vaan olisin joutunut odottamaan kuukausia. Kun nyt tietää Askon oikean tilanteen, niin ehkä olisin joutunut odottamaan loputtomasti... :-(

Ei tullut kauppoja Askossa eikä vieressä olevassa Sotkassa. Piti mennä kauppaan, josta sain käydä ostamassa ja sitten samalla reissulla sain käydä hakemassa ostokseni noutovarastosta. Siis oli pakko mennä Ikeaan.

Vierailija
280/330 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen konkurssi aiheuttaa minulle suunnattoman onnen tunteen.

Petteri, kerää ittes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi