Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys: ahdistaa käydä ruokakaupassa

Vierailija
09.02.2026 |

Ruokakaupassa on nykyään tosi ahdistavaa käydä kun joka kerta on hinnat TAAS noussut. Tuntuu että rahat loppuu koko ajan vaikka ostaa vain perusruokia. Enää ei edes tee mieli syödä. Pelkään että saan jonkun syömishäiriön kun pitää koko ajan miettiä ruoan hintaa kaupassa :( 

Kommentit (369)

Vierailija
361/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia tämän ketjun vinkit. 

-Juustoa saa alle kympin kilo, ei ole kallista.

-Kahvipaketin saa alle kympillä, ei ole kallista.

-Suklaata saa neljä levyä kympillä.

Kun oma budjetti tässä kuussa ruokakauppaan oli 70€ niin kyllä vähän huvittaa. Olisihan se mukavaa edes joskus juoda aamukahvit. Siitä haaveillessa.

Minä sain kerran ilmaiseksi kahvipaketin kaupasta. En juo kahvia ja vieraitakin käy harvoin kun asuvat satojen kilometrien päässä.  Joten yritin myydä sitä eurolla ja lopulta lahjoittaa ilmaiseksi mutta kukaan ei halunnut sitä. Oli luomukahvia vielä. Ilmeisesti kaikilla sitten kuitenkin on rahaa ostaa kaupasta kun jouduin heittämään roskiin. Päiväystäkin oli pitkään silloin kun sitä tarjosin.

Varmaan joo

Vierailija
362/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus haluisin ostaa jotain perinteisiä karkkeja, esim lontoonrakeita tai amerikanpastilleja. Ne on pitkästi yli viisi euroa lähikaupassa ja viiden euron pintaan Prismassakin. Eli en osta. Harmi kun vaan tekisi mieli justiin niitä. Edes joskus. 

Voiiiiii. Ymmärrän sua. Lapsena olisin tykännyt vaahtokarkeista, mutta sain niitä tosi, tosi harvoin. Nyt ostan aina, kun haluan tv-mix-pussin, jossa niitä on. Kyllä lempikarkkeja pitää saada syödä, miksi ihmeessä edes söisi karkkeja, joista ei tykkää.

Mä taas kaipaan niitä ysärin lauantaipusseja ja niitä ysärin r -kioskin omia karkkipusseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ruokakauppaan ole pakko mennä. Mene Hurstille kerjäämään ruokaa kuten muut tavikset vai luuletko olevasi jotain eliittiä.

No ei kaikilla ole hursteja lähimaillakaan. Minullakin olisi yli 600 km yhteen suuntaan. Paikalliseen ruokakauppaan on pakko mennä, sitä virnuilevaa vittuilevaa kauppiasta katsoon.  Ei ole vaihtoehtoja.

Netissä on niitä hävikkiruokafirmoja, jotka lähettää ruuat postitse. Siinä vaihtoehto.

Vierailija
364/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vegeä, miksi ostatte jotain kallista lihaa?

Vierailija
365/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia tämän ketjun vinkit. 

-Juustoa saa alle kympin kilo, ei ole kallista.

-Kahvipaketin saa alle kympillä, ei ole kallista.

-Suklaata saa neljä levyä kympillä.

Kun oma budjetti tässä kuussa ruokakauppaan oli 70€ niin kyllä vähän huvittaa. Olisihan se mukavaa edes joskus juoda aamukahvit. Siitä haaveillessa.

Kahvipaketti 500g 1.28e.. olen jonot sitä jo monta vuotta, on hyvää.

Vierailija
366/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ruokakauppaan ole pakko mennä. Mene Hurstille kerjäämään ruokaa kuten muut tavikset vai luuletko olevasi jotain eliittiä.

En ole ap, mutta sinä siis oletat, että vain eliitti käy ruokakaupassa ja kaikki ihmiset asuvat Hurstin ruokajonon vieressä. Jos itse haluaisin sinne ruokajakeluun, minun pitäisi ensin kulkea jollakin asemalle, johon on noin 5 km matkaa, sen jälkeen kulkisin junalla Helsinkiin noin 280 km, etsisin sieltä sitten sen ruuanjakelupisteen. Sitten kotiin sama matka. Taitaisi tulla kalliiksi. Ei mulla ole rahaa mokomaan reissailuun. 

Kiitos vaan ohjeestasi!

Teillä on varmaan kirkko paikkakunnalla ja siellä diakoniatyöntekijä? Kannattaa kysellä sieltä apua.

Vierailija
367/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jokainen suomalainen laittaa vuodessa 20-25kg syömäkelpoista ruokaa roskiin. Ei ole ihme ,että teillä on noin mammuttimaiset ruokalaskut.

En laita varmaankaan vuodessa kiloa enempää ruokaa roskiin , minulla ei ole ollut vatsatautia tai muuta vatsavaivoja viiteenkymmeneen vuoteen. Meiilä menee ruokiin tms. Kuukaudessa 

N 260e ,kaksi aikuista.

Ei jokainen suomalainen, vaan kesikimäärin

Ihan sama. Köyhillä on vika korvien välissä, heittää ruokaa roskiin ja valittaa.

Vierailija
368/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää vegeä, miksi ostatte jotain kallista lihaa?

Ei saanut neuvoa, tämä ketju oli vain valitusta ja valituksen komppausta varten.

Vierailija
369/369 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäisi syödä terveysvaivojen takia ihan tietynlaista ruokaa, mutta siihen ei ole varaa. Ärsyttää nää "kaali, porkkana, soija"-neuvot, koska Suomessa on tuhansia kaltaisiani, joille nää ei vaan käy! 

(Sappi ei siedä kaalia, sipulia, lanttua, kananmunaa tai omenaa; olen allerginen palkokasveille puolet vuodesta siitepölykautena. Jne.)

Sappi sietää kananmunia, kun poistat kananmunasta sen keltaisen osion! Valkuaista voi syödä.

Mitä iloa on kananmunasta ilman keltuaista? Minulla myös sappivaivoja ja lopetin kananmunien syönnin kokonaan, kun keltuaista pitää varoa.

Jep on todella fiksua ostaa kennollinen kananmunia rahapulassa ja sitten heittää puolet tuotteesta (se ravinteikkaampi osa) roskiin. :D