Vaimostani on tullut öyhöttäjä
Rakastuin vaimoni empaattiseen luonteeseen sekä älyyn. Monissa asioissa hän on minua fiksumpi ja tuo tuntui mukavalle.
Olemme olleet pitkään parisuhteessa ja viimeisen kymmenen vuoden aikana empaattisuus toisia kohtaan on lähes hävinnyt. Hän seuraa myös uutisia pääsääntöisesti somen tarjoamien linkkien kautta, joten hänen maailmankuvansa on muuttunut erikoiseksi ja fiksu, argumentointi on muuttunut tunnepitoiseksi öyhötykseksi.
Eivät nuo kuitenkaan eron ajavia asioita ole, mutta sinällään harmittaa.
Onko kotalotovereita?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Luulen tietäväni mitä AP tarkoitat. Minulla samanlainen kaveri. Ennen niin empaattinen ja ihanaa seuraa ja oli hauskaa yhdessä.
Nykyään en enää tiedä mitä on. Kiihtyy nollasta sataan somea selatessa vähän väliä ja muutenkin mistä tahansa asiasta joka ei mene kuten ajatteli. Lisäksi katastrofiajattelu tullut mukaan, kaikki ajatellaan pahimman skenaarion kautta.
Niin, ennen oli hauskaa ja syvällisiä keskusteluja, nyt varpaillaan oloa kun ei tiedä milloin räjähtää. Surullista.
Niin, monesta on tullut persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä muka valveutuneita ( kauhea sana) naisia on putkahtanut kuin sieniä sateella. Vasentuneet toimittelijat lannoittavat maaperää näille lisää. Mikä voisikaan olla lopputulos.
Ei ainakaan väkivaltaa, rasismia ja naisvihaa kuten "loogisilla ja rationaalisilla" magamiehillä.
Suomessa ei taida olla yhtään megamiestä muissa kuin sinun harhoissa. Intersektionaalinen feminismi on rasistinen teoria (ihmiset pisteytetään synnynnäisten ominaisuuksien perusteella) ja tuo on feminismin keskiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis ap aloituksesi tarkoitus päästä öyhöttämään magap*skaa käyttäen sanoja, joita et ymmärrä?
Voisitko kertoa vähän enemmän, kun selkeästi sinulla on joku mahtava visio minusta jota en vaan ymmärrä.
t. Ap
Mitä et ymmärrä? Teet aloituksen, jonka tarkoituksena on päästä myöhemmin ketjussa öyhöttämään ja haukkumaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.
Kirjoittaisitko missä isoissa kysymyksissä Trump on ollut väärässä. Normaalissa argumentaatiossa argumentoidaa asiaa, eikä hyökätä persoonaan. Nyt en siis tarvitse mitää tulevaisuuden skenarioita, joita joku hörhö on maalannut, vaan ihan sellaisia jotka nyt näkyy.
Lähdetäänkö vaikka siitä, että on väittänyt muiden valtioiden maksaman asettamansa tullit, vaikka oikeasti niiden maksajiksi joutuu yhdysvaltalaiset ostaessaan tuotteita.
Tulleilla kerättävä raha jää siihen maahan verotuloina joka sen tullin kerää. Eli kyllä Trump tuossa pohjimmiltaan oikeassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis ap aloituksesi tarkoitus päästä öyhöttämään magap*skaa käyttäen sanoja, joita et ymmärrä?
Voisitko kertoa vähän enemmän, kun selkeästi sinulla on joku mahtava visio minusta jota en vaan ymmärrä.
t. Ap
Nyt muka ensi kerran kommentoit ketjuun, olet niin läpinäkyvä.
"Mitä et ymmärrä? Teet aloituksen, jonka tarkoituksena on päästä myöhemmin ketjussa öyhöttämään ja haukkumaan naisia."
Kai ymmärrät että tähän ketjuun kirjoittaa useat ihmiset?
Varmaan vaimosi kannalta se on melko yksinäinen maailmankuva. Mikä tahansa tieto mikä on hankittu muualta kun mainstreamlähteistä tekee yksinäiseksi ja jos vaimolla on tuo tapana niin ei välttämättä kovin ihmisläheiseksi enää muutu koska kokee olevansa liian ulkopuolella. Empaattisuutta se ei kyllä hävitä mutta lisää apatiaa huomattavasti. Öyhöttäminen ei silti oo kiva. Voit kai sanoa että asioista voi kyllä puhua ilman sellasta sävyä ja jos tuntuu raskaalta niin voi puhua sitten siitä kyseisestä tunteesta ilman poliittista sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.
Kirjoittaisitko missä isoissa kysymyksissä Trump on ollut väärässä. Normaalissa argumentaatiossa argumentoidaa asiaa, eikä hyökätä persoonaan. Nyt en siis tarvitse mitää tulevaisuuden skenarioita, joita joku hörhö on maalannut, vaan ihan sellaisia jotka nyt näkyy.
Lähdetäänkö vaikka siitä, että on väittänyt muiden valtioiden maksaman asettamansa tullit, vaikka oikeasti niiden maksajiksi joutuu yhdysvaltalaiset ostaessaan tuotteita.
Tullei
Ei sitä tullia yksikään vieras valtio maksa kuten Trump väitti vaan kuluttajat tuontitavaroiden hinnassa. Et sinä mustaa valkoiseksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, etkö ymmärrä, jos jotain on kirjoitettu vähän väärin tai etiketistä irronnut osa kirjaimista? Ei susta tulisi koodin purkajaa. Luulen, että sulla on joku aivovaurio. Normaalit aivot osaa lukea tekstiä vaikka vain emsiänmiset kirjaimet paikallaan. Mene lääkäriin.
Tarkista oma tekstisi
Ihmiset muuttuu ajan kanssa. Ihmiseen vaikuttaa erityisesti ympäristö ja se sisältö mitä hän pääkoppaansa lataa. Olisikohan hän ollut fiksumpi opiskeluaikoinaan juuri tuosta seurasta johtuen? Ei kannata lähteä muuttamaan toista. Yritä hyväksyä hänet sellaisena kun hän nyt on. Ehkä voit kertoa hänelle että olet huomannut tälläisen muutoksen hänessä. Varaudu siihen että sillä kertomisella saattaa olla positiivisia tai negatiivisia vaikutuksia suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Luulen tietäväni mitä AP tarkoitat. Minulla samanlainen kaveri. Ennen niin empaattinen ja ihanaa seuraa ja oli hauskaa yhdessä.
Nykyään en enää tiedä mitä on. Kiihtyy nollasta sataan somea selatessa vähän väliä ja muutenkin mistä tahansa asiasta joka ei mene kuten ajatteli. Lisäksi katastrofiajattelu tullut mukaan, kaikki ajatellaan pahimman skenaarion kautta.
Niin, ennen oli hauskaa ja syvällisiä keskusteluja, nyt varpaillaan oloa kun ei tiedä milloin räjähtää. Surullista.
Sama juttu kävi erään sukulaismiehen kanssa. Oli kivaa filosofointia aina kun nähtiin. Sitten hän liittyi someen ja mielipiteet jyrkkenivät ja ihmisten kategorisointi yksittäisten mielipiteiden perusteella alkoi. Nykyään en jaksa enää keskuskella hänen kanssaan. Oikeastaan on hyvin vähän ihmisiä joidenka kanssa on enää kiva keskustella syvälisesti.
Vaimosi on kasvanut aikuiseksi realistiksi ja ymmärtää kuinka sinisilmäisen naiveja näennäisempaattiset wokettajat pohjimmiltaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, monesta on tullut persu.
Aivan. Yhä useampi on viisastunut ja tajunnut Perussuomalaisten olleen ja olevan yhä edelleen täysin oikeassa monessa tärkeässä asiassa.
Somessa on paljon väärää ja värittynyttä tietoa, mutta valtamedioihinkaan ei voi valitettavasti enää luottaa, sillä ne ovat ideologiansa sokaistamia.
Esimerkkinä DSD-urheilijat naisten sarjoissa: Viime vuonna The Guardian paljasti, että yleisurheilun DSD-sääntöjä eli geneettisiä miehiä (mutta laillisesti naisia koska näin on syntymässä tulkittu) koskevia sääntöjä tiukennettiin sen jälkeen kun todettiin naisten kv-finaaleissa olleen 50-60 miesten murrosiän läpikäynyttä urheilijaa 2000-luvulla. Yksikään merkittävä suomalaismedia ei kirjoittanut tästä. Samoin viime viikolla Imane Khelif itse tunnusti että hänellä on miehen kromosomit (y-kromosomi ja sry-geeni). Mitä tekee media? Täysi hiljaisuus! Samoin Vauva-palsta sensuroi näitä asioita koskevat aloitukset.
Totuus ei kiinnosta valtamedioita kun se ei sovi heidän kehittämäänsä diskurssiin. Tosiasioita peitellään, niistä vaietaan ja totuutta jopa muunnellaan. Siksi en enää luota medioihin yleensäkään vaan tutkin aina itse, mikä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muuttuu ajan kanssa. Ihmiseen vaikuttaa erityisesti ympäristö ja se sisältö mitä hän pääkoppaansa lataa. Olisikohan hän ollut fiksumpi opiskeluaikoinaan juuri tuosta seurasta johtuen? Ei kannata lähteä muuttamaan toista. Yritä hyväksyä hänet sellaisena kun hän nyt on. Ehkä voit kertoa hänelle että olet huomannut tälläisen muutoksen hänessä. Varaudu siihen että sillä kertomisella saattaa olla positiivisia tai negatiivisia vaikutuksia suhteeseen.
Aiheesta on keskusteltu eikä se vienyt asioita parempaan suuntaan. Nykyisin vältämme puheenaiheita, jotka voivat aiheuttavat kärjistynyttä keskustelua. Kyllä se elämä näinkin menee mutta on tylsää kun aikoinaan oli hyvinkin hedelmällisia keskusteluita, vaikka emme olleet kaikista asiosta samaa mieltä.
t. Ap
Esivaihdevuodet muuttaa naisia. Esim.ahdistus lisääntyy sen verran, että itsemurhien määrä on suurimmillaan nimenomaan keski-ikäisillä naisilla. Hormonit heittelehtii, eikä moni nainen tunne enää olevansa itsensä.
En tiedä, voiko yksinkertaisesti iällä olla merkitystä. Vai onko se sukupolvikysymys?
Vanhukset tai "boomerit" ovat valitettavan usein s@@tanan raskaita öyhöttöjiä. Uutisista kuunnellaan tai lööpeistä luetaan vain otsikot ja heti alkaa älytön kaakatus ja ölinä ja tiedetään kyllä, miten maailman asiat on...
Vaimosi on kasvanut aikuiseksi ja viisastunut, sinä et. Mitä luultavimmin tulee jättämään sinut aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on kasvanut aikuiseksi ja viisastunut, sinä et. Mitä luultavimmin tulee jättämään sinut aika pian.
Viistastuminen ei näy keskustelun laadussa, vaan se on heikentynyt. Välistä tuntuu kuin juttelisi jonkun typerän ihmisen kanssa, joka ei osaa kuin hokea jotain tunneperäisiä hokemia. Hän on kuitenkin fiksu ihminen ja teoriassa sivistynyt.
Ap itsestään tullut tylsä vässykkä.